Вчитель : Биканова Н.Л. , Марківська ЗОШ І-ІІ ст. № 1
Українська мова 1 клас
Тема 1 : Звук [ж]. Букви Ж ж. Друкування букв, складів, слів. Підготовка руки до написання рукописних букв.
(За підручником Українська мова . Большакова І., Престінська М.)
Очікувані результати :
- читає правильно та виразно вголос різні тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2-2.1-2];
- розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4];
- розрізняє головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5];
- аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1];
- обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3];
І. Вступна частина
- Чи все необхідне до уроку ви приготували?
Голова-щоб слухати.
Вуха-щоб чути.
Очі-щоб бачити.
Руки-щоб їх піднімати.
Серце-щоб усе відчувати .
Зайчик зілля з’їв у Зіни,
Захотів заїсти сіном.
Зіна зойкнула у сінях:
— Де ж узяти зайцю сіна?
- вчитель читає речення, а діти доповнюють останнє слово
Жа-жа-жа — ми побачили… (вужа.)
Жу-жу-жу — по галявині… (ходжу.)
Жі-жі-жі — дуже гострі в нас … (ножі.)
Жи-жи-жи — ти мені… (допоможи.)
Витягнути - розтягнути.
Інструкція: Розтягнути губи в посмішку так, щоб було видно всі зуби, і витягнути в
трубочку, щоб вийшов хоботок.
Стиснути - відпустити.
Інструкція: Міцно стиснути губи («рот на замок»), а потім плавно їх розпустити.
Скласти рупором.
Інструкція: Потрібно зробити так, як я, щоб вийшов «рупор».
ІІ. Основна частина
Підготовка руки до письма : написання похилих подовжених паличок з гачком вгорі
(вчитель диктує слова, діти замальвують за допомогою схематичних малюнків – піктограм)
Музична фізкультхвилинка
Жук у житі зажурився,
Жвавий джміль десь забарився.
Жук жужжить: «Хвилююсь я,
Дружба в нас на все життя».
- вимовте звук /ж/, який він, що допомагає його вимовити? Це голосний чи приголосний звук?
2) Робота в парі
- Відгадайте загадку та викладіть за допомогою цеглинок ЛЕГО відгадку, аналізуючи звуки (червоний – це голосний, синій – це –приголосний)
а) Сам чорний, та не ворон.
Є роги, та не бик.
Є шість ніг без копит.
Крила має і літає.
Летить – виє, сяде – землю риє.( Жук).
б) У зеленому жакеті,
галасує в очереті,
хоч і плавати мастак,
і не риба, і не рак. (Жаба).
3)Знайомство з буквою Жж
https://naurok.com.ua/library/nus-prezentacia-pismo-bukvi-zz-37381.html
- на що схожа буква «Ж» ? (відповідає кожен бажаючий)
5) Робота в зошиті з друкованою основою
6)Самооцінювання
- визначання королеви краси (над найкращою буковю учень малює корону, або обводить кружечком)
Кінезіологія (гімнастика для мозку)
- Постукайте по столі розслабленою кистю правої, а потім лівої руки.
- Поверніть праву руку на ребро, зігніть пальці в кулак, випряміть, покладіть руку на долоню. Зробіть те ж саме лівою рукою.
- «Дзвінок». Спираючись на стіл долонями, зігніть руки в ліктях наполовину. По черзі повторіть жест «стрясаємо воду з пальців».
- «Будиночок». З’єднайте кінцеві фаланги випрямлених пальців рук. Пальцями правої руки з силою натисніть на пальці лівої, потім навпаки. Відпрацюйте ці рухи для кожної пари пальців окремо.
- Постукайте кожним пальцем правої руки по столу під рахунок «1, 1-2, 1-2-3 і т. д.».
жа, жо, жу , жи, жі, же , аж, ож, уж, иж, іж, еж (променева таблиця )
ІІІ. Заключна частина
1)Фантазуємо з теми «Мода»
2)Враження дітей (висловлюються бажаючі)
3)Самооцінювання (світлофор)
2. Здача зошитів, підручників
Додаток 1
|
|
Запаси |
Зірка |
|
|
|
|
|
|
Замок |
Залізо |
|
|
|
|
|
|
Запаси |
Зірка |
|
|
|
|
|
|
Замок |
Залізо |
|
|
|
|
Додаток 2
Додаток 3
Використані джерела:
https://fr.dreamstime.com/boutons-de-plus-et-signes-moins-