Обов’язки локомотивної бригади під час ведення тепловоза.

Про матеріал
Тип уроку: подання і відтворення навчального матеріалу, формування умінь і навичок. Вид уроку: лекція з елементами бесіди.
Перегляд файлу

План    уроку

з  предмету  „Управління та технічне обслуговування локомотива”

 

Тема 4.          Управління тепловозом та електровозом

Тема уроку:  Обов’язки локомотивної бригади під час ведення тепловоза.

Мета  уроку: а) навчальна – домогтися міцного засвоєння знань  обов’язків локомотивної бригади під час ведення тепловоза; сформувати вміння використовувати отримані знання при вирішенні практичних задач;

                           б) розвиваюча – формувати уміння порівнювати та аналізувати, сформувати способи узагальнення пізнавальних умінь;

                           в)   виховна -     здійснювати сумлінне, естетичне і трудове виховання, 

                         розвивати навички індивідуальної і колективної праці.

 

Тип  уроку: подання і відтворення навчального матеріалу, формування умінь і навичок.

Вид  уроку:    лекція з елементами бесіди.

 

Методи навчання: частково-пошуковий, діалогічний, монологічний

 

Форма  роботи: індивідуальна, колективна (групова).

 

Матеріально - дидактичне  забезпечення: електрична схема тепловоза М62У, стенди, плакати, роздатковий  матеріал   для контролю знань; електронний програмний засіб для ПТНЗ «Будова, ремонт та експлуатація тепловоза»; навчальні фільми з «Будови та ремонту тепловозів ЧМЕ-3, 2ТЕ-116, М-62У».

 

Хід уроку:

I. Організаційний  момент:

  1. Перевірка наявності учнів.
  2. Повідомлення теми і мети уроку.

 

ІІ.     Актуалізація опорних знань.

         - усне фронтальне опитування:

 - Перекажіть регламент переговорів «Хвилина готовності».

 - Порядок під'їзду  тепловоза до складу поїзда.

 - Можливі несправності в схемі тепловоза під час рушання.

 - Порядок переходу з кабіни в кабіну з блокувальним пристроєм ум.№367.

 

 - Створення викладачем проблемних ситуацій, вихід із яких повинні знайти учні. Проблемні ситуації мають наблизити учнів до зрозуміння необхідності вивчення теоретичного матеріалу, пов'язаного з призначенням, будовою та дією агрегатів тепловоза.

     Робота біля макетів електричних апаратів:

- Призначення, будова, місце в схемі реле часу (РВ).

- Призначення, будова, місце в схемі реле управління (РУ).

- Призначення, місце в схемі РДМ1, РДМ2, РДМ3.

- Призначення, місце в схемі ТРВ, ТРМ.

 

Робота з картками-завданнями.

 

Перелік  питань  до  карток-завдань:

  • Для чого в електричній схемі тепловоза  М62У реле РДМ-1, РДМ-2, РДМ-3.
  • Для чого призначені контактори по схемі Д-1, Д-2, Д-3? Їх наявність в навчальному кабінеті?
  • Для чого призначені контактори по сх. П-1 П-6? Їх наявність в навчальному кабінеті?
  • Для чого в електричній схемі тепловоза М62У реле РВ-1, РВ-2, РВ-3.
  • По яким ознакам машиніст буде знати що спрацювало реле “землі”? Яке місце вони займають в схемі тепловоза?
  • Призначення реле РУ-5, РУ-11 в електричній схемі тепловоза2М62.

                 

          Виконання тестових завдань на комп’ютері:                                       1. Тести по тепловозних дизелях

                2. Тести  по паливній системі  тепловоза.

       3. Тести по системі охолодження  та  надува.                                                                                             4. Тести по принципу  дії двз, основні  характеристики.

 

 

     IV. Вивчення нового матеріалу Лекція викладача з елементами бесіди (з використанням р. «Управління тепловозом та електровозом» електронного програмного засібу для ПТНЗ «Будова, ремонт та експлуатація тепловоза»).

План лекції

1.Контроль за роботою приладів безпеки і гальмівного обладнання.

2.Контроль за роботою електричого обладнання тепловоза.

3.Контроль за роботою дизеля та допоміжного обладнання.

4.Безпечні умови праці під час руху локомотива.

Конспект лекції:

  

Забороняється підніматися і виконувати будь-які роботи на даху  локомотивів і моторвагонного рухомого складу під контактним  проводом, що під напругою. Якщо необхідно піднятися на дах, локомотивна бригада повинна вимагати зняття напруги і заземлення контактної мережі.

   Забороняється підніматися на дах тепловоза і дизель-поїздів під час перебування їх на електрифікованих ділянках, коли контактний провід знаходиться під напругою.

   В тому випадку, якщо на одній із секцій тепловоза або дизельного поїзда дизель не працює і вона пересувається іншою секцією, то постійно з'єднаної з нею, на непрацюючій секції повинні бути вжиті наступні заходи безпеки:

 - головна і реверсивна рукоятки контролера повинні бути в нульовому  положенні, кнопки пульта управління, за винятком освітленні відключені;

- вимикачі тягових електродвигунів повинні знаходитися у відключеному положенні.

   При виконанні будь-яких робіт з фрикційної муфтою повітропровід приводу муфти необхідно перекрити. При зовнішньому огляді секції холодильника привід жалюзі треба поставити на засувку.

   Перед запуском дизеля локомотивна бригада зобов'язана оглянути стан вузлів дизеля і допоміжного обладнання, прибрати інструмент і пристосування, подати попереджувальний сигнал.

   Забороняється здійснювати пуск дизелів на двосекційних тепловозах при одночасно включених кнопках. «Паливний насос» на пультах обох секцій.

 демонтажні роботи на локомотиві у обертающихся деталей.

   Забороняється розкривати і виправляти електричні прилади і апарати, що знаходяться під напругою, за винятком заміни запобіжників. У дизельних потягах для знімання запобіжників, в ланцюзі яких немає вимикаючих кнопок, необхідно користуватися тільки існуючими для цієї мети спеціальними рукоятками.

 

На шляху прямування НЕОБХІДНО КОНТРОЛЮВАТИ (тепловоз 2М62):

1. Тиск масла в масляній системі, яка повинна бути не менше 5 кгс/см2 при 750 об / хв. і не менше 3 кгс/см2 при 400 об / хв. колінчастого вала дизеля.

2. Тиск палива, яке має бути 1,5-2,5 кгс/см2 після фільтра тонкого очищення (по манометру, встановленому на щиті приладів в дизельному приміщенні).

3. Температура води у водяній системі яка підтримується в межах 75-85 ° С, але не вище 90 ° С.

4. Температура масла на виході в дизель, яка підтримується ¬ ється в межах 60-70 ° С, але не вище 70 ° С.

5. Тиск повітря в резервуарах пневматики, яка повинна-бути 5,5-6 кгс/см2 », тиск повітря в гальмівній магістралі в відповідності до чинних інструкцій.

6. Зарядку акумуляторних батарей.

7. Димність випускних газів, яка повинна бути сірого кольору або безбарвною при роботі під навантаженням.

8. Ритмічність роботи дизеля на слух, відсутність ненормальних стуків і шуму.

9. Наявність розрідження в картері, який має бути в межах 5-50 мм вод. ст. при номінальній потужності, а на інших позиціях відсутність тиску, при цьому на всіх режимах в масло вказівному не допускається. ,

При збільшенні розрідження в картері вище 50 мм вод. ст. необхідно відкрити заслінку внутрішнього забору повітря обох повітряних фільтрів.

10. Рівень води в розширювальному баку.

11. Чи немає течі масла, води і палива у всіх з'єднаннях трубопроводів.

12. Нагрівання підшипників електричних машин і вентиляторів

тягових електродвигунів.

13. Чи немає надмірного нагріву (на дотик) надувних колекторів дизеля.

14. Тиск масла в масляній системі компресора, який повинен бути не менше 2 кгс/см2 при 750 об / хв. і 1,3 кгс/см2 при 400 об / хв. колінчастого вала дизеля.

Крім того, перевіряти за манометрами, встановленими на щиті, приладів в дизельному приміщенні:

  • Перепад тиску до і після масляного фільтра, яке повинно бути не більше 1,5 кгс/см2;
    - Тиск масла, що надходить в задній розподільний редуктор, яке має бути 0,4-0,7 кгс/см2 при 750 об / хв. колінчастого вала дизеля і не нижче 0,15 кгс/см2 при 400 об / хв.
  • - Тиск масла, що надходить на живлення гідроприводу вентилятора, яке повинно бути в межах 0,7-1,2 кгс/см2 при 750 об / хв. і не нижче 0,15 кгс/см2 при 400 об / хв. колінчастого вала дизеля.
  •    Періодично, на шляху прямування, контролювати роботу системи зливу масла з наддувочних  ресиверів по штуцерам, розташованим в під дизельній рамі.
  •    Вихід повітря з штуцерів свідчить про нормальну роботу системи. Якщо з штуцерів викидаються бризки масла, необхідно негайно спорожнити ємності в під дизельній рамі (бачки зливу масла з ресивера).
  •    Температуру випускних газів по циліндрах контролювати за допомогою термоелектричного приладу не менше одного разу на поїздку, при роботі на XV позиції. Температура повинна бути однаковою.
  •    Допускається робота дизеля з відключеними циліндрами. Коли кількість одночасно відключених циліндрів повинно бути не більше двох одного і того ж ряду (5-й лівий і 5-й правий).   При відключенні одного циліндра частота обертання колінчастого вала дизеля не повинна перевищувати 600 об / хв., при відключенні 2-х циліндрів - 500 об / хв.

 

ДЛЯ ВІДКЛЮЧЕННЯ ЦИЛІНДРА НЕОБХІДНО:

Знизити обороти колінчастого валу до зазначених величин, вимкнути із роботи секцію паливного насоса відключеного циліндра, для чого вийняти штифт з насічкою на голівці з отвору відкидний планки. Контролювати відключення даного циліндра зі зниження температури випускних газів.

 

V.   Закріплення нового матеріалу методом пінг-понгу за схемою: викладач -учень.

Запитання для закріплення нового матеріалу:

-    Який тиск масла в масляній системі має бути: - при 750 об/хв;

                     - при 400 об/хв.; 

-    Який тиск палива в паливній системі?

-    Яка робоча температура масла?

-    Яка робоча температура води?

-    Який тиск повітря має бути в пневматичних приладах тепловоза?

-    Яка димність випускних газів має бути при навантаженні дизеля?

 

III.  Підведення підсумків уроку:

  1. Оцінювання рівня знань учнів.
  2. Вказівки щодо усунення виявлених недоліків у засвоєнні учнями матеріалу.

 

IV.  Домашнє  завдання:

   Інструкція ЦТ-0056 з технічного обслуговування електровозів і тепловозів в експлуатації. Київ – 2003р. стр. 15-16.

   Р.4. Електронного програмного засібу для ПТНЗ «Будова, ремонт та експлуатація тепловоза».

 

   

         

 

 

 

 

Карточне завдання № 1

  • Для чого в електричній схемі тепловоза  М62У реле РДМ-1, РДМ-2, РДМ-3.

 

 

Карточне завдання № 2

  • Для чого призначені контактори по схемі Д-1, Д-2, Д-3? Їх наявність в навчальному кабінеті?

 

 

Карточне завдання № З

  • Для чого призначені контактори по сх. П-1 П-6? Їх наявність в навчальному кабінеті?

 

 

Карточне завдання № 4

  • Для чого в електричній схемі тепловоза М62У реле РВ-1, РВ-2, РВ-3.

 

 

Карточне завдання № 5

  • По яким ознакам машиніст буде знати що спрацювало реле “землі”? Яке місце вони займають в схемі тепловоза?

 

 

 

Карточне завдання №6

  • Призначення реле РУ-5, РУ-11 в електричній схемі тепловоза2М62.

 

 

doc
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
662
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку