Об’ємна аплікація із тканини та ґудзиків. Виготовлення м’якої іграшки «Сонечко»

Про матеріал
Розширити знання учнів про види аплікацій. Дати поняття про об’ємну аплікацію. Ознайомити з видами конструкційних матеріалів для виготовлення об’ємної аплікації. Навчити планувати роботу з виготовлення виробу оздобленого об’ємною аплікацією, добирати інструменти та матеріали; розвивати образне й просторове мислення; виховати охайність, терпіння та старанність під час виконання роботи
Перегляд файлу

Тема. Об’ємна аплікація із тканини та ґудзиків. Виготовлення м’якої іграшки «Сонечко»

 

Мета: Розширити знання учнів про види аплікацій. Дати поняття про об’ємну аплікацію. Ознайомити з видами конструкційних матеріалів для виготовлення об’ємної аплікації. Навчити планувати роботу з виготовлення виробу оздобленого об’ємною аплікацією, добирати інструменти та матеріали; розвивати  образне  й просторове  мислення; виховати охайність, терпіння та старанність під час виконання роботи

Обладнання: комп’ютер, презентація, зразки аплікацій.

Основні поняття: Аплікація об’ємна.

Методи навчання: Словесні методи (бесіда, пояснення), демонстрація, робота в групах, інтерактивні ігри , використання ІКТ, рефлексія.

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку.

І. Організаційна частина:

  •            підготовка робочих місць учнів (на перерві)
  •            організація учнів до роботи.

Добрий день!Шановні гості!

Зустрічає щиро Вас

Творчий і непосидючий

Наш умілий  4-тий клас.

Учениця

Хочемо усіх вітати,

      Запросити на урок.

Фантазери тут чекають,

Море задумів - думок

Учень

Ми покажемо майстерність,

Розум та кмітливість,

До праці любов та впевненість

А в розмові — щирість.

Учениця

Тож поринемо у казку

Світ малих чарівників.

      Не судіть ви нас, будь-ласка,

Ми чекаєм теплих слів

 

Кожен з вас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними – і хлоп’ята.

Сядьте всі рівненько і дуже уважно мене слухайте.

2. Аутотренінг

Тож сядьмо обличчям один до одного, відчуймо тепло долонь, заплющмо очі та промовляймо:

     «Я — розумний...»

                «Я — щасливий...»

                «Я — упевнений у собі, бо я живу заради добра на Землі...»

Розплющте очі й подаруйте один одному посмішку!

Сподіваюсь, ваш позитивний настрій сприятиме успішній роботі!

смайлыПрикріплюю на дошці смайл «Радість» і бажаю вам всім гарного настрою і легкого засвоєння теми.                            Слайд

 

ІІ. Повідомлення теми і завдання уроку.

  1. Рольова гра  « Пробудження сонечка»

Оленка : З візерунками ніжними

З вечорами сніжними

Пані зима на Вкраїну милу

Птахою білою злетіла

Валерія : Снігу всюди натрусила                              

Стала Україна біла

Нарум’янила всім щічки,

Одягнула рукавички.

Ой, весела це пора!

Тут народжується – гра!

Оленка : Я – Оленка,

Валерія : А я  –Лєра ,

Одягнули вишиванки.

Оленка : І мерщій прийшли до Вас,

Валерія : Бо погратися вже час !

Оленка : Посміхніться! Молодці !

Валерія :А від посмішок  оцих

Оленка : В серці ожило тепло!

Валерія : Ніби літечко прийшло,

Оленка : І розтанули сніги ,

Й розтопили береги,

Валерія : І відтанули віконечка

Оленка : І прокинулося – Сонечко!

(лунають веселі ритми музики, «прокидається» квітка-пролісок і з неї з’являється   Божа корівка (жук Сонечко).

Сонечко: Ой, а що тут відбувається?

                  Що весна вже починається?

Оленка : Ні,тут у нас – іграм час,

Сонечко: Я приєднуюсь до вас!

Тепле сонечко пригріло

І комашку розбудило.

Ось галявинка моя!

А чи знаєте, хто я?

Оленка , Валерія та діти в залі:

- Комашка-сонечко,

 - Комашка - семикрапка,

- Божа корівка,

-  жук Сонечко.

Сонечко:Так, молодці!  Я -БОЖА КОРІВКА або СОНЕЧКО чи БЕДРИК - «райська комаха», і не просто райська, а навіть свята, бо в мене на спинці сім темних плямок (святе число!), як сім кольорів у веселки, як сім днів у тижні…

Оленка :  Цю комашку  не можна не тільки вбивати, а й навіть ображати, бо вона є зв'язковим між людьми і Небом: передає Богу людські прохання, а людям - повідомлення про врожай, про радощі і прикрощі їх життя. Отож, посягнути на «Божу корівку» - Сонечко - це посягнути або й розірвати свій зв'язок з Небом.

Валерія : Божа корівка  завжди рухається тільки вгору, до Неба: як би ми не повертали стеблину чи свій палець, де вона сидить, рухається ця комаха тільки вверх...

Сонечко:Так, тільки вверх та вперед!

Ох, люблю я в ігри грати!

І до Вас мерщій лечу,

Іграм я своїм  навчу!

Вчитель : - Зачекай, Сонечко! У на тут не забави , а урок трудового навчання і ми всі серйозно до нього готувалися. Краще допоможи нам у його проведенні.

Сонечко:  А що потрібно робити?

  1. Запитання:
  • Які предмети  використовували під час ігор?

Більшість дитячих ігор пов'язано з використанням різноманітних іграшок.

Іграшка - супутник життя дитини, джерело його радості. 

— Сьогодні на уроці ми будемо працювати із тканиною та нитками — будемо виготовляти м’яку іграшку, розширимо поняття про аплікацію, познайомимося з новим видом аплікації, а саме з об’ємною аплікацією. Познайомимося з матеріалами та інструментами, які використовуються для виготовлення виробів та оздоблення їх об’ємною аплікацією.

  1. Очікувані результати ( клас ділиться на підгрупи, щоб з’ясувати, що вони очікують від сьогоднішнього уроку, пишуть на чорненьких кружечках)

1. Навчитися розрізняти види аплікації;

2. Характеризувати  об’ємну аплікацію;

3. Називати  матеріали для надання об’єму;

4. Самостійно складати план роботи з виготовлення аплікації;

5. Вдосконалити навички роботи з голкою;

 6. Розвинути естетичний смак шляхом пришивання ґудзика;

 7. … Хорошого настрою.

4. Вступна бесіда. (демонстрація м’якої іграшки)

— Здавна люди виготовляли іграшки. М’яка іграшка – дитяча іграшка зі штучного хутра, тканини і набивного матеріалу. Дорослі виготовляли м’які іграшки (ляльки) із клаптиків тканини, сукна. Великі клаптики згортали, напихали їх ганчір’ям або залишками хутра, потім перев’язували мотузками або зшивали. Лялька була подібною до хлопчика або дівчинки, одягнена у традиційний для даної місцевості одяг. Із ниток, хутра, соломи виготовляли м’які іграшки у вигляді свійських тварин.

Сучасні саморобні іграшки також заповнюють залишками хутра, тканини або ватою. Виконують це в певній послідовності. Спочатку заповнюють окремі частини іграшки, наприклад, ноги або руки і пришивають їх. Потім заповнюють тулуб і пришивають його, залишаючи отвір для голови. Після того, як наповнюють голову, отвір зашивають. Для зображення обличчя іграшки використовують допоміжні матеріали: бісер, ґудзики тощо         

М’яка іграшка, зроблена власноруч, - це не тільки захопливе заняття, це завжди чудовий настрій після завершення роботи і гарний настрій тих, кому ця іграшка потрапляє до рук.

ІІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів.

  • А  яку   іграшку ми будемо виготовляти сьогодні, потрібно відгадати загадку
  1. Загадка :

У червоного  малятки

На спині краплини – цятки

Чорні вуса, голова,

Любить лагідні слова ( Божа корівка або Сонечко) Слайд

  • Тепер мені зрозуміло, чому на наш урок завітало Сонечко.
  • А вам, діти цікаво дізнатися чому воно має таку назву?
  1.   Читання казки в особах «  Чому на спині сонечко має чорні крапочки?»          

Лана Ра

СонечкоЛюбі друзі, а чи знаєте ви, що колись сонечко не мало чорнявих крапочок на своїй червоній спинці?

Так, так, його крильця були просто червоного кольору. Але всі комашки у лісі сміялися з Сонечка, кажучи:

– Що це за ім’я таке – Сонечко. От у всіх нас, жуків, імена як імена: Короїд – кірку їсть, Довгоносик – має довгий носик, Листоїд – листя любить, так і в усіх інших. А в тебе що? Що твоє ім’я означає? Ми його не розуміємо. Іди від нас подалі ми тебе і знати не хочемо.

Бідолашного жучка всі проганяли, ніхто не хотів з ним товаришувати. Він був страшенно одиноким і беззахисним. Йому було дуже прикро, що з ним так всі поводяться. І от одного разу у повному розпачі промовив крізь сльози до нападників:

– Я є Сонечко тому, що я комашка великого Сонця. Сонце мене любить, а тому і дало мені таке ім’я.

– Ха-ха-ха! – розсміялися всі жуки, ворушачи величезними вусами. – Оце так видумав, оце так балачки! Таких дурниць ми ще ніколи не чули! Ха-ха-ха!

У бідного Сонечка аж полилися слізки з маленьких круглих оченят:

– Не вірите, я доведу вам. Я полечу до Сонця!

– Ага! Ха-ха-ха! А воно тебе спалить, і не стане такого дурного Сонечка у нас у лісі! От буде добре!

– Не вірите, і не треба.

Сонечко розпростав свої маленькі червоні крильця, витер лапками слізки і полетів. Ще довго у повітрі чулося ненависне гигикання лісових жуків.

– Що буде, те й буде, – думав Сонечко, – спалить мене Сонце, значить спалить, аби тільки ніколи не чути цих насмішок.

Але скільки не летів жучок, гаряче проміння його не спалювало. А коли долетів до самого Сонця, побачив великі добрі очі, які лагідно дивилися на нього. Сонце посміхнулося золотою щирою посмішкою і сказало:

– Вітаю тебе, мій маленький друже! Нарешті ти долетів до мене. Мабуть, стомився?

– Ні, я зовсім не стомився, я…

– Знаю, знаю чому ти такий засмучений. Я знаю всі твої біди, я бачило всі твої слізки. І хочу тобі сказати, що дуже люблю тебе. Недаремно ж ім’я тобі Сонечко, чи не так?

– Так, – задоволено відповів жучок.

– А на згадку про мою любов я подарую тобі свій поцілунок.

І Сонце поцілувало червоні крильця. Від цього цілунку залишилися охайні чорні крапочки.

– Тепер всі побачать, що ти справді мій маленький жучок.

Сповнений радощів Сонечко примчав до свого рідного лісу.

– Дивіться, дивіться, його не спалило Сонце, – галасували комашки. – Та ще й до того у нього на крильцях цілунок самого Сонця.

З тих пір Сонечка стали всі поважати, навіть питатися ради у справах. І коли хтось запитував: – Що це за ім’я таке – Сонечко?

Йому відповідали: – Ти що, не знаєш? Його назвало так саме Сонце.

 

  1. Бесіда.
  • А що ж робити нам, щоб і у нашого жучка були цяточки?
  • (відповіді дітей) - Нашити ґудзики на спинку
  • Так, це ми з вами, виконаємо аплікацію.
  • Що ви знаєте про аплікацію? Слайд

Аплікація (від латини — applicatio) накладання, пристосовування, приєднання до якоїсь поверхні

 

Аплікація може бути:

  • одноколірною
  • багатокольоровою
  • плоскою
  • об'ємною
  • декоративною
  • абстрактною
  • сюжетною

 

   Одним  з видів аплікації є об’ємна аплікація. Для надання об’ємності перед прикріпленням на основу під деталі аплікації підкладають об’ємний матеріал. Такий як синтепон, поролон, вата. Слайд       

 

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTUMeAbrNaciCE5D3s2oFVFHhSlG4NS5xJ-09SLtxjUnKRAhKvIhttp://vredno-ili-net.ru/wp-content/uploads/2012/09/vreden-li-porolon.png

 

                            http://www.steklotkan.com/wp-content/uploads/2012/02/vata-iz-keramovolokna.jpg

 

І V. Вивчення нового матеріалу

Об’ємну  аплікацію,  в залежності від використаних матеріалів, можна поділити на такі види: Слайди

 

 

  • З паперу 

         5111852_3 (600x611, 117Kb)Объемные аппликации из бумаги

  • З кольорових стрічок

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSCyWHzUL81QJ-ijfUVFXP8tklWpt1yyezJ948ityWf8ISM-Gks        http://2.bp.blogspot.com/-JRndezIV8Fo/UuYPOChGkpI/AAAAAAAAB7U/4vEkakkkObM/s1600/P1180561.JPG

  • Із застібок « блискавка»

 

podelki iz molniy 11 9fb5f458de8b6fd95ce2a8886ff32daf (480x640, 339Kb)

  • З круп.

 

8 марта - панно из манной крупы. Поделки своими руками

  • Із шкір

http://cs2.livemaster.ru/foto/large/d356008877--sumki-aksessuary-sumka-iz-isk-kozhi-kotyata-n7724.jpgОбъемные аппликации из кожи Loewe весна/лето 2013

  • З текстилю

 

Поделка изделие Аппликация Бумагопластика Объёмная аппликация + мини МК Картон фото 8         Вышивка, аппликация, живопись. Объемные картины из текстиля от Аннемиеке Мейн (Annemieke Mein)

 

  • З в’язаних елементів

 (363x500, 85Kb)                        https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTg3XTWua6GbcscBs88W1El8NJdoMpW1YZZs-3mxMKaEJPK1Hut

  • З вишитих елементів

http://www.master-raduga.nnov.ru/sites/default/files/images/3108Broshijagodnyesherst.jpg  http://club.osinka.ru/files/3_754.jpg   

  • Які вироби можна оздоблювати аплікацією?
  • Які інструменти, на вашу думку, використовуються для виготовлення виробів та оздоблення їх аплікацією?   Слайд (читання ланцюжком)

        ( демонстрація інструментів  - на підставці)

Матеріали, інструменти, пристосування  для виготовлення аплікації:

  •   Тканина;
  •   нитки для шиття;
  •   ґудзики;
  •   ножиці;
  •   голка;
  •   вата або поролон;
  •   пензлик або олівець;
  •   п’яльця;
  •   лінійка;
  •   клей
  •   гольник;
  •   наперсток

 

 

V. Демонстрація та аналіз зразка виробу.

 1. Показ готового зразка

-  Що саме вам знадобиться для виготовлення сьогоднішньої іграшки?

 

            2. Гра « Склади речення із розсипаних букв»

Щоб працювати було легше, нам потрібно... А що саме потрібно, ви дізнаєтесь, коли розгадаєте запис на дошці.

 У цих словах букви помінялись місцями. Допоможіть їм повернутись на місце. Слайд

Ярпокдо ан ообумочр лсіто.

 Правильно, перш за все нам необхідний порядок на робочому столі. А щоб на наших столах був порядок перевірте ще раз чи все лежить на своїх місцях.

 

VІ. Інструктаж по техніці безпеки: фізкультхвилинка

  1. Повторення правил безпеки під час роботи з ножицями

      Якщо ви не користуєтесь іржавими інструментами — поплескайте в долоні.

 Якщо ножиці передаєте кільцями вперед — похитайте головою.

 Якщо ножиці на робочому місці лежать із зімкнутими лезами — потупайте ногами.

 Якщо ви зберігаєте ножиці в робочій коробці — покліпайте очима.

 Якщо ви робите все правильно — то погладьте себе по голові.

 

  • А також я хочу зосередити вашу увагу на дотриманні правил безпеки поводження з голкою:
  • Ниточку відміряємо  по ліктю,
  • Щоб не падала голочка на підлогу.                                    

Cлайд

 

  2. Санітарно-гігієнічні вимоги, яких потрібно дотримуватися
          під час виконання аплікації ручним способом

  • Шити вручну треба чистими руками, у добре провітреному приміщенні, при достатньому денному чи штучному освітленні.
  • Під час шиття сидіти прямо, притулившись до спинки стільця, не нахиляти низько голову. Щоб менше втомлюватися, під ноги можна поставити низенький ослінчик або спеціальну підставку.
  • Під час шиття правою рукою світло повинно падати зліва на робоче місце, при шитті лівою рукою – справа.
  • Об’єкт праці слід тримати на відстані 25–30 см від очей.
  • Через кожні 40–50 хвилин роботи необхідно робити перерву на 10–15 хвилин, щоб не втомлювались очі. Корисно використати цей час на виконання гімнастики для м'язів очей.

 

VII . Практична робота.

  • Переходимо до практичної роботи. Будемо працювати за планом.

Вступний інструктаж. Завдання практичної роботи: визначити послідовність виготовлення аплікації, вибір інструментів та матеріалів.          

Слайд

  • Виготовлення іграшки в такій послідовності
    1. Пришивання ґудзиків – цяточок   - ( 5 – 7 хв)
    2. Складіть  деталі між собою та зшийте швом « назад голку», залишаючи незашитою частину завдовжки 3 см

05.09.2014-1-21

  1. Виверніть зшиті деталі через незашиту частину
  2. Покладіть усередину синтепон або вату та зашивайте
  3. Зробіть очі  за допомогою ґудзиків
  4. Вусики можна зробити з ниток чи тонкого дроту.

 

  • Учні виготовляють аплікацію. У процесі роботи слідкую за виготовленням іграшки , прикрасами. Нагадую учням, що якість виробу залежить від точності виконання операцій. Спостерігаю за роботою учнів.

ХІ. Виставка учнівських робіт по рядах

 

 ХІІ. Аналіз та оцінка робіт.

  • Ви всі дуже добре впоралися з роботою, а кому ви подаруєте свої вироби?

 «Найактивніший на уроці»,

 «Найстаранніший учень»,

«Творчий учень»,

 «Найохайніший

Слайд

Сенкан

Сонечко

Маленьке, червоненьке

Пробудилося, полетіло, веселилося

Комаха з чорними цятками

Божа корівка або бендрик

Х. Підсумок уроку.

       Рефлексія (усвідомлення набутих знань, виконаної роботи)

  1. Де й за яких умов можна скористатися знаннями, отриманими на сьогоднішньому уроці? Наприклад,  шов «назад голкою»
  2. Чи справдилися ваші очікування?( прикріплюють кружечки – цяточки на Сонечко)
  3.  Чи допомогли вам знання, отримані на попередніх уроках ?

4.     Гра   « Незакінчене речення»

1.   Протягом уроку я почувала(в) себе...

2. Здобуті знання мені потрібні будуть...

3. Мені найбільше запам'яталося

4.  Я хочу побажати своїм товаришам…

 

ХІІІ. Прибирання робочих місць.

     ХІV. Домашнє завдання

На наступний урок трудового навчання

 

 

docx
Додав(-ла)
Сирота Наталія
Додано
7 листопада 2022
Переглядів
1176
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку