Однорідні члени речення ( зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком). Розділові знаки між однорідними членами речення.

Про матеріал
Урок української мови для учнів 8 класі на тему "Однорідні члени речення ( зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком). Розділові знаки між однорідними членами речення." Наскрізна лінія " Екологічна безпека та сталий розвиток"
Перегляд файлу

Тема : Однорідні члени речення  ( зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком). Розділові знаки між однорідними членами речення.

Мета : поглибити знання учнів про однорідні члени речення, навчити учнів  визначати їх у реченні, ставити розділові знаки при вивчених синтаксичних конструкціях, формувати навички правильного інтонування речень з однорідними членами; розвивати монологічне мовлення учнів, їхню активність, творче мислення, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти розвиткові восьмикласників засобами рідного слова; виховувати любов до рідного слова, бережливе ставлення до природи.

Тип уроку : комбінований.

Обладнання : картки з текстом, презентація.

 

Хід уроку

  1. Організація класу.

Привітання. Налаштування на плідну працю.

( На полях зошита учні малюють смайлик, який відповідає їхньому настрою).

1.2.Перевірка домашнього завдання

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.
    1.   Робота над притчею.

«Один юнак прийшов до свого духовного вчителя і сказав : « Я кожного дня, як ви радили, проговорюю фразу: « Я беру радість у своє життя, але радості у моєму житті немає». Мудрець поклав перед юнаком ложку, кухоль, свічку і попросив:

  • Скажи, що ти вибереш із них.
  • Ложку,- відповів юнак.
  • Повтори це 5 разів.
  • Я вибираю ложку,- поступово повторював юнак 5 разів.
  • От бачиш,-сказав мудрець,- повторюй хоч мільйон разів за день, вона не стане їжею. Необхідно…
  • Що необхідно ? ( Простягти руку і взяти ложку )»

Отже, вам сьогодні потрібно простягти руку, взяти знання і застосувати їх на практиці.

  • Ви готові ? Бажаю вам успіхів.
  1. Оголошення теми та мети уроку.
    1.   Реклама теми .

(  учні , об’єднавшись у групи, створюють рекламу до теми « Однорідні члени речення)

  • Чи довіряєте ви даній рекламі?
  • А чи довіряєте ви рекламі із засобів масової інформації ?
  • Опишіть запропоновану рекламу одним словом, тепер двома….
  • Чи можемо ми стверджувати, що без очр наше мовлення стане нецікавим та сухим ?
  1. Систематизація знань, умінь та навичок.

4.1. Робота з підручником.

Виконання вправи 268 ( завдання 2,3 – учні читають по черзі текст. Характеризують речення, вказують на очр, ставлять до них питання, визначають якою частиною мови виражені, вказують на синтаксичну роль ; речення за схемою виписують у зошит.)

  • Що ви знаєте про цю тварину ?

( Видра занесена до Червоної книги України. Полювання на видру дозволяється лише по ліцензії під час сезону на хутрових звірів.)

  • Чи бачили ви коли-небудь цю тваринку ?
  • У чому полягає негативний вплив людини на природу ?

      4.2. Вправа « Редактори».

( Текст транслюється на слайді або на мультимедійній дошці)

Для того, аби реклама транслювалась на телебаченні, в соціальних мережах чи друкувалася в газетах та журналах , над нею працюють редактори. Зараз я вам пропоную стати редакторами і відредагувати  текст соціального ролику.

Земля наш великий спільний дім. І від того, наскільки в ньому все добре, залежить здоровя та добробут кожного. За остані дисятелітя на землі трапилося багато катастроф вибухи атомних станцій аварії нафтових танкерів в океанах вирубка лісів знищення рослин та тварин забрудненя повітря та води…

Мабуть захоплені великими можливостями які відкрив для нас технічний прогрес ми просто незмогли, чи незахотіли вчасно оцінити всі можливі наслідки нашого втручаня в природу, а саме виснаження водних ресурсів забрудненя атмосфери погіршеня стану зимельних ресурсів….

 

  • Завершіть текс. До якого стилю він належить?
  • Чи можете на власному  досвіді стверджувати, що людина негативно впливає на природу?
  • Які заходи спрямовують на зменшення викидів шкідливих речовин у природу ? ( кульки стали платними, альтернативні джерела електроенергії, електрокари, заводи по переробці сміття….)
  • Зробити письмовий синтаксичний розбір другого речення.

      4.3. Хвилинка релаксації.

Вправа «Три тваринки»

Заплющіть очі та уявіть три тваринки, які вам найбільше подобаються та їх риси характеру.

І тваринка – я такий є.

ІІ тваринка -  мене таким бачать.

ІІІ – бачу я себе таким.

      4.4.  Вправа « Будівельники»

Спробуйте створити речення-гасла для екологічної реклами за поданими схемами.

За вправою 244 ( В. Р. – введіть в речення фразеологізми)

Окремі речення записуємо у зошит.

        4.5 Робота з фразеологізмами.

Ні те ні се, ні сюди ні туди, ні риба ні м’ясо, ні світ ні зоря, ні кінці ні краю, ні вдень ні вночі, ні живий ні мертвий.

  1. Контроль і самоперевірка знань.
  1. Однорідні означення

А) Толерантність, чесність, працьовитість, доброта – найкращі людські якості.

  1. Однорідні обставини

Б) Ми виконали завдання швидко і якісно.

  1. Однорідні додатки

В) Мудрим ніхто не вродився, а навчився.

 

  1. Однорідні підмети

Г) Сонливий, замріяний, спокійний степ дивився у небо.

  1. Однорідні присудки

Д) Можна людину похвалити за все :за вчинок, характер, вміння допомогти, рішучість.

 

  1. Підсумок уроку.
    1.           Сенкан

             « Людина» ( І група)

              « Знання» ( ІІ група).

Як сенкан відображає сьогоднішню тему уроку? ( У другому і третьому рядочках використовуються очр).

  1.           Домашнє завдання .

Достатній та середній рівень – виписати 5 речень з очр, зробити синтаксичний розбір .

Високий рівень – написати есе на екологічну тематику, використовуючи речення з очр.

 

 

 

 

docx
Додано
6 березня 2023
Переглядів
340
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку