Урок-подорож.
Тема. Квадратний корінь.
(Степінь… корінь – дивись в корінь)
Мета. Через гру закріпити вміння учнів виконувати дії з квадратними коренями, розвивати в учнів інтелектуальні та творчі здібності; виховувати дисциплінованість, відповідальність, почуття прекрасного.
Обладнання. Картки із завданнями.
На дошці напис: «Саме на подоланні труднощів росте і розвивається математик».
О. Хінчин
Хід уроку.
І. Організаційна частина.
Сьогодні у нас незвичайний урок.
Сьогодні ми зробимо ще один крок
В країну зіркову, в країну чудову,
Що нас так чекає й збагачує розум.
Щоб нам швидше до неї потрапить,
Потрібно екзамен кмітливості скласти.
Тож сядьте рівненько, стежте уважно,
Щоб здогадатись вам було неважко.
ІІ. Подорож.
Сьогодні ми вирушаємо у мандрівку. А куди , ви дізнаєтесь, коли розв’яжете приклади. А потім усі відповіді розташуєте в порядку зростання.
Підпишіть під числами відповідні букви і прочитайте, куди ми мандруємо.
К О С М О С
Отже, ми вирушаємо у мандрівку в космос, де побував і наш український космонавт Л. Каденюк на американському кораблі «Шаттл».
При мандрівці в космосі весь час потрібно робити обчислення, щоб визначити місце знаходження корабля, його прибуття. А в цій мандрівці перевіримо ваше вміння знаходження раціональних способів розв’язування вправ, логічно мислити, виконувати дії додавання, віднімання, множення виразів, що містять квадратні корені; скорочувати дроби.
наша математична подорож буде далека і цікава і проходитиме по планетах Сонячної системи.
Модель Сонячної системи представлена на малюнку-схемі. Всі планети Сонячної системи (Меркурій, Венера, Земля, Марс, Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун, Плутон) обертаються навколо Сонця, а також навколо своєї осі.
Наша планета Земля має єдиний природній супутник – Місяць, який обертається навколо Землі. Нам потрібно розв’язати деякі приклади щоб попасти на Місяць.
Розрахунок ми зробили правильно і успішно прибули на Місяць. В космічний порт Місяця пропускають лише тих, хто правильно вміє розв’язувати рівняння.
Молодці! Рівняння розв’язані добре. З Місяця ми вилітаємо на Марс, але, щоб вилетіти, потрібно порівняти величини.
При посадці на Марс в командира корабля виникла проблема, йому потрібно розв’язати деякі завдання.
А щоб повернутися на Землю ми повинні з вами подолати ще трохи труднощів. Повинні справитись із наступними завданнями
ІІІ. Підсумок уроку
Вітаю всіх на нашій планеті Земля!
Визначте, яке число треба записати замість «?»