Обміняй цигарку на цукерку. Тренін для підлітків

Про матеріал
Тренінг для підлітків з метою популяризації здорового способу життя, відмови від тютюнопаління Обміняй цигарку не цукерку. Скажи курінню ні, та усвідос це.
Перегляд файлу

«ОБМІНЯЙ ЦИГАРКУ НА ЦУКЕРКУ» : ТРЕНІНГ ДЛЯ ПІДЛІТКІВ


 

Хід роботи

 

 

    Прийняття правил
    Знайомство з учасниками тренінгу
    Кожен учасник по черзі називає своє ім’я і рису характеру, яка починається на першу букву імені.
    Очікування щодо роботи. Ведучий підбиває підсумки всього, що сказали учасники.

    Вправа «Острів мрії»
    Уявіть собі, що на цьому занятті можуть здійснитися усі ваші мрії. Ви можете відбути на острів своєї мрії. Подумайте, на який саме острів ви хотіли б податись. Обґрунтуйте свою думку. (На дошці вивішено «острови» з назвами: Родина, Багатство, Слава, Любов, Здоров’я, Дружба. Кожен учасник по черзі записує своє ім’я на вибраному острові, пояснюючи свій вибір). Ведучий робить висновок про те, що без здоров’я ні гроші, ні слава, ні багатство не принесуть задоволення. Підводить учасників до розгляду питання про те, що кожен хоче бути здоровим, але майже нічого для цього не робить, а навпаки – послаблює його цигарками та алкоголем.

    Вправа «Чому починають і продовжують курити»
    Група ділиться на дві команди. Командам необхідно записати на ватмані всі причини, які спонукають до куріння. Представник кожної команди захищає свій проект. Ведучий порівнює написи двох команд, знаходить спільні вислови і намагається разом з учасниками обрати продуктивніші шляхи виходу із ситуацій, які викликають бажання закурити.

    Вправа «А чи знаєте ви?»
    Усім присутнім роздають аркуші з інформаційним матеріалом. Протягом кількох хвилин кожен учень знайомиться зі змістом і по колу представляє свій аркуш. Всі уважно слухають і намагаються запам’ятати. Починає говорити ведучий:»А чи знаєте ви, що куріння – пряма загроза вашому здоров’ю?»

    Робота в групах
    Учасники діляться на 4 групи. Кожна отримує інформаційний матеріал з таких питань: вплив куріння на нервову систему; вплив тютюну на органи дихання; вплив тютюну на організм жінки та дітей; вплив тютюну на органи травлення. Кожна група опрацьовує свій матеріал, а потім представляє свою роботу у вигляді схем і малюнків всім учасникам тренінгу.
    Ведучий звертає увагу учнів на той факт, що попри шкідливі наслідки куріння більшість людей починає курити і курить далі через вплив засобів масової інформації (реклами).

    Вправа «Основні рекламні прийоми»
    Кожен учасник по колу називає прийоми, якими на його думку користуються рекламодавці. Ведучий підсумовує відповіді учасників та знайомить їх зі способами, які не назвали. (На дошку вивішують плакат «Основні рекламні прийоми»). Всі учасники включаються в обговорення цієї інформації.

    Вправа «Якщо ти вирішив кинути курити»
    Група учасників ділиться на 3 команди.
    Ведучий. Дуже часто ми розуміємо шкоду куріння лише тоді, коли здоров’я вже підірвано, і відмовитись від цієї звички зовсім нелегко. Кинути палити важко, бо відвикання від куріння супроводжується фізіологічними наслідками, які може витримати не кожна людина. Сьогодні ми навчимося, як долати ці неприємні симптоми. Учасники діляться на пари або трійки, їм роздають аркуші, на яких написано симптоми. Треба знайти причини, які їх викликають і вибрати заходи, що пом’якшують перебіг цих симптомів. Придумайте гасла і девіз на допомогу тим, хто хоче кинути курити.

    Підбиття підсумків тренінгу
    Кожен висловлює свої думки з приводу того, що сподобалось, а що ні, що нового дізнались. Усі отримують брошури «Наркотики – до дідька».



 

Я ХОЧУ БУТИ ЗДОРОВИМ!
ГРА - ЗМАГАННЯ

 

    Мета: сформувати в підлітків свідоме ставлення до власних вчинків, свого здоровя та здоровя інших людей як найвищої цінності; розкрити причини вживання наркотичних речовин і негативні наслідки їхнього впливу на молодий організм; навчити школярів оцінювати ситуації ризику, приймати відповідальні рішення та протистояти соціальному тиску.
    Матеріали: маркери, ватман, ручки, папір А4.
    Підготовчий етап. Учасники гри придумують назву команди, емблему, девіз.
    Учасники: учні 10-11-го класів. З кожного класу формуються команди по 7 осіб у кожній. На заході присутні учні 5-11-го класів.

Хід роботи

 

    Дорогі друзі! Всім привіт! Ви – молоді, завзяті й кмітливі. Ви сповнені сил та енергії. Щодня ви пізнаєте життя, відкриваєте для себе світ. Ви прагнете усе зрозуміти, усе спробувати і бути зрозумілим. Ви рухаєтесь уперед, наближаючи своє майбутнє. Уже сьогодні ви тримаєте його у власних руках. І лише ви самі відповідальні за нього. Від вас, і від ваших рішень нині залежить, якими ви будете. Нашу зустріч присвячено проблемі здоров’я молоді, а саме – виробленню власного відповідального ставлення до свого здоров’я. Сьогодні ми проведемо гру-змагання між учнями 10-го та 11-го класів. Визначимо, хто ж з них більше дбає про своє здоров'я та здоров’я оточення. Ви ж уважно за всім спостерігайте і слухайте, бо ці знання знадобляться вам у подальшому житті. Тож, ми починаємо!
    

Представлення журі


    Конкурс «Представлення команд» (емблема, девіз)
    Оцінюється – 5 балів. Ведучий запрошує по 2 учасники від кожної команди, які будуть готувати завдання для останнього конкурсу «Шлях до острова здоров’я». Їм необхідно скласти правила або заповіді здорового способу життя, а потім захистити свої роботи.

    Конкурс «Модель здоров’я»
    Оцінюється – 5 балів. Кожна команда отримує завдання розробити свою модель здоров’я відповідно до власного бачення цієї проблеми. Допоміжні питання: що, на вашу думку, є складовими здоров’я? Без чого неможливо було б уявити здорову людину? На виконання завдання дається 5 хв, після чого команди представляють свої розробки і обмінюються своїми моделями. Учасники називають чинники, які шкодять здоров’ю. Необхідно зруйнувати здоров’я (розірвати той плакат, що є в учнів) і повернути модель авторам, які повинні відновити його.
    Висновок: відновлювати зруйноване дуже важко, тому треба берегти те, що маємо.

    Гра з уболівальниками «Правильно – не правильно» (поки команди готують завдання)
    Ведучий зачитує запитання. Якщо вони вважають, що відповідь «так», то плескають у долоні, якщо «ні» - то в залі має бути тиша.
    Некурці страждають від захворювань дихальної системи через пасивне куріння.
    Куріння допомагає розслабитись, якщо людина знервується.
    Фізичні вправи нейтралізують шкоду, якої завдає куріння.
    Одна з головних причин куріння – прагнення «бути як усі».
    Більшість курців дістає від паління задоволення та не збирається кидати.
    Тютюнопаління є однією з основних причин захворювань серця.
    Більшість підлітків можуть кинути палити в будь-який час.
    Що більше людина знає про паління, то менша ймовірність того, що вона почне курити.

Підбиття підсумків за двома конкурсами

    Конкурс Пантоміма»
    Оцінюється кожна ситуація. Враховується оригінальність та правильність показу, правильна назва ситуації.
    Кожній групі дається завдання «придумати і розіграти ситуацію в ролях». Назва ситуацій:
а) «прокурений вагон»
б) «дискотека в тумані» тютюнового диму;
в) «курить тато, курить мама, курить брат»;
г) «в гості до друзів-курців».
Інструкція. Ви повинні показати, як поводяться люди, потрапивши в середовище курців. Вам не треба вдавати із себе того, хто курить. Уявіть, що це ви опинилися в цій ситуації. Ви – не курці. (Окремо кожній команді). Командам необхідно вгадати назви ситуацій, які розігрували їхні противники.

     Гра з уболівальниками «Народна мудрість»
Ведучий показує записаний на великому ватмані набір слів, а гравцям необхідно скласти приказку:
    ворог той з вином, собі сам хто дружить (хто дружить з вином, той сам собі ворог);
    ліки за кращий сміх (сміх кращий за ліки);
    здоров'я весела половина думка (весела думка – половина здоров'я);
    лише той, здоров'я хто його втратив вартість знає (вартість здоров'я знає лише той, хто його втратив).

    Конкурс «Вікторина»
Кожній команді по черзі ставлять запитання.
Оцінювання: за кожну правильну відповідь – 1 бал.
    Яка головна причина зростання кількості курців? (Тютюн уміло рекламується.)
    Як проявляється нікотинове отруєння? (Слинотеча, нудота, збліднення шкірних покривів, слабкість, запаморочення, сонливість.)
    До чого призводить куріння? (хронічні бронхіти, рак легенів, атеросклероз.)
    Чому куріння і заняття спортом несумісні? (20 викурених протягом дня цигарок змушують серце працювати з навантаженням, вичерпують резерви дихальної системи.)
    Скільки відомих канцерогенних речовин міститься в одній цигарці? 4? 8? 12? 15? (15)
    Який відсоток курців заявляє, що хотіли б покинути куріння? 25? 65? 85? 100? (85)
    Назвіть щонайменше три причини, через які підлітки воліють не палити? (Неприємний запах, друзі, що не палять.)
    Чи тютюнопаління викликає сильне звикання? (Так, куріння породжує психологічну залежність, через неї кинути палити важко.) Журі підбиває підсумки.

     Конкурс «Створити антирекламу» (домашнє завдання)
Міні-повідомлення ведучого «Реклама в нашому житті» (поки команди готуються до виступу).

     Конкурс «Шлях до острова здоров'я»
Кожна команда представляє свої правила або заповіді здорового способу життя. Підбиття підсумків гри. Нагородження переможців.


Куріння як соціальна проблема суспільства

Анкета

 

 

 

1.Як ти вважаєш, чому курять діти, підлітки? (Вибери тільки одну відповідь.)
а) щоб здаватися дорослими і незалежними;
б) щоб підтримати компанію;
в) щоб не сміялися і не вважали слабким;
г) подобається реклама сигарет;
д) щоб випробувати задоволення;
е) щоб бути таким, як усі;
є) це модно;
ж) інше.
           

2. Твоє ставлення до куріння:
а) ніколи не курив(ла) (переходь до запитання 7);
б) курю;
в) кинув(ла) (якщо так, то давно);
г) намагаюсь кинути;
д) курю час від часу;
е) інше.


3. Скільки тобі було років, коли ти вперше спробував(ла) курити?


4. Як часто ти куриш?
а) одну-дві сигарети на тиждень;
б) одну-дві сигарети на день;
в) у середньому десять сигарет на день;
г) пачку сигарет на день;
д) інший варіант.


5. Чи приховуєш ти від оточення звичку курити?
а) так, від батьків;
б) так, від педагогів;
в) так, від друзів;
г) ні, не приховую.


6. Чи курять члени твоєї сім’ї?
а) так, курять, зокрема й у квартирі(будинку);
б) так, курять, але за межами квартири(будинку);
в) ні, не курять.


7. Що могло б спокусити тебе кинути курити? (Якщо ти кинув курити, відзнач, будь ласка.)
а) таке саме рішення друга (друзів);
б) смерть від раку легень когось із близьких;
в) переконливі докази батьків, членів родини;
г) переконливі докази вчителів;
д) цікавіві дотепні редачi по телебаченню й радіо;
е) цiкава література;
е) приклад батьків;
ж) у цьому немає необхiдностi;
з) не знаю;
и) інше.


8. Назви три основних шкiдливих речовини тютюнового диму:
а)
б)
в)


9. Які органи уражаються під час курiння.


10, Чи може куріння впiлинуги на репродуктивну функцiю? (Якщо так, то як?)


11.Кому шкодить курiння? (Вибери тільки одну вiдповiдь.)
а) тому, хто курить;
б) оточенню;
в) і курцеві, і його оточенню;
г) нікому не шкодить;
д) важко відповісти.


12. Чи виникали протягом останього місяця ситуації, коли тобі пропонували закурити сигарету?
а) так, дуже часто;
б) так, кiлька разiв;
в)нi.


13. Наскiльки складно, на твою думку, утримуватися від куріння пiдлiткам, якi не курять?
а) дуже складно, тому що це потребує великих вольових зусиль;
б) складно, але можна;
в) у цьому немає нічого складного;
г) інше.


14. Що, на твій погляд, могло б допомогти дітям і підліткам не почати курити? (Вибери не більш ніж 2 варіанта відповіді.)
а) допомога медиків;
б) спецiальнi уроки в школі;
в) увага з боку батькiв;
г) компанiя друзiв, якi не курять;
д) підтримка психолога;
е) спеціальна лiтература;
е) цiкавi заходи (концерти, театр тощо);
ж)любов;
з)інше.


15. Чи достатньо, на твiй погляд, цiкавої корисної iнформацiї про курiння отримують дiти i пiдлiтки?
а) так, цiлком;
б) хотiлося б бiльше цiкавої iнформації (статей у молодiжних журналах, теле- i радiопередач, тематичних концертiв тощо);
в) такої iнформацi дуже мало;
г) iнше


Вкажи, будь лака, деякi вiдомостi про себе:
твоя стать
скiльки тобi рокiв

Дякуємо за спiвпрацю!

 

docx
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
815
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку