Нестандартний урок з використанням інтерактивних технологій

Про матеріал

Зміни в житті сучасної школи потребують від вчителя початкової школи вмінь надати навчально-виховному процесу розвивального спрямування, активізувати пізнавальну та творчу діяльність учнів. Тому завдання учителя - не лише повідомлення знань. а й креативне управління процесом засвоєння знань і способом діяльності учнів. Завдання учня - оволодіння системою знань, засобами їх отримання, переопрацювання, застосування їх у своєму житті.


Перегляд файлу

Тема. Усне додавання і віднімання круглих чисел без переходу через десяток. Творча робота над задачею.

Мета. Формувати в учнів ключові компетентності:

-  вміння вчитися: навчати школярів організовувати свою навчальну діяльність;

- загальнокультурну: використовувати набуті знання, вчити зв’язно висловлюватися;

- інформаційно-комунікативну: навчати учнів аналізувати й відстоювати потрібну інформацію;

- здоров’язбережувальну: дбайливо ставитися до свого здоров’я;

- соціальну: продуктивно співпрацювати в парі, в групі, виявляти ініціативу, підтримувати взаємини з іншими.

 Формувати  в учнів предметні компетентності:

  • навчальну: створити умови для здобуття учнями знань про   усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел без переходу через розряд, сприяти розвитку вміння  розв’язувати задачі, вирази  на застосування прийомів обчислення;
  • розвивальну: забезпечити можливість розвитку уваги, пам’яті, логічного та творчого мислення;
  • виховну:  стимулювати інтерес учнів до предмета; уважність, співпереживання, доброту, позитивне ставлення до оточуючих та  повагу до традицій українського народу.

Обладнання. Малюнок ангела, 12 усміхнених смайликів,  картонні сумні і веселі смайлики для фізкультхвилинки, картки з написаними складами слова «доброта», математика: підручник для 3 кл. загальноосвітніх навчальних закладів/, М.В. Богданович, Л.П. Лишенко. – К.: «Генеза», 2013. - с.85-86.

                                Хід уроку

І. Етап  організації класу до уроку. 

1. Вступне слово вчителя.

   Девіз нашого уроку: Коли ти робиш добро, то нехай твоя правиця не відає, що робить лівиця…»

-Як ви розумієте цей вислів?(Коли ти робиш добро іншому, не треба про це нікому оповідати. Краще не хвалитися своїми добрими вчинками.)

2. Створення емоційного фону уроку.

        (Чути срібний передзвін дзвіночків)

      Сьогодні, прокинувшись зранку, ви побачили в себе під подушками чи в шкарпетках подарунки. Їх приніс  Святий Миколай, бо були  ви протягом року слухняні. Всі радіють в цей час: і ті, що роблять подарунки, і ті кому їх  роблять. Поверніться один до одного, усміхніться і подаруйте гарний настрій на сьогоднішній урок.

ІІ.  Етап мотивації навчальної діяльності.

       Подивіться на дошку. Що ви бачите в правому кутку?(Невеселий ангел.) Як ви думаєте, чого він невеселий?(Відповіді дітей.)

     Діти,   пропоную вам стати   добрими чарівниками і повернути сумному ангелові посмішку.  Згодні? Але для цього на протязі всього уроку вам треба зібрати 12 посмішок, і тоді завдяки їм ви здобудете чарівне слово і за його допомогою повернете втрачену посмішку. Отже, до роботи.

ІІІ. Етап  актуалізації   опорних знань учнів.

  1. Перевірка домашнього завдання (Відповідальні за навчання в класі доповідають про виконання домашнього завдання.  Один учень, який найкраще виконав роботу пояснює задачу №542. Перевірка виразів на дії з іменованими числами №542 – в парах. )
  • Молодці! Гарно виконали домашнє завдання і здобули першу посмішку.(Прикріплюю до дошки  першого усміхненого смайлика)
  1. Каліграфічна хвилинка.

Записати число 19. (Дата проведення уроку)

Діти роблять повідомлення: це число 2 –го десятка, непарне, його немає в табличці множення, в ньому 19 одиниць або 1 десяток і дев’ять одиниць, воно означає 7 годину ранку, це день Святого Миколая.

  • Знову маєте посмішку! Я дуже рада за вас.
  1. Математичний диктант

Великий вчений М.В. Ломоносов говорив : «Математика – гімнастика розуму»

Приступимо до розумової зарядки.

  • Запишіть число, яке на 4 більше за 15.(19)
  • Зменшуване 33, різниця 21, запишіть від’ємник.(11)
  • 4 збільшіть у 5 разів.(20)
  • Запишіть ділене, якщо дільник 3, а частка 6.(18)
  • Запишіть дільник, якщо ділене  18, а частка 9.(2)
  • Запишіть число, яке  на 19 менше за 21.(2)
  • Запишіть різницю чисел 32 і 17.(15)
  • Запишіть скільки дециметрів становить 60см.(6)
  • 21 година вечора, запишіть, яка це година ранку.(9)
  • Запишіть , скільки буде 9:9.(10)

Давайте розшифруємо наш диктант.

Сьогодні 19 грудня, а в календарі цей місяць 12  по порядку 2018 року. Сьогодні вівторок – другий день у тижні. Урок математики в нас 2-ий по розкладу. В класі присутні 15 учнів, серед них 6 дівчаток і 9 хлопчиків і 1 вчителька.

  • Молодці! Всі хочете, щоб хлопчик скоріше засміявся.(Прикріплюю посмішку.)
  1. Магічні квадрати.

Поки учні пишуть математичний диктант, двоє учнів  з кожного ряду працюють біля дошки над магічними квадратами.

40

 

 

 

50

10

 

 

60

48

 

36

 

30

 

24

 

 

 

  •  Молодці. Успішно справились із завданнями і отримуєте посмішку.

ІY. Етап  оголошення теми і завдань уроку.

      Сьогодні на уроці ми будемо вчитися усно додавати і віднімати круглі трицифрові числа без переходу через розряд; застосуємо ці знання під час розв’язування задач, прикладів.

Y. Етап  роботи за  темою уроку( Робота з підручником).

  1. Математична естафета. Усний рахунок (с.85, завдання 544).

340+60=400     530+240=770      210+90-40=260

400-60=340      760-420=340       940-40-50=850

Гарно працюєте. За це отримуєте посмішку.

  1. Гра «Математичні сніжки» (с.85,завдання 546).

400-80=320      480-(70+50)=360        400+8=408

210+90=300     970-(230-120)=860     400-8=392

15+25:5=20     100-2*2*8=68     400-40:5=392

Правила гри: 2 команди (за рядами)

Один учень з першого ряду коментує приклад. Всі діти обох команд записують, самостійно  його розв’язують, а відповідь оголошує учень з другого ряду. Якщо відповідь невірна – перша команда  «попала сніжкою» в гравця  і продовжує далі коментувати  наступний приклад. Якщо буде у цьому прикладі вже правильна відповідь у другій команді, то  учень, який її оголосив має право коментувати наступний приклад. Виграє та команда, яка найбільше разів «попала сніжками», тобто було неправильних відповідей в команді противника, і  приносить чергову посмішку.

Руханка «Сумно-весело»(Звучить пісня «Якщо добрий ти»).

На підлозі по колу розміщені картонні смайлики з посмішками. Серед них є декілька сумних . Коли говорю слово «Весело», то всі рухайтесь по класу. Коли ж почуєте слово «Сумно», стаєте на смайл з посмішкою. Будьте дуже уважні.

-Молодці! Не зробили жодної помилки, тому й здобули наступну посмішку.

3. Робота над задачею(с.85, завдання547).

а) Читання умови задачі.

               б) Обговорення умови задачі.

  • Що нам відомо з умови задачі?
  • Можемо ми зразу відповісти на запитання задачі?(Ні, бо не знаємо, скільки капусти витратили за перший місяць.)
  • Як можна дізнатися?(760-320=440)
  • Що означає «на 20кг більше»?(Додати 20.)
  • Скільки капусти витратили наступного місяця?(440+20=460)
  • Скільки капусти витратили за 2 місяця?(440+460=900)

                в)Запис  розв’язання задачі з коментуванням і поясненням до дій.

1)760-320=440(кг) – витратили капусти за місяць;

2)440+20= 460(кг) – витратили капусти наступного місяця;

3)440+460=(900)(кг)

Відповідь: за 2 місяці  витратили 900кг капусти.

  • Ось так дружньою колективною роботою ви здобули ще одну посмішку.

               4. Творча робота над  задачею  (с.85, завдання547).

           Скласти обернену задачу, щоб знайти число 20.

В їдальні за  місяць витратили 760кг капусти й моркви разом. Моркви витратили 320кг. Разом за 2 місяці витратили  900кг  капусти. На скільки більше витратили капусти наступного місяця, ніж попереднього?

1)760-320=440(кг) – витратили за місяць капусти;

2)900-440=460(кг) – витратили за 2 місяці;

3)460-440=20(кг)

Відповідь: на 20кг капусти витратили більше наступного місяця, ніж попереднього.

YІ. Етап узагальнення  вивченого матеріалу. Розвиток математичних знань.

  1. Робота над задачею (с. 86,завдання 548).                            
  1. 28:7=4(кр.) –першого дня виготовив меблевий цех за 1 год;
  2. 4+1=5(кр.) – другого дня;
  3. 20:5=4(год)

Відповідь: другого дня цех виготовив за 4 год  20 крісел .

Я вами дуже задоволена. За творчу роботу отримуєте посмішку.

  • Молодці! Так і далі потрібно працювати дружно. За таку активну і наполегливу роботу отримуєте посмішку.

2. Робота з рівностями (с.86, завдання 549).

-Що дістанемо, коли добуток поділимо на множник; частку помножимо на дільник; ділене поділимо на частку?

              7*6=42        72:8=9       54:9=6

              42:6=7         9*8=72      54:6=9

3.Робота  над розвитком  логічного мислення( с.86, завдання 549).

У запису трицифрового числа одиниць менше, ніж десятків, а сотень – удвічі більше, ніж десятків. Знайди ці числа.(421,632,631,843, 842, 841)

Молодці! Я дуже рада вашим успіхам. Знову отримуєте посмішку.

YІІ.  Рефлексивно-оціночний етап.

  1. Підбиття підсумку уроку.

       У кожного на парті лежать три види смайликів (веселий, сумний, сердитий). Покажіть такий смайлик, який   зараз у вас настрій.  Всі ви показали усміхнені смайлики, тому вам вдалося здобути останню посмішку.

       Отже, працюючи  дружно разом, підтримуючи один одного, вболіваючи  за товариша, ви зібрали 12 посмішок. Нарешті стане відоме чарівне слово. Переверніть картки  і складіть слово. (На зворотньому боці карток написані склади слова «доброта»)

-Яке слово ви утворили?

Дійсно, ви, як справжні чарівники, промовили це слово, і  сумний  ангел посміхнувся. До нього повернулась радість і хороший настрій.(Повертаю малюнок ангела зворотною  стороною. На обличчі – посмішка.)

  • Як ви думаєте, чому слово «доброта» чарівне?

  Отже, будьте завжди добрими, допомагайте один одному, робіть хороші справи, як Святий Миколай. Бо найбільше щастя в житті – робити добро.

-Що найтяжче вам було на уроці?

-Що найбільше  сподобалось?

2.Оцінювання.

(Використовую оцінювальні судження)

YІІІ. Домашнє завдання

№551, №552

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
10 січня 2019
Переглядів
786
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку