Нестандартний урок з використанням інтерактивних технологій

Про матеріал

Метою розробки цього уроку є :

залучення дітей до творчої групової роботи. до колективного і самостійного вирішування завдань, доступних для їхнього розуміння,

розвитку креативного мислення,

виховання товариськості, почуття само- і взаємоповаги, відповідальності за результати найактивнішої роботи.

Перегляд файлу

 

 

 

 

                     Урок  супер-шоу «Останній герой»

Тема. Ділення нуля. Неможливість ділення на нуль. Складання й обчислення виразів. Складання, розв’язування і порівняння задач.

Мета:

-ознайомити учнів із випадком ділення нуля та неможливістю ділення на 0;

-розвивати вміння складати й обчислювати вирази, складати, розвязувати і порівнювати задачі;

-виховувати товариськість, почуття само- і взаємоповаги, відповідальність за результати найактивнішої роботи.

Обладнання. Математика,  3 кл., М.В. Богданович, Г.П.Лишенко, с.51-52, тотеми, медаль «Останній герой», картки з написами  «так», «ні».

                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

       Ми знаємо, що знання стають завжди міцнішими, коли їх застосовують на практиці.

  Щоб урок був сьогодні і цікавим, і запам’ятався вам  надовго проведемо його у вигляді супер-шоу «Останній герой», де визначимо переможця – кращого з кращих, достойного з достойних, найкращого математика класу.

  Отже, розпочинаємо.

На два сусідніх острови архіпелагу Математика висадились два племені: плем’я Мавп- дуже швидких і розумних і плем’я Слонів – повільних, але також розумних. У кожному племені є свій вождь.(Представлення вождів- кращих математиків класу.)

На обидва племені чекають випробування – командні та індивідуальні За кожну правильну відповідь гравці отримують тотем( фішка). Будьте уважними і активними. Ваше завдання: зібрати якнайбільше тотемів, що й принесе перемогу команді. Кращі учні, які матимуть найбільшу кількість тотемів, об’єднаються в кінці уроку в одне нове плем’я – плем’я Тигрів, розумних, як слони і швидких, як мавпи. Наприкінці гри залишиться один – останній герой, знання якого заслуговують найвищих балів і медалі «Останній герой».

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Перевірка домашнього завдання(№364, №365.За правильне пояснення розв’язання рівнянь і задачі діти отримують тотеми).
  2. Розминка для вождів.(Двоє учнів працюють біля дошки. В той час всі учні класу – над завданням № 366 –усно.)

54 - 33---  … : 3 …+ 36 … - 40 … · 9 … + 56 … - 81 …  · 1 …  · 0 = …

      42 + 25--- … - 43 … : 3 …+ 72 … - 60 …+ 45 …- 62 … · 1   … · 0 … = …

  1. Математичний диктант.

-Від 46 відняти суму чисел 17 і 14(15см- ріст найменшої мавпи ігрунки);

-від суми чисел  37 і 57відняти число 84(10 років- вік цих мавп);

-число 84 зменшити на добуток чисел 3 і 8(60років –вік найбільших мавп  

 орангутангів);

-від найбільшого числа першого десятка відняти третю частину числа 

 15(5 кг – вага мозку африканського слона);

-суму чисел 0 і 4 збільшити в 1 раз(4м – висота африканського слона);

-добуток чисел збільшити на 26(80років – тривалість життя слонів);

-до частки чисел 72 і 8 додайте 91(100кг – вага новонародженого

 слоненяти);

-різницю чисел 44і 38 помножте на 1(6м – довжина стрибка амурського

  тигра);

-запишіть суму добутку0 і 6 і числа 10(10 см – довжина іклів у тигра);

-6 поділити на 6 і помножити на 6( зір уночі в тигрів  у  6разів кращий , як

 в людини).

4. Перевірка математичного диктанту.

(Один учень пише біля дошки. Троє здають зошити для вчителя на перевірку. Потім  вчитель повідомляє енциклопедичні відомості згідно результатів математичного диктанту: 15. 10, 60, 5, 4, 80, 100, 6, 10, 6.)

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні на уроці ми продовжуватимо вивчати випадки ділення.

ІY.Робота над темою уроку.

 1.Пояснення вчителя

Можна розділити між двома учнями 0 яблук? А між трьома – 0 груш? Що

означає розділити?(Виконати дію ділення).

Отже, робимо висновок: на 0 ділити не можна.

2. Закріплення вивченого.

№ 367 – з коментуванням.

4 · 0 = 0     0 · 7 = 0     8 · 0 = 0     8 · 0 = 0    0 : а = 0

0 : 4 = 0     0 : 7 = 0     0 : 8 = 0      0 : 8 = 0

Увага: ділити на нуль не можливо!

Фізкультхвилинка

(Діти імітують поведінку мавп, слонів.)

Y.Розвиток математичних знань.

1. Робота в групах (№ 368)··

      Склади та обчисли  можливі вирази а · б і а:б, якщо а і в можуть набувати значень: 2, 3, 4, 0, 6, 12.

Племя Мавп складатиме всі можливі вирази із чисел, не повторюючи їх за формулою а · в (2 · 3=6, 2 · 4=8,  2 · 0=0,  2 · 6=12,  2 · 12=24, 3 · 2=6,

 3 · 4=12,  3 ·0=0,  3 · 6 =18,  3 · 12=36, 4·2=8,  4 · 3=12,  4 · 0=0,

 4 ·6=24, 4 ·12=48,  0 · 2=0, 0 · 3=0, 0 · 4=0, 0 · 6=0, 0 · 12=0, 12 · 2=24,

12  ·3=36, 12 · 4=48, 12 · 0 =0, 12 · 6=72).

Племя Слонів – за формулою а:в(4:2=2, 0:2=0, 0:3=0, 0:4=0, 0:6=0, 0:12=0, 6:2=3, 6:3=2,  12:2=6, 12:3=4, 12:4=3, 12:6=2, 12:12=1).

2. Робота над задачами.

а)  Фронтальна робота за № 369

1) 9 · 2= 18(н.) – на другій полиці;

2) 9 + 18=27(кн.) – разом на двох полицях;

3) 27- 6=21(кн.)

Відповідь: на обох полицях  залишилось всього 21 книжка

б) Робота в групах.

Завдання для племен: розвязати задачу іншими способами.

2 спосіб.

1) 9  2=18(кн.)- на другій полиці;

2) 9-6=3(кн.)- залишилось на першій полиці;

3) 18+3=21(кн.)

3 спосіб

1) 9 · 2=18(кн.)- на другій полиці;

2) 18-6=12(кн.)-  залишилось на другій полиці;

3) 9+12=21(кн.)

в)Творча робота над задачами за № 370.

Складіть умови задач за скороченими записами, під керівництвом вождів запишіть їх розвязання в зошити й презентуйте свою роботу.

1.(Племя Мавп)

1) 16-8=8(м)

2) 16+8=24(м)

3) 24:4=6(м)

2. (Племя Слонів)

1) 16:8=2(м)

2) 16+2=18(м)

3) 18-4=14(м)

-Чим схожі ці задачі?

-В чому є між ними  різниця?

Y. Підсумок уроку.

Підведемо підсумок нашої гри. Порахуйте, вожді, кількість тотемів у ваших племенах.(Оголошую плем’я, яке перемогло.)  Учні від обох племен, які мають 5-6 тотемів об’єднуються в плем’я Тигрів. Настав час визначити останнього героя. Кожен із племені Тигрів  повинен· дати відповідь на запитання вікторини. Той, хто помилиться чи забариться з відповіддю з подальшої боротьби за звання останнього героя вибуває. І так доти, поки не залишиться один учень – останній герой.

Для цього кожному представнику племені Тигрів видається картка , з одного боку, якої написано слово «так», а з іншого- «ні». Вона використовуватиметься під час відповіді на запитання вікторини.

  1. В 1м 10 дм ? (Так.)
  2. 1доба- 60 хв (Ні.)
  3. 1 помножити на 7 буде 1?(Ні.)
  4. 0 збільшити в 5 разів буде 5?(Ні.)
  5. Зменшити в 5 разів означає поділити?(Так.)
  6. Збільшити на 6 означає помножити?(Ні.)
  7. а · в=в · а -  це переставний закон множення?(Так.)
  8. На нуль ділити можна?(Ні.)

І нарешті настала урочиста мить вшанування і нагородження останнього героя. Він отримує символічну медаль і найвищу оцінку своїх досягнень – 12 балів. Слонам мавпам і навіть тиграм є на кого рівнятись.(Вручаю медаль «Останній герой» найкращому учневі під оплески всього класу.)

YІІ. Домашнє завдання: №372, №373.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
11 січня 2019
Переглядів
547
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку