Тема. Одночлен. Стандартний вигляд одночлена
Мета: домогтися свідомого розуміння змісту основних понять уроку (одночлен; одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт одночлена стандартного вигляду; степінь одночлена); вдосконалювати вміння виконувати перетворення степенів.
Тип уроку: засвоєння знань учнів.
Хід уроку
I. Перевірка домашнього завдання
Щоб перевірити корекцію самостійної роботи, збираємо зошити на перевірку та за необхідності висвітлюємо найскладніші завдання (з погляду учнів) попередньої самостійної роботи.
II. Робота з випереджальним домашнім завданням
Учні виконують завдання самостійно, використовуючи підручник та свої записи.
Нове поняття |
Тлумачення в підручнику |
Приклад, порівняння щодо змісту |
Корекція |
|
|
|
|
|
|
|
|
Після виконання завдання працюємо над корекцією.
III. Засвоєння нових знань
Отже, основними новими поняттями, які розглянуто у відповідному пункті підручника, є:
1) одночлен;
2) одночлен стандартного вигляду;
(Що таке «стандарт» — знайти в тлумачному словнику.)
3) коефіцієнт одночлена, записаного в стандартному вигляді;
(Що таке «коефіцієнт» — знайти в тлумачному словнику.)
4) степінь одночлена.
(Чи є тотожними поняття «степінь числа» та «степінь одночлена»?)
Зміст виділених понять учні знаходять самостійно й усвідомлюють, знайшовши числові порівняння.
IV. Закріплення знань. Формування вмінь, удосконалення навичок
Виконання усних вправ
1) 3,4х2у; 2) -0,7ху2; 3) а ∙ (-8); 4) х2 + х; 5) х2х; 6) - т3пт2; 7) а – b;
8) 2(х + у)2; 9) -0,3ху2; 10) с10; 11) -т; 12) 0,6?
Вимагаємо від учнів пояснень, закріплюємо знання означення одночлена.
1) 6ху; 2) -2aba; 3) 0,5т ∙2n; 4) -bса; 5) - х3у3; 6) 5р3р2 ?
З метою виховання математичної культури звертаємо увагу на те, що в одночлені стандартного вигляду степені з різними основами записуємо в алфавітному порядку їх основ.
1) 3х5; 2) -7ху; 3) 6х2 ∙ у; 4) 17; 5) -а5; 6) у.
Виконання письмових вправ
1) 8х3 ∙ хх5; 2) 3а ∙ 0,5b ∙ 4с; 3) 3а ∙ (-2ас); 4) -2т2 ∙ 6mn3;
5) -2х3 ∙ 0,1х3у ∙ (-5у); 6) p ∙ (-q) ∙ p20.
1) 4х2, якщо х = -3; 2) -32а2b3, якщо а = , b = - 1;
3) х2у, якщо х = 7, у = 0,6; 4) 0,6аbс2, а = 1,2, b = -5, с = 3.
V. Підсумки уроку. Рефлексія
«Німий диктант»
На дошці записано одночлен стандартного вигляду та одночлен, що не є одночленом стандартного вигляду: 1) 7a3bc4; 2) 7а3bс ∙ с3.
Учитель почергово вказує на відповідні елементи запису, а учні повинні записати математичну назву загального поняття, що подається цим записом.
Наприклад:
VI. Домашнє завдання
№ 1. Зведіть одночлен до стандартного вигляду, вкажіть його коефіцієнт та степінь:
1)8у2 ∙ у3 ∙ у; 2) 7 ∙ х ∙ 0,1у2z; 3) 5b ∙ (-3аb); 4) -2т4 ∙ 9тп3;
5) -3a2 ∙ 0,2ab4 ∙ (-10b); 6) х3 ∙ (-у)3 ∙ х.
№ 2. Знайдіть значення одночлена:
№ 3. Випереджальне домашнє завдання. Знайдіть у підручнику приклад на множення одночленів та піднесення одночлена до степеня. Прочитайте та знайдіть (виділить) знайомі та незнайомі поняття, властивості, алгоритми. Які саме властивості дій над числами є основою розв'язання прикладів (випишіть їх назву).