8 липня о 18:00Вебінар: Проєктне навчання: розвиваємо логічне, критичне та креативне мислення школярів

Ночувала золота хмаринка. А. Приставкін

Про матеріал
Пропоную матеріал для вчителів , які викладають зарубіжну літературу в школі для учнів 11-го класу по повісті А.Приставкіна .
Перегляд файлу

                                                                                    Головченко К.С

                                   Практичне заняття №12;

Роман А.Приставкіна «Золота хмаринка ночувала»

1.Які історичні події лягли в основу роману?

2.Чому автор робить своїх героїв саме близнюками ?Хто з героїв твору має вплив (і який саме) на їхню долю?

3.Як,в яких образах та сценах роману показана злочинна державна національна політика?

4.Яка головна ідея твору?

 

1.Які історичні події лягли в основу роману?

1.В романі А.Приставкіна «Золота хмаринка ночувала» покладені події Другої світової війни 1944 року ,коли війна вже йде до завершення ,і скоро настане 1945 рік.Нам  показується тло війни .Світ який є безжалісним

,принциповим .В той час проводилась політика знищення людей

,геноциду.Геноциду по відношенню до інших людей.Винищували мільйонів людей ,вбивали за приналежність до певної нації.Нам показані події коли людей ділять за націями ,і це найстрашніше для мене .Людей ділять згідно їх зовнішності та рис.Події відбуваються під час страшної війни.Люди різних між собою національностей вбивають одне одного.Нам показуються події трагедії на кавказькій землі чеченського народу .Нам показується очима хлопчиків вся ця безглуздість та непотрібність війни.На Кавказ привозили дійсно колоністів ,яких заставляли насильно переселятись на ці землі.Переселяли безпризорників ,дітей які не мали сім’ї,дорослих.А чеченці мстилися російським громадянам які оселялися в їхніх будинках ,взривали та вбивали ,розстрілювали.

Саме ці події описані в роман Приставкіна .Війна яка відбувалась в Чечні

,діти не могли розуміти чому так відбувається .

 

2.Чому автор робить своїх героїв саме близнюками ?Хто з героїв твору має вплив (і який саме) на їхню долю?

На мою думку автор робить героїв саме близнюками аби показати єдність людей навіть під час війни .Вони ,Сашка та Колька ,завжди разом ,вони розуміють одне одного ,вони завжди разом .Війна навіть їм вдвом не здається страшною .Вони завжди поряд одне з одним .Вони звикли завжди бути разом ,так їм легше і простіше.Війна їм не здається такою страшною,вони опора одне для одного Їм здається ,що обоє вони все зможуть пережити ,з усім справитись .Вони нічого не бачили в житті хорошого,вічно голодні та холодні,вони призвичаюлись до умов які були ,їх нічого не пугало ,адже вони вдвоє ,дві половинки одного цілого.

Вони постійно піклувались один за одного .Мабуть ця любов і зберегла в їхніх серцях доброту та щирість не дивлячись на страхи та жорстокість війни.Вони бачили багато смертей.Але переломним моментом для мене стало вбивство одного з близнюків Сашки .Врятувався від смерті лиш Колька .Ми бачимо те ,що хлопчик все ж таки не зломався ,його мужність уже з дитинства .Він знаходить тіло Сашки ,висячим на заборі .Страх хлопчика зник .Він погрузив тіло свого братика ,хлопчик не міг збагнути в чому ненависть людей одне до одного адже вони нічого поганого не робили ,їх змусили сюди приїхати та заселяти ці землі.

Так війна ,страшна.

На мою думку вплив на долю Сашки цього героя мав чеченський хлопчик Алхузур .Чесно кажучи саме завдяки цьому героєві я не відчула трагізму самого роману ,для мене це був світлий кінець.Що все ж таки дружба між націями .підтримка існує ,не дивлячись на тоталітарну політику держав.

Ми зустрічаємо цього чеченського хлопчика який також самотній в цьому світі ,його всіх рідних вбили .Він такий же ж покинутий як і Колька.

Коли Колька в цьому світі один нікому не потрібний,він знаходиться немов між двох світів ,він повертається до життя завдяки своєму однолітку чеченцю Алхузуру.

Вони двоє сироти –жертви війни ,вони двоє проти війни ,проти людської ворожості.Вони діти різних національностей,вміють довіряти ,жити по правді .В цьому і є їхня сила.Сила в правді одне до одного .

Письменник показує нам відносини між націями ,росіянином і чеченцем ,безневинними жертвами війни .Вони для мене –брати ,на все життя .Вони брати так не по крові ,але за внутрішнім покликом серця.

Вони обоє врятували один одного від смерті ,перше коли хотів вбити чеченець Кольку ,а Алхузур він заступився за нього.Називав братом-мене цей момент глибоко вразив .Вірність ,заступався за його життя .

Інший випадок коли уже Колька ніс відповідальність за Алхузурура ,він сказав ,що тепер ти мій брат Сашка ,аби хлопчика не вбили.Він не здав хлопчика ,та і вихователька все ж таки не дозволила смерті цього хлопчика ,вона збрехала те ,що це були Кузьмьониші.

Фінал ,він важкий ,адже ми бачимо скільки болю в серці хлопчика,вагон везе його далеко.Але поряд з ним Алзухур ,який говоре ,що ми завжди будемо разом,що він йог не покине ,він вселяє надію хлопчику.Вони обоє будуть боротися проти жорстокості світу.

Білоруський письменник Кузьма Чорний прочитавши роман Приставкіна писав « Если бы весь мир,как он ни велик во всей его бесконечности ,вдруг обратился в живое гигантское существо,с глазами,чтобы видеть,с ушами,чтобы слышать,с душой,чтобы чувствовать,с разумом и способностью мыслить ,-совесть заставила бы пасть ниц перед этим ребёнком».

Це дуже влучні слова ,адже якби всі були такі як цей хлопчик ,то в світі б не було такої жорстокості та ненависті.

3.Як,в яких образах та сценах роману показана злочинна державна національна політика?

Отже жорстокість ,ненависть один до одного йшла з двох боків держав.

Коли хлопчик лишень приїхали на ці землі уже звучали вистріли ,помирали люди,навіть діти.

Тут був момент коли солдатам і колоністам внушали .що чеченці –це вороги ,зрадники.А отже не може бути ніякого жалю до них .Чеченці ж такоє бачать у всіх ворогів .Вони також вивають ,піджигають будинки,розстрілюють ,навіть дітей .

Мені здається ,що навіть в тих образах які замовчували перед дітьми події ,такоє можна вважати що вони вели злочинну політику.

Ми бачимо яку політику вели в Чечні ,вбивають 19 літну шоферку Віру

,підірвавши її машину ,під дулом автомата була і вихователька Регіна Петрівна ,але її від смерті врятував чеченський хлопчик,який завадив батьку вбити її .Вбивство Сашки –ні в чому не винного хлопчика ,це доказ жорстокості методів чеченців.

Так само і з боку радянської політики ,по перше вони насильно заставляли людей переїжати на землі Кавказу .Оселятись там ,немов нарошне дразнити чеченців.Вони спеціально так робили ,вони ж знали ,що відправляють цих хлопчиків ,людей на смерть. Адже кому  б сподобалось коли тебе виселяють з дому ,а оселяють якихось інших людей.Радянська влада лишила чеченців дому. 

Для мене образ жорстокої політики наявний в образі коли був допит чи є

Алхузур (Сашка) братом Кольки ,вони всілякими способами хотіли випитати

,доказати ,що це не його брат.Ми бачимо цю зверхність до інших національностей .вони не визнають інших націй.

 

4.Яка головна ідея твору?

Для мене головна ідея в творі –це єдинство .Що завжди потрібно підтримувати одне одного ,адже немає поганих народів ,є лиш погані люди ,які навмисне роблять з людей ворогів ,використовуючи це в своїх цілях.

Для мене тут є наскрізна ідея братерства-і навіть не лише по крові,адже згадати момент коли Сашко помирає .Це катастрофа для Кольки ,це власна смерть ,він не в собі коли вивозе тіло брата .Він прийшов в колонію помирати ,вона була пустою.Але ось момент він повертається до життя ,коли відчуває поряд брата .Це Алхазур він просить його попити ,а то помре він накриває його.

Хоч він і темний ,але від нього він відчуває братське тепло.Вони допомагалимодне одному так і виживали .Вивив Колька завдяки чорному ,кудрявому хлопчику Алхузуру,так він погано говорить по російськи але хіба це важливо?Вони знайшли одне в одному рідну душу ,ради чого варто жити ,вони розуміли .що необхідні одне одне одному .Тільки після цього Колька почав більш менш жити.Вони захищаються від російських та чеченських солдат.

Як тільки Алхузур рятував Кольку « Он мыне брат называт» він рятує

Кольку від смерті .

А коли наша радянська влада  ,хоче все ж таки довести ,що хлопчик не наш Колька рятує ,доказує це мій брат ,рідний брат .Справжній брат.

Колька і Алхузур –це спорідненість душ ,доль .Вони вірні одне одному ,в них у обох є інстинкт виживання .Вони доповнюють одне одного .

Ось для мене це виживання ,цілюще людське братство є ідеєю людяності .

Мабуть основна ідея цього роману –це ідея людяності.Адже в будь якому випадку потрібно залишатись людиною ,не дивлячись ,які настанови дає політика ,влада.

Ну і як висновок –для мене ця книга –це великий урок людяності ,урок життя ,втілення надії в серце.Нам показано ,що в житті не потрібно розчаровуватись ,є хороші люди ,які підтримають тебе ,допоможуть.

Ця надія втілена в словах Алхузура «Зачым плакыт!Нэ надо …Мы будыт ехыт ,ехыт,и мы прыедит,да?Мы будыт вместе ,да?Всу жыст вместы,да?

Алхузур втішає Кольку.

Цю книгу на мою думку,повинні читати всі діти ,адже вона вселяє нам в душу трагічну ,але дуже мудру істину життя,ця книга дуже людяна ,в ній скільки життєвих моментів ,вона відкриє дітям очі на те ,що відбувається в світі ,і якими потрібно бути насправді.Нас вчать справжньої дружби :все пройшли ці хлопчики війну ,хворобу ,холод ,вони є представниками різних націй –але дружбі це не повинно заважати .Це приклад справжньої дружби спавжньої ,благородної та відданої.

 

pdf
До підручника
Світова література (академічний, профільний рівень) 11 клас (Звиняцковський В.Я.)
Додано
19 травня
Переглядів
70
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку