Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов΄язані з площею прямокутника. Масштаб.

Про матеріал

Дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки; вчити дітей користуватися нею для обчислення невеликих фігур; формувати вміння користуватися масштабом; вправляти учнів у розв΄язуванні задач, пов΄язаних з площею прямокутника; формувати пізнавальний інтерес, спостережливість, уміння порівнювати, робити висновки;розвивати увагу; виховувати працездатність.

Перегляд файлу

Інтегрований урок з математики та природознавства у 4 класі.

 

Тема уроку: Обчислення площі фігури за допомогою палетки. Задачі, пов΄язані з площею прямокутника. Масштаб.

Мета уроку: дати поняття учням про обчислення площі фігур за допомогою палетки; вчити дітей користуватися нею для обчислення невеликих фігур; формувати вміння користуватися масштабом; вправляти учнів у розв΄язуванні задач, пов΄язаних з площею прямокутника; формувати пізнавальний інтерес, спостережливість, уміння порівнювати, робити висновки;розвивати увагу; виховувати працездатність.

Обладнання: запис, картки, палетки, алгоритм, геометричні фігури.

 

Тип уроку:  комбінований

 

Інтерактивні технології: робота в групах, в парах - анаграми, вправа «Криголом»,

                                            вправа «Якщо хочеш…», вправа  «Очікування»,                    

                                            «Мікрофон»,  рефлексія.

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент:

1. Привітання.

Встаньте, діти, всі рівненько

Посміхніться веселенько. 

Поверніться до гостей, привітайтесь:

«Добрий день!

Добрий настрій на урок взяли

Й активно працювати почали!

Вступне слово вчителя.

-          У нас сьогодні не простий урок, протягом якого ми поєднуватимемо наші знання з математики і природознавства. Ці предмети тісно пов’язані між собою. І в цьому ми з вами переконаємося сьогодні. Але спочатку ми з вами згадаємо пройдений матеріал.

2.Інтелектуальна гра «Якщо хочеш…»

-         Якщо ви хочете бути добрими і розумними, погладьте себе по голівці.

-         Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки вгору.

-         Якщо ви хочете допомагати одне одному, візьміть товариша за руку.

-         Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, поплещіть у долоні.

- Запрошую вас до роботи. Що ж ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?  

ІІ. Очікування від уроку:

 ( Діти оголошують свої очікування від уроку, починаючи фразою:

    «Я     очікую…».)

 (Версії учнів:

  • Я очікую дізнатися щось нове…
  • Я очікую чогось навчитися…
  • Я очікую щось повторити…
  • Я очікую дізнатись щось цікаве…
  • Я очікую активної роботи…
  • Я очікую отримати задоволення від уроку…)

 - Чи є у вас якісь побоювання ? ( Діти відповідають ).

 - Я теж хочу висловити свої очікування щодо уроку. Сподіваюсь, що ви будете правильно,   точно й красиво висловлювати свої думки; будете злагоджено працювати в групах, робити висновки, вчитиметися дружнім стосункам; будете активними, творчими, мислячими і старанними.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1)  Гра «замкни коло».   ( На дошці намальовано)

1 км:2:2:2:5:5× 20×6+400=1км

1т:5:5:5:2 ×30+180:3 ×10=1т

Учні двох команд, в кожній з яких по 7 чоловік, по черзі ідуть до дошки, виконують одну дію і вписують результат у відповідний кружечок. Команда, учень якої першим впише відповідь в останній кружечок, виграє.

2) усні обчислення.

*Довжина ділянки прямокутної форми 5м, ширина – 4м. Знайти площу ділянки.

*Довжина прямокутника 10м, ширина – 2м. Знайти площу прямокутника.

* Площа прямокутника 12см2, ширина – 4 см. Знайти довжину.

3) Завдання для опитування.

Поки учні працюють з вчителем, три учні працюють за картками.

Картка №1.

1.    Побудуй прямокутник зі сторонами 2см  і 6см. Обчислити його периметр і площу.

    2.       24т 9ц : 3=

Картка №2.

1.       Площа ділянки 72ари.  1/9 ділянки займає сад, а 1/8 – город. Яку площу займають сад і город разом?

2.       4грн.20к. : 7=

Картка №3.

1.    Побудуй прямокутник зі сторонами 3см  і 8см. Обчислити його периметр і площу.

2.    5грн.15к. × 5=

4. Каліграфічна хвилинка.

 - Яке сьогодні число? 23

  • Що ви можете про нього сказати?
  • Яке воно?

(двоцифрове, непарне, не кругле, складене).

Запишіть: Хвилинка каліграфії:   23, 32.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

  • Що нам сьогодні допоможе  у роботі над новим матеріалом? Розгадайте анаграми ( робота у групах):

К А Л Е Т А П                   Щ П А О Л                М Е Р И Е П Т Р  

(палетка,                               площа,                            периметр.         Показ палетки).

  1. У геометрії зустрічаються різні фігури. Назви їх.

На дошці намальовані різні фігури, серед яких є не прямокутники.

- Як обчислити площу прямокутника?

- Що для цього необхідно знати? (формулу).

- За якою формулою обчислюють площу прямокутника?( S = a b)

- Що для цього слід знати? ( виміряти довжини сторін).

- Чи у всіх фігур можна виміряти довжини сторін?( Не у  всіх. А також не можна обчислити площу за формулою).

- Як обчислювати площу таких фігур ми дізнаємося сьогодні на уроці.

V. Повідомлення теми і мети уроку. 

  1. а) Пояснення вчителя.

Ми з вами вже вміємо знаходити площу прямокутників. А сьогодні ми спробуємо знайти площу фігур не прямокутної форми. ( на дошці знаходиться круг). Як ви гадаєте, як нам знайти площу круга?

-          Гра «Мікрофон».

Кожен учень висловлює свою думку.

-          І так, щоб знайти площу, треба: довжину помножити на ширину. Що ж нам робити? Для того, щоб знайти площу фігури не прямокутної форми, використовують палетку. ( вчитель роздає учням палетки). Палетка – це клейонка, прозорий папір, на якій нанесено сітку із кв. см. Розміром 10×10. Поклавши палетку на геометричну фігуру, підраховують число цілих клітинок всередині фігури. Потім підраховуємо число нецілих клітинок, які вміщуються в цій фігурі. Далі встановлюємо приблизне значення площі.             а + в : 2

( На дошці знаходиться алгоритм  знаходження фігур не прямокутної форми)

 Накласти палетку на фігуру

Порахувати число цілих клітинок всередині фігури    (а)

Порахувати число нецілих клітинок, які вміщуються в фігурі  (в: 2)

Порахувати приблизне значення площі ( а + в : 2)

VІ. Фізкультхвилинка.

 

VІІ. Первинне закріплення.

  1.  Колективна робота на с.103 № 626.
  • Полічимо скільки квадратних сантиметрів уклалося всередині листка, пятикутника.
  1. Практична робота.
  • Знайти площу сніжинки.

До нас залетіла сніжинка. Треба виміряти її площу.

3.  Групова робота

        За допомогою палетки знайти площу.

     К=44  n=24   S=528см²

     За допомогою палетки знайти площу.

http://aldengroup.ru/photo/tcveti/N_flower%20024_200x200.jpg

К=49   n=32                 S=784см²

  1. За допомогою палетки знайди площу.

 

       К=41      n=27(26)    S=533 см²

 

VІІІ. Розвиток математичних знань.

  1. А тепер давайте вирішемо задачу і намалюємо прямокутник.

Обчисли площу і периметр прямокутника зі сторонами 5дм і 3дм.

-          Чи зможемо ми намалювати прямокутник зі сторонами 5дм і 3дм?

-          Ні. Нам треба використати масштаб.

-          Що таке масштаб? Для чого його використовують? Яка площа і периметр прямокутника?

         S = 5 × 3 =15см2

         P = (5 + 3) × 2 = 16cм.

2. Самостійна робота.

1 варіант

(1270 + 1856 : 4) • 7 = 12138

2 варіант

(8240 – 294 х 7) • 3 = 18546

3. Колективна робота №628

(134+6) +134•6=140+804=944

966:23:7=42:7=6

  1. Робота над задачею. Диференційована робота. №630.

ІХ. Підсумок. Рефлексія.

Перевірка «Кошика очікувань» + «Мікрофон»

-Чи справдилися ваші очікування?

- Що нового відкрили на уроці?

-Що було цікавим?

-Чого навчилися?

-Що повторювали?

-Чи отримали задоволення?

-Що запам’ятали?

- Де ви використаєте матеріал,  який вивчили на уроці?

-Усім дякую за співпрацю!

Х. Домашнє завдання.    С. 103 - 104632,633

ХІ. Кінцівка уроку:

Збіг наш урок, як коротка мить.

Дуже швидко час біжить.

Ще попереду у нас багато кроків

  І цікавих, і важких уроків.

Завдання покличуть у майбутнє,

Найскладніше ж завдання — життя.

Так намагайтесь вправно все вивча­ти.

Пам'ятайте: учня скарб — знання!

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Математика 4 клас (Листопад Н.П.)
Додано
13 лютого 2019
Переглядів
4395
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку