Тема: ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ.
Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; ознайомити із записом чисел римськими цифрами; повторити способи розв’язування рівнянь; провести підготовку до контрольної роботи.
Обладнання: картки для самостійної роботи, роздатковий матеріал, плакат, таблиці.
Тип уроку: урок-подорож
Клас: 4-Б
ХІД УРОКУ
- Доброго дня діти! Мене звати Пономаренко Марина Олександрівна і сьогоднішній урок математики буду проводити у Вас я.
- Наш урок буде незвичайний, він буде у вигляді подорожі. Всі ви знаєте нашого головного героя сьогоднішнього уроку – це Незнайко. Йому потрібно дібратися до школи, але на його дорозі є декілька перешкод і без нашої допомоги він не впорається. То що, діти, допоможемо нашому Незнайкові дібратися до школи, щоб і він міг навчатися та стати такими ж розумними як ви?
- Так, допоможемо!
- Тоді давайте скоріше розпочнемо нашу пригоду і перша наше завдання це: Перевірка домашнього завдання (вибірково декілька зошитів). Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач.
- Як ми швидко справилися із цим завданням, тому пропоную відразу перейти до наступного завдання: Усні обчислення. Гра «Хто швидше?»
50 * 2 = 100 70 : 5 = 14
50 – 16 = 34 38 – 2 = 36
84 : 42 = 2 41 * 7 = 164
71 + 68 = 139 24 + 16 = 40
154 : 14 = 11 185 : 5 = 37
- Запишіть числа, в яких: 5 сотень тисяч, 3 десятки тисяч, 2 одиниці тисяч, 4 сотні, 7 одиниць; 30 одиниць II класу, 40 одиниць I класу; 1 сотня тисяч, 1 десяток тисяч, 8 одиниць тисяч, 4 сотні, 7 десятків, 3 одиниці.
Відповіді: 532 407; 30 040; 118 473
84 037; 60 704;
455; 4075;
1507; 250 743;
761 245
цифра 7 — 17 083; 70 345; 275;
цифра 2 — 248; 320 047; 123 621;
цифра 9 — 190 780; 495; 39 031.
- А на закріплення ми виконаємо декілька номерів з підручника: №307; №308 (фронтально)
- Ще трішки і ми дійдемо до своєї мети. Наступним завданням буде ознайомлення з римськими цифрами: №309 (фронтально)
ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
х – 340 = 260 850 – х * 60 = 430 (730 – 190) : х = 60
х = 260 + 340 х * 60 = 850 – 430 540 : х = 60
х = 600 х * 60 = 420 х = 540 : 60
х = 420 : 60 х = 9
х = 7
(Ознайомтеся зі змістом задачі та короткий запис)
В 1 ящику |
Кількість ящиків |
Всього |
16 кілограм |
20 штук |
? 428 кілограм ? |
? кілограм |
12 штук |
Розв’язання:
1) 16 * 20 = 320 (кг) — слив розклали у великі ящики;
2) 428 – 320 = 108 (кг) — слив розклали в менші ящики;
3) 108 : 12 = 9 (кг) — слив клали в менший ящик.
- Порівняйте, не обчислюючи (в групах).
615 * 172 172 * 615 306 * 825 827 * 320
817 * 614 614 + 817 368 : 8 368 : 23
516 * 724 724 * 540 504 : 56 672 : 56