Проблема проекту: Наявність у суспільстві усталених негативних соціальних стереотипів та упередженого ставлення до осіб з порушеннями розвитку, поширення ідей спільного навчання. Неготовність (психологічна, когнітивна, емоційна тощо) педагогічних працівників до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Відсутність у навчальних закладах відповідних умов (посад асистента вчителя / вихователя; навчально-методичних і наочно-дидактичних посібників, підручників; архітектурної доступності відповідно до державних будівельних нормативів тощо)…
ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ- здобуття дітьми з особливими освітніми потребами освіти відповідного рівня знань в середовищі здорових однолітків відповідно до Державного стандарту загальної середньої освіти; - створення умов для впровадження дистанційного навчання; - створення освітньо-корекційного середовища для задоволення освітніх потреб учнів із особливостями психофізичного розвитку; - створення позитивного мікроклімату в загальноосвітньому навчальному закладі з інклюзивним навчанням, формування активного міжособистісного спілкування дітей із особливими освітніми потребами з іншими учнями; - забезпечення диференційованого психолого- педагогічного супроводу дітей із особливими освітніми потребами; - надання консультативної допомоги сім’ям, які виховують дітей із особливими освітніми потребами, залучення батьків до розроблення індивідуальних планів та програм навчання.
ІІ етап1. Підготовка та перепідготовка фахівців до роботи з дітьми зі слабким зором, слухом, порушенням опорнорухового апарату, тощо через відвідування працівниками закладів спеціальних семінарів, курсів,тренінгів;2. Складання індивідуальних адаптованих програм для дітей з особливими фізичними можливостями та освітніми потребами.3. Створення навчально-методичної бази для практичного використання (навчально-методичної літератури, навчальних посібників, електронних підручників, Інтернет-ресурсів, тощо);4. Організація дієвої системи дистанційного навчання для дітей з особливостями розвитку; 5. Реалізація заходів профільного навчання та профорієнтаційної роботи, формування практичних знань, умінь та навичок школярів з особливими потребами з метою їх подальшого працевлаштування та адаптації у соціумі.
ІІІ етап1. Створення робочих місць вчителя і учня, придбання та монтаж оргтехніки і обладнання: інтерактивні дошки, комп’ютери, мультимедійні системи, тренажери для дітей, хворих на ДЦП, ноутбуки для сліпих, комп’ютерні тренажери, дошки обертові, стаціонарні дошки, меблі, медичне обладнання.2. Виконання будівельно-технічних робіт по створенню спеціальних умов для навчання й медико-педагогічної реабілітації хворих дітей.3. Придбання спеціального автобуса для транспортування дітей-інвалідів до школи і додому, транспортні та експлуатаційні витрати.4. Придбання та монтаж багатофункціонального спортивного майданчика.
Висновок школи мають бути відкритими для всіх дітей, незалежно від їхніх фізичних, інтелектуальних, соціальних, емоційних, мовних чи інших особливостей. Школам необхідно знаходити щляхи, які б забезпечували успішне навчання всіх дітейпроцеси інтеграції дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітні навчальні заклади набудуть значного поширення і стануть успішними