Робочі картки містять завдання: охарактеризувати героїв казки, дібрати до них прислів'я, творчі завдання. Завдання допоможуть учням осмислити характери персонажів, допомогти їм зрозуміти, в чому моральний урок казки, головний її сенс
Яке російське прислів’я використав Пушкін у казці?1. Без праці не витягнеш і рибки зі ставка2. Любиш брати – люби і віддавати3. Не сідай не у свої сани1. style.colorfillcolorfill.typefill.on
Номер слайду 3
Стару золота рибка покарала за жадібність, а за що покарала старого рибака?1. За неуважність до дружини2. За боягузтво і безвольність3. За браконьєрство2. rrrrrrrrrr
Номер слайду 4
Яке прислів’я вдало характеризує діда?1. Будь господар свого слова2. Не в свої сани не сідай3. Скільки вовка не годуй, а він в ліс дивиться3. r
Номер слайду 5
Яке з наведених прислів’їв стосується баби?1. Будь господар свого слова2. Доброго тримайся, а від злого вдалися3. Що посієш, те й пожнеш4. r
Номер слайду 6
Золоту рибку характеризує прислів’я1. Доброго тримайся, а від злого вдалися2. Давши слово - держись3. Вік живи – вік учись5. rrrrr
Номер слайду 7
Яка основна думка казки?1. Як здорово зловити золоту рибку2. Як погано бути сварливим і жадібним3. В житті бувають ситуації, коли треба проявити твердість характеру, інакше ти можеш постраждати6. rrrrrppt_x
Номер слайду 8
Чи шанувала баба діда за все, що він робив для неї?1. Так2. Ні7. 3. Частково
Номер слайду 9
Чи змінювався настрій рибки, коли до неї звертався дід із бажанням баби?1. Так2. Ніstyle.colorfillcolorfill.typefill.on
Номер слайду 10
Які риси характеру притаманні рибці?Прислів’я. Яку б sms ви надіслали золотій рібці?
Номер слайду 11
стриманачесна. Які риси характеру притаманні рибці?добрапоряднатерплячасправедливабезкорисливавихована. Прислів’я: «Вчися на добро відповідати добром»Яку б sms ви надіслали золотій рібці?ввічлива
Номер слайду 12
Які риси характеру притаманні бабі?Прислів’я. Яку б sms ви надіслали бабі?
Номер слайду 13
жорстока. Які риси характеру притаманні бабі?сварливагрубаневдячнагордовитажадібнаненаситна. Прислів’я: За великим поженешся, малого не побачиш. Не зарьсе на чуже, своє бережи. Не в свої сани не сідай. Яку б sms ви надіслали бабі?безжальна
Номер слайду 14
Які риси характеру притаманні діду?Прислів’я. Яку б sms ви надіслали діду?
Номер слайду 15
замученийбезвідмовний. Які риси характеру притаманні діду?добрийнещаснийбіднийдовірливийпрацьовитийбезхарактерний. Прислів’я: Заяча душа. Доброго тримайся, а від злого вдалися. Тримати слово. Яку б sms ви надіслали діду?
Номер слайду 16
ГРА «Добери прислів'я, фразеологізм до героя казки». Тримати слово. Давши слово – держись. Доброго тримайся, а від злого вдалися. Збрешеш - не помреш, та надалі не повірять. Будь господар свого слова. Що посієш, те й пожнеш. Заяча душа. Вік живи, вік учись. Вовків боятися - в ліс не ходити. Не в свої сани не сідай. Не зарься на чуже, своє бережи. Зробивши худо, не жди добра. За худим підеш - худе знайдеш. Що посієш - те й пожнеш. За великим поженешся, малого не побачиш. Як гукнеш, так і відгукнеться. Вчися на добро відповідати добром. Скільки вовка не годуй, а він все в ліс дивиться.
Номер слайду 17
Номер слайду 18
Номер слайду 19
Номер слайду 20
Діти, уявіть, що у вас з’явилася можливість загадати золотій рибці одне бажання. Поспілкуйтеся в групах і оберіть те бажання, яке на ваш погляд є найважливішим. Діти, уявіть, що у вас з’явилася можливість загадати золотій рибці одне бажання. Поспілкуйтеся в групах і оберіть те бажання, яке на ваш погляд є найважливішим.
Номер слайду 21
Діти, на рибках напишіть побажання один одному, нехай все написане виповниться!Діти, на рибках напишіть побажання один одному, нехай все написане виповниться!
Номер слайду 22
Робота в парах. Яка основна думка казки?Щоб відповісти на це питання, виберіть найбільш точне формулювання?Як здорово зловити чарівну рибку!Як погано бути сварливим, жадібним, жорстоким. Якщо ти сварливий і жадібний, ти можеш утратити своє щастя. Трапляються ситуації, коли необхідно проявити твердість характеру, інакше ти можеш постраждати. Діти, уявіть, що у вас з’явилася можливість загадати золотій рибці одне бажання. Поспілкуйтеся в групах і оберіть те бажання, яке на ваш погляд є найважливішим.
Номер слайду 23
Мораль казки. Не робити нікому зла. Вчитися бути вдячними і тоді тобі віддячать за доброту. Не задавайся. Не проси зайвого, а то залишишся біля розбитого корита. Завдання: «Займи позицію «Я вважаю, рибка вчинила ….»- Правильно. Не можу дати відповідьнеправильно. Обрати одну відповідь із запропонованих, використовуючи речення: Я вважаю, що …… тому, що …… наприклад…Отже …
Номер слайду 24
Дати відповіді на запитання (даємо повну відповідь):1. Як можна було по-іншому вчинити на місці героя?2. Придумати нову назву казки.3. Яка частина казки вам подобаються найбільше?4. Хто з героїв вам найбільше подобається? Чому?5. Чому вчить нас казка (який моральний урок)?6. Завдання: «Займи позицію «Я вважаю, рибка вчинила ….» - Правильно. Не можу дати відповідьнеправильно. Аргументувати свою відповідь. Обрати одну відповідь із запропонованих, використовуючи речення: Я вважаю, що …… тому, що …… наприклад…Отже …Картка 2
Номер слайду 25
У зошиті записати, Яка, на ваш погляд, основна думка казки?Щоб відповісти на це питання, виберіть найбільш точне формулювання із запропонованого?Як здорово зловити чарівну рибку!Як погано бути сварливим, жадібним, жорстоким. Якщо ти сварливий і жадібний, ти можеш утратити своє щастя. Трапляються ситуації, коли необхідно проявити твердість характеру, інакше ти можеш постраждати. Діти, уявіть, що у вас з’явилася можливість загадати золотій рибці одне бажання. Подумайте і оберіть те бажання, яке на ваш погляд є найважливішим. (запишіть у зошит)Картка 1
Номер слайду 26
Творче завдання: розфарбувавши ілюстрації, придумайте нове прохання рибці, яке вона виконає з великим задоволенням або жалем
Номер слайду 27
Творче завдання: розфарбувавши ілюстрації до казки, придумайте новий початок (або закінчення) казки
Номер слайду 28
Творче завдання: розфарбувавши ілюстрації, придумайте інші епізоди казки