Олімпіадні завдання з української мови

Про матеріал

Завдання стануть у нагоді вчителям початкових класів під час підготовки учнів до шкільних олімпіад та проведення контрольних робіт з української мови

Перегляд файлу

http://cdn.a4y.biz/pics/2016-07/12/490273-e4da3b7fbbce2345d7772b0674a318d5.jpg

 

 

ТМР «Умка»

http://babysue.ru/prefix/835880.jpg 

 

 

 

 

Завдання з

української мови

 

 

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=d716a245ff1e0fe6501a586de8d2ae87&n=33&h=215&w=247     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   2017 рік

 

Українська мова

3 клас

1. Виконати математичні дії і записати слово:

КОР-О+И+НИ+ЦКЯ-К (криниця)

 

2. Скласти ланцюжок слів (6слів), де останній склад   попереднього слова є першим складом наступного.

 

3. До слів – назв предметів дібрати слова назви ознак:

Осінь-

Слово-

 

4. Написати хто (що) чим славиться:

Соловейко -

Колос –

Джерельце –

Сонце –

 

5. Скласти з окремих слів речення так, щоб підмет стояв на початку речення:

а) На, звила, кущ, пташка, гніздо.

б) В, дзюрчить, канавки, вода.

Підкреслити підмет і присудок.

 

6. До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб  похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.

Важкі чорні хмари пливли по небу.

Сердитий вітер гойдав віти дерев.

Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.

Настала пізня осінь.

 

7*. Розв’язати ребуси і прочитати скоромовку:

Запиши скоромовку:

РІ___ ВІ_

ДВО         ТРА                ТРА               ДРО

 

8. Продовжіть міркування (6-8 речень)

Ліси треба охороняти, тому що …        

http://lusana.ru/files/22286/653/7.jpg

 

2 варіант

1. Поставити наголос в словах:

Запитання, завдання, предмет, ознака, листопад, шофер,    

читання, виразно.

2. Скласти ланцюжок слів (10 слів), де останній склад  попереднього слова є першим складом наступного солова:

Калина –

3. Доповнити речення, щоб кожне наступне речення було більше на одне слово:

     Ми працюємо.

4. До слів дібрати іменники:

     Пливе –

     Біжить –

5. Вставити антоніми і записати текст:

    У великої річки був брат … струмок.

    Близькі родичі, вони були, як рідні.

    Струмок вузький, а річка … .

    Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води.

    Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.

6. Скласти текст, дібрати заголовок:

    Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї тут змагаються співочим хистом. Зійди у травні на Тарасову гору. І слухають цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, українське широке поле і вся Україна. І тебе зачарують співом солов’ї. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня.

7. Продовжити прислів’я

     а) Не відкладай на завтра те, що … .

     б) За двома зайцями побіжиш … .

     в) праця людину годує, а … .

8. Скласти твір – мініатюру (6-8 речень) на тему ”Без книг не       

      уявляю свого життя”

 

http://img2.labirint.ru/books/473896/scrn_big_1.jpg

 

 

3 варіант

  1. Дописати букви, щоб вийшли три різні слова

. ак, ..ак, …ак.

  1. Виписати слова, в яких звуків і букв однаково.

Дзиґа, пам’ять, ялинка, щоденник, дощик, заєць, подія, пам’ятник, коридор, волосся.

  1. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.

Волога –

Ватра –

Синок –

Слово –

Коні –

  1. Записати 6 (шість) слів, у яких після букви ”р” не ставиться апостроф. Кожне слово ввести в речення.
  2. Списати. У кінці речень поставити потрібні розділові знаки.

Скоро зимові канікули (.)

Скільки днів вони тривають (?)

А скільки свят під час канікул (!)

Як цікаво (!)

Ми всі любимо відпочивати (.)

Яка чудова пора року зима (!)

  1. Замінити вислови одним словом – синонімом

Бити байдики –

Пекти раків –

Закарбовувати на носі –

Кивати п’ятами –

Тримати язик за зубами –

Як дві каплі води –

  1. Дописати казку. Придумати заголовок.

У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то … .

Середній брат Квітень був … . А травень … .

http://img2.labirint.ru/books/473896/scrn_big_1.jpg

4 варіант

 

1. Перебудувати спонукальне речення в розповідне

Бережіть книги – джерело знань!

2. Замінити речення словосполученнями прикметника й іменника.

а) Вітер, який проникає до тіла через весь одяг - …

б) Проміння, яке засліплює очі своїм сяйвом - …

в) Чоловік, який надзвичайно високий - …

3. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.

фара -

салат –

Марія –

товар –

4. В кінці кожного речення поставити потрібний розділовий знак. Слова, що в дужках записати у формі звертання.

- Що ти, (донечка), шепочеш

І чому це ти не спиш

- Я (матуся), спати хочу, але треба вчити вірш

5. Дібрати і записати протилежні за значенням слова

Тихе читання –

Тихий голос –

Тиха вулиця –

Тихе море –

Тиха погода –

6. Прочитати текст. Вставити пропущенні орфограми. Дібрати до нього влучний заголовок.

Світає. Куди щез місяць? І зірочки пірнули у синю безодню неба, .ого край запалав рожевим полум.ям. То сонечко прокинулось! За.веніла піснями земля. Вона .иро вітає новий день.

7.Утворити нове слово додавши одну букву (на початку, всередині або в кінці)

Ім’я, уха, сова, буря, порт, тир, метр.

8.. Зі слів кожного рядка скласти речення і записати їх в такому порядку, щоб вийшов текст. Дібрати до тексту заголовок.

4. На, лежить, хитра, снігу, лисиця.

2. Над, кружляють, нею, ворони.

5. Лисиця, ноги, очі, і, витягнула, закрила.

1. Одна, клюнула, хвіст, в, лисицю, ворона.

3. Тут, спіймала, ворону, і, побігла, в, лисиця, ліс.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 клас

Українська мова

1 варіант

  1. Визначте кількість складів у словах і з єднайте правильну відповідь з відповідним словом
  2. Школа      горобець      стіл
    а) 2            б) 1                в) 3
  1. Поділіть слова для переносу та зробіть звуко-буквенний аналіз слів
    їжак , книжка, гайка
  1. Запишіть слова у формі звертання за зразком
    Петрик — Петрику
    Дідусь — ________________
    Лисичка — ________________
    Матінка — ________________
  1. Яке зі слів ввічливості необхідно використати у цій ситуації
    Катрусю, дай _______________ жовту фарбу.
    а) дякую     б) вибач      в) будь ласка 
  1. Прочитайте текст. Виберіть заголовок
    Наш рідний край – Україна. Найбільша річка України – Дніпро. Вона впадає у Чорне море. На берегах Дніпра розкинувся Київ.
    а) Рідний край     б) Чорне море         в) Київ
  1. Пронумеруйте речення так, щоб утворився текст
    ________________ Там вони збирали квіти.
    ________________ Діти ходили у ліс.
    ________________ На галявині бачили їжачка.
    ________________ Усі задоволені повернулися додому.
  1. Вставте слова в речення, щоб текст звучав правильно
    Галинка і Петрик гралися в парку. На снігу ___________ побачили пташку. _____________ принесли її у школу. ___________стала жити в клітці.
    а) пташка    б) вони       в) діти
  1. Виберіть правильну відповідь
     Текст складається з ________________
    а) зачин, основна частина, кінцівка.
    б) слова та речення
    в) абзаци
  1. Закінчіть речення
    Речення бувають ________________
    а) великі, малі
    б) розповідні, питальні, спонукальні
    в) веселі, сумні
  1. З’єднайте правильні відповіді
    Оленка прийшла з прогулянки.                           Питальне
    Що поставила Марійка у вазу?                           Спонукальне
    Не смітіть на вулиці!                                            Розповідне
  1. Розставте розділові знаки у кінці речення
    А ти посадив своє дерево
    Дятел лікує хворі дерева
    Дбай про лісових жителів
  1. Вставте пропущені слова у речення
    Настала золота ( що? ) ……..
    Листя з дерев ( що робить? ) ………..
    Птахи відлетіли ( куди? ) …………

13. Складіть речення з поданих слів
в, живемо, ми, Україні.

14. Складіть текст-опис про весну.

Словник: теплі, весняні, яскраво, проміння, лагідне, молоденька травичка, весняні квіти, веселі птахи, справжня.
План
1. Які настали дні?
2. Як світить сонце?
3. Що витикається із землі?
4. Як змінюються дерева?
5. Хто господарює в саду?
 

 

docx
Додано
8 квітня 2018
Переглядів
4381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку