Оцінка об’єктів і процесу технологічної діяльності. Професійна діяльність людини та її вибір

Про матеріал
Ознайомити учнів з особливостями оцінювання процесу виготовлення виробу та його якості; ознайомити з основами вибору професії; виховувати бережливе ставлення до обладнання та інструментів; розвивати логічне мислення, моторику рухів.
Перегляд файлу

УРОК № __                                                                               ДАТА_____               КЛАС____

Тема. Оцінка об’єктів і процесу технологічної діяльності. Професійна діяльність людини та її вибір.

Мета: ознайомити учнів з особливостями оцінювання процесу виготовлення виробу та його якості; ознайомити з основами вибору професії; виховувати бережливе ставлення до обладнання  та інструментів; розвивати логічне мислення, моторику рухів.

Обладнання: Вироби, ТВ6, слюсарні інструменти, роздатковий матеріал «Людина - техніка».

Структура уроку

І. Організаційний момент...........................  5  хв

  ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів 5  хв

  ІІІ. Вивчення нового матеріалу....................... 20 хв

 IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів..............  5  хв

 V. Практична робота……………………… 45 хв

 VІ. Підсумки уроку. Домашнє завдання................   10 хв

ХІД УРОКУ

  І. Організаційний момент

  ІІ. Актуалізація знань та мотивація навчальної діяльності учнів

  1. Як ти вважаєш, яким вимогам мають відповідати вироби?
  2. Чи може вплинути помилка при виконанні однієї технологічної операції на придатність усього виробу?
  3. Визначити якість обробленої поверхні методом «на просвіт».
  4. Для чого призначений шаблон?
  5. Яким інструментом вимірюють товщину, довжину, діаметр деталі, глибину виступу, впадини?

ІІІ.  Вивчення нового матеріалу

Оцінювання технологічного процесу та об’єкта.

Створюючи новий виріб, важливо правильно оцінити його якості. Зовнішня привабливість товару не завжди може доповнюватися такими якостями, як міцність, надійність в експлуатації. Іноді виявляється, що конструкція виробу дуже складна і його виготовлення буде тру­домістким та надто дорогим. Тому, пропонуючи для виготовлення новий виріб, необхідно всебічно оцінити його та проаналізувати техноло­гічний процес виробництва.

Кожен виріб має особливі властивості, що характеризують його якість. Наприклад, для автомобіля - швидкість, економічне ви­трачання пального, вантажопідйомність. Спільними ознаками якості різних виробів є довго­вічність, надійність, зручність, привабливість.

Оцінюючи виріб, насамперед беруть до уваги не тільки новизну рішень конструктора та дизайнера, а також функціональність виробу.

Крім цього, дуже важливо проконтролювати якість виготовленого виробу (якість матеріалів та обробки, міцність з'єднань).

Одним із найголовніших завдань оцінки якості виробу є вимірюван­ня різних його параметрів, оскільки без вимірювань сучасне виробни­цтво неможливе. Так, наприклад, під час виготовлення авіаційного двигуна сучасного лайнера виконують понад 100 тисяч технологічних операцій, і майже половина з них пов'язана з вимірюваннями.

Крім вимірювань, у систему контролю входять також порівняння ви­робу зі зразком - еталоном виробу, випробовування та дефектоскопія.

Дефектоскопія дає змогу виявити невидимі для зору тріщини, нерівності та інші недоліки. Для цього застосовують спеціальні конт­ролюючі прилади (рентгенівські, ультразвукові та ін.).

Готові вироби перевіряють на їх відповідність технічним вимогам, що містяться в державних та галузевих стандартах, кресленнях, технічних умовах.

Оцінюючи процес технологічної діяльності, визначають, наскільки складним буде виготовлення виробу, які матеріали доцільно викорис­тати, щоб виріб був міцним, привабливим і конкурентоспроможним. Визначають також потреби в енергетичних затратах та оснащенні. Всебічно аналізують питання охорони праці та вплив виробництва на довкілля.

Якість виробу залежить і від точності виконання кожної тех­нологічної операції. Адже одна допущена помилка може призвести до непридатності всього виробу. Тому кожен працівник повинен постійно контролювати дотримання вимог технологічного процесу і дбати про підвищення якості продукції.

На великих підприємствах для оцінювання якості виробу та конт­ролю за дотриманням вимог технологічного процесу створені відділи технічного контролю (ВТК). Контролери та інші працівники відділів технічного контролю перевіряють, щоб вироби були якісними, аналізують причини виникнення браку продукції та допомагають по­долати недоліки в роботі.

  1. Основи вибору професії.

Кожна людина може мати багато захоплень, що приносять радість та задоволення. Та все ж найбільше часу приділяється професійній діяльності, оскільки саме вона дає засоби існування, в ній можна ре­алізувати себе як особистість, досягти успіху і постійно вдосконалю­вати свою майстерність.

Світ професій різноманітний, і в ньому для кожного є можливість знайти улюблену професію. Існують сотні різних професій. Непросто вибрати серед них свою.

І хоча нині дуже рідко люди обирають одну професію на все життя, оскільки дуже швидко відбуваються зміни в сучасному суспільстві, та важливість правильного вибору професії переоцінити важко.

Вибір професії - один із найважливіших і найвідповідальніших кроків у житті людини.

Якщо обирається професія відповідно до власних інтересів, нахилів, здібностей і при цьому враховується стан особистого здоров'я, про­фесійна придатність та можливість працевлаштування (потреби у спеціалістах), то професійна діяльність приноситиме очікувані ре­зультати і допоможе здійснити найзаповітніші мрії.

Усі професії можна розподілити на п'ять типів.

1. Професії типу «людина - природа» - біолог, агроном, селекціо­нер, ветеринар, зоотехнік, лісник, садівник, еколог та ін. Об'єктами праці для цих професій є живі організми, рослини, біологічні про­цеси. Професії цього типу підходять для спостережливих людей, що люблять рослинний і тваринний світ та дбайливо ставляться до довкілля.

2. Професії типу «людина - техніка» - інженер, слюсар, токар, шліфувальник, фрезерувальник, складальник радіоапаратури, трак­торист, водій та ін. Люди цієї групи професій повинні мати технічні знання, навички роботи з інструментами, механізмами, машинами.

3. Професії типу «людина - людина», у яких основним видом діяльності є спілкування з людьми. Це професії вчителя, вихователя, психолога, соціолога, юриста, лікаря, офіціанта, продавця, менеджера та ін. Для успішної професійної діяльності в цій сфері треба любити спілкуватися, розуміти психологічні особливості різних типів людей, бути врівноваженим.

4. Професії типу «людина - художній образ». До цієї групи нале­жать професії художника, ювеліра, дизайнера, модельєра, фотографа, музиканта, письменника, артиста. Щоб успішно оволодіти цими про­фесіями, треба мати розвинену фантазію, вміти малювати, бути дуже винахідливою, творчою людиною.

5. Професії типу «людина - знакова система» - програміст, опера­тор комп'ютерного набору, коректор, статист, бухгалтер, економіст, нормувальник та ін. Для цих професій насамперед важливо бути уважним, зосередженим, мати хороші математичні здібності.

Правильний вибір професії — це відповідність інтересів та індивідуальних особливостей людини вимогам вибраної професії.

Вимоги, які ставляться до будь-якої професії, описуються у спеціальному документі, який називається кваліфікаційною харак­теристикою.

IV. Закріплення нових знань і умінь

Які вимоги висуваються до виробів?

Як контролюють якість виробів?

Що таке ВТК?

V. Практична робота

1. Визначення спрямованості до типу професії «Людина-техніка»

2. Виготовлення виробів. Оцінювання перших виробів.

VІ. Підсумки уроку

 Домашнє завдання: Опрацювати відповідний матеріал за конспектом.

docx
Додано
21 березня 2019
Переглядів
1209
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку