Нестандартний урок математики з елементами STEM-освіти на тему: «STEM-круїз»

Про матеріал
Нестандартний урок математики з елементами STEM-освіти «STEM-круїз» в 3 класі
Перегляд файлу

Нестандартний урок математики з елементами STEM-освіти

«STEM-круїз»

Тема: «Вправи і задачі на засвоєння вивчення таблиць множення і ділення».

Мета: повторити і закріпити знання таблиць множення і ділення 2 і 3, формувати в учнів уміння порівнювати вирази, які містять табличні випадки, вправлятися в розв’язанні задач. Домогтися свідомого розуміння зв’язку між діями додавання і множення. Розвивати логічне мислення, творчі здібності. Сприяти логіко-математичному розвитку шляхом застосування конструктора LEGO. Виховувати самостійність, працьовитість, взаємодопомогу.

Обладнання: Мультимедійна презентація, картки для самостійної роботи, таблиця з геометричним матеріалом, матеріали для дослідів, конструктор LEGO.

Структура уроку:

1. Організація навчальної діяльності.

- Любі діти! Я запрошую вас на урок математики. Урок буде незвичайним. Це буде подорож-круїз по математичному океану.

Сьогодні ми будемо і фантазувати і уявляти і подорожувати але й ретельно працювати.

Видумуй, пробуй, твори!

Розум, фантазію прояви!

Активним і уважним будь,

І про кмітливість не забудь!

2. Актуалізація опорних знань.

А подорожувати ми будемо на…

Відгадайте загадку

Ні сани, ні віз, а ще без коліс (корабель)

  • Скажіть, що ви очікуєте від уроку?

Щоб усі ваші сподівання збулися,

Працюватимемо старанно,

Щоб почути у кінці

Діти всі ви молодці!

Треннінгова вправа Дельфін.

1)Туристичне агентство для вас підготувало документи. Перепусткою на корабель будуть білети, які ви отримаєте за правильні відповіді.

- Результат дії додавання (сума)

- В результаті якої дії отримуємо різницю (віднімання)

- Що отримуємо, коли від суми віднімаємо доданок?  (другий доданок)

- 10см-це? (дециметр)

- Якщо Сашко молодший за Дмитрика тоді Дмитро (старший за Сашка)

 - Яке найменше одноцифрове число? (1)

 - Яке найменше двоцифрове число (10)

2)Що зайве?

- трикутник, квадрат, мяч? (М’яч)

- розв’язання, розмова, питання, відповідь? (Розмова)

 - Зменшуване, від’ємник, доданок, різниця (Доданок)

3) Усний рахунок.

А щоб ми могли залишити наш порт нам треба виконати завдання:

а) Математичний диктант

  1. В яких одиницях вимірюється рідина?
  2. В яких одиницях вимірюється маса предмета?
  3. Скільки см в 1 дм?
  4. Скільки дм в 1м?
  5. Число 5 збільшити на суму чисел (5+2)
  6. Число 5 збільшити на 8
  7. Скільки місяців в одній порі року?
  8. Перший доданок 15, другий 6. Якою буде сума?

(л,кг,10,10,12,13,3,21)

Дайте оцінку своїм знанням.

Увага! Останній технічний огляд корабля!

1.Підрахуйте, скільки пасажирів може помістити круїзний корабель?

Розв’язати задачу:

На першій палубі було 3 каюти двомісні. На другій палубі – 4 каюти тримісні. Скільки відпочиваючих може вивести круїзний STEMлайнер?

2.Назвіть, яка це національна валюта? http://blogs.cpcc.edu/disability-services/files/2016/10/dollar-sign.jpgЦе – американський долар.

1$ - це 27грн.

Перепустка на корабель коштує 3$. Скільки треба заплатити гривень за білет?

27+27+27 = 81(грн)

Логічне завдання:

У вашому гаманці 100грн. 81грн. – використали на покупку перепустки. Скільки грошей у вас залишилось?що з товарів ви зможете придбати за залишок грошей. Перед вами товар:

 

https://madeheart.com/media/productphoto/426/64383925/006_IMG_0076.jpg http://gekomarket.com/uploads/products/5813c0f51f739.png http://www.images.lesyadraw.ru/2014/05/kak_narisovat_morogennoe0.jpg  http://antiquart.ru/image/Large/multimedia/audio_cd_covers/1005625279.jpg  https://s.r-gifts.ru/items_gallery/pavone-art-ceramics/40473b.jpghttp://miniklub.ru/images/shop/af2ef6a0e2c9c528b09655df79f3b312.jpg

Наш лайнер наближається до острову «Обчислювальний»

1.Знайти значення виразу

3*2+а, якщо а=41

2.Знайти значення виразу

С-2*9, якщо с=76

Самостійна робота

І команда

32+14=

70-9=

13+17=

ІІ команда

15+25=

56-24=

51-18=

3.Порівняти вирази:

2*(9-5)…9/3+16   І команда

3*(7+2)…9/3+18    ІІ команда

III. Робота над темою уроку:

Лайнер чекає на нас і ми рухаємось на острів нових знань.

Ми закріплюємо з вами навички порівняння виразів, які містять табличні випадки множення чисел на 2 та 3.

1.Замінити додаванням:

2*4=

2*7=

2.Заміними множенням:

2+2+2=

3+3+3+3+3+3

3.Порівняти:

2*7       2+2+2+2+2

3*45    45+45+45+45

3*3       3*9

Відвідування мису « Задачний»

Щоб перейти з бухти задач в геометричну бухту, треба розвязати задачу.

 Для того, щоб прогодувати всіх відпочиваючих на лайнері, зловили 42кг риби, а другого дня на 27кг риби менше. Скільки риби всього зловили за 2 дні.

  1.   42кг
  2.  ?   на 27кг<

1)42-27=15(кг) – риби ІІ дня;

2)42+15=57(кг) – риби всього.

Відповідь: 57кг риби зловили за 2 дні для відпочиваючих на лайнері.

Екватор нашого туру. І ми потрапляємо на острів "Мадагаскар":

  1. Бухта « Геометрична»

Назвіть фігури, у яких є прямі кути? (Квадрат і прямокутник)

Побудуйте в зошиті прямокутних зі стороною  8 см і 4см. Знайдіть периметр?

- Що таке прямокутник?

-  Як знайти периметр?

4. Щоб перейти до Острову «логічного » треба відповісти ще на одне запитання.

- На кораблі -  сигнал SOS! Хлопчик який просить допомоги!

Завдання:

 Ви мандруєте на залізному плавучому судні. Ви замислювались, що дозволяє їм утримуватись на воді та же й перевозити вантаж. Чому ж залізні кораблі не тонуть?

 Всі ми знаємо, що якщо кинути у воду дерев'яну дошку, то вона буде лежати на її поверхні, а ось металевий лист такого ж розміру відразу починає тонути. Перевіримо.

Почему корабли не тонут6

  З історії ми знаємо, що людина саме з дерева робив спочатку плоти, а потім човни, використовуючи властивість дерева – плавучість. Про це ви дізналися, коли виконували домашнє завдання, шукаючи інформацію з даної теми.

  Але зараз кораблі роблять із заліза. Тож, щоб пояснити це явище проведемо ще один дослід:

 М'ячик з повітрям всередині, занурений у воду, з силою вилітає з неї вгору. Почему корабли не тонут14                                          Почему корабли не тонут12

  Це діє на м'яч виштовхувальна сила. Вона утримує корабель на плаву і дозволяє кораблю плавати. Ця сила тим більша, чим більший об'єм зануреного тіла.

Почему корабли не тонут7

 

 Наш круїз наближається до рідних берегів.

 Вчитель пропонує дітям практично пофантазувати та користуючись складовими LEGO конструктора. Створити модель судна, на якому учні подорожували островами.

http://btw.by/images/news/0HOU4A9tzq3AdTsP4c5L9Q-wide.jpg69b9cb106b1255396b7b072a6baf77c8.jpg

 Завдання:

 Виміряти довжини сторін прямокутної цеглинки конструктора, яка є основою судна. Обчислити її периметр.

 

  1. І ось ми на острові «Підсумок»

Ви гарно працювали.

Чи досягли ви особисто очікуваних результатів,

Яке завдання виявилось цікавішим?

1

 

docx
Додав(-ла)
Бардика Ліна
Додано
4 лютого 2020
Переглядів
5091
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку