Ненаголошені е,и. Тема : "Словникові слова".

Про матеріал

Багаторічний досвід роботи з учнями початкових класів свідчить ,про необхідність у своїй роботі використовувати інноваційні технології. Темою мого дослідження є «Впровадження методів ейдетики в практику початкової школи». Ейдетика «перекладає» незрозумілу мову оточуючого дорослого світу на прийняту і зрозумілу дитині. Відкриває безмежний простір для розвитку дитячої уяви. Є унікальним засобом розвитку уваги і пам'яті. Ця методика розвиває у дітей спостережливість, уважність,вміння аналізувати, доводити свою думку; залучає всі аналізатори дитини: побачити, почути, доторкнутись, понюхати, скуштувати. Це навчання, засноване на грі та фантазії. В першу чергу діти повинні радіти кожному уроку. Для цього вчителю потрібно зацікавити учнів, повести за собою в загадковий світ. Ейдетика відкриває нові способи подання навчального матеріалу. Я не зупиняюсь на досягнутому, отримую задоволення від результатів своєї праці та творчих досягнень учнів.

В основу своєї роботи було покладено ідею використання ейдетичних прийомів і методів над правописом словникових слів. Вчитель має передбачити планомірне, систематичне розширення уявлень і понять дітей про нові предмети, явища та засвоєння їх назв. Необхідно зацікавити школярів не лише змістом нової інформації, а й процесом створення пошукової роботи, яка стимулює самостійне формулювання учнями пізнавальних запитань різної складності. Як же пробудити цікавість до засвоєння правопису словникових слів? Це повинно бути не просто бажання про що-небудь дізнатися, а серйозна особиста зацікавленість, яка виникає на основі глибоких внутрішніх потреб. Тому, перед тим як пояснювати написання словникового слова, треба чітко визначити де знадобляться ці знання. Чим глибше осмислюється те, що потрібно запам'ятати, тим краще воно зберігається в пам'яті. Чим більше інформації за темою, тим легше запам'ятати нове. Отже, словникове слово записується тільки після осмислення його значення та мети запису. Це може бути конкретне завдання, вправа на застосування слова, гра. Для емоційного сприйняття, ефективнішого засвоєння матеріалу, важливе значення мають нестандартні форми проведення. Доцільно використати такі форми роботи: словникові, малюнкові, вибіркові, розподільні диктанти; мовні ігри – ребуси, кросворди. На уроках велике значення має наочність – предметні малюнки,муляжі, іграшки. У доборі унаочнення та ігрових прийомів учитель має йти від навчальних завдань, які ставляться на уроці. Діти повинні чітко уявляти те, про що розповідає вчитель. Ефективними є ігрові вправи на дії з предметами. Використання прийомів ейдетики (піктограми, вільні асоціації, метод Цицерона, входження, оживлення, графічних значків) допомогли краще запам'ятати слова, визначення, поняття. Такі прийоми сприяють розвитку уваги, фантазії, уяви, мислення учнів. Ця методика позитивно впливає на розвиток уміння знаходити потрібну інформацію для доведення своїх міркувань, або спростування того, з чим учень не погоджується. Є змога розкрити свої творчі здібності, створюються умови для активного обміну знаннями. Мовні ігри сприяють всебічному розвитку, пробуджують інтерес до знань, виховують прагнення вивчати рідну мову, збагачувати свій словниковий запас. Засвоєні слова діти мають навчитися вживати в процесі діалогічного мовлення. Використання ейдетичних методів вимагає від учителя ретельного добору мовного матеріалу, логічної послідовності у побудові евристичної бесіди та чіткості у формуванні запитань. Не потрібно перетворювати проведення таких уроків на самоціль, адже в такому разі виникає звикання. Учителеві важко буде здивувати учня, а найкраще запам'ятовується те, що здивувало. Ну й, звичайно, не можна забувати про заохочення. Якщо дитина домоглася результатів,то похвалити її за таку роботу.

Висновок

Досвід впровадження підтвердив, що вікові особливості дітей молодшого шкільного віку не є перешкодою до сприймання, осмислення, використання і висловлювання. Органічно вписується в загальний процес навчання та виховання школярів і є одним із чинників формування інноваційної особистості, який допомагає подолати труднощі. Діти – це маленькі дослідники, яким усе цікаво, все,що можна побачити, почути,спробувати на смак, щоб більше дізнатися про предмет уваги. Вони відчувають себе частиною великого, цікавого світу. На підставі проведеної роботи та отриманих результатів можемо зробити такі висновки:

- впровадження ейдетичних методів при вивченні правопису словникових слів є результативною лише за умови систематичності, послідовності, чіткості;

- допомогти учням запам'ятати й утримати знання;

- застосувати набуті уміння й навички у повсякденному житті;

- розвивати у дітей пізнавальні інтереси, вміння знайти конструктивні рішення, прагнення до пошуку,схильність до винахідливості;

- вдосконалити психічні процеси – пам'ять, уяву, образне мислення.

Такі уроки неможливі без інтенсивності і потребують від учнів концентрації уваги, напруження сил, а від учителя – застосування пізнавальних форм роботи: ігор, казок, пошукових завдань, проблемних ситуацій; дають змогу зберегти високу працездатність, допомагають учням подолати несміливість і повірити в свої сили, у себе; розвивають кмітливість; можливість уникнути перевантажень; сприяють підвищенню пізнавальної активності, дають змогу кожній дитині почуватися дослідником.

Перегляд файлу

Уроки  української мови у 4 класі.

  Тема:Вимова і правопис слів з ненаголошеними Е И , що не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником.

  Мета:

Закріпити спосіб перевірки ненаголошених е,и  в корені слова;

ознайомити учнів з рядом слів, правопис яких здійснюється не за правилом;

формувати навички роботи з орфографічним словником;

підтримувати інтерес до вивчення рідної мови в процесі пошукової діяльності;

збагачувати словниковий запас учнів; Тема :

 

«Впровадження елементів ейдетики на уроках української мови при вивченні і написанні слів з ненаголошеними Е , И ,які не перевіряються наголосом. Робота з орфографічним словником»

     Мета:

 

Формування здібностей до саморозвитку, самореалізації особистості .

Розвивати пам’ять, мислення, уважність, уяву, творчість, цікавість, мовлення, ейдетичні здібності,сенсорну і тактильну  чутливість, дрібну моторику рук.

Виховувати бажання допомагати іншим; викликати гарний настрій від спільної діяльності; спонукати дітей до відгадування загадок. Збагатити словник учнів.

   Розвивальне середовище: матеріали для декорування

впроваджувати елементи ейдетики;

розвивати увагу,творче мислення, пам’ять,образне мислення, фантазію, уяву, графічні навички;

виховувати навички співпраці.

Обладнання: завдання на картках, малюнки, словникові слова, алгоритми, ілюстрації,таблиці,музичний запис.

  Урок 1. У гості  до Чомусика.

  Інтерес до всього, що відбувається навкруги.  Без нього неможливо про щось дізнатися, чомусь навчитися, чогось досягти. Інтерес – Чомусик робить вас  уважними та допитливими. А коли буває цікаво?

    Я знаю,що ви любите мандрувати, хто в ліс, хто подумки «злітає» до зірок, а хто – навіть уявляє себе у таємничому царстві, безмежному океані.

   На шляху ви зустрічаєте безліч казкових предметів, явищ, рослин і тварин, які вам уже  знайомі або зовсім не знайомі. Виникає безліч запитань: «А чому?». Хочеться про все дізнатися? Слово океан – знайоме,  і слово сигнал – знайоме , слово температура  - також знайоме. А чому?  Отримати відповіді на деякі питання допоможе ця мандрівка.Людина весь час рухається, їй все цікаво.А коли ж відпочиває? 

  Чи знаєте ви що таке сон?  Сон – це такий стан організму, коли він знаходиться у спокої. Під час сну людина набирається нових сил, відпочиває. Іноді уві сні людина може бачити сновидіння – яскраві образи, схожі на фантастичні мультфільми, які важко передбачити. За ніч людина може побачити декілька сновидінь і навіть деякі з них запам’ятати та розповісти.Історії відомі випадки, коли саме  уві сні були зроблені великі відкриття. А чи хотіли ви поділитися своїми снами?

  Сьогодні до нас завітала ще одна гостя – Фея спокійного та солодкого сну. І прийшла вона до нас зі своїм скарбом – колисковою піснею.(послухайте). Яка ця пісня за характером:весела, сумна, ніжна, повільна. Ця пісня заколисує дитину чи навпаки, пробуджує її? Ачи можна під колискову танцювати гопак? Чи можна колискову зіграти на барабані? На піаніно?Скрипці?

  Проговоріть зі мною слова:

            Покотилось сонечко за лісок,

            Замовкає пташечки голосок.

            Стала темна ніченька на поріг.

             Розстелив я ліжечко й спати ліг.

(бачимо сни, звучить шум води, океану; чути сигнали )

   -Хто з вас іде берегом океану?

   - Хто купається ? Яка температура води? На якому кораблі подорожуєте? Чи є серед вас капітан? Чи бачите пінгвінів?  Хто бачить дельфінів? А хто зараз зустрівся з акулою? Чи бачите перед собою багато снігу,льоду? А може ви  з Дімою Комаровим зустрічається з корінними жителями якогось материка?

     Є діти які уві сні були на Тихому океані? Хто бачив красу Індійського океану? Хто дуже замерз від низької температури Північно Льодовитого океану? Хто взяв з собою прикметники радісний, дзвінкий, яскравий; величезний, безмежний, глибокий, бурхливий, неосяжний?  Для кого прикметники стали в пригоді, а кому і заважали?  Ви  багато побачили, подивіться скільки фотографій у нас з’явилося.

   Екскурсія до фотогалереї. Об’єдналися в групи:Тихий океан, Індійський, Атлантичний, Північний  Льодовитий.

    На нашій Землі океанів – чотири.

    Індійський – найсолоніший у цілому світі,

     Атлантичний на рибу багатий,

     Північний Льодовитий – під льодом любить спати.

      А Тихий, звичайно ж, зовсім не тихий – а буйний, глибокий і самий великий! (знайдіть прикметники)

 

   Покладемо слово ок Е ан до словникової скарбнички.

     Увага! Перешкода айсберг Е. Де знаходиться більша частина айсберга : під водою чи над водою?(У айсберга видно лише меншу частину. Підводна частина айсбера величезна.) Для  капітанів  ОК та АН подорож не страшна, вони швидко і вміло змогли  айсберг Е обійти.

     ТЕМП – ЕРАТ – УРА!

   Швидкість – темп, назва корабля – ерат, перемога – ура ! 

   Подорож триває. Перешкоди  не страшні. Си-  гнал включай!Вперед! Швидко!

   Гра «Слова стають  в пригоді»

  Хто  прийшов? Скажи ласкаво. Океан- океанчик, температура- …, сигнал - … Виявити співчуття для океану: забруднення океану досягло критичного стану.Ресурси  океану є вичерпними. Промислова цивілізація забруднює води океану, викидаючи у воду небезпечні речовини.Людство стрімко рухається до катастрофи. Люди повинні зупинитися і замислитися – адже, забруднюючи світ, ми знищуємо його.

  Провести гру «схованки» за допомогою сигналу.

  Відшукай слово температура  у тексті. Звір написане з текстом.Перевір написане за словником. Перевір хід своїх міркувань за пам’яткою,алгоритмом, схемою.

   Відшукайте, де сховалися слова!(демонстрація малюнків). Не залишай поза увагою незрозумілі слова – звертайся до словників.

  Прокладіть маршрути своїх уявних мандрівок найприкметнішими місцями. Поясніть чому саме цей океан мрієте відвідати. Пофантазуй: яке майбутнє чекає на Північний Льодовитий океан, Тихий океан…? Як зміниться температура? Який сигнал стане в пригоді? А океан любить цукерки?Завітаємо до магазину «Океан».

 Які знання та навички ти зможеш використовувати у своєму щоденному житті? Бажаю, щоб у майбутньому ваші мрії здійснилися. 

 

 

 

     Урок2 Слова просяться у гості до усмішки.

  Усмішка на обличчі кожної людини,коли у неї гарний настрій, коли вона відчуває задоволення або радіє чомусь. А ви знаєте, що таке задоволення? Це радість від приємних слів, відчуттів та переживань. Від радості людина може : засміятися, крикнути «ура», підняти руки вгору, підстрибнути, обійняти когось, поцілувати, затанцювати, потиснути руку, ударити по плечу, заспівати.

  Всі слова дуже різні, і тому, щоб слово зрозуміти, необхідно в нього уважно вдивлятися. Кожне слово індивідуальне, і це дуже добре, що вони різні. Вдивляючись в слово, ми більше замислюємось про гарне.Порівнюючи з іншими словами, намагаємося виділити щось для себе, а від якого слова можна відмовитись. Так ми навчимося думати про слова. І це дуже добре.

  Гра «Продовж за мною».

Я сумую, якщо слово дисципліна не знайшла місця у нашому класі; а слово – океан забув попередити про небезпеку; гардероб – закрили на ключ.

Я почуваюсь щасливим, якщо слово кілометр допомогло мені здолати відстань; а слово   гектар,засіяти зерно; 

Найбільше мені подобається слово аеродром  тому, що я бачу великі літаки, які високо в небі, а мені подобається слово – сигнал тому,що я на уроці фізкультури граю у футбол; я люблю слово температура – це літо,сонце, море.

  Гра «Чи запросите ви ці слова?» - на день народження, дивитися мультики, розповідати казку,підти в зоопарк, цирк, робити аплікацію, виступати на сцені.

  Діти, сьогодні незвичайна подія: вперше і тільки на території нашої школи, буде проїздом незвичайний потяг, який прибув до нас з країни Граматики зі станції, яка називається «Слово».День і ніч у своїй лабораторії вчені готували,робили макіяж,зачіски, одяг, проводили експерименти зі словами.Ось і зараз роблять ще одне відкриття.Ащо можна відкривати, будувати, складати,доглядати, конструювати? Невже продаються спеціальні конструктори чи пазли? А може слова будують з цегли? Аот і не вгадали. На нас чекає нова колекція слів.Зустрічаємо дорогих гостей. До нас завітали такі слова: держава, кілометр, гектар, сигнал, температура, аеродром, океан, дисципліна, гардероб, цемент.

 - Як доїхали? Подобається вам у нашому класі? Що чекаєте від зустрічі?

  - Велике спасибі за гостинність, нам дуже подобається, надіємось з вами подружитись. В цій дружній і веселій компанії ми будемо виконувати різні завдання.

  У роботі над словами нам знадобляться такі хороші якості, як зібраність, увага, старанність.Весела перерва чекає на вас.

                  Фізхвилинка.

 Встаньте ,діти, посміхніться,

 Землі нашій уклоніться.

- Не засмучуйтеся, діти, коли якісь із завдань вам поки що не під силу – кличте на допомогу! Учені дослідили, що половина всіх слів у нашій мові припадає на іменник. Спостереження показали, що іменник – це перша частина мови, яка з’являється в мовленні . Іменник – чаклун, що вміє перетворюватись в різні предмети.

   Іменники, як метелики, розлетілися у класі, полетіли на подвір’я, до будиночків, у ліс, у поле, до моря.Ваш  метелик. які зібрав слова і куди відправився? Як ви думаєте чи полетіло слово  температура на подвір’я, а слово цемент до будинків, гектар на поле, кілометр на дорогу, дисципліна в клас?

  -Які слова найважливіші у житті кожної людини? Які слова «живуть» тільки взимку? Які слова допомогають вчитися?

   Гра «Передавалки».

 Передай усмішку – до  слова  держава,смішинку – до слова сигнал, страшилку – до слова дисципліна, вітання –  до слова  аеродром, прощання – до слова температура.

- Виберіть слова, які ви запросите в гості, на концерт, на урок, до гри, танцю.

  Зроби оголошення про прибуття слова у місто, село; про відкриття виставки; про продаж чи купівлю товару, про загублену річ.

 Увага!

1.Сьогодні до нас у село прибули такі словникові слова…

2.На нашій сьогоднішній виставці присутні слова….

3.Оголошується розпродаж слів…

4.Акція зі словами триває….

5.Загубилися слова……., зверніться до «Бюро знахідок».

   Гра «Досвідчений географ»

 Ми живемо на великій частині суші, яка має назву «материк».Скільки їх на Землі?( Збери материк. Клас ділиться на групи. У кожної групи на столі лежить папка з деталями материка. Завдання: зібрати материк.)

  Яке природне «диво» тобі хотілося побачити? Як на вашу думку,слова, які у нас на уроці зможуть бути господарями, дресерувальниками, учителями, лікарями, вченими, машиністами, кухарами.Порівняйте: чим материки схожі, а чим – відрізняються.Пригадайте мешканців материків із популярного мультфільму?Як рослини й тварини пристосувалися до життя.Уяви, що тебе попросили  підготувати питання до гри «Найрозумніший» про особливості словникових слів на материках. На які неповторні риси ти зверниш увагу насамперед? Сформулюй 5 запитань, що були б цікаві твоїм друзям.

 Гра « Ти не один».

1.Що відчуває океан, коли бачить  перед собою материк Австралію…(хвилювання)

2.А що відчував сигнал, коли  на материк  Африка його не запросили…(занепокоєння)

3.Температура з материка Антарктида  з великої швидкістю перебралася до материка Африка… (тривога)

4.Що відчули мешканці материка Євразія, коли держава Україна стала успішною…(здивування)

5.Що відчував аеродром, коли літак з Північної Америки привіз багато подарунків…(радість)

6.  Що відчував  кілометр, коли збільшив  територію Південної Америки…(гордість)

  Вправа «Запиши слова»

 Слово океан записано справа від слова сигнал, а слово сигнал справа від слова температура. Погрівшись на сонечку, друзі слова покотилися по доріжці,в той бік,  куди показує стрілочка. Напиши,як вони котяться, якщо слово сигнал – другий, а слово – океан не перший. Зверни увагу, слова рухаються зліва направо. Потім слово температура на хвилинку зупинилася, подивилася. І друзі покотилися далі в іншому порядку: слово температура не перше і не друге, а слово сигнал – не друге. Напишіть. Оце так! – здивувалося слово океан. Ми помінялися місцями. Давайте спробуємо ще раз помінятися і стати так, як ще не стояли. І вони знову помінялися місцями. А ви знаєте як? Напишіть, як можуть розміститися слова на доріжці.

  Суперновина  для тих, хто хоче знати і вміти більше! Каскадерські трюки з словами. На нас чекає нова колекція.

    Ти хочеш, щоб тобі дарували радість? Даруй сам і тобі теж радісно ставатиме від того на серці. А ті, кому зробив приємне, обов’язково і тобі подарують радість. Дарувати радість – це робити іншим приємне, чинити добро.  Можна подарувати квіти, поділитися іграшкою, допомогти мамі, добре виконати доручення, сказати привітне слово. Можна похвалити: у тебе гарна зачіска, ти справжній друг, ти так гарно співаєш.

 

 

 

 

 

 

   Урок3.  Запрошує Дивусик.

     Помічати навколо себе щось цікаве, нове, незвичайне і дивуватися цьому – дуже хороше і цінне уміння. А дива – вони є скрізь. Від зорі і до зорі, кожну мить вершиться диво, ти уважніше дивись! Що може викликати подив, бути дивом?  Все що завгодно: речі, люди, вчинки, події… Подив – дивусик з’являється у кожного при зустрічі з чимось незвичайним, дивним, незрозумілим, несподіваним, раптовим. А де,як не в школі можна побачити і почути так багато незвичайного та дивного.  

  Світ без чудес,як земля без небес. І чудес у нашому великому світі так багато.Навіть дорослі часом зустрічаються з невідомими, таємничим, дивним. А для вас, діти, що не крок, то нове диво. Помічати навколо себе щось цікаве, нове, незвичайне і, дивуватися цьому – дуже хороше і цінне уміння. Діти вміють це робити краще за дорослих.

  Хто такі чарівники? Ті, хто вміють творити дива. Серед ваших рідних є теж такі чарівники, які вдома і на роботі щоденно творять маленькі і великі дива.  Ви хочете бути чарівниками? То вчіться добре будь – якій справі. А багато вміти, бездоганно робити   - це і значить бути чарівниками.

  Як ви думаєте, які слова найважливіші у житті людини? Давайте фантазувати.  Діти об’єднуються в групи, отримують картки з різними ситуаціями. Діти потрапили в такі місця: безлюдний острів; космічний корабель; експедиція на північному полюсі; ковдра –літак; інша планета.Виберіть слова, які вам допоможуть: аеродром,температура, портрет, сигнал, дисципліна, кілометр, цемент, океан, календар…Діти по групах розповідають, що вони будуть робити в тій чи іншій ситуації.

  Вправа «Побач свої думки»

 ( Дай відповіді на запитання: чому літак літає, сонце рухається, корабель плаває, дерево  дихає.)

   Вправа «Відгадай пароль»  Будете вистукувати по парті ті слова, які я вам скажу. Причому стукати по парті потрібно стільки разів, скільки складів у названому мною слові.Спочатку стукають усі разом, потім змагаються по одному. Краща команда радистів виправляє помилки. Записати слова, які запам’ятали. Цікаво, а чи мають  свої хатинки слова, які ми записали на уроці. Хто з ким може  дружити ? Сигнал+океан, чи  дисципліна+сигнал;

Дисципліна+аеродром, чи аеродром+кілометр; портрет+календар, чи календар+температура.

  Гра «Передай слово»

У нас на уроці присутній гість з далекої планети, який розносить подарунки. Будьмо знайомі! Порадьте, які слова, за що і чому – варті подарунків. Хто переможе в номінації найкорисніший, найсправедливіший, найсмачніший, найдовший, найвимогливіший, найтепліший, найгарніший. Дива творять працьовиті! Більше теплих слів!

 Передай усмішку, смішинку, вітання, прощання. Слово календар –посміхнулося, дисципліна – розповіла смішинку, вітання з неба передало слово – аеродром, а температура – прощання.

   Гра «Ховайтесь»(  букви Е И в словах знайди: 1,2,3,4,5  …ми йдемо шукати вас). Які таємниці ви розгадали? Де знайшли  інформацію? Таємничий агент 07, ходить у темних окулярах, крислатому капелюсі, з піднятим коміром плаща та ще й затуляється газетою. Він знає все про всіх, але не вважає за потрібне щось пояснювати. Він намагається приховати своє справжнє ім’я, прогулюється нічним небом, шукає шляхи освоєння космосу: сучасність і майбутнє. Він часто буває на станції юних техніків. Там у нього багато цікавих занять. Найбільше подобається працювати в майстерні.

     Так радісно жити, коли поруч (з ким?) …. добрі, чуйні…

      Велике щастя (для кого?) …допомагати…

 Гра «Зорепад»

 Діти ловлять свою зірку(легкі м’ячі, які вчитель кидає в бік учнів),хто зловив той описує її:тепла, холодна,маленька, гостра…

     У великій книзі на столі

      Прочитала по складах Марина:

     « Найдорожча всюди на Землі золота хвилина».

  Щоб облетіти Землю на літаку, нам знадобиться не менше двох діб. Земля  єдина з планет Сонячної системи, на якій існує життя. Використайте допоміжні слова та словосполучення у своїй розповіді: Світовий океан, блакитна планета, пори року, температура, кілометр, аеродром, зміна дня і ночі, природні супутники. Чи можемо ми взяти ці слова на інші планети?

    Чи знаєте ви,що наша Земля модниця? Роздивіться зображення зоряного неба. Спробуйте запам’ятати розташування зірок у сузір’ях, щоб упізнавати їх на небі. Зорі  завжди ставали у пригоді. Вони допомагали складати календарі, визначати дні й місяці року.Ясна зоря з неба впала. Наші прабатьки стверджували:якщо падає зірка – народжується нова людина. А у  нас на уроці – нові слова: небосхил, зорепад. Тихо так опівночі ніч зірки засвітила: кілометр, температура, сигнал, держава, дисципліна, океан,календар,шеренга, мізинець, фанера, революція, гектар, посередині… Для вивчення зоряного неба удосконалемо обладнання обсерваторій.  Усі сигнали записали, а потім, після обробки на комп’ютерах, перетворюємо  на зображення. Згрупуємо зорі в сузір’я, для орієнтування на місцевості за зоряним небом.  Для чого ми об’єднали різні зорі в сузір’я? Дізнайся його назву  і якомога більше про нього.  Уяви, що слово ПОСЕРЕДИНІ  розмістилося у словах. Що тоді буде? Розкрий хід своїх міркувань. Що тобі запам’яталось, вразило, здивувало? Яке слово для тебе найцікавіше, а яке виявилося – найскладнішим? Які слова ти зможеш використовувати у своєму житті вже зараз, а які, на твою думку, знадобляться тобі в майбутньому?

   Любиш усілякі таємниці – може, станеш знаменитим дослідником невідомих планет? А може придбаєш килим – літак? Хто житиме на місяці? Не бійся мріяти і фантазувати. Дива можна побачити , треба тільки вміти їх помічати, знаходити і бачити навколо себе, як і радість.

   Дослід « Навчимо яйце плавати»

 Для досліду беремо: сире яйце, склянку з водою, кілька столових ложок солі.   Покладемо  сире яйце в склянку з чистою водою- яйце опуститься на дно склянки. Виймемо яйце зі склянки та розчинимо у воді кілька ложок солі. Яйце залишиться плавати.

 

      Не страшно загубити здатність дивувати, а страшно загубити здатність дивуватися.

 

docx
До підручника
Українська мова 4 клас (Волкотруб Г. Й.)
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1239
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку