У даній презентації у формі блок-схем подано оцінювання навчальних досягнень учнів 2-х класів Нової української школи. Даний матеріал буде корисний для вчителів початкових класів, керівників ШМО початкової школи.
Застосування формувального оцінювання уможливлює розв'язання таких освітніх завдань:підтримання бажання вчитися та прагнути максимально можливих результатів;сприяння оптимальному темпу здобуття освіти учнів;формування в учнів упевненості у собі, усвідомлення своїх сильних сторін;формування в учнів рефлексивного ставлення до власних помилок і розуміння їх як невід'ємних етапів на шляху досягнення успіху;забезпечення постійного зворотного зв'язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу;здійснення діагностування особистісного розвитку та навчальних досягнень учнів на кожному з етапів навчання.
Критерії оцінювання визначаються вчителем із поступовим залученням учнів до цього процесу. Орієнтирами для визначення критеріїв є - вимоги до обов’язкових результатів навчання та компетентностей учнів, визначених Держстандартом,- очікувані результати, зазначені в освітній програмі закладу загальної середньої освіти
Формувальне оцінювання здійснюється шляхом:педагогічного спостереження учителя за навчальною та іншими видами діяльності учнів;аналізу учнівських портфоліо, попередніх навчальних досягнень учнів, результатів їхніх діагностичних робіт;самооцінювання та взаємооцінювання результатів діяльності учнів;оцінювання особистісного розвитку та соціалізації учнів їхніми батьками;застосування прийомів отримання зворотного зв'язку щодо сприйняття та розуміння учнями навчального матеріалу
Результати педагогічних спостережень (зміни в поведінці учня, його емоційних реакціях, мотивації, вольових проявах, зниження чи підвищення результативності навчальної діяльності тощо) рекомендуємо фіксувати у зошиті спостережень учителя. Зошит спостережень учителя ведеться у довільній формі, є його особистим документом,не підлягає перевірці з боку адміністрації
Інший спосіб фіксації педагогічних спостережень Індивідуальна картка навчального поступу учняІм’я учня ____________________________________________________________________++ має значні успіхи; + демонструє помітний прогрес;V досягає результату з допомогою вчителя; ! потребує значної уваги і допомогиціль/уміннядатадатадатадата. Відповідає на питання «так/ні»++++++Відповідає на спеціальні питання!VV+Взаємодіє з іншими
Учитель може самостійно розробити оцінювальний аркуш для групи учнів з метою визначення рівня засвоєння матеріалу кожного розділу відповідно до навчальної програми Читає вголос правильно, свідомо, плавно, цілими словами нескладні за змістом і формою тексти. Правильно інтонує прості речення будь-якого виду. Пояснює значення більшості слів, ужитих у прямому та переносному значеннях. Розповідає про свої загальні враження, почуття від прочитаного. Усно переказує текст з опорою на допоміжні матеріали (ілюстрація, план, опорні слова, словосполучення)Бере участь у колективному обговоренні прочитаного. Сприймає й обговорює прості медіапродукти. Діагностична робота. Підсумок за темою1. Аксьонов Дмитро 2. Баландіна Марія 3. Воіна Римма Читання. Тема «До школи, до книги, до друзів душа поривається знов!»
Аналізує звуко-буквений склад слова. Правильно вимовляє слова з дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим. Правильно вимовляє й записує слова з апострофом. Правильно наголошує загальновживані слова. Переносить слова з рядка в рядок складами (одна буква, збіг приголосних, й, ь, дж, дз, ьо, йо, апостроф)Розташовує 5-6 слів за алфавітом з орієнтацією на першу літеру. Дотримується культури оформлення письмових робіт: розташовує самостійно заголовок у рядку, дотримується поля, правого і лівого краю сторінки, абзаців, робить акуратні виправлення. Діагностична робота. Підсумок за темою1. Аксьонов Дмитро 2. Баландіна Марія Українська мова. Тема «Досліджую звуки і букви, склад, наголос»
Відтворює послідовність чисел у межах сотніВизначає розрядний склад двоцифрового числа; подає числа у вигляді суми розрядних доданків. Порівнює числа різними способами. Володіє навичками додавання і віднімання чисел у межах 100 Вимірює і порівнює величини часу (хвилина – хв, година – год, доба, тиждень); користується годинником і календарем для визначення часу та планування своєї діяльності, спостережень за явищами природи тощо. Розпізнає і класифікує геометричні фігури за істотними ознаками; називає елементи геометричних фігур. Розв’язує прості сюжетні задачі; складає сюжетні задачі на одну дію. Діагностична робота. Підсумок за темою1. Аксьонов Дмитро 2. Баландіна Марія Математика. Тема «Узагальнюємо і впорядковуємо знання і вміння за 1 клас»
Розпізнає державні символи України, шанобливо ставиться до них. Розпитує і збирає інформацію про свій край і державу, історичні події, відомих осіб. Розпитує старших про минуле, бере активну участь у спільних заходах державного значення. Дотримується встановлених правил поведінки під час державних свят, класних, шкільних і громадських заходів. Діагностична робота. Підсумок за темою1. Аксьонов Дмитро 2. Баландіна Марія Я досліджую світ. Тема «Людина в суспільстві»
Підсумкове тематичне оцінюванняздійснюється протягом навчального року; за результатами опанування здобувачами теми, кількох тем, розділу програми виконанням діагностичних робіт. Діагностичні роботи усні письмові у формі тестових завдань, комбінованої роботи, практичної роботи, усного опитування тощо.
Діагностичні роботи. Тривалість виконання5 хв - інструктаж, 35 хв – виконання. Проведення - у календарно-тематичному планіРекомендовано з освітніх галузеймовно-літературної математичної природничоїтехнологічна, інформатична, соціальна і здоров'язбережувальна, громадянська та історичнау межах інтегрованого курсу «Я досліджую світ».
Письмові діагностичні роботи учні виконують у зошитах для діагностичних робіт, на окремих аркушах, бланках Результатом оцінювання діагностичної роботи є оцінне судження відповідно до шкали оцінювання у свідоцтві досягнень учнів У Класному журналі у графі «Зміст уроку» (права сторінка розвороту журналу) фіксують факт проведення діагностичної роботи, у колонці під? датою проведення уроку (ліва сторінка розвороту журналу). Можуть зберігатися в учнівському портфоліо.
Підсумкове завершальне оцінюванняздійснюється в кінці навчального року, передбачає узагальнення інформації про навчальний поступ протягом навчального року (педагогічні спостереження, результати тематичного оцінювання, аналіз учнівських портфоліо),не передбачає проведення окремих діагностичних робіт,фіксується у Класному журналі і свідоцтвах досягнень.