: Обчислення частини числа. Узагальнення поняття «дріб». Чисельник та знаменник дробу. Визначення, запис та читання дробів.

Про матеріал
ознайомити учнів з поняттями «дріб», «чисельник», «знаменник»; закріпити навички обчислення частини числа; формувати вміння читати та записувати дріб; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, спостережливість, математичне мовлення; виховувати охайність.
Перегляд файлу

Тема : Обчислення частини числа. Узагальнення поняття «дріб». Чисельник та знаменник дробу. Визначення, запис та читання дробів.

Мета: ознайомити учнів з поняттями «дріб», «чисельник», «знаменник»; закріпити навички обчислення частини числа; формувати вміння читати та записувати дріб; удосконалювати вміння розв'язувати задачі; формувати обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, спостережливість, математичне мовлення; виховувати охайність.

Обладнання: ілюстративний та роздавальний матеріал, кольорові цеглинки.

Тип уроку: комбінований урок.

Освітні галузі: математична.

Хід уроку

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА

1. Організація класу

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Добрий день тому, хто зліва.

Добрий день тому, хто справа.

Ми — одна сім'я.

В цьому класі друзі всі:

Я і ти, і ми, і ви.

Посміхнись тому, хто зліва.

Посміхнись тому, хто справа.

Ми — одна сім'я.

(Три оплески.)

(Три оплески.)

(Поворот ліворуч.)

(Поворот праворуч.)

(Розводять руки в сторони, показують на всіх.)

(Три клацання пальцями.)

(Три клацання пальцями.)

(Посміхаються сусідові ліворуч.)

(Посміхаються сусідові праворуч.)

(Розводять руки в сторони, показують на всіх.)

 

 

Пригадаємо

Числа  виду 12,  13,  14 називають дробами або частинами числа.

Дріб — число, яке позначає частину цілого.

Запам’ятай правило!

Щоб знайти частину від числа, треба ціле розділити на кількість рівних частин у ньому (знаменник дробу).

Розглянемо просту задачу на знаходження частини від числа.

 

Таня виконувала домашнє завдання з математики 20 хв. 14 цього часу вона витратила на розв’язування рівняння. За скільки хвилин цифруня55.png розв’язала рівняння?


Коротко задачу можна записати так:

 

1

 20 хв

14

 ?

 

1 — це ціле.

Отже, у задачі нам потрібно дізнатися 14 цілого, тобто 14 від 20 хвилин.

14 від 20 хв — це 20:4=5 (хв)
Отже, розв’язок задачі:

 

20:4=5 (хв)

Відповідь: цифруня55.png витратила на розв’язання рівняння 5 хвилин.

 

2. Перевірка домашнього завдання

— Зачитайте вирази, які мали найбільше значення.

— Що означає змінна b у задачі? (Кількість пасажирів у трьох автобусах.)

— Який вираз склали, щоб дізнатися, скільки пасажирів уміщує один автобус? (b : 3.)

 

 

 

— Зачитайте вираз, який є розв'язанням задачі. (b : 3 • 5.)

— Яке числове значення може мати змінна? (Число, яке ділиться на 3.)

— Виконайте обчислення, якщо b = 30.

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/3klas_1/3klas_1.files/image139.jpg4. Каліграфічна хвилинка. Запис числа 8

— Запишіть число 8 каліграфічно. Утворіть числа за допомого цифри 8.

ІІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

1. Актуалізація знань учнів про знаходження частини числа (с. 75, № 428)

— Знайдіть частини числа 20.

— Яка з цеглинок підказує, як знайти 1/5 числа 20, 1/4, 1/10, 1/2?

C:\Users\User\Desktop\image140.jpg

— Знайдіть частини числа 40.

— Чому цеглинки з виразами знаходяться в такому порядку? (У порядку зростання частини числа 20 і 40.)

— Яка із частин у кожному числі найбільша? (1/2 і 1/4, оскільки ціле поділили на меншу кількість частин.)

https://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/3klas_1/3klas_1.files/image140.jpghttps://nuschool.com.ua/lessons/mathematics/3klas_1/3klas_1.files/image140.jpg

Ознайомлення учнів з поняттями «дріб», «чисельник», «знаменник»

Ads by optAd360

1) Постановка проблемного питання.

— Розгляньте множини. Як одним словом назвати елементи трьох множин? (Числа.)

— Яка множина уміщує в собі натуральні числа? (Та, що знаходиться праворуч.)

— Яка множина уміщує в собі числа, позначені буквами?

— Що ви можете сказати про числа множини, яка знаходиться ліворуч?

C:\Users\User\Desktop\image141.jpg

2) Робота за підручником

— Прочитайте числа: 1/6, 1/20, 1/3, 1/10, 1/100.

— Як називаються такі числа? (Дробом.)

— Як називають число, яке стоїть над рискою? (Чисельник.)

— Як називають число, яке стоїть під рискою? (Знаменник.)

3. Уточнення розуміння учнями поняття «дріб»

1) Хвилинка «Цікавинка».

— Чому виникли дробові числа? Де їх використовують?

· У давнину мисливцям після полювання доводилося стикатися з дробовим діленням. Наприклад, доводилося ділити 2 тварини на трьох мисливців. Ось і отримував кожний 2/3 здобичі.

· За часів Русі — України дроби називали «частками», а згодом «ламаними числами». Окремі дроби мали спеціальні назви. Наприклад, 1/3 — треть, 1/6 — півтреть, 1/5 — п'ятина, 1/10 — десятина.

· Із дробами також пов'язано дуже багато професій: пекар, кухар, електрик, швачка, музикант та інші.

ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА

1. Пояснення домашнього завдання

2. Підсумок уроку. Рефлексія. Вправа «Незакінчене речення»

· Сьогодні я дізнався(лася) про...

· Було цікаво...

· Я навчився(лась)...

· Мені було складно...

· Тепер я зможу...

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
14 січня 2022
Переглядів
1217
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку