Урок "ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ."

Про матеріал
Тема: ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ. Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; ознайомити із записом чисел римськими цифрами; повторити способи розв’язування рівнянь; провести підготовку до контрольної роботи. Обладнання: картки для самостійної роботи, роздатковий матеріал, плакат, таблиці. Тип уроку: урок-подорож Клас: 4-Б
Перегляд файлу

Тема: ДЕСЯТКОВА СИСТЕМА ЧИСЛЕННЯ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ. ЗАДАЧІ НА ТРИ ДІЇ.

Мета: узагальнити уявлення учнів про десяткову систему числення, правила читання і запису багатоцифрових чисел; ознайомити із записом чисел римськими цифрами; повторити способи розв’язування рівнянь; провести підготовку до контрольної роботи. 

Обладнання: картки для самостійної роботи, роздатковий матеріал, плакат, таблиці.

Тип уроку: урок-подорож

Клас: 4-Б

ХІД УРОКУ

  1. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

- Доброго дня діти! Мене звати Пономаренко Марина Олександрівна і сьогоднішній урок математики буду проводити у Вас я.

- Наш урок буде незвичайний, він буде у вигляді подорожі. Всі ви знаєте нашого головного героя сьогоднішнього уроку – це Незнайко. Йому потрібно дібратися до школи, але на його дорозі є декілька перешкод і без нашої допомоги він не впорається. То що, діти, допоможемо нашому Незнайкові дібратися до школи, щоб і він міг навчатися та стати такими ж розумними як ви?

- Так, допоможемо!

- Тоді давайте скоріше розпочнемо нашу пригоду і перша наше завдання це: Перевірка домашнього завдання (вибірково декілька зошитів). Аналіз допущених помилок та розв’язування аналогічних виразів і задач. 

- Як ми швидко справилися із цим завданням, тому пропоную відразу перейти до наступного завдання: Усні обчислення. Гра «Хто швидше?» 

50 * 2 = 100           70 : 5 = 14                 

50 – 16 = 34           38 – 2 = 36                              

84 : 42 = 2              41 * 7 = 164                             

71 + 68 = 139         24 + 16 = 40                           

154 : 14 = 11          185 : 5 = 37                               

  • Які ви молодці! І наступне наше завдання: Математичний диктант 

-  Запишіть числа, в яких: 5 сотень тисяч, 3 десятки тисяч, 2 одиниці тисяч, 4 сотні, 7 одиниць; 30 одиниць II класу, 40 одиниць I класу; 1 сотня тисяч, 1 десяток тисяч, 8 одиниць тисяч, 4 сотні, 7 десятків, 3 одиниці. 

Відповіді: 532 407; 30 040; 118 473  

  • Прочитайте числа в такому порядку: чотирицифрові; п’ятицифрові; шестицифрові:

84 037;      60 704;

455;           4075;

1507;         250 743;

761 245

  • Назвіть, скільки всього одиниць позначає цифра в запису кожного з чисел (в парах): 

цифра 7 — 17 083; 70 345; 275; 

цифра 2 — 248; 320 047; 123 621; 

цифра 9 — 190 780; 495; 39 031. 

  1. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ 
  • На наступному завданні нам потрібно попрацювати з підручником (підготовка до вивчення нового матеріалу):  №305 (фронтально).
  • Ви дуже добре справляєтеся з усіма завданнями. А тепер давайте допоможемо Незнайкові прочитати текст (№306)
  • Незнайко не дуже зрозумів, про що ж йдеться в тексті, тому хоче задати Вам декілька запитань. Допоможемо йому?
  •  Які числа називають натуральними? 
  • Числа якими можна перелічити будь-які предмети називаються натуральними.
  • Яке натуральне число найменше?
  • Найменше натуральне число одиниця.
  • Чи існує найбільше натуральне число? 
  • Найбільшого натурального числа не існує.
  • Чому система числення, якою ми користуємося, називається десятковою? 
  • Для десяткової системи є характерна лічба групами по 10, адже яке число було велике його можна записати за допомогою десяти числових знаків – цифр 1,2,3,4,5,6,7,8,9,0.
  • Назвіть розряди, які утворюють клас тисяч.
  • Одиниці тисяч, десятки тисяч, сотні тисяч.
  • Знайдіть у тексті підручника, як читають багатоцифрові числа. 
  • Прочитайте, що говориться в тексті про класи одиниць (тисяч).  

- А на закріплення ми виконаємо декілька номерів з підручника: №307; №308 (фронтально) 

- Ще трішки і ми дійдемо до своєї мети. Наступним завданням буде ознайомлення з римськими цифрами: №309 (фронтально) 

ІІІ. ЗАКРІПЛЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ

  • Ну що ж ми майже привели нашого Незнайку до школи залишилося всього декілька завдань. Одне з них це розв’язування рівнянь з №310, але почнемо ми з зірочки (виконують самостійно та біля дошки).

х – 340 = 260            850 – х * 60 = 430                 (730 – 190) : х = 60 

х = 260 + 340            х * 60 = 850 – 430                 540 : х = 60 

х = 600                      х * 60 = 420                           х = 540 : 60 

                                  х = 420 : 60                            х = 9 

                                  х = 7 

  • І ось наше передостаннє завдання. Нам потрібно вирішити дуже цікаву задачу під № 311 (до дошки виходить один учень, а інші виконують самостійно)

(Ознайомтеся зі змістом задачі та короткий запис)

В 1 ящику

Кількість ящиків

Всього

16 кілограм

20 штук

 ? 

            428 кілограм

 ?

? кілограм

12 штук

 

Розв’язання:

1) 16 * 20 = 320 (кг) — слив розклали у великі ящики; 

2) 428 – 320 = 108 (кг) — слив розклали в менші ящики; 

3) 108 : 12 = 9 (кг) — слив клали в менший ящик. 

- Порівняйте, не обчислюючи (в групах). 

615 * 172      172 * 615                  306 * 825      827 * 320 

817 * 614      614 + 817                 368 : 8          368 : 23 

516 * 724      724 * 540                  504 : 56        672 : 56 

  • Останнім завданням для нас усіх буде домашнє завдання, тому відкриваємо щоденники і записуємо д/з: №313 та №314 ст. 50-51. 
  • Нарешті Незнайко потрапив до школи і це все завдяки Вам діти, бо ви були уважні, кмітливі та розумні протягом усієї нашої подорожі.
  • Що Вам сподобалося на уроці?
  • Що ви нового дізналися? 
  • Зроблено дуже багато! Ви молодці! Впевнена, що успішно впораєтеся із контрольною роботою. 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Задорожня Лілія Яківна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 лютого 2019
Переглядів
3337
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку