Тема. Дії над десятковими дробами.
Мета: Закріпити навики усного рахунку, виконання дій над десятковими дробами, виховувати звичку активно працювати на уроці, розвивати логічне мислення, прививати любов до математики.
Хід уроку
І. О р г а н і з а ц і й н и й м о м е н т .
І І. П о в і д о м л е н н я теми і мети уроку.
Учитель. Діти, сьогодні я пропоную вам незвичний урок. Це- урок-подорож на швидкому та красивому вітрильнику.
Ми побуваємо в країні Десяткових дробів, повторимо правила, за якими виконуються дії над десятковими дробами. Подивіться на карту- маршрут уроку, прочитайте порти в яких потрібно побувати ( на дошці заздалегідь накреслено маршрут )
ІІІ. Розв’язування вправ.
Учитель. Щоб зайти у порт Усного рахунку потрібно відгадати загадку:
На базарі їх не купиш,
На дорозі не знайдеш,
Їх не зважиш на терезах,
І ціни не підбереш. (Знання). Вправи: 1) Виконати дії за схемами:
3,5 : 5 5 5 : 10 2,4:6
+0,2 +0,2 x5
x2 x10 -0,5
2) Усередині «сонечка» записане число, на яке треба поділити числа, записані на променях. Результати обчислень для перевірки записуються на дошці.
Учитель. Підходимо до порту Кмітливість. Щоб зайти в цей порт потрібно розшифрувати ребус : М І 100 ( Місто)
В цьому порту вас чекає таке випробування:
Пропоную вам загадку: Був він довго невідомий З казки став усім знайомий. Він веселий і сміливий, Він відважний і умілий, З царства овочів прийшов Приклади всі розв'яжіть І як звуть його скажіть.
Розв'язавши приклади, переставте місцями картки у порядку зростання отриманих чисел і прочитаєте, як звати цього героя.
Учитель. Щоб продовжити подорож і зайти в порт Рівність, нам потрібно обійти скелю Чортова дюжина. Прошу до дошки трьох учнів, які будуть розв'язувати рівняння:
1) (29,45 – х ): 4,7 = 3,5;
2) 2,5(х – 9,98) = 7,55;
3) 6,3 + (х – 11,3) = 8.
Решта учнів розв'язують рівняння в зошитах (коренем кожного рівняння є число 13)
Дюжина — це число 12, яке зручне для розрахунків, оскільки воно ділиться на 1, 2, 3, 4, 6, 12 без остачі. А число 13 ділиться лише на 1 та 13, тому його називають «чортовою дюжиною».
Число 13 марновірні люди вважають нещасливим. Вони бояться жити в бу- динку чи квартирі, що мають номер 13. В Англії немає трамваїв та автобусів з таким номером, існує клуб боротьби з числом 13. Ми наближаємося до бухти Геометрична. Розгадаємо ребус:
Задача. Треба огородити сад, ширина якого 109,4 м, а довжина на 24,6 м більша за ширину. Скільки потрібно кілків для огорожі, якщо на кожен метр іде 5 кілків?
Після того, як учні справляться із завданням, перевіряємо правильність розв’язання.
Учитель. Щоб потрапити в порт Точних обчислень, дайте відповідь на за- питання та виконайте обчислення: 1) Хваливсь мільйон, що він велике число, а 0 — нічого, порожнє місце. Як знищити мільйон однією дією? / Помножити на 0/
2) Знайдіть значення виразів: а)4,58 : (44,2 – 38,8) + 6,42 • 1,5; б) 0,8(6 – 2,7) + 3,29 : 0,14. Учитель. Ми підійшли до останньої перешкоди на шляху до порту Уважність. Щоб її подолати, дайте відповідь на запитання: Який знак потрібно поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число, більше за 7, але менше за 8? У порту Уважність нас чекає математичний диктант. Математичний диктант. /Один учень пише на відкидній дошці, решта — у зошитах./ 1. Знайти добуток чисел 23,5 і 100. 2. Знайти частку чисел 0,02 і 10. 3. Знайти добуток чисел 2,5 і 0,1. 4. Суму чисел 4,15 і 2,3 помножити на 10. 5. Різницю чисел 2,47 і 1,1 поділити на 10. 6. Суму чисел 6 і 5,9 помножити на їх різницю. Учитель перевіряє зошити 5 учнів, решта — взаємоперевіркою.
IV. Підсумок уроку.
Мета: навчальна: шляхом розв’язування вправ повторити виконання дій з натуральними числами, їх порівняння, застосування законів дій додавання і множення, розв’язування рівнянь; розвивальна: розвивати творчу та розумову активність, увагу, пам’ять, навички самостійної роботи, прищеплювати інтерес до математики; виховна: виховувати в учнів впевненість у своїх силах, формувати культуру математичних записів та мови.
Тип уроку. Узагальнення та систематизації знань
Хід уроку
І. Організаційна частина. Девіз уроку: Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати випадком робити його трохи цікавішим. (Блез Паскаль). Міркуємо швидко! Відповідаємо правильно! Обчислюємо точно! Пишемо гарно! Обіцяйте бути: уважними, старанними, активними, дисциплінованими. ІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок. Це урок – подорож до країни Натуральних чисел. Нам потрібно проїхати складним маршрутом, долаючи на своєму шляху різні перешкоди.
ІІІ. Розв’язування вправ Давайте пригадаємо і узагальнимо наші знання про натуральні числа.
1. Які числа називається натуральними?
2. Як називаються числа 1, 10, 100, 1000, …?
3. Якою системою числення ми користуємося?
4. Чи є 0 натуральним числом?
5. Яке найменше натуральне число?
6. Чи існує найбільше натуральне число?
7. Які дії можна виконувати з натуральними числами?
8. Назвіть цифри, що служать для запису натуральних чисел?
Учитель. Ми з’ясували, що будь-яке натуральне число можна записати за допомогою десяти цифр.
1. Долина Усної лічби
Гра «Ромашка».
Учитель вивішує таблицю або відкриває раніше закриту частину дошки.
а)До кожного з чисел, записаних на пелюстках, додати число, записане в центральному колі. Від кожного з чисел, записаних на пелюстках, відняти число, записане на листку.
Учитель послідовно показує пелюстку, учні обчислюють усно і підносять руки. Вчитель викликає відповідаючого.
б) а) Помнож числа , записані на пелюстках, на 10,на 100. (17, 42, 34, 29,121)
2. Міст «Порівняння чисел» 1) 3641 ? 3609 3) 478*24 ?478*(3*9) 2) 831000 ? 830999 4) 468? >4687 Учні обмінюються зошитами, перевіряють правильність розв’язання
3. Дерево « Математичних знань»
Учні опрацьовують плоди «математичного дерева». Кожному учню дається диференційовані завдання (карточки).Кожен шукає на «математичному дереві» свою відповідь і закриває її квіточкою. 756108:18 83784-4935 243·2 6434+543 4872:24 580400·308 4. Чарівне озеро (обчислити найзручнішим способом) (усно) 1) 254+1256+446= 3) 125·345·8= 5) 35·250= 2) 864- (364+263)= 4) 64·36+21·36+15·36= 6)15·24+46·15= 5. Болото Знаків (Замість знака ? поставити знаки дій так, щоб рівність була правильною) 1) (48 ? 34):7=2 3) (37 – 13) ? 15=360; 2) 364 ? (64:16) =91; 4) 7 ? 7 ? 7 ? 7 ?=48
6.Повернення додому(самостійна робота)
Кожному ряду учнів дається картка, на якій записані приклади на всі дії з натуральними числами. До завдань пропонується список відповідей для самоконтролю, але записані вони не послідовно і кожна відповідь кодується. Якщо учні правильно виконають самостійну роботу, то одержать фразу «У класі дружба.
Завдання для першого ряду:
1) 4806 – 928 = 3878 У
2) 7851 + 249 = 8100 К
3) 402 ∙ 7 = 2814 Л
4) 4444 : 11 = 404 А
5) 575 : 25 = 23 С
6) 124 ∙ 32 = 3968 І
Завдання для другого ряду:
1) 3804 – 967 = 2837 Д
2) 8876 + 124 = 900 Р
3) 502 ∙ 8 = 4016 У
4) 3333 : 11 = 303 Ж
5) 600 : 25 = 24 Б
6) 125 ∙ 43 = 5375 А
Учитель. Не випадково підібране речення. Я хочу, щоб наш клас був дружний і дружба допомагала кожному з вас і всім нам разом долати труднощі і негаразди.
ІV. Підсумок уроку
Виставлення оцінок. Подорож закінчилася, я вітаю всіх, хто успішно подолав перешкоди. Подумайте над такими запитаннями і дайте відповідь. 1. Що вам сподобалося на уроці? 2. Які завдання виявилися складними? 3. Над чим вам ще потрібно попрацювати ? 4. Чи задоволені ви уроком?
V. Домашнє завдання. Завдання на картках для кожного учня по рівнях. Творче завдання. Скласти кросворд або казку про натуральні числа, дії над ними.
Світ, що нас оточує - це світ геометрії. Тож давайте його пізнавати! Тема: Ознаки рівності трикутників
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з теми, формувати уміння розв'язувати задачі на використання ознак рівності трикутників; розвивати увагу, логічне мислення, просторову уяву, пам'ять та графічні навички; виховувати інтерес до математики,
Хід уроку
Клас поділено на дві команди,які змагаються між собою. Слово вчителя:Наші команди приготувалися йти по нелегкому шляху до перемоги . І сьогодні вони будуть боротися не тільки за перемогу , а й за щасливий випадок. І нехай Математика + удача принесуть вам Щасливий випадок . Гра складається з 5 геймів. Слово „гейм” у перекладі з англійської означає „гра”. Так називають у деяких спортивних іграх окремі частини гри.
І гейм: Розминка. Кожна команда протягом 5 хвилин повинна розгадати кросворд.
1.Як називається відрізок, що сполучає вершину із серединою протилежної сторони трикутника? (медіана)
2.Фігура, яка складається з трьох точок, що не лежать на одній прямій, і трьох відрізків, які попарно сполучають ці точки… Як називається один з таких відрізків? (сторона)
3.Як називається одна з таких точок? (вершина)
4.Як називається ця фігура? (трикутник)
5.Як називається перпендикуляр, проведений з вершини до прямої, що містить протилежну сторону трикутника? (висота)
6.Як називається відрізок, що сполучає вершину з точкою на протилежній стороні і ділить кут при вершині пополам? (бісектриса)
ІІ гейм “Далі, далі...”
За одну хвилину слід дати якомога більше відповідей на запитання. Конкурс проводиться для двох команд одночасно. Правильна відповідь на запитання оцінюється одним балом. 1. Промінь з початком у вершині кута і такий, що ділить кут пополам. 2. Точка перетину медіан. 3. Рівні сторони рівнобедреного трикутника. 4. Трикутник, у якого всі сторони рівні. 5. Фігура, що складається з трьох точок і трьох відрізків, що попарно сполучають ці точки. 6. Твердження, що потребує доведення. 7. Відрізок, що сполучає вершину трикутника з серединою протилежної сторони. 8. Точка перетину висот трикутника. 9. Що ви знаєте про кути при основі рівнобедреного трикутника? 10. Скільки існує ознак рівності трикутників? 11. За якими елементами встановлюється факт рівності трикутників за означенням? 12. Як називається відрізок, проведений з вершини трикутника під прямим кутом до прямої, що містить протилежну сторону трикутника?
ІІІ гейм “Гонка за лідером”
Кожна команда отримує картки з малюнками до задач. Необхідно довести рівність трикутників. Правильно розв’язана задача оцінюється одним балом.
ІV гейм «Хто швидше» Кожна група отримує три задачі , які слід позв’язами. Правильно розв’язана задача оцінюється одним балом. 1.Периметр рівнобедреного трикутника дорівнює 3,2 дм, а бічна сторона – 10,5 см. Знайти основу. 2. У рівнобедреному трикутнику основа відноситься до бічної сторони як 3:6, а різниця між ними 6 см. Знайти периметр цього трикутника. 3. Периметр трикутника становить 44 см. Медіана поділяє його на два трикутники, периметри яких 34см і 36 см. Знайти довжину цієї медіани V гейм “Темна конячка” Учням пропонується задача на доведення, яка оцінюється двома балами. Задача. Довести рівність трикутників за стороною, медіаною, проведеною до цієї сторони, та кутами, утвореними медіаною з цією стороною. Підсумок гри Оцінювання. Вчитель визначає команду-переможця, виставляє оцінки учням із врахуванням кількості балів, набраних кожною командою у грі, і особистого внеску кожного учня.