Односкладні речення з головним членом присудком. Узагальнено-особові речення

Про матеріал
Конспект уроку з української мови у 8 класі та презентація до нього на тему: "Односкладні речення з головним членом присудком. Узагальнено-особові речення", які містять практичні матеріали для роботи над формуванням поняття про узагальнено-особове речення, способи вираження в ньому головного члена.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Односкладні речення з головним членом присудком

Номер слайду 2

«Мозковий штурм» З чого складається граматична основа речення ? Які речення називаються односкладними ? На які групи поділяються односкладні речення за способом вираження і значенням головного слова ? Які види односкладних речень ми вивчили ? Чим виражається головний член (присудок) в означено-особових реченнях ? Чим виражається головний член (присудок) в неозначено-особових реченнях ?

Номер слайду 3

Номер слайду 4

Творчий диктант ЗЗ Закінчити речення, визначити вид односкладних речень, назвати автора. Зоре моя вечірняя, … За що, не знаю, називають хатину в гаї … І мене в сім’ї великій, сім’ї вольній, новій…. Посадили над козаком явір та … зійди над горою. не забудьте пом’янути незлим, тихим словом. калину. тихим раєм.

Номер слайду 5

Ситуативне завдання Прочитайте речення, у кожному визначте граматичну основу. З’ясуйте, чим виражений головний член речення. Не кидай слів на вітер. З пісні слів не викидають.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

Завдання уроку: - поглибити знання про односкладні речення; - сформувати поняття про узагальнено-особове речення, способи вираження в ньому головного члена; - удосконалювати навички правильно визначати види односкладних речень, конструювати їх і використовувати в усному і писемному мовленні.

Номер слайду 8

На основі запропонованих цілей сформулюйте власні: Я знатиму… Я вмітиму…

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Дослідження-порівняння Прочитайте пари односкладних речень. Виділіть у них присудок. Дослідіть, у якому реченні дієслова вказують на узагальнену особу, а в якому – на конкретну (означену) особу. Довго роздумуй, та не довго роби. – Не роздумуй довго над задачею. Поживемо – побачимо. – Побачимо біля школи сторожа. Не мудруймо багато, а працюймо завзято. – Працюймо, друзі, разом над проєктом ! Батьків не вибирають. – Картоплю вибирають у вересні. За науку цілуйте батькам руку. – Діти, цілуйте маму у щічку і даруйте квіти.

Номер слайду 11

Творче моделювання. Змоделювати народні вислови, дібравши їхнє продовження з другого стовпчика 1. Довго спатимеш - …не відженеш і бичем. 2. До роботи не силуйте, …то не буде й скуки. 3. Звабиш калачем - …вертаєшся до хліба. 4. З’ївши калач, …а до їжі – таки бийте. 5. Їсть за вола, …та й у спину – рогачем. 6. Лежачи на боці, …а робить за комара. 7. Нагодують калачем, …не встигнеш і до самої ночі. 8. На печі …з боргами вставатимеш. 9. Не сиди, склавши руки, …щастя шукає.

Номер слайду 12

Лінгвістична гра “Третє зайве” У кожній групі знайти “зайву” синтаксичну конструкцію. Свій вибір обгрунтуйте. І. 1. Собори душ своїх бережіть, друзі! 2. Поспішайте робити добро! 3. Людина починається з добра! ІІ. 1. Люби свій край. Всю душу солов’їну і серця жар віддай йому в піснях. 2. Люблю України коханої небо, що буде, люблю, й що було. 3. За всіх скажу, за всіх переболію.

Номер слайду 13

ІІІ. 1. Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь 2. Отак сидиш і думаєш… 3. Вік живи – вік учись

Номер слайду 14

Творча робота У хмаринках слів віднайдіть народні вислови. Скласти діалог дискусійного характеру, розкриваючи зміст одного з них (на вибір). Увести в репліки узагальнено-особові речення

Номер слайду 15

Тест «Що я знаю про односкладне речення» 1.Установити відповідність між видами односкладних речень і їх прикладами: Відповідь: Види односкладних речень Односкладні речення Означено-особове Узагальнено-особове Неозначено-особове А. За одного битого двох небитих дають. Б. Мову називають скарбом народу. В. Іди з відкритою душею в широкий день, в широкий світ. Г. Можна все на світі вибирати, сину, вибрати не можна тільки Батьківщину. В А Б

Номер слайду 16

2.Установити відповідність між узагальнено-особовим реченням та морфологічними ознаками його головного члена : Види односкладних речень Односкладні речення Чесне діло роби сміло. Дарованому коневі в зуби не дивлюся. 3. Як дбаємо, так і маємо. А. Дієслово 1 особи множини дійсного способу; Б. Дієслово 2 особи однини наказового способу; В. Дієслово 1 особи однини дійсного способу; Г. Дієслово 3 особи множини дійсного способу. Відповідь: Б В А

Номер слайду 17

«Незакінчене речення» Продовжте репліку: На сьогоднішньому уроці я дізнався (дізналася)… Я навчився (навчилася) визначати … Матеріал сьогоднішнього уроку мені пригодиться …

Номер слайду 18

Домашнє завдання Вивчити правила на сторінці 137. Виконати вправу 211. На основі прислів’їв написати твір-мініатюру, використовуючи односкладні речення. Як сіно косять, то дощів не просять. Решетом воду не носять.

Номер слайду 19

ppt
До підручника
Українська мова 8 клас (Ющук І.П.)
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
1589
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку