ОБРАЗОТВОРЧЕ МИСТЕЦТВО
35 годин (1 година на тиждень, із них 3 год – резервний час)
(За підручником М.І.Резніченко, С.К.Трач)
І семестр |
|||||
№ |
Дата |
Тема уроку |
Матеріал для сприйняття |
Техніки та матеріали |
Ст. підр. |
1. |
|
«В гостях у художників». Відео мандрівка до майстерні художника-графіка. Матеріали, інструменти та обладнання. Виконання графічними матеріалами композиції «Які бувають дерева?»(радісне, сумне, сердите, хворе, старе та ін.) |
Кульчицька О. “Яблуньки” |
Простий олівець |
4-11
|
2. |
|
Вибір засобів виразності графіки для передавання форми та характеру поверхні зображуваних об’єктів та предметів. Виконання ілюстрації до вірша графічними засобами. «Сад» |
|
|
12-15
|
3. |
|
Елементарне поняття про динамічну композизію. Передавання руху в природі графічними засобами. Значення кольору у графічних творах. Створення графічної композиції «Вітер. Дощ» |
Дерегус М. “Вітер” |
Простий олівець |
16-21
|
4. |
|
Мандрівкаи до майстерні художника-живописця. Матеріали, інструменти та обладнання.Актуалізація знань з основ кольорознавства (основні та похідні кольори, кольоровий спектр). Малювання фарбами композиції «Дарунки осені». |
І.Машков «Овочі та фрукти» |
Акварель |
22-25
|
5. |
|
Поглиблення знань про колір як засіб вираження характеру й настрою. Кольорові контрасти. Створення фарбами композиції «Барви моря». |
Айвазовський «Дев’ятий вал» |
Акварель
|
26-30
|
6. |
|
Споріднені кольори, гармонія споріднених кольорів. Кольорові відтінки, нюанси. Створення композиції з образним сюжетом «Осінь золотиста барвами горить». |
О.Шишко «Золота осінь» |
Акварель
|
31-34
|
7. |
|
Свідомий вибір колірного вирішення. Технічні прийоми роботи гуашевими фарбами. «Сонячні квіти» |
О.Поляков «Теплий день осені»
|
Гуаш (акварель) |
35-38
|
8. |
|
Технічні прийоми роботи акварельними фарбами. Акварель по-мокрому. Виконання швидких колірних замальовок асоціативного характеру. Виконання колірної замальовки на вологому папері. «Дощовий день» |
В Сапронов «Дощ іде»
|
Акварель |
39-42
|
У майстернях скульптора, архітектора й народних майстрів |
|||||
9. |
|
Мандрівка до майстерні художника-скульптора. Матеріали, інструменти та обладнання. Передача основної форми будови тварин у простих позах. Робота з пластиліном. «Африканські звірі». |
Л.Беро «Хамеліони» |
Пластилін
|
44-49
|
10. |
|
Виражальні можливості об’ємної та рельєфної форми. Відтворення фактури зображуваної поверхні. «Запишався наш павич». |
О.Оврах «Художник»
|
Пластилін
|
50-54
|
11. |
|
Робоче місце архітектора. Матеріали, інструменти й обладнання художника-архітектора. Створення компози ції «Крижаний палац». |
Давньоримсь-кий Колізей
|
Кольоровий папір
|
55-59
|
12. |
|
Порівняння форм, розмірів, пропорцій споруд. Створення різних за формою та характером будівель. Виготовлення макету будиночка. |
Фото споруд
|
Кольоровий картон
|
60-63 |
13. |
|
Робоче місце народних майстрів. Матеріали, інструменти й обладнання. Основні види декоративно-прикладного мистецтва. Складання ескізу вишивки на паперів в клітинку. |
Килими, рушники, вишивки |
Кольорові олівці, папір в клітинку |
64-69
|
14. |
|
Гончарство в Україні. Основні види гончарного посуду, різноманітність форм. Узгодженість декору з формою. «Найкращий виріб гончара» (глечик) |
Трепільська кераміка, гончарні вироби |
Пластилін
|
70-73
|
15. |
|
Актуалізація знань про елементарну трансформацію паперу. Формування художньо-конструктивних навичок роботи в техніці паперо -пластики. «Бородатий Морозенко» |
|
Кол.папір, клей, ножиці |
74-76
|
16. |
|
Узагальнення навичок роботи в техніці паперо -пластики . Створення виробу в техніці мотанки. «Різдвяне янголятко» |
|
|
77-78 |
ІІ семестр пейзажиста, анімаліста, портретиста, майстра натюрморту |
|||||
17. |
|
Ознайомлення з основними жанрами образотворчого мистецтва (на пропедевтичному рівні) |
Є.Гарін «Велика хвиля» |
Акварель
|
80-85 |
18. |
|
Пейзаж. Відтворення плановості розміщення об’єктів у просторі шляхом загороджування. Малювання пейзажу «Подорож у гори». |
С.Шишко «Карпати»
|
Акварель
|
86-89
|
19. |
|
Передавання глибини простору за допомогою кольору при створенні уявного краєвиду. Створення композиції «Загадкова країна». |
С.Колесніков «Пейзаж з вітряком» |
Гуаш, набризк (зубна щітка) |
90-93
|
20. |
|
Анімалістичний жанр та його особливості. Розвиток навичок малювання тварин(звірів, птахів, комах), знання їх елементарної будови. «Снігурі» |
М.Купріянов «Собака»
|
Гуаш
|
94-98
|
21. |
|
Відтворення характерних особливостей силуету тварин у русі (на початковому рівні). |
Силуетні зображення
|
Папір, клей, ножиці
|
99-102
|
22. |
|
Портрет у різних видах образотворчого мистецтва. «Моя мама (бабуся, тато, брат тощо)». |
І.Левітан «Автопортрет» |
Кольорові олівці |
103-106 |
23. |
|
Актуалізація знань про елементарну будову фігури людини. Зображення людини в русі. Колективна робота «Зимові спортивні розваги» |
П.Брейгель «На катку» |
Акварель |
107-109
|
24. |
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головного в композиції. «Натюрморт за уявою», |
В.Чуприна «Натюрморт»
|
Кол.папір, клей, ножиці |
110-113 |
25. |
|
Натюрморт як жанр образотворчого мистецтва. Особливості виділення головногов композиції. «Вербові котики» |
К.Жолтак «Блакитний натюрморт»
|
Акварель (гуаш) |
114-115
|
26. |
|
Натюрморт з натури. Композиція з неживих предметів (квіти у вазі). |
С.Шишко «Проліски»
|
Акварель |
116
|
Улюблені сюжети в мистецтві. Художник і театр
|
|||||
27. |
|
Побутові теми в творах мистецтва. Поглиблення умінь у створенні багатофігурної композиції. «Веселе свято» |
В.Перов «Трійка» |
Гуаш |
118-121
|
28. |
|
Зображення тварин та людей в ілюстраціях до казок. Передача індивідуальної характеристики казкового персонажа. |
К.Шалварова «Рукавичка»
|
Гуаш |
122-126
|
29. |
|
Знайомство з художниками театру, з елементами сценографії (декорації, сцена тощо) та їх призначенням. Афіша до вистави «Рукавичка» |
І.Білібін. Декорація до опери |
Акварель (або кол.олів.) |
127-132 |
30. |
|
Значення форми, кольору, декору в створенні виразних театральних масок. «Театральна маска». |
Маски народів світу |
Білий папір, фарби |
133-137
|
31. |
|
Роль костюма в розкритті образу театрального героя. Узгодження форми (деталей одягу) з декором. «Костюм театрального героя» |
І.Білібін. Ескіз костюма
|
Кольоровий папір
|
138-141
|
32. |
|
Підсумковий урок за рік. Створення композиції «Ура, канікули!» |
С.Прокоф’єва.Ескізи та ляльки до вистав |
Картон, фарби, клей…
|
142-147 |
1