НЕОКЛАСИКИ
Микола Зеров, Павло Филипович, Максим Рильський, Михайло Драй-Хмара, Освальд
Бургардт (Юр й Клен); «п’ятикутне гроно»;
розкв тають сонетна форма, елег ї, медитац ї, ф лософська л рика; до «неокласик в» сл д було в дносити й
В ктора Домонтовича (Петрова);
Л дером серед них був Микола Зеров.
У Зерова переважав «чистий» неокласицизм, решта ж поетв схилялися то до символзму, то до неоромантизму.
Поезiя М. Зерова надзвичайно насичена
культурологiчно й iсторiософськи, суворо дисциплiнована думкою, майстерною сонетною формою
П. Пилипович лiричнiший i розкутiший, вiдкритiший для рiзноманiтних стильових «спокус», вiд народнопоетичних до модернiстських.
У М. Драй-Хмари ще бiльше помiтний i вплив символiзму, i «невпорядкована» чуттєва стихiя, вторгнення емоцiйно
«випадкового»; у нього бiльше таємничостi.
Максим Рильський народився
19.03.1895 р. в с м’ї українського культурного д яча, економ ста й етнографа Тадея Рильського та простої української селянки Мелан ї Чуприни.
Освта
1908-1915 рр. - приватна г мназ я.
З 1915 р. - студент медичного факультету Київського
ун верситету, через два роки сторико-ф лософського ф-ту.
У 1907 р. в н почав друкувати поез ї, а в
1910 р. видав першу поетичну книжку «На б лих островах»
Мотиви першої зб рки:
незбагненна краса природи; нерозділене кохання; недосяжність ідеалу.
" А хто такі класики, знаєте?... Це ті, що створили невмирущі твори. «Нео» - новий. Неокласики – нові
класики. Але ця назва дана на глум, самі поети, що їх
названо неокласиками, ніколи себе так не називали. Але вони вважають себе учнями, послідовниками тих, що
становлять славу і гордість людства, - учнями класиків.
Вони намагаються кращі надбання світової культури перенести на український ґрунт, прищепити її пагони класичної спадщини".
Поетичні збірки:
"На узлсс "» (1918),
"Пд осннми зорями"» (1918),
"Синя далечнь"» (1925),
"Крзь бурю й снг"» (1925),
"Тринадцята весна"» (1925),
"Де сходяться дороги"» (1929),
"Гомн вдгомн"» (1929)
У 1931 р. Максима
Рильського заарештували
Життєв вхи М. Рильського:
Був М. Рильський автором «Псн про Стална».
Його врятував Павло
Тичина вд другого арешту.
Воскрес ння творчост у часи Другої св тової в йни збрки «Слово про рдну матр» (1942),
«Мандрвка в молодсть» (1942-1944), «Неопалима купина»
(1944) багато нших.
Останнй перод творчост
«Троянди й виноград» (1957),
«Далек небосхили» (1959),
«Голос ївська ос нь» (1959),
«В зат нку жайворонка» (1961) та н.
"Ми працю любимо, що в творчість перейшла, І музику палку, що ніжно серце тисне. У щастя людського два різних є крила;
Троянди й виноград – красиве і корисне".
фольклорист поет
мистецтвознавець мовознавець
перекладач
академ к АН УРСР (1943)
та АН СРСР (1958) голова Сп лки
письменник в України...
Знайдіть епітети у вірші
"Солодкий світ!
Простір блакитно-білий І сонце - золотий небесний квіт.
Благословляє дух ширококрилий
Солодкий світ..."
("Солодкий світ")
Який синтаксичний художній засіб використано у фрагменті?
"Ч я о ам с і і ас і
По о х му ах бе сер е х і ,
Ч м самі ро рі ро умі
Со о с і ?"
("Со о с і ")
"І ти см єшся, й даль ясн є,
І серце б'ється, як в огн ,
І вид пречистої над ї
Стоїть у син й глибин "
("Молюсь в рю")
ЗАВДАННЯ ДЛЯ САМООПРАЦЮВАННЯ:
1) Письмово у зошитах проаналзувати поезю М. Рильського "У тепл дн збирання винограду".
2) Вивчити врш М. Рильського (на вибр, але не менший 3 строф). 3) Прочитати твр М. Хвильового "Я (Романтика)".