Форма проведення урок "читання із зупинками, передбачення", вправа "ролі-аудиторія-форми", прийом "снігова куля"
Груненко Олена, вчитель зарубіжної літератури Роздольненського навчально-виховного комплексу Каланчацької селищної ради Херсонської області
7 клас
Йоганн Крістоф Фрідріх Шіллер "Рукавичка"
Мета:
- ознайомити учнів із змістом балади;
- вдосконалювати навички коментованого читання та аналізу художнього твору;
- працювати над виразним читанням;
- учити учнів самостійно аналізувати ситуацію, вирішувати життєві проблеми;
- розвивати культуру усного та писемного мовлення.
Форма проведення: читання із зупинками, передбачення
Вправи : ролі-аудиторія-форми, «снігова куля»
ХІД УРОКУ
І Актуалізація опорних знань і навичок учнів
1) перевірка визначення "балада" з використанням прийому "снігова куля"
(Кожен учень доповнює речення попереднього учня так, щоб утворився безперервний люнцюжок визначення)
1-й учень Назва цього жанру в перекладі означає "танцювати". Отже,...
2-й учень балада - жанр ліричної поезії. що має...
3-й учень ...розповідний зарактер, має певний сюжет і, як правило....
4-й учень ...включає в себе діалог, пейзажний зачин і...
5-й учень ...кінцівку. Розрізняють балади за змістом: страшні,...
6-й учень ... історичні, любовні, трагедійні. соціально-побутові, розбійницькі.
2. Повідомлення учнів про Ф.Шіллера
ІІ Формування нових знань, умінь і навичок
1. Коментоване читання балади
1) Читання фрагменту балади з початку твору до слів "...і заричали. і лягли."
* які описи є в даному уривку?
* чому опис хижаків такий детальний?
* які почуття у вас викликає дана картина?
2) читання від слів "Зненацька униз з балкона..." до слів "... то рукавичку принесеш"
* які слова характеризують красуню?
* які неадекватні поняття містяться в рядку "...твоя любов не знає меж, то рукавичку принесеш"?
* чи міг би лицар відмовитися підняти рукавичку?
3) читання від слів "Делорж у гробовім мовчанні..." до ""його красуні вже вітають очі".
* що автор підкреслює у діях лицаря?
* Чому Делорж так поводиться?
4) Читання останніх рядків балади
* Що зазвичай означає "кинути рукавичку"?
* А кинути в обличчя людині?
* А повестися так із дамою на людях?
* Тому, чому поведінка лицаря не гідна шляхетної людини?
ІІІ Розвиток зв'язного мовлення Складання таблиці
Ролі |
Аудиторія |
Форми |
Король Франціск |
шуту |
Монолог |
Лицар Делорж |
друзям |
Розповідь |
Красуня |
Матері Подругам |
Пояснення Міркування, образа |
Звірі |
Іншим звірам |
Байка,гумореска |
Рукавичка |
Рукавичкм |
Есе |
Дами |
Між собою |
Обмін думками |
Лицарі |
Королю |
пояснення |
Ролі - хто був участиком події
Аудиторія - кому буде адресоване ваше повідомлення
Форми - обираються залежно від обраних ролей. аудиторії, місця спілкування
ІУ Самостійна творча робота учнів, наступне представлення робіт та їх рецензування
У Підсумок уроку
УІ Домашнє завдання
Удосконалити написане у класі, із чернетки переписати у зошит
Читання з зупинками, передбачення
передбачення на листку)
- які докази ви для цього маєте?
6. Читання першої частини тексту
Запитання: - що дійсно сталося?
Порівняння передбачення з тим, що сталося дійсно, з текстом
10. Твір - есе. Це запис на протязі 10 хвилин своїх думок щодо
сприймання прочитаного.
Таблиця передбачення
Що, на вашу думку, дійсно станеться? |
Яку докази ви маєте? |
Що сталося насправді? |
|
|
|