2 клас . Російська народна казка "Міньба". конспект уроку

Про матеріал
коспект уроку з літературного читання у 2 класі за підручником Віри Науменко
Перегляд файлу

 

                                           ВІДДІЛ  ОСВІТИ

ЧУТІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
ЧУТІВСЬКА ЗОШ І –ІІІ СТУПЕНІВ

 

 

 

 

 

РОЗРОБКА

УРОКУ  ЧИТАННЯ

на тему :

Скринька казок народів світу.

Рос. нар. казка "Міньба" (уривки)

 

 

 

 

 

 

 

                                                                    Виконала вчитель початкових класівЧутівської ЗОШ І –ІІІ ступенів

Скрипник Л. С., вища кваліфікаційна категорія , «Старший учитель»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Тема уроку  : Скринька казок народів світу. Рос. нар. казка "Міньба" (уривки)

 

 

Мета  уроку :  Вчити учнів ділити текст  на логічно завершені частини, добирати заголовки до них, вчити виділяти головне з прочитаного, давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки та поведінку персонажів, розширювати кругозір дітей; розвивати читацькі навички, пізнавальні інтереси, уміння читати текст в особах;  виховувати спостережливість, мовний етикет та культуру спілкування.

 

Тип уроку: урок-телепередача

 

Обладнання: картки – опори , таблиці для розчитування, картки для експрес - опитування ,презентація до уроку

 

Х І Д      У Р О К У

 

І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.

 

Любі хлопці і дівчата ,

В нас сьогодні в класі свято ,

А тому поважні гості

Завітали в добрий час.

 

Д і т и : Добрий день у добрий час .

               Дуже раді бачить вас .

(Звучить фоново пісня з телепередачі в «Гостях у казки» )

 

Зараз сядьте ,любі  діти ,

Поведу у казку вас ,

Зробимо завдання різні ,

 Що захоплять усіх нас.

На сьогоднішньому уроці  ми створимо свою телепрограму  «В гостях у казки»

 

      Сьогоднішня наша передача монтуватиметься у різних телестудіях.Отож, сьогодні у передачі:

  • розвиток навичок читання з «Комп’ютерної студії»;
  • цікава інформація зі студії «Інформаційної»;
  • експрес – опитування зі студії «Свобода»;
  • зразкове читання зі студії «Юних дикторів»;
  • ознайомлення з новою казкою зі студії «Новини від читайлика »
  • відшукування  талантів у студії «Акторської майстерні »

     Отже, якщо ви бажаєте бути справжніми акторами, працюватимемо за всіма акторськими правилами. Адже актори, ведучі повинні: багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова.  По телебаченню вас не тільки бачать, а й чують. Зйомки розпочались.

     Тема уроку: «Російська народна казка «Міньба».

 

ІІ. Робота над вдосконаленням виразності, правильності читання.

Отже , запрошую до  «компютерної студії»

а ) логопедичні вправи

Листя влісі шелестить       -  ш-ш-ш

А між ним змія сичить       -с-с-с

Угорі комар дзижчить          дз-дз-дз-

Джмелик до квіток летить  -дж-дж- дж-

б) вправи на постановку дихання

- «водолаз»

-«їжачок »

- «пірїнка»

-в) розчитування (за складовими таблицями)

-г) робота над скоромовкою

 

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Робота в студії «Юних дикторів»

- До речі, діти, диктори не завжди вивчають все напам’ять,  інколи просто не вистачає часу, тоді вони читають з монітору. І це потрібно робити правильно та швидко. До роботи запрошую студію «Юних дикторів»: прочитати казку «Лисичка сестричка» (вибіркове читання).

 

А зараз запрошую у студію «Свобода » - експрес -опитування

 

Т е с т у в а н н я.

1. Цей твір – це…

    а) казка; б) оповідання.

2. Головний герой казки:

     а) Лисичка; б) курочка.

3. За курочку, що віддали:

      а) ягня; б) качечку.

4. Що украла Лисичка:

      а) гусочку; б) курочку.

Відповіді на тест : 1 –а , 2-а ,3 – б , 4 –б

.

ІV.Фізкультпауза   

 

 V. Робота над темою уроку 

     1. Робота в студії « Новини  від читайлика»

 1. Перше знайомство з текстом

 Слухайте, міркуйте та стежте. Здогадайтеся  чому казка  так називається - «Міньба».?

Читання вчителем  1 і 2 частини.

 

Прошу допомоги у студії «ЮНИХ ДИКТОРІВ» (Учні продовжують  читати казку)

Отже, запитання до всіх гостей студії ..

Чому такий заголовок у цій казці? (Відповіді дітей )

Запрошую переміститися до студії «Інформаційної»

   2 .  Словникова робота .

 

           Міньба – обмін                 

            Крамар – торгівець

          Коробейник - мандрівний крамар, що розносив по селах у коробі дрібний товар.

           Метнувся – побіг  

          Чвалаєш – йдеш

 

    3. Опитування щодо розуміння прочитаного.

 - Хто герої цього твору? (Дід, баба, баришник-перекупник, пастух, вівчар, свинопас, коробейник).

- Кого врятував дід ?

-Що він отримав   за це в нагороду ?

- Чи став він багатою людиною ?

 

Учитель. Під час ефіру можуть статися непередбачені ситуації – то матеріал не встигли підготувати, то виникли проблеми з технікою. Тоді диктор має рятувати ситуацію. Якщо диктор добре знає текст, то він без жодної проблеми закінчить ефір. Отож, висновок –  добре знання тексту. Пропоную і вам попрацювати з текстом. Працюють всі у студії.

 

Офтальмологічна пауза

 

4 .Робота над текстом

Знову ми часу не гаєм,

Текст читати починаєм

 

Гра «Не перерви ланцюжок »

        «Естафета »

         «Рибки»

Гра «Диктор телебачення »(по команді екран відривати очі від тесту )

 

Гра «Слідопити»

  • Як дід зустрівся з крамарем ?
  • Що дід отримав від пастуха ?
  • Що сказала баба ,  прочувши  про пригоди діда ?
  • Що сталося з голкою ,яку виміняв дід ?

 

А зараз ми займемося монтажем сюжетів казки

(робота за малюнковими схемами)

 Вам необхідно скласти порядок подій , що відбувалися у казці

5 .Переказ змісту казки з опорою на малюнкову схему

 А зараз запрошую до студії «Акторської майстерності»

 

 - Підготовча робота до читання за особами

.

- Як треба читати слова діда? (стримано, впевнено)

- Як треба читати  слова інших міняйл (улесливо, хитро)

- Як треба читати слова автора  (розповідним тоном)

     6.  Читання  уривка казки за особами.

 

 VІ.  Домашня робота

     - Переказати казку. Проілюструвати частини казок*.

 

VІІ. Підсумок уроку

   - Завершується  наш ефір передачі «В гостях у казки».

   - То у якої казки ми були в гостях?

   - А чи підходить прислів’я «Проміняв бика на індика» до прочитаної казки?

   - Так не даремно в народі кажуть: «Казки маленькі, а розуму в них багато».

      Учитель. Ефір завершено. Ваші оплески, адже після завершення передачі учасники   плескають, демонструючи отримане задоволення.

 


 

doc
Додано
13 березня 2019
Переглядів
629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку