ВІДДІЛ ОСВІТИ
ЧУТІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
ЧУТІВСЬКА ЗОШ І –ІІІ СТУПЕНІВ
РОЗРОБКА
УРОКУ ЧИТАННЯ
на тему :
Скринька казок народів світу.
Рос. нар. казка "Міньба" (уривки)
Виконала вчитель початкових класівЧутівської ЗОШ І –ІІІ ступенів
Скрипник Л. С., вища кваліфікаційна категорія , «Старший учитель»
Тема уроку : Скринька казок народів світу. Рос. нар. казка "Міньба" (уривки)
Мета уроку : Вчити учнів ділити текст на логічно завершені частини, добирати заголовки до них, вчити виділяти головне з прочитаного, давати характеристику головним дійовим особам, порівнювати вчинки та поведінку персонажів, розширювати кругозір дітей; розвивати читацькі навички, пізнавальні інтереси, уміння читати текст в особах; виховувати спостережливість, мовний етикет та культуру спілкування.
Тип уроку: урок-телепередача
Обладнання: картки – опори , таблиці для розчитування, картки для експрес - опитування ,презентація до уроку
Х І Д У Р О К У
І. Організаційний момент. Мотивація навчальної діяльності.
Любі хлопці і дівчата ,
В нас сьогодні в класі свято ,
А тому поважні гості
Завітали в добрий час.
Д і т и : Добрий день у добрий час .
Дуже раді бачить вас .
(Звучить фоново пісня з телепередачі в «Гостях у казки» )
Зараз сядьте ,любі діти ,
Поведу у казку вас ,
Зробимо завдання різні ,
Що захоплять усіх нас.
На сьогоднішньому уроці ми створимо свою телепрограму «В гостях у казки»
Сьогоднішня наша передача монтуватиметься у різних телестудіях.Отож, сьогодні у передачі:
Отже, якщо ви бажаєте бути справжніми акторами, працюватимемо за всіма акторськими правилами. Адже актори, ведучі повинні: багато читати, швидко орієнтуватися у запропонованих текстах, чітко і виразно промовляти слова. По телебаченню вас не тільки бачать, а й чують. Зйомки розпочались.
Тема уроку: «Російська народна казка «Міньба».
ІІ. Робота над вдосконаленням виразності, правильності читання.
Отже , запрошую до «комп’ютерної студії»
а ) логопедичні вправи
Листя влісі шелестить - ш-ш-ш
А між ним змія сичить -с-с-с
Угорі комар дзижчить дз-дз-дз-
Джмелик до квіток летить -дж-дж- дж-
б) вправи на постановку дихання
- «водолаз»
-«їжачок »
- «пір’їнка»
-в) розчитування (за складовими таблицями)
-г) робота над скоромовкою
ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Робота в студії «Юних дикторів»
- До речі, діти, диктори не завжди вивчають все напам’ять, інколи просто не вистачає часу, тоді вони читають з монітору. І це потрібно робити правильно та швидко. До роботи запрошую студію «Юних дикторів»: прочитати казку «Лисичка сестричка» (вибіркове читання).
А зараз запрошую у студію «Свобода » - експрес -опитування
Т е с т у в а н н я.
1. Цей твір – це…
а) казка; б) оповідання.
2. Головний герой казки:
а) Лисичка; б) курочка.
3. За курочку, що віддали:
а) ягня; б) качечку.
4. Що украла Лисичка:
а) гусочку; б) курочку.
Відповіді на тест : 1 –а , 2-а ,3 – б , 4 –б
.
ІV.Фізкультпауза
V. Робота над темою уроку
1. Робота в студії « Новини від читайлика»
1. Перше знайомство з текстом
Слухайте, міркуйте та стежте. Здогадайтеся чому казка так називається - «Міньба».?
Читання вчителем 1 і 2 частини.
Прошу допомоги у студії «ЮНИХ ДИКТОРІВ» (Учні продовжують читати казку)
Отже, запитання до всіх гостей студії ..
Чому такий заголовок у цій казці? (Відповіді дітей )
Запрошую переміститися до студії «Інформаційної»
2 . Словникова робота .
Міньба – обмін
Крамар – торгівець
Коробейник - мандрівний крамар, що розносив по селах у коробі дрібний товар.
Метнувся – побіг
Чвалаєш – йдеш
3. Опитування щодо розуміння прочитаного.
- Хто герої цього твору? (Дід, баба, баришник-перекупник, пастух, вівчар, свинопас, коробейник).
- Кого врятував дід ?
-Що він отримав за це в нагороду ?
- Чи став він багатою людиною ?
Учитель. Під час ефіру можуть статися непередбачені ситуації – то матеріал не встигли підготувати, то виникли проблеми з технікою. Тоді диктор має рятувати ситуацію. Якщо диктор добре знає текст, то він без жодної проблеми закінчить ефір. Отож, висновок – добре знання тексту. Пропоную і вам попрацювати з текстом. Працюють всі у студії.
Офтальмологічна пауза
4 .Робота над текстом
Знову ми часу не гаєм,
Текст читати починаєм
Гра «Не перерви ланцюжок »
«Естафета »
«Рибки»
Гра «Диктор телебачення »(по команді екран відривати очі від тесту )
Гра «Слідопити»
А зараз ми займемося монтажем сюжетів казки
(робота за малюнковими схемами)
Вам необхідно скласти порядок подій , що відбувалися у казці
5 .Переказ змісту казки з опорою на малюнкову схему
А зараз запрошую до студії «Акторської майстерності»
- Підготовча робота до читання за особами
.
- Як треба читати слова діда? (стримано, впевнено)
- Як треба читати слова інших міняйл (улесливо, хитро)
- Як треба читати слова автора (розповідним тоном)
6. Читання уривка казки за особами.
VІ. Домашня робота
- Переказати казку. Проілюструвати частини казок*.
VІІ. Підсумок уроку
- Завершується наш ефір передачі «В гостях у казки».
- То у якої казки ми були в гостях?
- А чи підходить прислів’я «Проміняв бика на індика» до прочитаної казки?
- Так не даремно в народі кажуть: «Казки маленькі, а розуму в них багато».
Учитель. Ефір завершено. Ваші оплески, адже після завершення передачі учасники плескають, демонструючи отримане задоволення.