форма проведення уроку - читання з передбаченням, використання прийому "вільний мікрофон"
Вчитель зарубіжної літератури Груненко Олена Габдулівна
О.Генрі "Останній листок"
Мета:
Форма проведення уроку: читання з передбаченням
ХІД УРОКУ
І Мотивація навчальної діяльності учнів
Слово вчителя
Ми з вами прочитали та обговорили багато літературних творів. Кожен із вас має певний життєвий досвід. Ви. мабуть. не раз замислювалися над питанням: що в людському житті найголовніше?. Без чого людина не можу бути людиною, незалежно ві того. якою б сильною. розумною вона не була? Згадаємо вже знайомих нам Робінзона і Маленького принца...
Це. так би мовити. найбільший розкіш на землі - розкіш людського спілкування.
Говорячи про людське спілкування, дайте відповідь на питання: якими повинні бути людські взаємини?
Яке слово вам першим спадає на думку. коли ми говоримо про людські зваємини?
(Використання прийому "вільний мікрофон": вірність, надійність. постійність, міцність, ...)
Це все правильно і цікаво. й дуже потрібно і в житті літературних героїв, в нашому реальному житті, а розкрити тему - "Краса чистих людських взаємин" допоможе нам дослідження твору О.Генрі "Останній листок"
ІІ Актуалізація опорних знань учнів
Учитель: На попередньому уроці ми з вами з'ясували, що письменник в основному писав оповідання і новели. З'ясували. що новела-це малий за обсягом епічний твір (як оповідання) з напруженим драматичний сюжетом і несподіваним фіналом.Удома вам треба було підібрати якомога більше слів, які починаються на перші букви слова "новела"
Перевіримо домашнє завдання
Н - напруженість, несподіваність
О- опис, обсяг, оповідання
В- відносини
Е - епічний, епімог, емоційний
Л - любов, логічність
А - акцент
ІІІ Повідомлення теми та завдання уроку
ІУ Робота над змістом новели О.Генрі
1. Формування нових знань, навичок і вмінь. Форма роботи над текстом новели О.Генрі "Останній листок" - "читання з передбаченням"
1) створення малюнка до опорних слів "лист. вікно, осінь, надія»
2) словесне малювання
3) оголошення назви твору "Останній листок"
4) Читання вчителем першої частини новели від "В невеличкому районі на захід..." до "...і вирішили найняти спільну студію"
5) перше передбачення:
* Що. на вашу думку. станеться у творі з такою назвою і таким початком?
* Запис передбачень на аркуші
* Які ви маєте для цього докази?
Дані питання є основними для роботи після кожного передбачення
6) Читання наступної частини від слів " Це було в травні" до "...сусіднього мурованого будинку"
* що сталося насправді і які ви маєте для цього докази?
Запис наступного передбачення
7) Читання наступної частини від слів "Одного ранку заклопотаний лікар..." до "Один шанс не з десяти, а з п'яти"
* Що сталося насправді? Які докази ви маєте?
Запис наступного передбачення
8) Читання наступної частини від слів "...коли лікар пішов, Сью..." до " ...поки я не повернувся..."
Запис наступного передбачення
9) Читання наступної частини від слів ""Старий Берман був художником..." до слів "...догори дном чайнику. що правив за скелю"
Запис наступного передбачення
10) Читання наступної частини від слів "Наступного ранку, прокинувшись...." до "...тарабанячи по низьких голландських карнізах"
Запис наступного передбачення
11) Читання наступної части новели від "Коли розвиднилося, Джонсі..." до " ... і більше нічого не треба"
Запис наступного передбачення
12) читання останньої частини від слів "А надвечір того ж дня..." до кінця новели
Учитель: Чи здійснилися ваші передбачення. які ви робили на початку роботи над новелою О.Генрі "Останній листок"
У. Підбиття підсумків уроку
Запис протягом 5-7 хвилин своїх думок щодо прочитаного (твір - есе)
Чи можна зробити висновок, що справжня доброта і допомога непоказні, вони не кричать про себе. знаходячи способи захистити дорогих людей, навіть жертвуючи собою? Обгрунтуйте свою думку.
3-4 учні представляють свої есе
ІУ Домашнє завдання
Визначте наявність прологу, зав'язки. кульмінації, розв’язки. епілогу в новелі (пролог і епілог необов'язкові)