Одночлен. Стандартний вигляд одночлена

Про матеріал
Мета: домогтися свідомого розуміння змісту основних понять уроку (одночлен; одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт одночлена стандартного вигляду; степінь одночлена); вдосконалювати вміння виконува¬ти перетворення степенів.
Перегляд файлу

 

 

Тема. Одночлен. Стандартний вигляд одночлена

Мета: домогтися свідомого розуміння змісту основних понять уроку (одночлен; одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт одночлена стан­дартного вигляду; степінь одночлена); вдосконалювати вміння виконува­ти перетворення степенів.

Тип уроку: засвоєння знань учнів.

Хід уроку

I. Перевірка домашнього завдання

Щоб перевірити корекцію самостійної роботи, збираємо зошити на перевірку та за необхідності висвітлюємо найскладніші завдання (з погляду учнів) попередньої самостійної роботи.

 

II. Робота з випереджальним домашнім завданням

Учні виконують завдання самостійно, використовуючи підручник та свої записи.

 

Нове поняття

Тлумачення в підручнику

Приклад, порівняння щодо змісту

Корекція

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Після виконання завдання працюємо над корекцією.

 

III. Засвоєння нових знань

Отже, основними новими поняттями, які розглянуто у відповідному пункті підручника, є:

1) одночлен;

2) одночлен стандартного вигляду;

(Що таке «стандарт» — знайти в тлумачному словнику.)

3) коефіцієнт одночлена, записаного в стандартному вигляді;

(Що таке «коефіцієнт» — знайти в тлумачному словнику.)

4) степінь одночлена.

(Чи є тотожними поняття «степінь числа» та «степінь одночлена»?)

Зміст виділених понять учні знаходять самостійно й усвідомлюють, знайшовши числові порівняння.

 

IV. Закріплення знань. Формування вмінь, удосконалення навичок

Виконання усних вправ

  1. Чи є одночленом вираз:

1) 3,4х2у;   2) -0,7ху2;      3) а ∙ (-8);    4) х2 + х;   5) х2х;  6) - т3пт2;  7) а – b;

8) 2(х + у)2;   9) -0,3ху2; 10) с10;    11) -т;   12) 0,6?

Вимагаємо від учнів пояснень, закріплюємо знання означення од­ночлена.

  1. Чи записано у стандартному вигляді одночлен:

1) 6ху; 2) -2aba; 3) 0,5т 2n; 4) -bса; 5) - х3у3; 6) 5р3р2 ?

З метою виховання математичної культури звертаємо увагу на те, що в одночлені стандартного вигляду степені з різними основами записуємо в алфавітному порядку їх основ.

  1. Назвіть коефіцієнт одночлена й визначте його степінь:

1) 3х5;  2) -7ху;  3) 6х2 у;  4) 17;   5) -а5;  6) у.

 

Виконання письмових вправ

  1. Зведіть одночлен до стандартного вигляду, вкажіть його коефіцієнт та
    степінь:

1) 8х3 хх5;  2) 3а ∙ 0,5b4с;  3) 3а(-2ас);  4) -2т2 ∙ 6mn3;

5) -2х3 0,1х3у (-5у);   6) p ∙ (-q) ∙ p20.

  1. Складіть усі можливі одночлени стандартного вигляду з коефіцієнтом 5, що містять дві змінні х та у так, щоб степінь кожного одночлена дорівнював: 1) трьом; 2) чотирьом.
  2. Знайдіть значення одночлена:

1) 4х2, якщо х = -3;   2) -32а2b3, якщо а = , b = - 1;

3) х2у, якщо х = 7, у = 0,6;  4) 0,6аbс2, а = 1,2, b = -5, с = 3.

  1. Чому дорівнює об'єм прямокутного паралелепіпеда, ширина якого а
    см, довжина у 2 рази більша за ширину, а висота у 2 рази більша від довжини? Складіть і запишіть вираз до цієї задачі. Як ви назвете здобутий вираз? Обчисліть його значення при а = (м).
  2. Обчисліть значення виразу: 1) ; 2) .

 

V. Підсумки уроку. Рефлексія

«Німий диктант»

На дошці записано одночлен стандартного вигляду та одночлен, що не є одночленом стандартного вигляду: 1) 7a3bc4; 2) 7а3bсс3.

Учитель почергово вказує на відповідні елементи запису, а учні повинні записати математичну назву загального поняття, що подається цим записом.

Наприклад:

  • учитель указує на вираз 2) — учні записують «одночлен»;
  • учитель вказує на вираз 1) — учні повинні записати «одночлен стандарт­ного вигляду» тощо.

 

VI. Домашнє завдання

№ 1. Зведіть одночлен до стандартного вигляду, вкажіть його коефіці­єнт та степінь: 

1)8у2 ∙ у3 ∙ у; 2) 7 ∙ х ∙ 0,1у2z;  3) 5b(-3аb);   4) -2т4 ∙ 9тп3;

5) -3a2 0,2ab4 (-10b);    6) х3()3 ∙ х.

№ 2. Знайдіть значення одночлена:

  1. 3х3, якщо х = -3; 2) 0,8т2пр, якщо m = -0,2, п = 3, р = 5.

№ 3. Випереджальне домашнє завдання. Знайдіть у підручнику при­клад на множення одночленів та піднесення одночлена до степеня. Про­читайте та знайдіть (виділить) знайомі та незнайомі поняття, властивості, алгоритми. Які саме властивості дій над числами є основою розв'язання прикладів (випишіть їх назву).

 

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
5 березня 2020
Переглядів
1320
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку