Тренінгове заняття
«Самореалізація вчителя шляхом самосприймання, самоствердження в ході роботи з вирішенням проблем в учнівському мікросоціумі»
Огієвич Вікторія Леонідівна, практичний психолог/соціальний педагог Лихолітського НВК
Мета. Підвищення компетентності соціального педагога, вчителя у вирішенні повсякденних проблем. Усвідомлення важливості прийняття свого «Я» з усіма перевагами та недоліками задля збереження психічного та фізичного здоров’я.
Для початку ми проведемо вправу для знайомства. Для цього потрібно назвати своє ім’я та продовжити такі фрази:
Я люблю себе за те …
Я не люблю себе за те…
Я люблю життя а те …
Я люблю свою (своїх) дитину (дітей) за те …
(Складаються групою)
Мета нашого заняття:….
А зараз, як зворотній зв'язок, продемонструйте будь ласка свій настрій за 5- бальною шкалою, тобто на скільки ви готові зараз попрацювати.
В кожного з нас завжди є якісь проблеми, які ми стараємось швидко вирішувати. Адже, якщо є проблема – існує і її вирішення. Та чи задумуємось ми над таким запитанням:
- «Хто я такий?» . Я пропоную вам відповісти на це запитання 10 відповідями, які б складалися з одного слова. Будь ласка, запишіть їх та озвучте, по можливості, в коло.
10 відповідей на запитання:
- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші батьки;
- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші діти;
- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші друзі;
- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші колеги;
- Як на вашу думку відгукнулися б про вас ваші учні;
1. Порахуйте, що саме в вас співпадає.
2. Що саме не співпадає. Чому саме не співпадає.
А тепер зробіть самі для себе висновок.
Цю вправу ми виконали для того, щоб ви зрозуміли одне – Людина, яка у різних колективах різна, тобто по різному себе представляє, в неї іде виверження нервової системи. Вона, як той хороший актор, що грає різні ролі в театрі. А хороші актори, в основному, ви знаєте де опиняються. Людина повинна бути сама собою. Тоді тільки в неї буде все нормально з психічним здоров’ям, а отже вона буде фізично здоровою особистістю.
Зараз давайте розділимось на дві підгрупи. Кожна з підгруп отримає завдання, відповідь якого буде презентувати у загальне коло.
Робота з дітьми на уроці чи просто спілкування
Хочу вас ознайомити з метою-планом «Як вирішити любу проблему»
(обговорення в колі)
Виконання вправи «Мета - план» на практиці
Для цього я пропоную учасників великого кола тренінгу розділитися на 4 маленькі підгрупи.
Проблема
+
Якою є ситуація в дійсності?
+ Яка ситуація повинна бути в ідеалі |
- Причина народження |
Що потрібно зробити?
Які повинні бути ресурси?
Сядьте зручно, заплющіть очі. Спокійно вдихніть і видихніть. Уявіть собі, що ви пливете на човні морем, далеко від дому. Всі проблеми й турботи залишилися вдома, ви почуваєтеся вільно, на вас не тисне відповідальність. Ваш човен вільно пливе хвилями, ви насолоджуєтеся почуттям спокою. Ви то піднімаєтеся на хвилі, то опускаєтеся. Ви відчуваєте приємне тепло сонячних хвиль. Ви спокійні й розслаблені. Ви відчуваєте своє дихання: вдих, видих… Теплий, м’який, спокій розливається по всьому тілу. Ви – дедалі спокійніші, вільніші. ..Ваш погляд зупиняється на маленькому острові. Вас тягне туди, ви там шукаєте спокою, захисту, задоволення. Ваш човен наближається до острова. Уже можна розрізнити рослинність, пальми, пісок. І ось ви сходите на берег. Ви відчуваєте тепло піску – м’якого, приємного. Ви лягаєте й відчуваєте тепло, розслаблюєтесь… Ви вдихаєте пахощі квітів…На губах у вас морська сіль…Ви дивитеся на хмарки й відчуваєте тепло сонця. Тут ваша гавань. Насолоджуйтеся почуттям спокою, впевненості, тепла. Сюди ви можете повернутися будь-коли. Це місце дасть вам упевненість, силу, безпечність.
Попрощайтеся з цим місцем, настав час повертатися в реальність. Повільно розплющуйте очі.
Продовжити фразу :