Урок – гра « Математичний скарб » 4 клас « Узагальнення знань про багатоцифрові числа, дроби. Розв` язування задач » .

Про матеріал

Конспект уроку з математики для 4 класу на тему : " Узагальнення знань про багатоцифрові числа , дроби. Розв'язування задач " . Урок відповідає підручнику Л.Г.Петерсон " Математика 4 клас " ( за програмою " Росток " ). Містить цікаві ігри, завдання , побудований у формі гри " Пошук скарбу " .

Перегляд файлу

 

Тема :   Урок – гра « Математичний  скарб » . ( 4 клас )

              Узагальнення  знань     про   багатоцифрові  числа,  дроби.

               Розв` язування  задач .

 

 Мета :   Узагальнити  знання    дітей    про  додавання   ,  віднімання 

               натуральних  та  дробових  чисел ,    множення  та   ділення 

               багатоцифрових  чисел .

               Розвивати  обчислювальні  навички  учнів,  вміння  розв` язувати   

               текстові  задачі  різних  видів .

               Виховувати    культуру  математичних  записів ,  розуміння  цінності 

               знань  в  житті .

 

Обладнання :   картки  для  самостійної  та  групової  роботи ,  усного 

                          рахунку ,   ілюстрації .

 

Тип  уроку :  урок – гра

 

                                 Хід  уроку

І . Організація  класу  до  уроку .

Урок  розпочався!

До праці  мерщій!

Усі  перешкоди  здолати  зумій.

Працюй  наполегливо,  швидко,  старанно,

Щоб  кожна  хвилинка   не  втратилась  марно.

 

І І. Оголошення   теми   уроку .

- Сьогодні  на  уроці  я    пропоную   вам  знайти  скарб ,  але  не простий ,  а  математичний . А  для  цього  треба  проявити  наполегливість  та  уважність . 

 

ІІІ . Гра  «   В  пошуках  скарбу »

 

1.  Зупинка   «  Шифрувальна  »

 - Мені  до  рук  випадково  потрапила  карта  .  В  ній  вказано      маршрут   знаходження    скарбу   ,  а  також   скільки  треба  пройти  кроків   до   наступної  зупинки .  Але  я  не    можу   записати    ці  числа .  Допоможете  ?

 

Каліграфічна    хвилинка (   один  учень працює   біля  дошки  )

 63009 000005         7000075000            1000000030

 

  • Визначити :   
  • 1 число – всього  одиниць ,
  •  2 число  - всього  десятків ,
  •  3 число – всього  сотень .

 

Математичний  диктант

- Знайди    7  %     від   63 ;

-  9 %    від  8100 ;

-  знайди  число,  якщо    9      його   дорівнює    540 ;

- знайди  число,  якщо  30 %  його   дорівнює   300  .

 

2. Зупинка « Рахункова »   ( Усний  рахунок )

- Куди  нам  рухатися  далі   дасть  підказку   ось  ця  стрічка .  Вона  підкаже ,  на  якому  материку  схований  скарб .

 

          + 170                            + 250                           + 40                         * 10

630

                             : 4                                - 140                           : 5

 

 

Відповіді :

20 – Африка ;        21 – Північна  Америка ;         700 -  Євразія .

 

3.  Зупинка  «  Задачна »

-  Нам  треба  буде  подолати  942  км  .   За  перший  день  ми  зможемо  пройти      2     усього  шляху ,     другого  дня  -    1  частину  того  ,  що 

                  6                                                                 4                                

залишилося .  Скільки  км   нам  треба  пройти  другого  дня  ?

 

 

4.  Зупинка  «   Транспортна »

-    Наш  шлях   дуже  далекий  .  Тому   далі  будемо  подорожувати  транспортом .   А  яким , дізнаєтесь,  коли   розв`яжете  наступне  завдання  .

(  приклади  в  групах -        з  точок   утворюють  корабель  )

 

Фізкультхвилинка

 

5.  Зупинка «  З  другом     в  парі   по  вузькій  стежині  йду  »

 

А     далі   ми  висаджуємось  на  сушу . Чим  ближче  до  скарбу,  тим  шлях  стає  важчим  .  І  ось  він   перетворюється  на  вузьку  стежинку ,  по  якій  можна  йти  тільки  вдвох . (  Робота  в  парі  )

 

- Порахуйте,  о  котрій  годині  ми  будемо  на  тому   місці, де  треба  шукати  скарб,  якщо  вийшли    о      7  год  45  хв      і   були  в  дорозі   10 год  43  хв.

 

6.  Зупинка  «  Здійснення  мрій  »

-  А  далі   стежка        переходить  у   непрохідні   хащі    і  дістатися  сюди  можна   тільки   одному   ,  і   тільки  най сміливішому   .  

(  самостійна   робота  по  варіантах  ) 

 

1  в .                                                                  2 в.

(  5     -  х )  +  4     =  8                      6     - ( х -  2     ) =  3                                                                                     

 

- І  ось  ми  вже  на  вершині  . Спробуємо  відкрити   скриньку   зі   скарбом  .  А  відкрити  її  зможе  тільки  той ,   хто  має   відповіді   у  рівнянні.  Які  співпадають  з   відповідями  на  скриньці  .   (   У  скриньці   текст   :  Знання   -  найбільший   скарб )

 

- Ось  ми  і  знайшли  скарб.  Дісталися  до   вершини  .

 

Якщо хочеш досягнути у житті своїх вершин

 Математику збагнути мусиш тонко до глибин.

 

IV . Повернення  додому

- А    додому  ми  будемо  повертатися  літаком  .   А  наскільки  швидко  ми  це  зробимо  ,  ви  дізнаєтесь,  коли  розв` яжете наступні задачі . 

 

-За  18  год ми  дісталися  до скарбу  ,  долаючи  шлях  зі  швидкістю 

25   км /   год .   Скільки  годин  потрібно  нам  на  зворотній  шлях,  якщо  ми  зменшимо  швидкість  на  10  км / год  ?

 

На  пошуки  скарбу   одна  команда  припливла  на     7   кораблях, а  друга   на   9  кораблях ,  причому   членів  другої  команди  було  на  90  осіб  більше, ніж   у   першій  команді . Скільки  місць  було  в  одному  човні  ?   

 

 

V. Підсумок  уроку . Домашнє   завдання.

 

-Який   скарб   найцінніший  ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок розпочався!

 

- До праці мерщій!

 

Усі перешкоди здолати зумій.

 

Працюй наполегливо, швидко, старанно,

 

Щоб кожна хвилинка  не  втратилась марно.

 

 Скільки разів за тиждень стрілка годинника проходить через цифру 6 ?

 Що дорожче: кілограм однокопієчних монет чи пів кілограма двокопієчних монет?

 Якщо об 11 годині йде дощ, чи можлива через 48 годин сонячна погода ?

 Вгадай фігуру: 3 сторони, 3 вершини, 3 кути, 1 з яких прямий.

 Скільки десятків у тисячі ?

 Через 5 років Женя буде старший удвічі, ніж зараз. Скільки йому років зараз ?

 Назвати всі двоцифрові числа, кожне з яких ділилось би одночасно на 2 і на 5.

 Лимон дорожче яблука в 3 рази. Що дорожче: 15 яблук чи 5 лимонів?

 Добуток яких одноцифрових чисел дорівнює 7?

 Які з даних назв: точка, трикутник, метр, квадрат, довжина відрізка, круг – не є назвами геометричних фігур?

 

 

 

2.

 

 

 Якою спільною назвою можна об'єднати слова: дециметр, сантиметр, кілометр, міліметр?

 При якій умові з двох трикутників можна скласти чотирикутник?

 З паперу вирізали круг. Як знайти центр цього круга ?

 Назвати розряди першого класу.

 Назвати перший день січня.

 Хто стає вищим, коли сідає?

 У якому випадку добуток двох чисел дорівнює одному з множників ?

 Не виконуючи записів і не обчислюючи, збільшити 66 на 33.

 Назвати “сусідів” числа 499.

 Впізнати фігуру: 4 прямі кути, 4 сторони, всі сторони рівні.

 

 

 

3.

 

 

 У яких випадках добуток двох чисел дорівнює 0 ?

 Чи може сума трьох різних чисел дорівнювати 3 ?

 Чи правильне висловлювання: квадрат – це прямокутник ?

 Назвати найменше двоцифрове число, яке ділиться на 2.

 Як швидко вирізати з паперу дві рівні фігури ?

 Периметр прямокутника дорівнює 20см. Чи може одна з його сторін дорівнювати 10 см?

 Назвати “сусідів” найбільшого круглого трицифрового числа .

 До числа 28 назвати найближче кругле число.

 Що таке периметр трикутника ?

 Сьогодні середа. Який день тижня буде через 5 днів ?

 

 

 

4.

 

 

 Що більше : п'ять дев’ яток чи вісім п'ятірок ?

 Чи може сума трьох чисел дорівнювати 2 ?

 Мама купила два десятки яєць. Шість пар яєць вона уже поклала в сумку. Скільки яєць їй ще треба покласти ?

 Чи правильне твердження: куб - це квадрат?

 Чи завжди правильно, що один з місяців року має 28 днів ?

 Яке число( парне чи непарне) одержимо, коли від непарного числа віднімемо непарне ?

 На галявині пасеться кілька кіз. У них 16 ніг. Скільки голів у цих кіз ?

 Назвати останній день літа.

 Скільки місяців мине від початку року до 1 червня ?

 Якими одиницями вимірювання довжини можна записати 10см ?

 

 

 

5.

 

 

 Парне чи непарне число одержимо, коли непарне число помножимо на 2 ?

 Назвати число, яке ділиться на 2, на 3, на 6, на 9 ?

 У якому випадку добуток чисел дорівнює 1 ?

 Скільки днів триває осінь ?

 Скільки десятків у 2 сотнях ?

 Брат з'їв 10 слив, а сестра – 7. скільки слив з'їла їхня бабуся ?

 У скільки разів 45  більше, ніж 9 ?

 Із скількох відрізків складається восьмикутник ?

 Скільки кілограмів становить 5 центнерів ?

 Скільки хвилин триває урок ?

 

 

 

6.

 Як називаються компоненти дії множення ?

 О котрій годині починається велика перерва ?

 Скільки букв в українському алфавіті ?

 Оленка живе у будинку № 56. Під якими номерами будуть сусідні будинки ?

 Що більше: 5 м чи 400 см ?

 Як порівняти числа ?

 Яку дію потрібно виконати, щоб збільшити число у 10 разів ?

 Що означає “ помножити на 100 ?

 Що означає “ знайти третину числа “ ?

 Що означає розв'язати рівняння ?

 

 

 

7.

 

 

 Який це рівносторонній трикутник ?

 Як знайти периметр рівностороннього трикутника ?

 За допомогою чого будують коло ?

 Скільки в діаметрі радіусів ?

 Скільки кілометрів до обласного центру ?

 5 століть зберігалася пам'ятка. Скільки років пам'ятці ?

 Скільки секунд триває перерва ?

 Назвати круглі числа сьомої сотні.

 Як знайти довжину ламаної лінії ?

 Яка обернена дія до дії множення ?

 

 

 

8.

 

 

 Який останній день року ?

 Скільки кутів у тупокутного трикутника ?

 Як залежить вартість від маси ?

 Назвати наступне число : 360, 370, 380, ... .

 Скільки цифр у номері мобільного телефона ?

 Кредит у банку оформили на 36 місяців. Скільки це років ?

 Скільки сторінок у книзі, якщо дівчинка прочитала 70 сторінок, а це становить четверту частину ?

 Яку дію потрібно виконати, щоб зменшити число у 4 рази ?

 Назвати найбільше трицифрове число.

 Як звучить переставний закон додавання ?

 

 

 

9.

 

 

 Коли закінчується весна ?

 Скільки днів триває високосний рік ?

 Чому дорівнює сума цифр року, коли ви пішли у 1 клас ?

 Що спільного у грама, кілограма, центнера і тонни  ?

 Як знайти невідомий множник ?

 Скільки нулів у трьох сотнях ?

 Скільки різних цифр потрібно для запису числа 550 ?

 У скільки разів радіус менший за діаметр ?

 Як дізнатися, у скільки разів одне число менше від другого ?

 Скільки днів залишилося до кінця місяця ?

 

 

 

10.

 

 

 Яку частину від метра становить сантиметр ?

 У скільки разів доба триває довше, ніж 4 години ?

 Як знайти ділене ?

 Чи правильне твердження : добуток може дорівнювати множнику ?

 Що одержуємо, коли число множимо на 1 ?

 Як зміниться добуток, коли множник збільшуємо у 6 разів ?

 Що означає “ знайти чверть числа “ ?

 Що більше: третина числа чи його половина ?

 На скільки треба помножити 10, щоб одержати 1000 ?

 Скільки розрядів у “ класі тисяч “ ?

 

 

 

 

 

4 клас

 

 

 

1.

 

 

 Коли настає доба ?

 Коли стрілки годинника утворюють вертикальну пряму ?

 Коли стрілки годинника утворюють горизонтальну пряму ?

 Назвати геометричну фігуру, яка складається не з прямих ?

 Назвати найбільше чотирицифрове число .

 Яке число складається із 6 шестірок ?

 В якому шестицифровому числі  число одиниць класу тисяч  на 254 більше, ніж число одиниць класу одиниць ?

 Назвати найменшу одиницю довжини ?

 Назвати найбільшу одиницю часу.

 Скільки днів у грудні ?

 

 

 

2.

 

 

 Назвати найбільшу одиницю довжини.

 Скільки днів тижня починаються літерою "ес" ?

 Назвати найменшу одиницю часу.

 Назвати найбільшу одиницю міри маси.

 Скількома буквами позначається трикутник ?

 Хто легший: півень чи гусак, якщо їх маси однакові ?

 Які непарні числа можна додати, щоб дістати парне ?

 Назвати найменшу одиницю часу.

 Яке число ( парне чи непарне ) дістанемо, якщо додамо два парні ?

 Назвати найменшу одиницю міри маси.

 

 

 

3.

 

 

 Який рік почав третє тисячоліття ?

 Яким роком закінчилось друге тисячоліття ?

 Чи можна продовжити відрізок ?

 Котрою по порядку стоїть книга, якщо перед нею 25 книг ?

 У якого прямокутника всі сторони рівні ?

 Скільки монет по 10 к. містить 1 гривня ?

 Чи є круг многокутником ?

 Скільки разів треба перерізати ланцюг, щоб одержати 4 куски ?

 Учень записав числа від 1 до 10 . Скільки разів йому довелось писати цифру 5 ?

 Назвати зимові місяці .

 

 

 

4.

 

 

 Хто із учнів нашого класу стоїть у списку класного журналу останнім ?

 На яку сторону горизонту виходять вікна нашого класу?

 Скільки парт у нашому класі ?

 Який номер нашої класної кімнати ?

 Чи завжди п'ятицифрове число більше від чотирицифрового?

 Як звуть маму матусі ?

 Скільки цифр на телефонному диску ?

 Який предмет у класі нагадує Земну кулю ?

 Чи завжди вода прозора ?

 Чи завжди батько вищий за сина ?

 

 

 

5.

 

 

 Чи завжди батько старший за сина ?

 Коли при діленні одержуємо 1 ?

 Скільки десятків у тисячі ?

 В якому місяці найменше днів ?

 Назви яких місяців походять від назв дерев ?

 Назвати третій місяць року.

 Що важче 1 л води чи 1 кг ?

 6 полін розпиляли на дві частини кожне. Скільки вийшло частин ?

 Скільки годин становлять три доби ?

 Чи чорна вода у Чорному морі ?

 

 

 

6.

 

 

 Скільки пар ніг у сонечка ?

 На якій стороні горизонту ми ніколи не бачимо Сонця ?

 Які дні тижня починаються літерою “ пе” ?

 Куди дме північний вітер ?

 Звідки дме східний вітер ?

 Скільки днів тижня належать до жіночого роду ?

 Назвати середній день тижня ?

 Назвати ½ іншим словом.

 Скільки сторін у восьмикутника ?

 Скільки розрядів у класі?

 

 

 

7.

 

 

 Якою стоїть парта, якщо вона стоїть друга з кінця ?

 Назвати третій палець руки.

 Як називається найменший палець руки ?

 Якою системою числення ми користуємося ?

 Назвати компоненти дії ділення.

 Назвати тисячу іншим словом.

 Назвати третій розряд.

 Яка дія обернена до ділення ?

 Що є одиницею вимірювання швидкості ?

 Якими одиницями вимірюється відстань?

 

 

 

8.

 

 

 Яка об'ємна фігура схожа на куб ?

 З чого виготовляють папір ?

 Яку математичну величину вимірюють квадратами ?

 Як називають результат ділення ?

 Як з палатки зробити палетку ?

 Яка бочка легша: повна чи порожня ?

 Скільки сторін у паралелепіпеда ?

 Із скількох половинок складається яблуко ?

 У річки їх завжди два.... ?

 Назвати другий місяць осені.

 

 

 

9.

 

 

 Скільки планет Сонячної системи ?

 Скільки материків на Землі ?

 Яка частина тіла людини розв'язує задачі?

 Як називається половина діаметра ?

 Скільки братів заснували Київ ?

 Чого в математиці чотири ?

 Із скількох паличок складаються два окремі квадрати ?

 Із якого числа можна утворити птаха ?

 Скільки нот у музиці ?

 Як називають доньку сина ?

 

 

 

10.

 

 

 В учнів 4 класу 28 вух. Скільки учнів у класі ?

 Назвати компоненти дії множення.

 Скільки центнерів у 5 тонах ?

 Що більше: 3 роки чи 36 місяців ?

 Який рік настане через 12 років ?

 Якщо до 3 годин додамо 60 хвилин, що одержимо ?

 Якщо від зменшуваного відняти від'ємник, що одержимо ?

 Що таке пряма лінія ?

 Із скількох відрізків складається шестикутник ?

  Чому дорівнює сума цифр року , який зараз триває?

 

  Урок - змагання з математики 4 клас

 

Нестандартний урок математики у 4 класі.

 

Урок – змагання.

 

ТЕМА: Подорож по математичному океані.

 

МЕТА: В ігровій формі закріпити вивчений матеріал. Удосконалювати обчислювальні навички і вміння розв’язувати задачі.    Розвивати логічне мислення, кмітливість. Виховувати любов до математики.

 

Обладнання: вислови вчених про математику, таблиці, картки, малюнок із зображенням океану, якорі.

 

 

 

 Хід уроку.

 

І. Організаційний момент.

 

 Ось і дзвоник пролунав,

 

 Для навчання час настав

 

 Дітки, сядьте всі зручненько,

 

 Ручки покладіть гарненько,

 

 Бо урок у нас незвичний,

 

 Чарівний, математичний!

 Любі діти, сьогодні  ми будемо змагатись у плаванні по Математичному океану. Ось перед вами карта цього  океану.

 

           А хто знає, як називається змагання на вітрильниках? Так, це регата. Щоб відправитись в подорож, ви маєте підготувати свої кораблі до великого плавання. У нашому змаганні беруть участь дві команди кораблів: “ Кмітливий” та “ Винахідливий”. Кожна команда ( 6 чоловік) має свого капітана. Давайте познайомимося з учасниками команд.

 

 

 

 

авітали гості щирі.

 

Привітайте в добрий час

 

Гостей посмішкою й миром ∙

 

.Ми вам раді ,люди добрі,

 

І вітаєм щиро вас ,

 

Та запрошуєм ласкаво

 

На урок в четвертий клас .

Девіз уроку:

 

— Налаштуйтеся на робочий лад, працюємо ми сьогодні під девізом:

 

Міркуємо — швидко!

 

Відповідаємо — точно!

 

Лічимо — вірно!

 

Пишемо — гарно!

ІІ Мотивація навчальної діяльності .

 

Метод «Гронування» Стратегія «Мі

 

 

  3 клас

 Тема: закріплення знань з тем «Додавання і віднімання в межах 100; табличні випадки множення та ділення; розв’язування рівнянь та різні види задач.»

 

 Мета: закріплювати уміння в розв’язуванні прикладів на засвоєння таблиць множення і ділення; закріплювати порядок арифметичних дій, вчити знаходити залежність між компонентами і результатами дій, формувати вміння розв’язувати задачі на порівняння, удосконалювати навички побудови геометричних фігур; розвивати логічне мислення, увагу, кмітливість, математичну пам’ять, уяву, фантазію і культуру математичного мовлення; виховувати інтерес до математики, бажання бути активним у процесі навчання ( видумувати, пробувати, творити).

 Хід уроку

 1. Привітання і організація класу.

 Продзвенів уже дзвінок,

 Починається урок.

 Він незвичний і цікавий,

 Гостей багато завітало.

 Повернемось обличчям до гостей

 І лагідно промовим: «Добрий день!»

 - Всі готові до уроку?

 - Так.

 Щоб урок пройшов не марно,

 Треба сісти рівно й гарно,

 2. Оголошення теми уроку та мотивація.

 Сьогодні на наш урок прилетіли Мудра Сова і Розумна Ґава, вони будуть перевіряти набуті вами знання з таких тем, як додавання і віднімання в межах 100, табличні випадки множення і ділення, розв’язування рівнянь, виразів і різних видів задач, побудова геометричних фігур.

 3. Закріплення набутих знань.

 А) Хвилинка каліграфії

 Щоб цифри правильно писати,

 З хвилинки каліграфії треба почати!

 Цифри пишу рівнесенько,

 Щоб було гарнесенько.

 Використовуючи цифри 8, 2, 3 записати шість тризначних чисел так, щоб жодна цифра в числі не повторювалася.

 283, 238, 823, 832, 328, 382.

 Б) Математичний марафон

 - Микола з’їв 9 слив

 А шестеро Настуся.

 Скільки слив з’їла їхня бабуся? (жодної)

 - Штанга важить 50 кг і ще стільки ж. Скільки важить її половина? ( 50 кг)

 - Чи може сума двох чисел дорівнювати їх добутку? ( 2+ 2 = 2*2)

 - По вулиці йдуть 2 тата і 2 сини. Усього троє. Чи може таке бути? ( так: дід, син, онук)

 - Назви п’ять днів підряд не називаючи їхні імена ( позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

 - Сім дельфінів пропливли 14 км. Скільки кілометрів проплив кожен дельфін? (14 км)

 - Від початку доби хвилинна стрілка зробила 12 повних обертів. Скільки часу пройшло? (12 годин)

 В) Казковий квадрат

 24

 46 10

 30

 Записати числа в квадратах так, щоб по вертикалі і горизонталі одержати 100.

 

 Г) Математичний диктант ( обчислювальний ланцюжок)

 56 поділити на 7 (8); помнож на 4 (32); додай 22 (54); поділи на 6 (9); додай 15 (24); поділи на 8 (3); помнож на 9 (27); додай 9 (36); поділи на 9 (4); помнож на 7 (28); відніми 16 (12); поділи на 6 (2); помнож на 8 (16); поділи на 4 (4). Що вийшло? Відповідь: 4.

 

 Ґ) Геометринка

 1 ряд 2 ряд

 Довжина прямокутника 4 см, а ширина Довжина прямокутника 6 см, а ширина

 складає половину довжини. складає третю частину довжини. Побудуй

 Побудуй цей прямокутник, знайди цей прямокутник, знайди його периметр.

 його периметр.

 а = 4см а = 6см

 в = 1/2см в = 1/3см

 Р = ? Р = ?

 Р = 2* (4+2) = 12см Р = 2* (6+2)= 16см

 

 Д) Математична атака

 

 Вирази № 1 Д// З

 К : 8+69, якщо к = 16, 24, 40, 64, то

 = 71, 72, 74, 77.

 

 Рівняння № 443 Д//З

 1 ряд 1 і 2 рівняння 2 ряд 3 і 4 рівняння

 Х = 8 Х= 8 Х = 18 Х = 3

 - як знайти невідомий від’ємник; множник; доданок; множник.

 

 Е) Рахівничок

 Приклади № 1

 Свій приклад не записуєте у зошит. У вас повинно бути 2 стовпика по 3 приклади в кожному. Як виконуємо дії у прикладі якщо є дужки, множення і ділення?

 1 ряд 2 ряд

 

 67 + 4 * 6 = 91 83 – 7 * 4 = 55

 (82 – 73) * 9 = 81 6 * 9 + 17 = 71

 7 * 8 – 17 = 39 32 : 4 + 29 = 37

 5 * 7 – 19 = 16 (56 – 48) * 5 = 40

 (35 – 26) * 6 = 54 34 + 12 : 2 = 40

 84 – 3 * 8 + 29 = 89 75 – 3 * 9 + 27 = 75

 27 – 81 : 9 + 82 = 100 90 – 81 : 9 + 19 = 100

 

 Є) Скарбниця задач

 !!!4 картки для самостійної роботи

 Задача № 444

 (зведення числа до одиниці) умова на дошці

 Читання задачі

 - Можемо одразу відповісти на питання задачі? Чому?

 - А можемо взнати скільки за 1 годину витрачає пального? Якою дією?

 - Знаючи, скільки використовується за 1 годину можемо взнати на скільки годин вистачить йому 40 л пального? Якою дією?

 - Вираз

 1) 72 : 9 = 8 (л) – за одну годину

 2) 40 : 8 = 5 ( год.)

 40 : (72 : 9) = 5 ( год.)

 - Дайте повну відповідь до задачі, а записуємо коротку : 5 годин.

 4. Підсумок уроку, домашнє завдання, оцінювання.

 - Що повторювали на уроці?

 - Які завдання викликали труднощі?

 - Назвіть компоненти при діленні?

 - Назвіть компоненти при множенні?

 Оцінки з коментуванням

 Домашнє завдання

 1 ряд №448, 457

 2 ряд № 456, 457

 

Джерело: http://Власний досвід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ. Представлення команд.

 

1 капітан:  Команда! Рівняйсь струнко!

 

 Команда корабля “ Кмітливий” до регати готова. Наш девіз:

 

                                                        Кмітливі труднощі долають,

 

                                                        Вони завжди перемагають.

 

                                                        Перемогу ми здобудемо,

 

                                                        В боротьбі ми перші будемо.

 

 

 

2 капітан: Команда! Рівняйсь струнко!

 

 Команда корабля “ Винахідливий” до регати готова. Наш девіз:

 

                                                        Винахідливі завжди

 

                                                        Сухими вийдуть із води.

 

                                                        Важких завдань для нас немає,

 

                                                        Сьогодні ми перемагаєм.

 

Учитель: А тепер я вам представлю журі.

 

ІІІ. Змагання між командами.

 

 - Діти, за кожну правильну відповідь ви будете отримувати якорі. В кінці змагання ми підрахуємо їх. В якої команди буде більше – той переміг. Ну що, вперед?!

 

1 конкурс “ Підготуй корабель”.

 Щоб вирушити командам у дорогу, треба підготувати кораблі. Для цього кожен учасник має розв’язати приклад, щоб відкрити частину корабля. ( Команда, яка краще впоралася із завданням отримує 2 бала, інша – 1)

 

“ Кмітливий”                                             “ Винахідливий”

 

 23 х 3 – 9             260000 : 100                  15 х 4  + 40       80000 : 10

 

 33 х 2 + 34           500 х10 х 10                  24 х 4  - 6          7000 х 100

 

 240 : 3 – 10          180 х 100                       720 : 9 – 20        500 х 10 : 100

 

Вчитель: - Добре. Перше завдання ви виконали. Кораблі готові, але у кожної команди є свої шанувальники. Чи візьмуть їх із собою у плавання капітани?

 

Капітани: Так.

 

Вчитель: Але для того, щоб потрапити на корабель, кожному пасажирові треба придбати квиток, на якому написаний  приклад. Його потрібно розв’язати. ( по 3 – 5 шанувальників) .

 

“ Кмітливий”                                                  “ Винахідливий”

 

            

    

48 : 6 х 7

     

72 : 8 х 7

 

 

    

64 : 8 х 3

     

36 : 4  х 5

 

 

    

340 + 120

     

450 + 240

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учитель: Нарешті, команди та пасажири кораблів готові, і ми вирушаємо в подорож. Мета нашої подорожі – досягти порту Перемоги.

 

ІІ . Конкурс  “ Обчислювальний острів”. Робота в парах.

 

Учитель: На нашому шляху Математичним океаном буде чимало несподіванок та труднощів. Давайте поглянемо на карту Регати і вирушимо до першого пункту змагань – Обчислювальний острів.

 

          Тут мешкають гноми, які дуже люблять цікаві математичні завдання. Вони підготували для кожної команди Магічні квадрати, які вам потрібно розв’язати. ( 2 чол. від команди)

 

“ Кмітливий”                                                   “ Винахідливий”

 

 

 

            

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( За правильно виконане завдання 1 бал, хто швидше – ще 1 бал)

 

 

 

Вчитель:  Наступне завдання веселих Гномів таке: учасникам команд потрібно доповнити до кожного числа потрібне число, щоб утворилася потрібна сума. ( До дошки підходять гравці по черзі і вставляють по одному числу)

 

“ Кмітливий”                                                    “ Винахідливий”

 

            

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( За правильно виконане завдання по одному балу, хто швидше – ще один бал).

 

 

 

ІІІ. Конкурс  “ Мис Задачний”

 

Учитель: Увага! Ми наближаємось до мису Задачного. Тут розташоване рибальське селище. На березі ми зустріли двох рибалок, які попросили нас порахувати вагу спійманої риби. Задачу  першого рибалки розв’яже  команда “ Кмітливий”, а другого –  команда“ Винахідливий”.

 

“ Два – чотири – всі разом”

 

( Спочатку діти обговорюють задачу вдвох ( 1 хв), потім у четвірках( 1 хв).Після цього іде обговорення всієї команди)

 

 

“ Кмітливий ” 

“ Винахідливий”

 

 

 

Рибалка спіймав 756 рибин: окуні становили 2  , карасі – 1 

 

                             3                   4

 

 всієї риби, а решту – щуки. Скільки окремо спіймав рибалка окунів, карасів і щук. 

 Рибалка спіймав 840 рибин: 1   становили

 

                                                 7

 

 лящі, 1 всієї риби – скумбрія, а решту -

 

          4

 

 товстолобик. Скільки окремо кожної риби спіймав рибалка?

 

 

 

 

( За правильно виконане завдання по 1 балу, хто швидше – ще 1 бал).

 

 

 

Учитель: Старий рибалка, який багато ходив Математичним океаном на вітрилах, пропонує командам розв’язати такі задачі.

 

 

“ Кмітливий” 

“ Винахідливий”

 

 

 

 На пошиття 6 вітрил пішло 48 м тканини. Скільки потрібно тканини, щоб пошити 4 вітрила?

 

   

 На виготовлення 3 човнів потрібно 27 колод. Скільки потрібно колод для виготовлення 5 човнів?

 

 

( За правильно виконане завдання по 1 балу, хто швидше – ще 1 бал)

 

Вчитель: А тепер ми перевіримо, чи уміють розв’язувати задачі шанувальники команд?

 

Задачі для к – ди “ Кмітливий”

 Зграя із семи дельфінів пропливла 14 км. Скільки км проплив кожен дельфін? ( по 14 км)

 У порт пливли 3 судна, а назустріч їм - 5 катерів. Скільки суден прибуло в порт? ( 3., бо катери пливли в інший бік).

 

Задачі для команди “ Винахідливий”.

 В один кінець ставка човен доплив за 80 км, а назад – за 1 год 20 хв. В який кінець ставка човен плив довше? ( однаково, бо 1 год 20 хв = 80 хв).

 Білосніжка та семеро гномів чекали прибуття пароплава 8 годин. Скільки годин чекав пароплава кожен з них? ( по 8 год).

 

( За кожну правильну відповідь болільників команді додається по 1 балу).

 

 

 

ІV. Конкурс “ Геометрична бухта”.

 

Вчитель: Наступний пункт регати – бухта Геометрична. Подивіться уважно на нашу карту. Чий це прапор майорить тут? Це мабуть пірати!!!! Допоможемо врятуватися від них жителям бухти. Для цього необхідно виконати піратські вимоги, а саме розв’язати геометричне завдання. Командам обох кораблів треба назвати зображені фігури і показати скільки їх тут всього зображено.

 

 

 

“ Кмітливий”                                                    “ Винахідливий”

 

 

 

            

   

      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    7                    5                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

( За правильну відповідь – 2 бали)

 

Вчитель: А тепер випробовування для капітанів команд. За допомогою палетки виміряти площу геометричних фігур.

 

( За правильну відповідь 1 бал).

 

 

 

V. Конкурс “ Острів чисел”.

 

Вчитель: І знову в путь. На горизонті з’явився острів чисел. Мабуть ви здогадались хто мешкає на цьому острові? Числа теж підготували для вас цікаві конкурси. Ось перший з них.

Назвіть дроби у порядку зростання.

 

“ Мікрофон”

 

( Кожний учасник команди по черзі говорить дріб у мікрофон, передає іншому)

 

 

 

“ Кмітливий”                                                   “ Винахідливий”

 

 1,      1,     1,     1,     1,    1                                   1,     1,     1,     1,     1   1 

 

6       2     10     8     12    4                                   3     5       4      7     14. 10

 

 

Конкурс для капітанів.

 

 Розстав знаки, щоб отримати правильні рівності.

 

 36 .  4  .8 = 17                                                      8 . 3  . 6  =  4

 

 3 . 4  . 6  =  18                                                      5 . 8 .  7  =  47

 

( За правильно виконане завдання отримують по 1 балу)

 

 

Працює вся команда.

 

 Полічити від 1 до 50. Але замість чисел, що діляться на 5 треба сказати полундра. Мовою моряків – вигук “ Готуйся до небезпеки!”

 

( Якщо команда виконала правильно завдання отримує по 1 балу)

 

VI. Конкурс “ Старовинна пляшка” .

 

Вчитель: Скільки ж математичних кілометрів ми сьогодні пропливли , все ближче та ближче наближаючись до порту

 

 “ Перемога”. А що ж це за незнайомий предмет на нашому шляху? Це, мабуть, старовинна пляшка. А в ній цікаве повідомлення.

 

        Певно, якийсь математик вирішив повідомити нам про те, як за часів Київської Русі вимірювали різні відстані.

 

 Давайте розглянемо плакат:

 

 

 

1 п’ядь = 17 см 8 мм

 

1 лікоть = 38 – 46 см

 

1 сажень = 2 м 13 см

 

 

 

 

 

 У давні часи існували чотири основні довжини: п’ядь, лікоть, сажень, верста.

 

П’ядь – відстань між великим пальцем та мізинцем.

 

Лікоть – відстань від ліктьового суглоба до середніх пальців рук, розведених у різні боки на рівні плечей.

 

Верста – відстань у 500 сажнів.

 Діти, а хто хоче спробувати виміряти п’ядями парту? У ліктях – дошку, за допомогою сажня дошку?

 

 - Діти, як ви вважаєте, чи були ці міри довжини точними? (НІ) Тому люди були змушені придумати інші міри, саме ті, якими ми користуємося зараз. Які це міри?

 

 

 

 

 

ІV. Підсумок уроку – змагання.

 

 

 Нарешті ми досягли порту “ Перемога”. Залишилося найцікавіше – дізнатися, яка команда найкмітливіша і найвинахідливіша. Поки журі підбиває підсумки, я хочу звернути вашу увагу на вислови видатних вчених про таку чудову науку, як математика.

 

 “Математику тому вивчати слід, що вона розум до ладу приводить”                       М. Ломоносов.

 

“ Математика – наука, яка вимагає найбільше фантазії”.

 

                                            С. Ковалевська.

 Діти, як ви їх розумієте? ( Діти висловлюють свої думки за технологією “ Мікрофон”

 А хто з вас знає вірші про математику?

 

( Діти розповідають)

 Краса математичної науки –

 

 Магія цифр, стрімкі польоти думки.

 

 Безмежність чисел, витонченість формул,

 

 Багатство змісту, лаконічна форма.

 

                          Веселки барви, алгоритми звуків –

 

                          Краса математичної науки

 

                          У лабіринти інтелекту ллється,

 

                          Краса математичного джерельця.

 Діти, чи сподобався вам цей незвичайний урок?

 Що найбільше сподобалося?

 Що ви дізналися нового?

 

V. Оголошення результатів. Нагородження команд.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Використано ресурси Інтернету.

doc
Додано
11 січня 2019
Переглядів
4615
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку