НУШ Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування думки, пізнавальна, об’єднувальна

Про матеріал
Запропонований матеріал допоможе розкрити значення мови як найважливішою засобу спілкування, пізнання і впливу, її роль у шкільном) навчанні й житті; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення, емоції, волю; виховувати патріотичні почуття, культуру мовлення та спілкування, любов до рідного слова, національну свідомість.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

https://www.youtube.com/watch?v=Ce. RUt. TDc. Kk0 Ранкова зустріч«Не давайте суму жити»

Номер слайду 2

Дорогi п’ятикласники та п’ятикласницi! З повагою автори. Запрошуємо в чарівний світ українського слова. А допоможе вам мандрувати мовними стежками надійний путівник – підручник. У ньому поєдналися традиції і сучасність, історія і сьогодення. Однак, подорожуючи, пам’ятайте, що ви ще й дослідники. Тому «підкорення» кожного параграфа бажано розпочинати зі вступної вправи, у якій потрібно дослідити певне мовне явище й самостійно зробити висновок, тобто невелике відкриття. Потім слід уважно прочитати правило, спробувати його осмислити, переказати. 1 Після цього можна переходити до виконання тренувальних вправ, які не лише сприятимуть засвоєнню теми, а й розкажуть багато про людські стосунки, народні традиції, навколишній світ.2 3 Автори підручника.

Номер слайду 3

В електронному додатку ви знайдете матеріали, які розширюють межі паперового підручника, зокрема яскравіслайди до тем і завдання в онлайн-форматі. Під час виконання багатьох вправ варто користуватися словниками. Скорочені версії деяких словників уміщенонаприкінці підручника, а більш повні – в електронномудодатку. Крім того, можна скористатися бібліотекою або інтернетом. Отож вирушаймо в путь! Попереду – нові відкриття. Хай вам щастить!https://cutt.ly/UZPy66 XАвтори підручника.

Номер слайду 4

П’яте вересня. Класна робота. Мова як основний засіб спілкування. Інші функції мови: формування думки, пізнавальна, об’єднувальна

Номер слайду 5

Мета уроку : МОВАМОВАрозкрити значення мови як найважливішою засобу спілкування між людьми, пізнання і впливу, її роль у шкільному навчанні й житті; розкрити деякі способи передачі інформації знаками; учити розрізняти найпростіші мовні і немовні знаки; розвивати усне й писемне мовлення, логічне мислення, емоції, волю; виховувати патріотичні почуття, культуру мовлення та спілкування, любов до рідного слова, національну свідомість.

Номер слайду 6

Як воду п'ю із чистої криниці,З-поміж людей вишукую слова.І наша рідна мова-чарівниця. У віршах повнозвучних ожива. Цвіте, як квітка маку серед поля. Дзвенить, як пісня пташки чарівна.І хоч нелегка в Україні доля,Та вірю все ж відродиться вона.І буде людям Україна – мати,Не мачуха, якою нині є.І мову рідну будуть шанувати,Як найбагатше надбання своє. Людмила Савчук - Як ви розумієте основну думку вірша?

Номер слайду 7

Мови нашої слова —Наче музика жива,Наче житні зерна чистіВ хлібороба на руці,Наче роси росянисті,Наче хвильки по росі. С. Пархоменко

Номер слайду 8

Номер слайду 9

Мова — одне з чудес, за допомогою якого люди передають найтонші відтінки думок і почуттів. Чи можна якимось іншим чином передати свої думки та почуття?

Номер слайду 10

За матеріальною природою знаки бувають: 9) вчинок (заручини як символ обіцянки вступити у шлюб), сприймаючий аналізатор — переважно зоровий 8) матеріал (золото як символ багатства, сталь як символ міцності), сприймаючий аналізатор — зоровий; 6) предмет (ялинка як символ новорічних свят, обручка як символ пошлюблення), сприймаючий аналізатор — зоровий; 1) графічні (алфавіт, живопис, фотографія, стенографія, загальнонаукові символи, ноти, ієрогліфи тощо), сприймаючий аналізатор — зоровий; 2) звукові (людське мовлення, музика тощо), сприймаючий аналізатор — слуховий; 3) рух (танець, мова глухонімих, положення рук регулювальника), сприймаючий аналізатор — зоровий; 5) форма (співвідношення опуклостей та впадин в алфавіті сліпих), сприймаючий аналізатор — тактильний, органи дотику; 7) колір (світлофор, кольори як символи), сприймаючий аналізатор — зоровий; 4) запах (моря, болота, хвойного лісу, згарища, їжі, хімікатів, виробництва), сприймаючий аналізатор — органи нюху;

Номер слайду 11

Метод «Мікрофон»- Які знаки для зберігання, перетворення та передачі інформації використовують найбільш популярні сучасні ЗМІ: телебачення та Інтернет? - Чи може повноцінне передання змісту інформації відбутися без застосування мови?- Яка сукупність знаків використову-ється в рекламі? - Чи може поєднання графіки, музики та ін. знаків повністю витіснити мову?МОВАМОВА

Номер слайду 12

Знак або копіює об’єкт, або на нього вказує, або його символізує, перебуваючи з ним в умовному зв’язку (знак-символ). Дим — знак вогню, розбитий автомобіль — знак транспортної аварії, крадіжка автомобіля — знак злочину. Які ви знаєте знаки-символи української культури?

Номер слайду 13

- Які знаки-символи Української держави ви можете назвати? - Які символічні зображення покладено в основу української вишивки? Коло - символ Сонця, птах - вічності, безсмертя душі; квадрат чи ромб, поділений на кілька частин із крапками в кожній, - символ засіяного поля; трикутник уособлює поєднання Землі, Води та Вогню; постать Богині-Берегині з чотирма або шістьма руками, що робить зображення схожим на дерево або нагадує літеру «Ж», що в кирилиці прочитується як «живіте», символізує вічне життя.

Номер слайду 14

Знаки, за допомогою яких люди можуть порозумітися, мають бути наділені такими ознаками:намір (знак використовують для передавання конкретного змісту: ліра – означає музичне мистецтво, а не живопис; черевик над будкою шевця передає запрошення поремонтувати взуття і под.);двосторонність (знак втілює дві сторони: він щось передає (зміст) і якось це передає (форма), це назвивається планом змісту й планом вираження;конвенційність (від конвенція – угода: той, хто передає інформацію. і той, хто її сприймає, мають домовитися про зміст знака, наприклад: зелені – захисники природи; вазон на вікні – явку провалено);обумовленість (розуміння місця знаків у їхній системі: переривчасті гудки в телефоні –лінію зайнято, тоді як безперервний гудок – лінія вільна).

Номер слайду 15

Який знак сповіщає про початок уроку? Які ще знаки використовують для вияву оцінки? «Мозковий штурм» Чи є знаком оплески після виступу? Чи є знаком відсутність оплесків?Які ще немовні знаки використовують для позначення початку певного процесу, дії тощо? Що потрібно, щоб люди реагували на такі знаки?Які ви знаєте мови жестів? Морська сигналізація, жести регулювальника, жестова мова глухих…

Номер слайду 16

Дзвінок будильника вранці —знак того, що…Червоне світло світлофора — знак…зелений — знак… Дорогою до школи ви зустрічаєте друга, кивком голови вітаєтеся з ним чи тиснете йому руку — це знак …У їдальні ви розплачуєтеся ...?... знаками. Отже, ми живемо у світі знаків…дозволу. час прокидатися. заборони переходити вулицю, поваги, прихильного ставлення до нього. грошовими

Номер слайду 17

Розгляньте репродукції картин. Яку інформацію закодовано художником за допомогою символів?

Номер слайду 18

Словникова робота. Найуніверсальнішим і найефективнішим засобом інформаційного зв'язку між людьми є словесне (вербальне) мовлення. Також люди використовують для комунікативного зв'язку цілу низку невербальних засобів: погляди, міміку, пози, жести тощо.

Номер слайду 19

Номер слайду 20

Уявіть, що ви потрапили до іншої країни. Вас не розуміють, тому що ви не розмовляєте мовою цієї країни. Спробуйте запитати за допомогою жестів, міміки: «Котра година?» «Як пройти до готелю, на море?»

Номер слайду 21

— Отже, пантоміміка — важливий інформаційний спосіб спілкування.

Номер слайду 22

Номер слайду 23

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ: Google картинки. Режим доступу: http://images.google.uа -URL: https://uk.wikipedia.org/wiki. URL: http://dovidka.biz.ua/vislovi-pro-kotsyubinskogo/URL: https://www.google.com/search?q. URL:https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ah. UKEwj27s_lvf. X5 Ah. Vlhv0 HHc. USCuk. QFno. ECAg. QAQ&url=https%3 A%2 F%2 Fshag.com.ua%2 Fvstupni-uroki-v-10-11-kl-2011-2012-n-r.html%3 Fpage%3 D4&usg=AOv. Vaw13 WXBk4-hp99 Lh. Bgxg93 Vahttps://www.pinterest.com/pin/405816616427508671/https://www.youtube.com/watch?v=Ce. RUt. TDc. Kk0

Номер слайду 24

Ратушна Наталія Миколаївна -вчитель української мови та літератури Лукашівського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад - загальноосвітня школа І - ІІІ ступенів» Чорнобаївської селищної ради Черкаської областіАвтор ресурсу

pptx
Додав(-ла)
Ратушна Наташа
Додано
4 вересня 2023
Переглядів
1006
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку