5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

2 клас. Літературне читання. Тема. Дивовижний світ природи у творах Вадима Скомаровського. Настрій персонажа. В. Скомаровський «Щиглик», «Козубок-колобок» (с. 86-88).

Про матеріал
Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами Вадима Скомаровського; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів; навчати визначати настрій персонажа; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати любов до природи, бажання допомогти у скрутну хвилину птахам.
Перегляд файлу

                                                                     2 клас.  Літературне читання

Тема. Дивовижний світ природи у творах Вадима Скомаровсь­кого. Настрій персонажа. В. Скомаровський «Щиглик», «Козубок-колобок» (с. 86-88).

Мета: продовжити ознайомлення учнів з творами Вадима Скомаровського; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання віршованих творів; навчати визначати настрій персонажа; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати любов до природи, бажання допомогти у скрутну хвилину птахам.

Тип уроку урок формування знань, умінь та навичок

Обладнання. Підручники, завдання з розвитку навичок читання за методикою В.Едігея, портрет                                В.Скомаровського, виставка книг В.Скомаровського, відеозапис фізкультхвилинки, малюнок щиглика.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ. СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ.

II. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА

1.Вправи на розвиток дихання.

• «Задми свічку»; • « Понюхай квіточку »; • « Пий чай із блюдця »; • « Подми на кульбабку »; • «Насос»;          • « Годинник».

2.Читання текстів за методикою В. Едігея.

III. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ. Конкурс на краще читання вірша Вадима Скомаровського «Клени».

IV. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми продовжимо ознайомлення з творами Вадима Скомаровського. Прочитаємо вірш «Козубок –колобок» та «Щиглик» . — Що ви знаєте про  пташку щиглика ?

  1. Розповідь вчителя (учнів) про життя щиглика, перегляд відео про щиглика.

Результат пошуку зображень за запитом "щиглик" Щиглик – невеликий, завбільшки з горобця, строкатий птах, що легко впізнається за забарвленням. Птах має червоне “обличчя” (лоб і горло навколо дзьоба), а також яскраво-жовті смуги на чорних крилах. Спина коричнева. Коричневий відтінок (плями) помітний також на білих грудях. Проте жовте дзеркальце на крилах виражене добре.

  Щиглик – дуже рухливий птах, що довго не перебуває на одному місці. На землю сідати не любить, а полюбляє літати. Політ хвилястий, пірнаючий. Восени і взимку зграї щигликів кочують по покинутим лукам, полям, де збирають насіння чортополоху, реп’яху та інших бур`янів, або ж спритно лазять по тоненьким гілочкам берези і вільхи, дістаючи насіння. Часто до зграй щигликів приєднуються і інші в`юркові. Причепившись до колючої головки реп’яху, щиглик запускає дзьоб серед колючок і дістає насіння. Швидко розкусивши її, він виїдає серцевину, а шкірку викидає. Зимові кочівлі щигликів цілком залежать від врожаю насіння і від снігопадів, що іноді засипають місця їх годівлі. Морозів птахи не бояться. Цікаво спостерігати співаючого щиглика весною. Вигукуючи свої різноманітні поклики, він жваво повертається то в один, то в інший бік, присідає і вертить хвостом. Постійні сварки, що супроводжуються голосним тріскотінням, ще більше пожвавлюють картину. В квітні зграї щигликів вже не зустрічаються. Проте вже в кінці літа птахи знову збираються докупи. Серед них переважають молоді птахи, що об`єднаються разом в осінні зграї по 100-200 особин.

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Щиглик»  (с. 86-87).

1) Виразне читання вірша вчителем. — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

2) Словникова робота

а) Довідкове бюро. Міх — тут: мішок. Підбори — дерев’яна, шкіряна і т. ін. набійка на підошві взуття.

 б) Читання стовпчиків слів «луною» за вчителем.

Міх сядь жменьку зерняток морозяні розвішані засніжено горішині вітрисько підборами

— Прочитайте слова здивовано; з питальною інтонацією.

3) Гра «Бджілки»                           Самостійне напівголосне читання вірша учнями, кожен у своєму темпі. — Яку пору року описує поет у вірші?

4) Читання вірша учнями «ланцюжком».

5) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Як поет пише про мороз? — Яким був настрій щиглика на початку вірша? — Чому його настрій змінився наприкінці твору? — Хто прийшов на допомогу щигликові?

6) Гра «Диктор телебачення». Учні читають текст, періодично відриваючи він нього погляд, щоб подивитися на глядачів.

 

 

Фізкультхвилинка

1. Опрацювання вірша В. Скомаровського «Козубок-Колобок» (с. 87-88)

1) Виразне читання вірша вчителем. — Які картини поставали у вашій уяві під час слухання вірша?

2) Словникова робота.

 а) Довідкове бюро. Козубок — невеличкий кошик, сплетений з лози або кори. Оболонь — заплавні луки, що затоплюються під час повені.

б) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем. Схилу повз навкруг явори вузькій гостинці стежинці кругленький

VІ. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ

1) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

— Яким ви уявляєте місяць червень? Що передають виділені слова? — Чому поет порівнює козубок з колобком? — Як автор пояснив появу суниць на схилах гори, у лузі? — Чи сподобалася вам його вигадка? — Які явища природи постають живими істотами у віршах Вадима Скомаровського? Що ви можете розповісти про їхню поведінку?

2) Гра «Добери риму». Ліс... (ніс); стежинці... (гостинці); горбок... (козубок, колобок); вмостився... (покотився); з гори... (явори); схилу... (похилу); луг... (навкруг); оболоні... (червоні).

1.Цікаво знати! Червень — шостий місяць року в григоріанському календарі (четвертий у давньоримському), має ЗО днів. На цей місяць припадає день літнього сонцестояння — 21 (22) червня — найдовший світловий день у році (17 год ЗО хв). Назва червень походить від слова червець. Саме в цей час з’являється сокоживна комаха — кошеніль (червець). З неї в давнину добували червону фарбу, якою фарбували давньоруські стяги. Її також продавали сусіднім державам. До цього місяць звався: кресень, гедзень, червивий місяць, гнилець, ізок (коник). За іншою версією, місяць називається червень, бо у цьому місяці ягоди червоніють. Ще одна версія — найкрасивіший місяць року — все цвіте, яскраве, сочне, красиве, «червоне». Звідси й назва «найкрасивішого» — «червоного» місяця — червень. Жодний інший місяць не починається в той самий день тижня, у який починається червень. З решти місяців тільки травень володіє цією властивістю. Червень кожного року закінчується в той самий день тижня, як і березень.

3.Виконання завдань в зошиті з друкованою основою під керівництвом вчителя.

VIІ. ПІДСУМОК УРОКУ — Чи сподобався вам урок? — Що найбільше вас зацікавило? — Що нового дізналися на сьогоднішньому уроці?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Виразно читати вірші. Намалювати до прочитаних віршів В.Скомаровського  ілюстрацію (за власним вибором).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
14 березня 2019
Переглядів
387
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку