Презентація. Тема. Глибокий психологізм твору « valse melancolique» як новаторство Ольги Кобилянської. Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь

Про матеріал
Мета уроку: знати основні віхи життєвого й творчого шляху О. Кобилянської; давати загальну характеристику творчості письменниці; аналізувати твір, зосереджуючи увагу на образах нових жінок-інтелектуалок; характеризувати образи в їхньому порівнянні; логічно висловлювати власні думки, давати оцінку героїням, використовуючи навички критичного мислення висловлювати власні судження про вплив музики на життя людини.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема. Глибокий психологізм твору « valse melancolique» як новаторство Ольги Кобилянської. Роль образу мелодії вальсу у відтворенні внутрішнього світу героїнь. Мета: знати основні віхи життєвого й творчого шляху О. Кобилянської; давати загальну характеристику творчості письменниці; аналізувати твір, зосереджуючи увагу на образах нових жінок-інтелектуалок; характеризувати образи в їхньому порівнянні; логічно висловлювати власні думки, давати оцінку героїням, використовуючи навички критичного мислення висловлювати власні судження про вплив музики на життя людини.

Номер слайду 2

Синій місяць химерною гроюопромінив узор на вікні,і радіє рояль за стіноюпро далекі, загублені дні. Од ридань тих заплакати можна. Що ти, серце моє, замовчи!Хтось на клавіші душу тривожнувиливає сльозами вночі. В. Сосюра

Номер слайду 3

https://www.youtube.com/watch?v=Tnr9 Gt1 Ka. Xk Ф. Шопен Мазурка соль мІнор опус 24 №1

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Тема. О. Кобилянська. Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, Пристрасної й вольової художниці Ганусі у «valse melancolique» («Меланхолійний вальс»)Мета: логічно висловлювати власні думки, давати оцінку героїням, використовуючи навички критичного мислення; формувати вміння брати на себе відповідальність за прийняття рішення за аналогією до героїнь; уміти визначати ситуації, у яких людина потребує підтримки, володіє засобами їх надання; на прикладі головних героїнь твору шукати оптимальні шляхи вирішення життєвих проблем; усвідомлювати прагнення рівності жінок і чоловіків у всіх сферах суспільного життя.

Номер слайду 6

Упізнай героя: А) Мала двадцять і кілька років, була знімчена полька й брала своє заняття дуже поважно. Дразлива і химерна, коли малювала, була в щоденнім житті наймилішою людиною. Б) Була дуже мила в обходженні, легка, ледве замітна собою, але мовчалива й дуже поважна. Усміх на її устах, що появлявся лиш рідко, був немов навіки затемнений смутком. В) Ти – тип тих тисячок звичайних, невтомно працюючих мурашок, що гинуть без нагороди, а родяться на те, щоб любов`ю своєю удержувати лад на світі… Г) Зате й граю йому звуками, яких не почує від нікого, і буду йому грати до останнього свого віддиху… Я знаю. Він останеться мені вірним.

Номер слайду 7

На місці пропуску має бути слово:1) Була вже майже укінченою артисткою і працювала саме над одним образом, який хотіла продати й поїхати до ……….. , щоб побачити тамошню штуку та надати й собі дорогу до неї. А) ІталіїБ) ФранціїВ) АвстріїГ) Польщі2) Я прилагоджувалася до матури, бо хотіла бути …….. . Вчилася музики, і язиків, і прерізних робіт ручних, ба – і все інше, що лише можна було. Забирала в себе, щоб стало колись капіталом і обернулося в хосен. А) артисткою. Б) піаністкою. В) художницею. Г) учителькою3) Те, що називають у звичайнім розумінні слова гарною грою, є лише гармонія звуків, нюансована чистою вправою. Грала етюд ……. ор. 21 чи 24. Кілька разів раз по раз. А) Моцарта. Б) Баха. В) Шопена. Г) Бетховена4) Восени мала їхати до ……….. , до консерваторії, і відразу вступити на третій рік. І справді. Її талант і замилування до музики заповідали їй уже тепер ясну будучність. А) Праги. Б) Варшави. В) Львова. Г) Відня

Номер слайду 8

Кому належать слова: А) Тут високі покої, і він буде прекрасно звучати, – говорила заєдно. – В нім знаменитий резонатор, але він потребує простору, а тоді його лише слухати! Я його знаю… Б) Нехай і так. Добре, що в мені стільки тепла, що можу ним інших зогріти. На те дав бог серце…В) І «ви» щось розумієте? Розумієте прекрасно подавати чай, маєте всі здібності доброї господині, матері й жінки, ви славний рахмістр і будучий стовп родини, але на психології, барвах і нюансах артистизму ви не розумієтеся. Ганна. Софія. Марта– В – А– Б

Номер слайду 9

Епізод з тріснутою струною в новелі є: А) зав`язкою. Б) розвитком діїВ) кульмінацією. Г) розв`язкою. Композиційно новела складається з: А) з 5-ти частин. Б) з 2-х частин. В) з 3-х частин

Номер слайду 10

Прочитав я «Valse melancolique» Ольги Кобилянської й довго був під натиском вражень од цього фрагмента. Письменниця зачепила й розпочала аналіз теми – жінка й мистецтво, жінка й життя. Ольга Кобилянська на реальних життєвих прикладах показала як тонко, досконало й глибоко відчувають жінки музику, малярство й загалом дійсне життя. Психологічні аналізи жіночих відчувань і переживань гармонії звуків і фарб у авторки вражають своєю силою і дійсністю. Смерть піаністки Софії Дорошенко від нервової перенапруги через пошкодження її любимого рояля не може не залишити в душі читача, який хоч трішки розуміє музику й прислухається, коли залунає далека пісня або забринить, умираючи, акорд. С. Кожем`якін

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

pptx
До підручника
Українська література 10 клас (Міщенко О.І.)
Додано
9 травня 2023
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку