Йоганн Шіллер "Рукавичка" урок

Про матеріал

Форма проведення урок "читання із зупинками, передбачення", вправа "ролі-аудиторія-форми", прийом "снігова куля"

Перегляд файлу

Груненко Олена, вчитель зарубіжної літератури Роздольненського навчально-виховного комплексу Каланчацької селищної ради Херсонської області

7 клас

Йоганн Крістоф Фрідріх Шіллер "Рукавичка"

Мета:

- ознайомити учнів із змістом балади;

- вдосконалювати навички коментованого читання та аналізу художнього твору;

- працювати над виразним читанням;

- учити учнів самостійно аналізувати ситуацію, вирішувати життєві проблеми;

- розвивати культуру усного та писемного мовлення.

Форма проведення: читання із зупинками, передбачення

Вправи : ролі-аудиторія-форми, «снігова куля»

 

ХІД УРОКУ

І Актуалізація опорних знань і навичок учнів

1) перевірка визначення "балада" з використанням прийому "снігова куля"

(Кожен учень доповнює речення попереднього учня так, щоб утворився безперервний люнцюжок визначення)

1-й учень Назва цього жанру в перекладі означає "танцювати". Отже,...

2-й учень балада - жанр ліричної поезії. що має...

3-й учень ...розповідний зарактер, має певний сюжет і, як правило....

4-й учень  ...включає в себе діалог, пейзажний зачин і...

5-й учень ...кінцівку. Розрізняють балади за змістом: страшні,...

6-й учень ... історичні, любовні, трагедійні. соціально-побутові, розбійницькі.

 

2. Повідомлення учнів про Ф.Шіллера

 

ІІ Формування нових знань, умінь і навичок

1. Коментоване читання балади

1) Читання фрагменту балади з початку твору до слів "...і заричали. і лягли."

* які описи є в даному уривку?

* чому опис хижаків такий детальний?

* які почуття у вас викликає дана картина?

2) читання від слів "Зненацька униз з балкона..." до слів "... то рукавичку принесеш"

* які слова характеризують красуню?

* які неадекватні поняття містяться в рядку "...твоя любов не знає меж, то рукавичку принесеш"?

* чи міг би лицар відмовитися підняти рукавичку?

3) читання від слів "Делорж у гробовім мовчанні..." до ""його красуні вже вітають очі".

* що автор підкреслює у діях лицаря?

* Чому Делорж так поводиться?

4) Читання останніх рядків балади

* Що зазвичай означає "кинути рукавичку"?

* А кинути в обличчя людині?

* А повестися  так із дамою на людях?

* Тому, чому поведінка лицаря не гідна шляхетної людини?

 

ІІІ Розвиток зв'язного мовлення Складання таблиці

Ролі

Аудиторія

Форми

Король Франціск

шуту

Монолог

Лицар Делорж

друзям

Розповідь

Красуня

Матері

Подругам

Пояснення

Міркування, образа

Звірі

Іншим звірам

Байка,гумореска

Рукавичка

Рукавичкм

Есе

Дами

Між собою

Обмін думками

Лицарі

Королю

пояснення

 

Ролі - хто був участиком події

Аудиторія - кому буде адресоване ваше повідомлення

Форми - обираються залежно від обраних ролей. аудиторії, місця спілкування

 

ІУ Самостійна творча робота учнів, наступне представлення робіт та їх рецензування

У Підсумок уроку

УІ Домашнє завдання

Удосконалити написане у класі, із чернетки переписати у зошит

 

 

Читання з зупинками, передбачення

  1. Робота з опорними словами (слова повинні мати певне відношення до тексту)
  2.      Малюнок із цих слів
  3. Словесне малювання. Кожен у групі по 2 чи 4 учні говорить, чому намалював саме так
  4.      Оголошення назви твору
  5.      Запитання:   - що, на вашу думку, дійсно станеться (запис

передбачення на листку)

- які докази ви для цього маєте?

6. Читання першої частини тексту
Запитання:   - що дійсно сталося?

Порівняння передбачення з тим, що сталося дійсно, з текстом

  1.      Запис передбачення до наступної частини
  2.      Читання другої частини
  3. Співставлення передбачення зі змістом. Так проводимо роботу до заключної частини.

10. Твір - есе. Це запис на протязі 10 хвилин своїх думок щодо

сприймання прочитаного.

  1. Читання есе товаришу по групі, промовляння, порівняння своїх роздумів із думками друзів.
  2.      Авторське крісло.   Читання твору на аудиторію. Рецензування

 

Таблиця передбачення

Що, на вашу думку, дійсно станеться?

Яку докази ви маєте?

Що сталося насправді?

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Примаченко Римма
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 лютого 2019
Переглядів
1939
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку