Урок математики в 4 класі на тему "Одиниці вимірювання маси. Перетворення одиниць вимірювання маси. Робота над задачами, які розв’язуються за допомогою відношення"

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 4 класу, який містить проблему та шляхи її вирішення щодо вивчення одиниць вимірювання маси. А також практичне зважування певних предметів з метою порівняння та перевірки їхньої ваги.

Перегляд файлу

План-конспект уроку математики для 4 класу на тему:

 

“Одиниці вимірювання маси.   Перетворення одиниць вимірювання маси.   Робота над задачами, які розвязуються  за допомогою відношення”

  

Підготувала

 вчитель початкових класів

Зачепилівської  ЗОШ І-ІІІ ступенів

Сисоєва Лілія Олександрівна

 

 Мета: Систематизувати знання учнів про одиниці вимірювання маси, формувати уміння замінювати одиниці вимірювання маси іншими, вправляти у розв’язуванні задач способом відношення, повторити одиниці вимірювання довжини, дроби.

Розвивати мислення, уважність, усне мовлення, збагачувати український словник учнів, поширювати коло знань. Виховувати цікавість до уроків математики.

 

Хід уроку

І. Вступне слово вчителя. 

Пропоную скласти девіз нашого уроку. Перед вами таблиця, згідно нумерації розташуйте слова і ми отримаємо девіз уроку

1  діяти

8  обов’язково

2  активно

5  сперечатися

3  думати

7  для всіх

4  оперативно

6  доказово

 

 

Дійсно. Наш девіз виглядає саме так.

Діяти – активно!

Думати – оперативно!

Сперечатися – доказово!

Для всіх – обов’язково!

 

ІІ. Актуалізація  орних знань учнів.

Нам треба пригадати матеріал минулого уроку – одиниці вимірювання довжини. Для цього ми проведемо гру «Морський бій». Перед вами таблиця. Роздивляйтеся уважно  і давайте правильні відповіді. (діти називають цілі, а вчитель говорить завдання)

 

 

 

А

В

С

D

1

100 cм

2дм 5см

20 см

50 мм

2

42см

35090см

100м

250см

3

56м

63дм

40345см

2км

4

480см

900м

200дм

18км

 

А1 – знайди половину.

А1 – С4 – знайди суму

В1 – знайди 1/5

В2 – скільки тут дм

Д1 – скільки тут см, знайди 1/5

А4 – скільки тут м, см

Д3 – скільки тут м

С3 – скільки тут дм, м

Знайди суму – В4 та С2

Знайди суму – А4 та Д1

 

2.Пропоную вам ще одну гру « Упіймай число». Знайдіть співвідношення між числами, переводячи їх у інші величини.

 

20 діб

1

1 км 360 м

480

24 год

5090

5 м 09см

7

70000 дм

1360

3.Приготуйте зошити, починаємо «Математичний диктант».

Знайди ¼ від 2 м,  1/100 від 1 км,  1/5 від 4 м.

Виконай дію, запиши відповідь:

7см + 3 см 4 мм

9км – 250 м

Виконуємо самоперевірку .  ( 50 СМ, 10 М, 80 СМ, 10 СМ 4 ММ, 8 КМ 750 М)

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

 

1.Визначення теми уроку.

Вправа «Роз’єднай слова»

Одиницівимірюваннямаси (одиниці вимірювання маси)

 

2.Бесіда

-Щоб навчитися чомусь новому, треба спочатку з’ясувати , що ми знаємо по цій темі.

- Які одиниці маси ви знаєте?

-Як визначають масу предметів? Що допомагає при зважуванні?

-Які гирі використовують для визначення маси предметів?

- Скільки грамів в 1 кг?

 (Для підтвердження відповідей учнів учитель пропонує за допомогою електронних вагів зважити деякі предмети шкільного приладдя учнів)

3.Створення проблемної ситуації. Пояснення нового матеріалу.

Сова важить 3000г. Скільки це кг?

Маса їжака 900г. На скільки їжак легший від сови?

Вага зайця 6 кг. Назвітьйого вагу в грамах.

Маса ведмедя 300кг.Скільки це центнерів?

Слон важить 5000кг.

Виразіть його вагу у більших одиницях вимірювання маси.

-Чому ми не можемо виконати це завдання?

(Не знаємо більшу одиницю маси)

-Яке ж завдання нашого уроку?

(Познайомитися з іншою одиницею вимірювання маси- більшими)

-Хто з вас чув про таку одиницю маси, якими виміряють вагу дуже великих предметів?

 

-Знайдіть інформацію в підручнику на с.42

 

Ви вже знаєте, що 1ц = 100 кг. 1 тонна позначається скорочено 1т і дорівнює 1000 кг.

1ц це приблизно 2 мішки картоплі, а 1т – маса автомашини «Таврія».

-Про які нові співвідношення між одиницями маси ви  дізналися? Запишіть їх у зошити.

-Назвіть масу слона в тонах.

  

Фізкультхвилинка. (відеосупровід)

 

Хвилинка-цікавинка.

 

У давнину користувалися іншими мірами маси.

 

Народні міри маси

Золотник – 4г

Гривна – 400г

Безмен – 1кг

Пуд – 16кг

Корець – 1ц

Гилетка – 25кг

 Фунт – 400г

 

Чи є тут щось знайоме для вас?

Гривня – грошова одиниця України. А в давнину вона була ще й ваговою одиницею. Це був злиток срібла масою 1 фунт, тобто 400г.

Іноді для плати цей злиток був завеликий і його розрубували навпіл. Новий злиток називали «руб».

Назвіть міру більшу, ніж1г, але меншу1кг (золотник, гривна, фунт); більшу , ніж 1кг, але меншу, ніж  1ц(гилетка,пуд).

 

ІV. Закріплення вивченого.

1.Фронтальне розв’язування задачі 270.

 

Гра «Семибарвна квітка» (для вирішення номера  272  пропонується квітка, на пелюстках якої написані завдання з підручника. Діти відривають пелюстки і вирішують кожен свій приклад на дошці.

 

 Інші усно опрацьовують завдання 273. Перевірка.

 

 3. Гра «Загадка» для розв’язання  задачі № 274  .

Вчитель говорить загадку і показує фото кам’яного вугілля

«Глибоко в землі ховається . . .  називається»

Вчитель говорить другу загадку і показує фото нафти.

«У землі лежить, по трубах біжить і машинам дає жити.»

Як ви гадаєте, про що буде задача ? Давайте ознайомимося  з її змістом.

Чи зможемо ми одразу починати розв’язувати задачу?  Чому?

Технологія «Робота в парі» - обговорити хід перетворень, а після з’ясування самостійно записати в зошит перетворену в іншу величину масу.

Іде аналіз задачі та її розв’язання . Запис рішення на дошці.

 

2ц нафти – 3ц вугілля

?т нафти – 60 т вугілля

     60т = 600ц

1)    600: 3= 200 (раз)

2)    2 ∙ 200= 400 (ц)= 40(т)

Відповідь.40т нафти потрібно.

 

4.Самостійне рішення прикладів 276 по варіантах (по рядках).

Взаємоперевірка з дошки.

 

5. Логічні вправи.

 а) А що важче: пуд солі чи пуд вати ?

Послухайте байку.

Йшли по степу два віслюка. Один ніс 5 пудів солі, а другий-5 пудів вати. Було дуже жарко. Вони втомилися і, побачивши річку, разом з мішками полізли у воду. Після купання осли пішли далі.

В одного з них поклажа стала легшою, а в другого – важчою. Чому?

 

б) Яка пляшка порожня? (вчитель  важить дві пляшки, а учні дивляться на їхню вагу і відповідають яка з них порожня) 

 

в) Яка вага ….? (вчитель показує певні предмети і пропонує учням вгадати їхню приблизну вагу, а потім зважують разом  і дізнаються точну відповідь)

 

г) Бліц-опитування.

 

-         Що більше 99кг чи 1ц?

-         Щоменше 11ц чи 11кг?

-         Назвіть більшу величину: 7кг чи 800г?

-         Назвіть меншу величину: 600 кг чи 2000г?

-         Оберіть більшу величину: 80ц, 80кг, 80т.

-         Оберіть меншу величину: 10ц, 2т, 1001кг.

 

д) Практична робота в групах. Врівноваження терезів. (покласти такі предмети на терези, щоб вони вули врівноважені)

 

V. Підсумок уроку

 

1.Вправа «Незакінчені речення»

- Закінчить речення:

Мені на уроці сподобалося…

Я дізнався про…

Ми порівнювали…

 

2.Домашнє завдання: № 278, №279.

 

3.Оцінювання.

 

docx
Додано
11 січня 2019
Переглядів
1915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку