Профілактичне тренінгове заняття
з учнями молодших та середніх класів «Формування здорового психологічного клімату в класному колективі»
Огієвич Вікторія Леонідівна, практичний психолог Лихолітського НВК
Мета: сформувати уміння знаходити задоволення і радість у спілкуванні між собою; створити умови для зацікавленості підлітків у дружніх стосунках, атмосферу взаємної довіри; діагностувати статус підлітка в групі, його емоційний стан.
Матеріали: зошити для запису вражень на заняттях; ручки, олівці.
Хід заняття
Повторивши по колу кожен своє ім’я, учасники називають своїх сусідів з права і зліва, відмічаючи в своїй розповіді, як звуть сусіда, чим він любить займатися, що він любить більше всього. Потім кожен учасник розповідає, чого йому подобається чи не подобається його ім’я? Чому він хоче, щоб його називали по-другому?
Ця гра дає можливість отримати доповнену інформацію про самооцінку підлітка. Відмова від свого імені означає, що підліток не задоволений собою, або хоче бути кращим, ніж він є. Часто під чужим ім'ям підліток стає більш відвертим.
Після того, як учасники закінчили малювати, кожен розповідає про те, кого він зобразив і чому.
Послухайте уважно невелику розповідь і програйте її.
У тебе є товариш. Настали канікули і вам прийшлось розстатися. Твій товариш поїхав на канікули до бабусі, а ти залишився дома. Пройшов тиждень. Одного разу ти ідеш по вулиці і бачиш, що твій друг переходить вулицю. Ви побачили один одного і дуже зраділи!
Для виконання цього завдання група ділиться на пари. Рухи вираження: усмішка, радісний сміх, потискання руки, обійми).
7.Домашнє завдання:
- записати в зошитах свої почуття і відчуття, які пережили на сьогоднішньому занятті;
- придумати зустріч і прощання для всіх учасників групи.
8. Етюд «Іграшка бажань» (прояв уваги один до одного)
Всі стають у коло, один з учасників бере в руки м’яку іграшку, передає її сусідові зліва. Своє звертання, передаючий іграшки, починає зі слів: «Бажаю тобі...»
Виконуючи це завдання, бажано дивитись один на одного, виражаючи інтонацією і мімікою своє добре ставлення.