Тренінгове заняття "Самореалізація вчителя шляхом самосприймання, самоствердження в ході роботи з вирішенням проблем в учнівському середовищі."

Про матеріал
Тренінгове заняття розроблене з метою підвищення компетентності соціального педагога, вчителя у вирішенні повсякденних проблем. Усвідомлення важливості прийняття свого «Я» з усіма перевагами та недоліками задля збереження психічного та фізичного здоров’я.
Перегляд файлу

Тренінгове заняття

 «Самореалізація вчителя шляхом самосприймання, самоствердження в ході роботи з вирішенням проблем в учнівському мікросоціумі»

 

Огієвич Вікторія Леонідівна, практичний психолог/соціальний педагог Лихолітського НВК

 

Мета. Підвищення компетентності соціального педагога, вчителя  у вирішенні повсякденних проблем. Усвідомлення важливості прийняття свого «Я» з усіма перевагами та недоліками задля збереження психічного та фізичного здоров’я.

 

  1. Вправа для знайомства .

Для початку ми проведемо вправу для знайомства. Для цього потрібно назвати своє імя  та продовжити такі фрази:

Я люблю себе за те …

Я не люблю себе за те…

Я люблю життя а те …

Я люблю свою (своїх) дитину (дітей) за те …

 

  1. Правила групи

(Складаються групою)

 

  1. Вправа «Очікування»

Мета нашого заняття:….

А зараз, як зворотній зв'язок, продемонструйте будь ласка свій настрій за 5- бальною шкалою, тобто на скільки ви готові зараз попрацювати.

 

  1. Вправа «Хто я такий».

В кожного з нас завжди є якісь проблеми, які ми стараємось швидко вирішувати. Адже, якщо є проблема – існує і її вирішення. Та чи задумуємось ми над таким запитанням:

- «Хто я такий?» . Я пропоную вам відповісти на це запитання 10 відповідями, які б складалися  з одного слова. Будь ласка, запишіть їх  та озвучте, по можливості, в коло.

 10 відповідей на запитання:

 - Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші батьки;

- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші діти;

- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші друзі;

- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші колеги;

- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші учні;

1. Порахуйте, що саме в вас співпадає.

2. Що саме не співпадає. Чому саме не співпадає.

А тепер зробіть самі для себе висновок.

Цю вправу ми виконали для того, щоб ви зрозуміли одне – Людина, яка у різних колективах різна, тобто по різному себе представляє, в неї іде виверження нервової системи. Вона, як той хороший актор, що грає різні ролі в театрі. А хороші актори, в основному, ви знаєте де опиняються. Людина повинна бути сама собою. Тоді тільки в неї буде все нормально з психічним здоров’ям, а отже вона буде фізично здоровою особистістю.

 

  1. Вправа «З нашого досвіду».

Зараз давайте розділимось на дві підгрупи. Кожна з підгруп отримає завдання, відповідь якого буде презентувати у загальне коло.

Робота з дітьми на уроці чи просто спілкування

  1. Робота з дітьми матиме сенс …
  2. Виробити правила роботи демократичного вчителя з учнями.

 

  1. Вправа «мета-план».

 Хочу вас ознайомити з метою-планом «Як вирішити любу проблему»

  1. Якою ситуація є в дійсності?
  2. Чому в дійсності ситуація є не такою, якою вона має бути?
  3. Якою має бути ідеальна ситуація?
  4. Що необхідно зробити, щоб усунути причини цього?
  5. Які ресурси ми маємо для реалізації цих пропозицій?

(обговорення в колі)

Виконання  вправи «Мета - план» на практиці

Для цього я пропоную учасників великого кола тренінгу розділитися на 4 маленькі підгрупи.

  • Насильство в сімї;
  • Жорстока поведінка вчителя на уроці;
  • Насильство в соціумі;
  • Насильство учень-учень.

 

 

 

Проблема

+

Якою є ситуація в дійсності?

 

+

Яка ситуація повинна бути в ідеалі

-

Причина народження

Що потрібно зробити?

Які повинні бути ресурси?

 

  1. Вправа «Місце спокою»

Сядьте зручно, заплющіть очі. Спокійно вдихніть і видихніть. Уявіть собі, що ви пливете на човні морем, далеко від дому. Всі проблеми й турботи залишилися вдома, ви почуваєтеся вільно, на вас не тисне відповідальність. Ваш човен вільно пливе хвилями, ви насолоджуєтеся почуттям спокою. Ви то піднімаєтеся на хвилі, то опускаєтеся. Ви відчуваєте приємне тепло сонячних хвиль. Ви спокійні й розслаблені. Ви відчуваєте своє дихання: вдих, видих… Теплий, м’який, спокій розливається по всьому тілу. Ви – дедалі спокійніші, вільніші. ..Ваш погляд зупиняється на маленькому острові. Вас тягне туди, ви там шукаєте спокою, захисту, задоволення. Ваш човен наближається до острова. Уже можна розрізнити рослинність, пальми, пісок. І ось ви сходите на берег. Ви відчуваєте тепло піску – м’якого, приємного. Ви лягаєте й відчуваєте тепло, розслаблюєтесь… Ви вдихаєте пахощі квітів…На губах у вас морська сіль…Ви дивитеся на хмарки й відчуваєте тепло сонця. Тут ваша гавань. Насолоджуйтеся почуттям спокою, впевненості, тепла. Сюди ви можете повернутися будь-коли. Це місце дасть вам упевненість, силу, безпечність.

     Попрощайтеся з цим місцем, настав час повертатися в реальність. Повільно розплющуйте очі.

 

  1. Вправа «Малюнок руки»

 

C:\WINDOWS\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001.jpg
 

 

  1. Вправа «Свічка»

Продовжити фразу :

  • Я вдячна (ний) тобі за те…..

 

doc
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
26 лютого 2019
Переглядів
1617
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку