Використання тестових завдань на уроках української мови

Про матеріал
Test — «випробування», «перевірка») або випробування — спосіб вивчення глибинних процесів діяльності системи, за допомогою переміщення системи в різні ситуації і відстеження доступних спостереженню змін в ній.
Перегляд файлу

Тестові запитання до теми «Іменник»                            5 клас

 

 

  1. Знайдіть іменник, який означає істоту:

а) сорочка;         б) кішка;         в) будинок;                        г) хмара.

 

    2. Знайдіть іменник, який означає неістоту:

         а) лелека                б) дівчинка          в) хата                      г) комашка

 

  1. Знайдіть іменник, який пишеться з великої букви:

а) (С, с)квер;                          в) (М, м)ісцевість;

б) (О, о)лександр;                  г) (П, п)аркан.

 

  1. Знайдіть іменник, який пишеться з маленької букви:

а) (К, к)раїна;                          в) (Д, д)онбас;

б) (П, п)ольща;                        г) (У, у)країна.

 

  1. Знайдіть іменник, що означає назву, яка пишеться в лапках:

а) готель Україна;                   в) ріка Волга;

б) сузір’я Риби;                        г) місто Донецьк.

 

  1. Знайдіть іменник, що означає назву, яка пишеться без лапок:

а) газета Голос України;         в) озеро Світязь;

б) крейсер Аврора;                  г) кінотеатр Космос.

 

     7. Зайдіть загальну назву:

          а) (Д, д)ніпро;                         в) (П, п)етро;

          б) (О, о)осана;                         г) (Р, р)ічка.

     

  1. Знайдіть власну назву:

а) (О, о)зеро;                              в) (Д, д)митро;

б) (С, с)обака;                            г) (М, м)істо.

 

  1. Знайдіть іменник чоловічого роду:

а) книга;                                     в) дорога;

б) собака;                                   г) суддя.

 

  1. Знайдіть іменник жіночого роду:

а) біль;                                       в) Сибір;

б) путь;                                      г) накип.

 

  1. Знайдіть іменник, який вживається тільки в однині:

а) вулиця;                                  в) дівчина;

б) тиша;                                     г) спідниця.

 

  1. Знайдіть іменник, який вживається тільки в множині:

а) зустрічі;            б) сумки;          в) меблі;                            г) зошити.

 

Однорідні члени речення                                                         5 кл.

 

1. Однорідні члени речення – це:

    а) члени речення, що становлять його граматичну основу;

    б) усі члени речення, крім головних;

    в) члени речення, які відповідають на одне й те питання та відносяться до

          одного й того самого члена речення;

 

2. Позначте речення з однорідними членами:

    а) По дорозі торохтить зима на возі (Т. Коломієць);

    б) Стали білі всі доріжки вулиці дахи сади (Н. Мудрик);

    в) Умостився Морозенко на столітнім дубі (В. Скомаровський);

 

3. Позначити речення, в якому однорідні члени з’єднуються між собою 

    інтонацією переліку:

    а) Стерня не завжди золота, але колюча для всіх і завжди (В. Слапчук);

    б) Маки там не цвітуть, а горять (В. Василашко);

    в) Свіжа зелень розгойдалась, розгулялась, попила (М. Рильський);

 

4. Між однорідними членами речення, не з’єднаними сполучниками

    і, й, та(у значенні і), завжди ставиться:

    а) кома;                   б) тире;                   в) двокрапка.

 

5. Позначте речення, у якому між однорідними членами потрібно

    поставити кому:               а) Працею людина сильна і красива (О. Гончар);

    б) З добра й любові приходить щастя (А. Мойсеєнко);

    в) Шукаю вже не щастя а поради (В. Грінчак);

 

6. У реченні Україна дала світові великих поетів: Тараса Шевченка,

     Івана Франка, Лесю Українку узагальнюване слово є:

    а) підметом;               б) означенням;             в) додатком.

 

7. Після узагальнюваного слова, що стоїть перед однорідними

    членами, ставиться:

    а) кома;                       б) двокрапка;               в) крапка з комою.

 

8. Позначте речення, у якому узагальнюване слово стоїть після

    однорідних членів речення:

    а) Пісні приказки прислів’я все те вражало надзвичайним багатством жарту  

        гумору практичного розуму (І. Нечуй – Левицький);

    б) У слові є все злагода спокій усталеність надія (П. Загребельний);

    в) Звучать улюблені слова Держава Тризуб Булава! (Яр Славутич).

 

9. Слова із загальним значенням щодо перелічуваних однорідних членів

    називаються:

    а)узагальнюючими;          б) вставними;         в) допоміжними.

 

10. У реченні Лелеки клекотали завзято і стурбовано однорідними є:

     а) присудки;                     б) означення;          в) обставини.

 

11. Розставте розділові знаки у реченнях

      а) В Україні ростуть такі лікарські трави дев’ятисил  звіробій  деревій  горицвіт  м’ята.

      б) Поля і ліси  гори й болота  річки й озера   все покрите таємничістю.

 

 

Текст                       5 кл.

 

  1. Текст – це:

а) декілька частин мови, зібраних в одне речення;

б) група речень, які розповідають про різні події, явища;

в) група речень, об’єднаних між собою темою, головною думкою та граматично.

 

  1. Тема тексту  - це:

а) мета тексту, заради якої його створено: повідомити, з’ясувати, спонукати;

б) те, про що йдеться в тексті, його зміст;

в) добір виражальних засобів мови залежно від мети висловлювання.

 

     

  1. Головна думка тексту – це:

а) частина теми тексту (підтема);   б) те, про що йдеться  в тексті, його зміст;

в) те, заради чого його було створено (чого він навчає, до чого закликає, від чого  застерігає).

 

  1. Абзац - це:

а) частина тексту, об’єднана однією мікротемою.

б) частина тексту, що містить його головну думку;

в) чітко і стисло сформульована підтема тексту;

 

  1. Стилі мовлення є такі:

а) пейзаж, портрет, інтер’єр;                   б) науковий, художній, розмовний;

в) розповідь, опис, роздум.

 

  1. Типи мовлення є такі:

а) науковий, публіцистичний, художній;

б) оповідання, казка, вірш;              в) розповідь, опис, роздум.

 

  1. Подані речення запишіть у такій послідовності, щоб вони утворили текст.

      Доберіть заголовок. Визначте і сформулюйте мікротеми тексту (пункти плану).

 

      1)Тоді треба тільки стрибнути і вхопити здобич.2) Побачила лисицю та як 

      закричить! 3)У лисиці був тяжкий день.4) Вона подалася до болота. 5) А сорока ще трохи подратувала лисицю, покепкувала з неї й полетіла далі шукати нових пригод.  6)Лисицю мучив голод.7)Тут вона чекатиме.8) Качки миттю знялися на крило.   9)Угорі пролітала сорока.10) Серед болота било джерело, яке ніколи не замерзало.   11)Лисиця підповзла зовсім близько й причаїлася.12) Тут жили великі дикі качки.  13)Навіть миша чула, коли наближається лисиця, і ховалася в нору.14) Качки були на воді. 15)Осіння ожеледь не давала можливості підлізти до зайця.16) Треба було  дочекатися, поки котрась вилізе на берег.

 

 

 

 

Словосполучення.   Речення                       5 кл.

 

1. Розділ науки про мову, що вивчає словосполучення і речення, це:

    а) синтаксис;    б) пунктуація;    в) фонетика;    г) лексикологія.

                                                                     

2. Словосполучення складається з:

    а) рівноправних слів;   в) поєднання самостійної частини мови з прийменником;

    б) головного слова і залежного;        г)  поєднання прийменників і сполучників.

 

3. Вкажіть, у якому рядку є тільки словосполучення:

    а) зимовий сон; бачить сни; спить міцно;                                                                                  

    б) зима настала; прийшла несподівано; зустріли радісно;                                                   

    в) міцний мороз; вітри і вітренята; пильно придивлялися;

    г) блискучий сніг; над деревами; прощалися з сумом.

 

4. Речення

    а) виражає закінчену думку; в) називає предмет, явище або процес;

    б) поєднує в собі два слова: головне і залежне;    г) складається з групи слів.

 

5. Граматичну основу речення становлять:

    а) означення і підмет;                                                       в) присудок і додаток;

    б) підмет і присудок;                                                        г) присудок і обставина.

 

6. У реченні В колиску дар пісень тобі поклала доля (М. Рильський) граматична основа:

    а) дар пісень;   б) поклала доля;  в)  поклала в колиску;       г) поклала дар.

 

7. Вкажіть рядок з односкладним реченням:

    а) Літо дбає, зима споживає.                 в) Люблю печальну осінь в ріднім краї.

    б) Хто не жалує тварини, не пожалує й людини.   г) Випав сніг – бережи ніг.

 

 

8. Другорядні члени речення – це

    а) підмет, присудок, обставина;                    в) означення, обставина, присудок; 

    б) означення, додаток, обставина;                 г) підмет, додаток, присудок.

 

9. Вкажіть речення, у якому є всі другорядні члени:

    а) Сонце золотило далекі пагорби.                                                                                                

    б) Верхівки сосен у лісі світилися сонячним багрянцем.

    в) Рідні пісні навіювали спомини.                                                                                                       

     г) Змалку треба шанувати рідну мову, народну пісню.

 

10. За метою висловлювання речення бувають:

      а) розповідні, питальні, окличні;               в) розповідні, питальні, спонукальні;

      б) розповідні, питальні, складні;               г) розповідні, окличні, спонукальні.

 

11. Виконайте синтаксичний розбір речень:

      а) Сивенький вечір стукає у двері. 

      б) Рожева хмарка в срібній оболонці на обрії грибасто розрослась.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                    Складне речення. Пряма мова. Діалог.              5 кл.

 

 

1. Речення, що має дві чи більше граматичні основи, це:

   а) складне речення;      б) просте речення;      в) окличне речення.

 

   2. Позначте рядок, що містить складне речення:

   а) Упертість і труд усе перетруть.    в) Робить за одного, а їсть за трьох.

   б) Скоро казка мовиться, та не скоро діло робиться.

 

3. Речення Небо з морем обнялося, море в небі розлилося (О.Олесь) є:

    а) спонукальним, складним;   б) питальним, простим;   в) розповідним, складним.

 

4. Речення Дніпро тече, і хвиля в серце б’є ( П.Перебийніс) є:

    а) складним із двома граматичними основами;

    б) простим із однорідними підметами;

    в) простим із однорідними присудками.

 

5. У реченні Глянуло сонце, і краплини на воді заіскрилися (В.Канівець) …

    а) є лише одна граматична основа;

    б) обидві частини є двоскладними простими реченнями (мають обидва головні члени);

    в) одна частина є односкладним реченням, друга – двоскладним.

 

6. Пряма мова – це:

    а) приблизно передані висловлювання кількох осіб;

    б) висловлювання особи, зі змінами передане від імені того, хто з нею спілкувався;

    в) точно відтворене висловлювання певної особи, передане від її імені.

 

7. Пряма мова береться в:

    а) лапки;    б) дужки;    в) тире з обох боків.

 

8. Позначте речення з прямою мовою (розділові знаки знято):

    а) Ведмідь запитує ведмедицю чому вона весь час мовчить.(С.Пушик)

    б) Буркотить незадоволено ведмідь Чим би це мені солодким закусить? (Н.Забіла)

    в) Зайшли в гущавину коли це з – за кущів ведмідь одразу заревів. (Б.Грінченко)

 

9. Позначте речення з прямою мовою перед словами автора (розділові знаки знято):

    а) Гука гроза Ходім! Прополощу! (В.Бровченко)

    б) Мати каже Не плач Бери собі мій калач. (Д.Павличко)

    в) Що це діється на світі? розкривають очі квіти. (В.Довжик)

 

 

 

10. Діалог – це:

    а) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

    б) зв’язне висловлювання однієї особи;

    в) слова, що вказують, кому належить пряма мова.

 

11. Репліка – це:

    а) слово, що називає особу, яка бере участь у розмові;

    б) слова одного з учасників діалогу;

    в) прикінцеві слова кожного з учасників діалогу.

 

12. Висловлювання

     - Сьогодні на уроці було цікаво.

    - А я навіть не помітив, коли урок закінчився.  є:                                                                              а) реченням з прямою мовою;   б) діалогом із трьох реплік;  в) діалогом із двох реплік.   

 

 

                                            Фонетика. Орфографія                                    5 кл.

Тест № 1

 

 

1. Фонетика – це розділ мовознавства, який вивчає:

      а) частини мови;                          в) будову та значення словосполучень;

      б) звукову будову мови;             г) граматичну будову слова.

2. Знайдіть слово з однаковою кількістю букв і звуків:

      а) радіють;           б) пароплав;            в) лісовий;            г) перебіг.

               

3. Знайдіть слово, в якому букв більше, ніж звуків:

   а) яблунька;       б) дзеркало;            в) щастя;           г) китаєць.

 

4. Знайдіть слово, в якому букв менше, ніж звуків:

      а) охопити;          б) єдність;         в) будують;   г) ялинка.

 

5. Знайдіть слово, в якому голосний позначає два звуки:

      а) свято;      б) ллється;          в) кювет;          г) обклеєний.

 

6. Знайдіть слово, в якому приголосний позначає два звуки:

   а) підземний;     б) піщинка;      в) повітря;         г) цятка.

 

7. Знайдіть слово, в якому буквосполучення дз позначає один звук:

      а) середземний;     б) підзаголовок;    в) гудзик;        г) надземний.

 

8. Знайдіть слово, в якому буквосполучення дж позначає два звуки: .

      а) бджоли;       б) переджнивний;      в) ходжу;          г) джміль.

 

 

 

9. Знайдіть слово, в якому ненаголошений е перевіряється наголосом:

а) левада;      б) зерно;      в) леміш;     г) шелест.

 

10. Знайдіть слово, в якому ненаголошений е не можна перевірити наголосом:

а) весна;    б) межа;        в) сестра; г) медаль.

 

11. Знайдіть слово, в якому ненаголошений о перевіряється наголосом:

     а) голубка;       б) крохмаль;          в) борсук;             г) слов’яни.

 

12. Знайдіть слово, в якому ненаголошений о не перевіряється наголосом:

    а) боїться;        б) розумний;           в) кропива;            г) дощу.

 

 

       Фонетика.  Орфографія                                          5  кл.

Тест № 2

 

 

1.Знайдіть слово, в якому ненаголошений и перевіряється на наголосом:

    а) кишеня;     б) широкий;        в) гриміти;            г) дитина.

 

2.Знайдіть слово, в якому ненаголошений и не перевіряється наголосом:

    а) кривий;          б) тримати;             в) лиман;             г) оживати.

 

3.Знайдіть слово, в якому приголосний не випадає:

     а) контрас…ний;    б) радіс...ний;        в) облас…ний;         г) зліс...ний.

 

4.Знайдіть слово, в якому приголосний випадав:

      а) хвас...ливий;      б) пес...ливий;        в) щас...ливий;        г) кіс...лявий.

 

5.Знайдіть слово, в якому перед суфіксом -ськ- вставляється приголосний:

      а) громадян...ський;    б) селян...ський;     в) гіган...ський;   г) республікан...ський.

 

6.Знайдіть слово, в якому перед суфіксом -ськ- не вставляється приголосний:

    а) президен...ський;    б) велетен…ський;     в) асистен…ський

             г) студен…ський.

 

7.Знайдіть речення зі словом, в якому приголосний не випадає:

     а) Вчитися ніколи не піз...но (Нар. тв.);

     б) Усі в сім'ї сплять, а невіс...ці молоти велять(Нар, тв.);

     в) Заздріс...ний від чужого щастя сохне (Нар.тв.);

     г) Де слова масні, там пироги піс…ні (Нар.тв.).

 

8.Знайдіть дієслово, в якому пишеться м’який знак:

     а) смієш…ся;     б) будуєт…ся;    в) хитаєш…ся;       г) дивиш…ся.

 

9.Знайдіть дієслово, в якому м'який знак не пишеться:

    а) мовчит…;      б) сидиш...;     в) спит…;      г) носит….

 

10.Знайдіть слово, в якому після ц ставиться м’який знак:

      а) принц...;     б) шприц...;    в) стрілец...;     г) кварц....

 

11. Знайдіть слово, в якому після ц не ставиться м'який знак:

а) гонец...;     б) камінец...;  в) стрілец...;        г) палац....

 

12. Знайдіть слово, в якому м'який знак в кінці слова не ста­виться:

а) велетен...;   б) юн...;     в) календар...;       г) молод....

 

 

                              Фонетика. Орфографія                                     5 кл.

                                        Тест № 3

 

1. Знайдіть слово, в якому м'який знак стоїть перед суфіксом    -ськ-:

а) кін...ський;    б) велетен...ський;     в) рибал...ський;     г) громадян...ський.

 

 2. Знайдіть слово, в якому м'який знак не стоїть перед  суфіксом -ськ--:

а) ковал...ський;   б) севастопол...ський;   в) урал...ський;    г) селян...ський.

3. Знайдіть слово з м'яким знаком:

а) гал...ці;   б) біл...ці;    в) дівчинон...ці;     г) фіал...ці.

4. Знайдіть слово без м'якого знака:

а) дон... ці;    б) сторін...ці;      в) ред... ці;     г) лял...ці.

5. Знайдіть слово з ьо: 

а) сер...зний;      б) ра...н;       в) лар...к;      г) з...ржитись.

 

6. Знайдіть слово з йо:

а) с...годні;     б) з...мка;      в) сп...за;      г) бад...рість.

 

  7. Знайдіть слово, в корені якого ставиться апостроф:                                                                                                                                                                 

       а) медв...яний;    б) духм...яний;   в) моркв...яний;     г) рум...яний.   

8. Знайдіть слово, в корені якого не ставиться апостроф:                                                                 а) дерев...яний;     б) олов...яний;      в) мавп...ячий;      г) круп...яний.

9. Знайдіть слово, в якому після р ставиться апостроф:                                               а) р...ясний;     б) бур...ян;      в) кучер..явий;       г) бур...як.

10. Знайдіть слово, в якому після р не ставиться апостроф:                                           а) сузір...я;   б) дір..явий;                      в) подвір...я;     г) матір...ю.

 

11. Знайдіть слово, в якому апостроф після префікса ста­виться:

а) з...агітувати;    б) без...іменний;     в) з...уміти;    г) без...ядерний.

 

12. Знайдіть слово, в якому апостроф після префікса не ста­виться:

а) з...ясувати;   б) роз...єднати;        в) з...економити;    г) під...їхати.

 

 

 

docx
Додано
10 вересня 2023
Переглядів
474
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку