ПРОФІЛАКТИЧНЕ ТРЕНІНГОВЕ ЗАНЯТТЯ З УЧНЯМИ МОЛОДШИХ ТА СЕРЕДНІХ КЛАСІВ «ФОРМУВАННЯ ЗДОРОВОГО ПСИХОЛОГІЧНОГО КЛІМАТУ В КЛАСНОМУ КОЛЕКТИВІ»

Про матеріал
Профілактичне тренінгове заняття "Формування здорового психологічного клімату в класному колективі" розроблене з метою: сформувати уміння знаходити задоволення і радість у спілкуванні між собою; створити умови для зацікавленості підлітків у дружніх стосунках, атмосферу взаємної довіри; діагностувати статус підлітка в групі, його емоційний стан. Заняття ефективне в адаптаційний період та при формуванні класного колективу.
Перегляд файлу

Профілактичне тренінгове заняття

 з учнями молодших та середніх класів  «Формування здорового психологічного клімату в класному колективі»

Огієвич Вікторія Леонідівна, практичний психолог Лихолітського НВК

Мета: сформувати уміння знаходити задоволення і радість у спілкуванні між собою; створити умови для зацікавленості підлітків у дружніх стосунках,  атмосферу взаємної довіри; діагностувати статус підлітка в групі, його емоційний стан.

Матеріали: зошити для запису вражень на заняттях; ручки, олівці.

Хід заняття

  1.                Вступне слово тренера про те, як часто відбуватимуться зустрічі на тренінгових  заняттях, що ці заняття по своїй формі відрізняються від звичайного для них уроку, чим вони будуть займатися в групі. Головне -  можливість ділитися своїми неприємностями і успіхами, горем і радістю, отримати допомогу і підтримку, відчути свою значимість і цінність своєї особистості. І все це можливо в добросердечному і відвертому середовищі.
  2.                Ознайомлення з основними  правилами групи (можна добавляти свої).
  3.                Знайомство. Гра «Моє ім’я» (носить діагностичний характер, виявляє бажаючий об’єкт ідентифікації підлітка). Кожен учасник групи називає своє ім’я чи ім’я, яким би він хотів, щоб його називали другі. Розповідає про те, чим йому подобається займатися в школі, у вільний від навчання  час, про те, що він любить більше всього.

Повторивши по колу кожен своє ім’я, учасники називають своїх сусідів з права і зліва, відмічаючи в своїй розповіді, як звуть сусіда, чим він любить займатися, що він любить більше всього. Потім кожен учасник розповідає, чого йому подобається чи не подобається його ім’я? Чому  він хоче, щоб його називали по-другому?

Ця гра дає можливість отримати доповнену інформацію про самооцінку підлітка. Відмова від свого імені означає, що підліток не задоволений собою, або хоче бути кращим, ніж він є. Часто під чужим ім'ям підліток стає більш відвертим.

  1.                Гра «Плутанина» (направлена на згуртування колективу, розвиток сенситивності). Учасники стають в коло, закривають очі і витягнувши вперед руки, сходяться в центр. Правою рукою кожен бере за руку другого учасника гри, ліва рука залишена для того, щоб за неї хтось взявся. Тренер допомагає в тому, щоб за одну руку взявся тільки один учасник, вийде плутанина. Після цього всі відкривають очі. Задача учасників гри - розплутатися, не відпускаючи рук.
  2.                Малюнок «Я в групі» (невербальне вираження переживань, дає доповнену інформацію про кожного учасника). Придивіться уважно до себе і до оточуючих вас учасників групи. Намалюйте себе і любу людину із групи. Можна малювати людей як людей, а можна у вигляді пташки, квіточки,  другої рослинки і т.д.

Після того, як учасники закінчили малювати, кожен розповідає про те, кого він зобразив і чому.

  1.                Етюд «Зустріч з другом» (пробуджує до прояви уваги один до одного).

Послухайте уважно невелику розповідь і програйте її.

У тебе є товариш. Настали канікули і вам прийшлось розстатися. Твій товариш поїхав на канікули до бабусі, а ти залишився дома. Пройшов тиждень. Одного разу ти ідеш по вулиці і бачиш, що твій друг переходить вулицю. Ви побачили один одного і дуже зраділи!

Для виконання цього завдання група ділиться на пари. Рухи вираження: усмішка, радісний сміх, потискання руки, обійми).

7.Домашнє завдання:

- записати в зошитах свої почуття і відчуття, які пережили на сьогоднішньому занятті;

- придумати зустріч і прощання для всіх учасників групи.

8. Етюд «Іграшка бажань» (прояв уваги один до одного)

Всі стають у коло, один з учасників бере в руки м’яку  іграшку, передає її сусідові зліва. Своє звертання, передаючий іграшки, починає зі слів: «Бажаю тобі...»

Виконуючи це завдання, бажано дивитись один на одного, виражаючи інтонацією і мімікою своє добре ставлення.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Сценарії
Додано
27 лютого 2019
Переглядів
661
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку