Тема : Однорідні члени речення ( зі сполучниковим, безсполучниковим та змішаним зв’язком). Розділові знаки між однорідними членами речення.
Мета : поглибити знання учнів про однорідні члени речення, навчити учнів визначати їх у реченні, ставити розділові знаки при вивчених синтаксичних конструкціях, формувати навички правильного інтонування речень з однорідними членами; розвивати монологічне мовлення учнів, їхню активність, творче мислення, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу сприяти розвиткові восьмикласників засобами рідного слова; виховувати любов до рідного слова, бережливе ставлення до природи.
Тип уроку : комбінований.
Обладнання : картки з текстом, презентація.
Хід уроку
Привітання. Налаштування на плідну працю.
( На полях зошита учні малюють смайлик, який відповідає їхньому настрою).
1.2.Перевірка домашнього завдання
«Один юнак прийшов до свого духовного вчителя і сказав : « Я кожного дня, як ви радили, проговорюю фразу: « Я беру радість у своє життя, але радості у моєму житті немає». Мудрець поклав перед юнаком ложку, кухоль, свічку і попросив:
Отже, вам сьогодні потрібно простягти руку, взяти знання і застосувати їх на практиці.
( учні , об’єднавшись у групи, створюють рекламу до теми « Однорідні члени речення)
4.1. Робота з підручником.
Виконання вправи 268 ( завдання 2,3 – учні читають по черзі текст. Характеризують речення, вказують на очр, ставлять до них питання, визначають якою частиною мови виражені, вказують на синтаксичну роль ; речення за схемою виписують у зошит.)
( Видра занесена до Червоної книги України. Полювання на видру дозволяється лише по ліцензії під час сезону на хутрових звірів.)
4.2. Вправа « Редактори».
( Текст транслюється на слайді або на мультимедійній дошці)
Для того, аби реклама транслювалась на телебаченні, в соціальних мережах чи друкувалася в газетах та журналах , над нею працюють редактори. Зараз я вам пропоную стати редакторами і відредагувати текст соціального ролику.
Земля наш великий спільний дім. І від того, наскільки в ньому все добре, залежить здоровя та добробут кожного. За остані дисятелітя на землі трапилося багато катастроф вибухи атомних станцій аварії нафтових танкерів в океанах вирубка лісів знищення рослин та тварин забрудненя повітря та води…
Мабуть захоплені великими можливостями які відкрив для нас технічний прогрес ми просто незмогли, чи незахотіли вчасно оцінити всі можливі наслідки нашого втручаня в природу, а саме виснаження водних ресурсів забрудненя атмосфери погіршеня стану зимельних ресурсів….
4.3. Хвилинка релаксації.
Вправа «Три тваринки»
Заплющіть очі та уявіть три тваринки, які вам найбільше подобаються та їх риси характеру.
І тваринка – я такий є.
ІІ тваринка - мене таким бачать.
ІІІ – бачу я себе таким.
4.4. Вправа « Будівельники»
Спробуйте створити речення-гасла для екологічної реклами за поданими схемами.
За вправою 244 ( В. Р. – введіть в речення фразеологізми)
Окремі речення записуємо у зошит.
4.5 Робота з фразеологізмами.
Ні те ні се, ні сюди ні туди, ні риба ні м’ясо, ні світ ні зоря, ні кінці ні краю, ні вдень ні вночі, ні живий ні мертвий.
|
А) Толерантність, чесність, працьовитість, доброта – найкращі людські якості. |
|
Б) Ми виконали завдання швидко і якісно. |
|
В) Мудрим ніхто не вродився, а навчився.
|
|
Г) Сонливий, замріяний, спокійний степ дивився у небо. |
|
Д) Можна людину похвалити за все :за вчинок, характер, вміння допомогти, рішучість. |
« Людина» ( І група)
« Знання» ( ІІ група).
Як сенкан відображає сьогоднішню тему уроку? ( У другому і третьому рядочках використовуються очр).
Достатній та середній рівень – виписати 5 речень з очр, зробити синтаксичний розбір .
Високий рівень – написати есе на екологічну тематику, використовуючи речення з очр.