Розробка уроку.Вивчаємо літеру Ж

Про матеріал
Розробка уроку. Конспект.Українська мова.1 клас. Вивчення літери Жж. Завдання для вивчення літер.Нова Українська школа.
Перегляд файлу

 Вчитель : Биканова Н.Л. , Марківська ЗОШ І-ІІ ст. № 1

 

                                Українська мова                                    1 клас

 

Тема 1 : Звук [ж]. Букви Ж ж. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв.

(За підручником Українська мова . Большакова І., Престінська М.)

Очікувані результати :

- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];

- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];

- розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];

- аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];

- обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3];

І.  Вступна частина

 

  1. Налаштування на урок

- Чи все необхідне до уроку ви приготували?

 

  • Діти (хором):

Голова-щоб слухати.

Вуха-щоб чути.

Очі-щоб  бачити.

Руки-щоб їх піднімати.

Серце-щоб усе відчувати .

 

  1. Мовна розминка

 

  1. Скоромовка

 

Зайчик зілля з’їв у Зіни, 
Захотів заїсти сіном. 
Зіна зойкнула у сінях: 
— Де ж узяти зайцю сіна? 
 

  1. Чистомовка

- вчитель читає речення,  а діти доповнюють останнє слово

 

Жа-жа-жа — ми побачили… (вужа.)

Жу-жу-жу — по галявині… (ходжу.)

Жі-жі-жі — дуже гострі в нас … (ножі.)

Жи-жи-жи — ти мені… (допоможи.)

 

 

  1. Логопедична гімнастика (для губ)

 Витягнути - розтягнути.
Інструкція: Розтягнути губи в посмішку так, щоб було видно всі зуби, і витягнути в
трубочку, щоб вийшов хоботок.
Стиснути - відпустити.
Інструкція: Міцно стиснути губи («рот на замок»), а потім плавно їх розпустити.

 Скласти рупором.
Інструкція: Потрібно зробити так, як я, щоб вийшов «рупор».
 

ІІ. Основна частина

 

  1. Письмова діяльність
  1. Каліграфічна хвилинка (у зошиті в косу)

Підготовка руки до письма : написання похилих подовжених паличок з гачком вгорі

 

  1. Піктографічний диктант

(вчитель диктує слова,  діти замальвують за допомогою схематичних малюнків – піктограм)

  • Жук, малина,  зима, змія, дружба
  • повторіть слова за малюнками
  1. Робота в парах (на картках)
  • Записати слово,  яке підходить до малюнка (Додаток 1)
  • Кожен виконує завдання на своїй картці, потім міняються картками в парі для взаємооцінювання: поставте відповідні знаки у клітинці.

 

        Музична фізкультхвилинка

 

  1. Дослідницька діяльність
  1. Знайомство зі звуком
  • виділення звука (який звук найчастіше зустрічається)

 

Жук у житі зажурився,
Жвавий джміль десь забарився.
Жук жужжить: «Хвилююсь я,
Дружба в нас на все життя».

 

- вимовте звук /ж/,  який він, що допомагає його вимовити? Це голосний чи приголосний звук?

2) Робота в парі

- Відгадайте загадку та викладіть за допомогою цеглинок ЛЕГО відгадку,  аналізуючи звуки (червоний – це голосний, синій – це –приголосний)

 

а) Сам чорний, та не ворон. 
Є роги, та не бик. 
Є шість ніг без копит. 
Крила має і літає. 
Летить – виє, сяде – землю риє.( Жук). 

 


б) У зеленому жакеті, 
галасує в очереті, 
хоч і плавати мастак, 
і не риба, і не рак. (Жаба). 

 

3)Знайомство з буквою Жж

  • презентація

https://naurok.com.ua/library/nus-prezentacia-pismo-bukvi-zz-37381.html

    - на що схожа буква «Ж» ? (відповідає кожен бажаючий)

  • заштрихуйте похилими лініями  всі букви «ж» (картки Додаток 2)
  1. Робота в групах
  • За допомогою ЛЕГО – цеглинок викладіть букву Ж

5) Робота в зошиті з друкованою основою

  • письмо в зошиті з друкованою основою (письмо маленької та великої друкованої букви «Жж»,  друкування складів,  слів)

 

6)Самооцінювання

- визначання королеви краси (над найкращою буковю учень малює корону,  або обводить кружечком)

 

            Кінезіологія (гімнастика для мозку)

- Постукайте по столі розслабленою кистю правої, а потім лівої руки.

- Поверніть праву руку на ребро, зігніть пальці в кулак, випряміть, покладіть руку на долоню. Зробіть те ж саме лівою рукою.

- «Дзвінок». Спираючись на стіл долонями, зігніть руки в ліктях наполовину. По черзі повторіть жест «стрясаємо воду з пальців».

- «Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.

- Постукайте кожним пальцем правої руки по столу під рахунок «1, 1-2, 1-2-3 і т. д.».

 

 

  1. Вчимося читати
  1. Утворення складів

жа,  жо, жу , жи, жі,  же  ,  аж, ож, уж, иж, іж,  еж (променева таблиця )

  1. Робота з підручником (с. 54)
  • Розгляньте малюнок
  • Що робить котик?
  • Прочитайте звукову схему слова ЖАБКА
  • Скільки букв «Ж» у рядочку завдання № 1?
  • Прочитайте склади та слова завдання № 2 ( у парі)
  • Що відбувається на малюнку завдання № 3?
  • У назвах яких предметів є звук /ж/?
  • Прочитаємо слова «ланцюжком»
  • Знайдіть ці предмети на малюнках і покажіть один одному (в парі : один читає ,  інший показує на малюнку)

 

  1. Слухання - чння тексту с. 54 ( учителем,  або учнем,  що добре читає)
  • хто повзе у житі?
  • Що росте на полі?
  • Хто літає  у небі?
  • Що росте на дубі?

 

ІІІ. Заключна частина

 

  1. Рефлексія

1)Фантазуємо  з теми «Мода»

  • Ви – дизайнери одягу для жуків: одягніть модно жука (додаток 3)

Похожее изображение

 

 

2)Враження дітей (висловлюються бажаючі)

 

3)Самооцінювання (світлофор)

 

2. Здача зошитів,  підручників

 

 

 


                                                                                                          Додаток 1

 

 

Похожее изображение

  Запаси

Зірка

 

 

 

 

 

Картинки по запросу замок ключ

Замок

Залізо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

  Запаси

Зірка

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу замок ключ

Замок

Залізо

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                                        Додаток 2

 

 

 

 

 

 

 

 

 


                                                                                                                   Додаток 3

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Використані джерела:

  1. Розмальвка «Жук» https://www.google.ru/search?q=розмальовка+жук&newwindow=1&client=opera&hs=w5k&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiMsufz4tveAhWLtYsKHa4mD4wQ_AUIDigB&biw=1920&bih=948#imgrc=sZM-Bklnec6-PM:
  2. Малюнок «Зірка»   https://www.google.ru/search?q=зірка&newwindow=1&client=opera&hs=O7k&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjvlNOe49veAhVrsYsKHTJDBWgQ_AUIDigB&biw=1920&bih=948#imgdii=1a3ufyPYaXNweM:&imgrc=c_7334CKAqcHDM:
  3. Малюнок «Замок»  https://www.google.ru/search?q=замок+і+ключ&newwindow=1&client=opera&hs=Q8k&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj14vm849veAhVkkosKHfWtChMQ_AUIDigB&biw=1920&bih=948#imgrc=55hoF3MSvVtAxM:
  4. Знаки «+», «-»

                     https://fr.dreamstime.com/boutons-de-plus-et-signes-moins- 

image109048823

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
8 квітня 2019
Переглядів
1867
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку