Образотворче мистецтво. Тема " Вірні друзі людини. Ліплення собаки за уявою."

Про матеріал

На уроці Образотворчого мистецтва " Вірні друзі людини. Ліплення собаки за уявою" вчитель реалізує мету: удосконалює навички роботи з пластиліном; розвиватє уміння правильно застосовувати прийоми ліплення, вчить визначати форму і пластику окремих частин будови тварин ( тулуба, голови, лап, вух, хвоста) і відтворювати її образ у ліпленні; розширює поняття про роль собаки в житті людини, розвивати дрібну моторику рук, образне мислення, відчуття пластики та форми, виховує інтерес до ліплення, охайність під час роботи, дбайливе ставлення до тварин.

Перегляд файлу

1

 

Урок образотворчого мистецтва

Тема.  Вірні друзі людини. Ліплення собаки за уявою.

Мета.  Удосконалювати навички роботи з пластиліном;  розвивати уміння правильно застосовувати прийоми ліплення, визначати форму і пластику окремих частин будови тварин( тулуба, голови, лап, вух, хвоста) і відтворювати її образ у ліпленні;   розширити поняття про роль собаки в житті людини.

Розвивати дрібну моторику рук, образне мислення , відчуття пластики та форми.  

Виховувати інтерес до ліплення, охайність під час роботи, дбайливе ставлення до тварин.

Обладнання. Пластилін, стеки, дощечки, серветки, клейонки на столи, ілюстраціі тварин, картки зі словами, магнітофон, проектор, презентація.

   Хід уроку

І. Організаційний момент.

Стали, діти, підтягнулись,

Гостям щиро посміхнулись.

На урок увагу не забудьте взяти,

Сіли всі рівненько, починаємо працювати.

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

 Бесіда за питаннями.

- Які види образотворчого мистецтва ви знаєте? (Графіка, живопис, архітектура, скульптура.)

- А що таке скульптура? ( Це вид образотворчого мистецтва, твори якого мають об'ємну форму і виконуються з твердих або пластичних матеріалів.)

- Які матеріали використовують для виготовлення скульптур? (Глина, пластилін, гіпс, віск тощо).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Шматок пластиліну на парті дрімає,

І чим він стане, ніхто не знає.

Чи квіткою, що радує всіх нині,

Чи пташкою у гіллі на калині.

Ви потрудіться добре всі, будь ласка,-

Наступить диво, оживе прекрасна казка.

- Люди якої професії роблять казку зі шматка пластиліну?

- Так, скульптори.

- Кожен із вас сьогодні стане скульптором і власноруч оживить шматок пластиліну, який стане чарівним, адже буде зігрітий теплотою ваших рук.

ІV. Оголошення теми і завдань уроку.

- Тема уроку « Вірні друзі людини».

- Завдання уроку:

   1. Розширити поняття про вірних друзів людини.

   2. Удосконалювати навички роботи з пластиліном.

   3. Розвивати дрібну моторику рук і уміння правильно застосовувати прийоми ліплення.

   4. Визначати форму і пластику окремих частин будови тварини (тулуба, голови, лап , вух, хвоста) і відтворювати її образ у ліпленні.

   5. Виховувати інтерес до ліплення, охайність під час роботи, дбайливе ставлення до тварин.

V. Робота над темою уроку.

1. Вступна бесіда.

- Світ тварин, що населяють нашу планету, дуже різноманітний.

- Яких тварин ви знаєте?

- Де вони живуть? Так, вони живуть в глибоких норах, на деревах, пристосувалися до життя у воді.

    Люди почали малювати тварин дуже давно. Їхні зображення можна побачити на стінах і стелях печер. Образи тварин виглядали правдивими та виразними.

Чи зображують тварин сучасні художники?  Звичайно. Таких художників називають анімалістами ( від латин. слова « анімал»-тварина ). Художники - анімалісти малюють тварин. А скульптори ліплять їх з пластичних матеріалів.

- З яких частин складається тіло тварин? (Голова, тулуб, лапи, вуха, хвіст)

( перегляд ілюстрацій). Зверніть увагу на те, як відрізняються за розміром, формою та забарвленням тіла усіх тварин.

- Яких тварин називають дикими? ( Які самі собі добувають їжу). Яких диких тварин ви знаєте?

-  Яких тварин називають свійськими? ( Про яких піклуються люди). Назвіть деяких з них. Чи можна їх назвати вірними друзями людини? Так, свійські тварини – вірні друзі людини.

2. Розгадування кросворду.

- Розгадавши кросворд, ви дізнаєтесь, яку свійську тварину ми будемо ліпити.

    1. Хитра кума сліди замела.( Лисиця)

    2. Голодна – мукає, сита – жує,

        Всім дітям молоко дає.( Корова)

    3. Хоч звірина ця мала,

       Хвіст у неї, як мітла,

       Вуха гострі, наче стрілки,

       У скакухи…( Білки).

     4. Не мотор, а шумить.

         Не пілот, а летить.

         Не змія, а жалить. (Бджола).

     5. Коло бабусі сидить у кожусі.

         Проти печі гріється, без водички миється. (Кіт).

      6. Хто в Африці живе, цілий день банан жує.

         Дражнить всіх мале звірятко. Хто це , діти? ( Мавпенятко)

- Отже, ліпити будемо собаку.

3. Продовження бесіди.

- Чи можна собаку назвати вірним другом людини? Так, собак вважають одними з найбільш розумних і відданих серед домашніх тварин. ( Перегляд відеослайдів).

- Як собаки допомагають людям? (Знаходять в тайзі цінного звіра, рятують людей на воді та при пожежі, можуть знайти вибухівку, наркотики, шкідливі речовини, допомагають сліпим людям пересуватися, охороняють двір та господаря).

- Які породи собак ви знаєте? Оберіть ту породу собак, яку ви будете ліпити. ( Перегляд слайдів)

- Всі собаки різняться своїм зовнішнім виглядом, характером і здібностями. А ще вони різні за пропорціями (співвідношенням між розмірами частин тіла). Один пес стрункий, у нього довгі лапи і шия, високо посаджена голова з продовгуватою мордою. Інший собака – невисокий , міцної статури. Наприкінці уроку ми зробимо виставку собак.

4. Підготовка до роботи.

- Давайте перевіримо, чи все необхідне у нас є для роботи.

Необхідно мати:

  1. Пластилін.
  2. Стека ( дерев'яна або пластмасова паличка із загостреними кінцями ).
  3. Дошка ( на ній зручно розкочувати пластилін).
  4. Серветка.
  5. Клейонка на стіл.

Пластилін – це штучний матеріал для скульптурного ліплення, який виготовляють з глини, змішаної з воском і фарбувальними речовинами. На відміну від глини пластилін не засихає, а завжди перебуває в пластичному стані. Він не боїться води, але при низьких температурах стає твердим.

5. Правила безпечної роботи з пластиліном та інструментами.

1. Нагріти між долонями і добре розім'яти.

2. Ліпити на підкладній дошці (фанері, пластмасі, картоні).

3. Не розмахувати стеками, аби не поранитися.

4. Не залишати шматочки пластиліну на столі, не кидати на підлогу.

5. Готові вироби класти на підставку.

6. Після роботи руки витерти серветкою і добре вимити.

 

 

 

6.Розвиток дрібної моторики.

- Треба розім'яти пальці.

НА МЛИНЦІ

Почала Маша гостей збирати.

Оплеск у долоні, то права, то ліва рука зверху.

- І Іван прийди, і Степан прийди, та й Андрій прийди, та й Матвій прийди.

Кінчик напівзігнутого пальця правої руки зачіплює по черзі кінчики напівзігнутих пальців лівої руки, починаючи з великого, та м'яко поколихує їх.

А Митрошечка - ну, будь ласка!

Вказівний палець правої руки чотири рази наполегливо поколихує мізинець лівої.

Стала Маша гостей частувати.

Оплеск у долоні, то права, то ліва рука зверху.

- І Івану млинець, і Степану млинець, і Андрію млинець, та й Матвею млинець,

Ліва рука долонею вгору, великий палець правої натискає на подушечки кожного пальця лівої, починаючи з великого, ніби кладе млинець.

А Митрошечці - м'ятний пряничок!

Великий палець правої руки натискає на мізинець чотири рази.

Стала Маша гостей проводжати.

Оплеск у долоні (то права, то ліва рука зверху).

- Прощавай, Іван! Прощавай, Степан! Прощавай, Андрій! Прощавай, Матвій!

Пальці правої руки загинають пальці лівої до долоні, починаючи з великого.

А ти, Митрошечка, моя крихітка, та ти побудь зі мною ще трішечки!

Три перших пальця правої руки ласкаво погладжують мізинець лівої руки зверху вниз.

 

7. Прийоми ліплення.

 

- Виділяють кілька основних прийомів ліплення ( вчитель показує, діти повторюють):

1) скочування;

2) розкочування;

3) сплющування;

4) вдавлювання;

5) відтягування.

8. Розгляд зразка роботи.

9.Інструктаж.

1. Візьміть шматок пластиліну. Розігрійте його і розімніть.

2. Поділіть підготовлений шматок стекою на 3 частини: один  великий, другий трохи менший, третій – ще менший.

3. З великого шматка пластиліну прямими рухами рук розкачайте валик. Це буде тулуб.

4. Кінці валика розріжте стекою з обох боків і виліпіть лапи.

5. З другої частини коловими рухами рук виліпіть кульку. Це буде голова. Витягніть мордочку та вуха. ( Вуха можна зробити ще з 2 маленьких кульок і надати їм любої форми).

6. З третьої частини розкачайте ковбаску. Це буде хвіст.

7. Голову і хвіст приєднайте до тулуба, місця з'єднання ретельно примажте.

8. Стекою вирівняйте нерівності, виділіть очі.

- Так можна зробити фігурки різких порід собак. Головне, під час роботи чітко їх уявляти і майстерно працювати пальцями. Щоб отримати інший колір, можна змішувати пластилін. А для того, щоб фігурка була міцною і не розвалювалась на частини, необхідно щільно притиснути одну деталь до іншої і замазати місце скріплення так, щоб його не було видно.

10. Практична робота учнів.

(Звучить музика. Діти виконують ліплення за схемами та інструктажем. Вчитель спостерігає за роботою, при потребі надає додаткову консультацію або практичну допомогу)

VІ. Підсумок уроку.

Виставка робіт. Оцінювання досягнень учнів.

- Де ще можна побачити зліплених з пластиліну собак? ( Уривок з мультфільму).

VІІ. Домашнє завдання.

  • Доліпити друзів людей і скласти казку з ними.

VІІІ. Прибирання робочих місць.

 

 

docx
Додано
29 червня 2018
Переглядів
6279
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку