«Я досліджую світ»: мовно – літературна галузь
(План – конспект уроку для 1 класу Нової Української школи)
Тема. Сюжетно-рольові ігри. Діалогічне та монологічне висловлювання. Уживання відповідної до ситуації спілкування лексики і несловесних засобів. Збагачення словникового запасу. Створення коротких письмових повідомлень.
Очікувані результати навчання. Бере участь у сюжетно-рольовій грі, уживає відповідно до ситуації спілкування (тематика тижня) лексику, описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника драматизації, з увагою сприймає усні репліки учителя й однокласників й доречно реагує на усну інформацію в діалозі, створює короткі письмові повідомлення.
Зміст навчального матеріалу. Сюжетно-рольові ігри, діалогічне та монологічне висловлювання, правильна вимова й наголошування слів (тематика тижня) , поповнення словникового запасу, короткі письмові повідомлення, ранкове коло, дослідження
Види навчальної діяльності. Ранкова зустріч, робота в групах, робота в парах, мікрофон, авторське крісло, рефлексія
Хід уроку
1.Ранкове коло. Вітання, побажання, комплімент, усмішка.
2.Ранкова зустріч.
( Діти промовляють слова і імітують рухи)
Доброго ранку, привіт тобі, сонечко! День усміхнувся мені крізь віконечко. Хто мені скаже щасливо : «Привіт!»? Весь білий світ ! Сонце і небо, хмарка й комашка, котик і півник, вітер і пташка, тато і мама, бабуся і дід… … Весь білий світ!
3.Робота біля куточка «Щоденні новини» Діти разом з учителем обговорюють тему тижня, тему дня, пригадують число, день тижня, місяць, пору року. З’ясовують як утворити число (сьогоднішню дату) .
4. Дослідження. Об’єднуються в групи і досліджують назви місяців . (в даному випадку - весняних) .
5. Презентація роботи груп (використати авторську крісло і мікрофон)
6. Бесіда за темою тижня. (Діти сідають на килимок)
Тема тижня «Веселка» . Вчитель висвітлює на екрані комп’ютера веселку. Пропонує дітям пояснити це явище, діти розповідають де і коли вони бачили веселку.
7.Доповнення вчителя.
Пояснює явище дисперсії.
8. ФІзкультхвилинка. (На увагу) Вчитель робить різні вправи, а говорить про інші. Діти спочатку роблять те, що вчитель говорить, а потім – те, що вчитель робить.
9. Робота з конструктором «Лєго». (Діти складають його відповідно до кольорів веселки)
10.Сюжетно – рольові ігри. «Руки сусіда»
Вчитель ходить в середині кола. Зупинившись біля якого – небудь гравця,говорить: «Руки». Гравець, до якого звернені слова, стоїть спокійно. Гравець, що стоїть справа від нього, підіймає праву руку, той, що стоїть зліва, - ліву руку. Якщо хто – небудь з трьох помилився, він вибуває з гри.
«Хто підходив?»
За вказівкою вчителя один із гравців підходить до ведучого ззаду, торкається його плеча і швидко стає на своє місце. Ведучий чітко рахує «Раз, два, три !» , повертається і намагається ідгадати хто з гравців підходив до нього. Якщо ведучий вгадав, то вони міняються місцями.
11. Рефлеусія. Обговорення почутої інформації. Діти розповідають що їх вразило, що вони розкажуть вдома батькам.
Є легенда, що веселка — це шлях до неба, велетенський міст, по якому сходять на землю янголи. Про це свідчить і її друга назва “райдуга” — райська дуга. За біблійною легендою, веселка — це знак угоди між Богом та людьми. Після потопу Бог пообіцяв праведному Ною, який урятувався з родиною, що більше ніколи не насилатиме на землю такої страшної нищівної зливи. На згадку про це Він створив веселку.
Юрчишина Н.І.
.