Завдання стануть у нагоді вчителям початкових класів під час підготовки учнів до шкільних олімпіад та проведення контрольних робіт з української мови
ТМР «Умка»
Завдання з
української мови
2017 рік
Українська мова
3 клас
1. Виконати математичні дії і записати слово:
КОР-О+И+НИ+ЦКЯ-К (криниця)
2. Скласти ланцюжок слів (6слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного.
3. До слів – назв предметів дібрати слова назви ознак:
Осінь-
Слово-
4. Написати хто (що) чим славиться:
Соловейко -
Колос –
Джерельце –
Сонце –
5. Скласти з окремих слів речення так, щоб підмет стояв на початку речення:
а) На, звила, кущ, пташка, гніздо.
б) В, дзюрчить, канавки, вода.
Підкреслити підмет і присудок.
6. До виділених слів дібрати протилежні за значенням так, щоб похмура картина природи змінилася на протилежну. Дібрати заголовок.
Важкі чорні хмари пливли по небу.
Сердитий вітер гойдав віти дерев.
Жовте листя сумно тріпотіло од вітру.
Настала пізня осінь.
7*. Розв’язати ребуси і прочитати скоромовку:
Запиши скоромовку:
РІ___ ВІ_
ДВО ТРА ТРА ДРО
8. Продовжіть міркування (6-8 речень)
Ліси треба охороняти, тому що …
2 варіант
1. Поставити наголос в словах:
Запитання, завдання, предмет, ознака, листопад, шофер,
читання, виразно.
2. Скласти ланцюжок слів (10 слів), де останній склад попереднього слова є першим складом наступного солова:
Калина –
3. Доповнити речення, щоб кожне наступне речення було більше на одне слово:
Ми працюємо.
4. До слів дібрати іменники:
Пливе –
Біжить –
5. Вставити антоніми і записати текст:
У великої річки був брат … струмок.
Близькі родичі, вони були, як рідні.
Струмок вузький, а річка … .
Струмок швидко мчав з гори, а річка … несла свої води.
Та все ж мілководний струмок і … річка були вірними друзями.
6. Скласти текст, дібрати заголовок:
Як тільки спаде надвечір’я, солов’ї тут змагаються співочим хистом. Зійди у травні на Тарасову гору. І слухають цю солов’їну хвалу Кобзареві Дніпро, українське широке поле і вся Україна. І тебе зачарують співом солов’ї. З кожного гаю лине своя полум’яна пісня.
7. Продовжити прислів’я
а) Не відкладай на завтра те, що … .
б) За двома зайцями побіжиш … .
в) праця людину годує, а … .
8. Скласти твір – мініатюру (6-8 речень) на тему ”Без книг не
уявляю свого життя”
3 варіант
. ак, ..ак, …ак.
Дзиґа, пам’ять, ялинка, щоденник, дощик, заєць, подія, пам’ятник, коридор, волосся.
Волога –
Ватра –
Синок –
Слово –
Коні –
Скоро зимові канікули (.)
Скільки днів вони тривають (?)
А скільки свят під час канікул (!)
Як цікаво (!)
Ми всі любимо відпочивати (.)
Яка чудова пора року зима (!)
Бити байдики –
Пекти раків –
Закарбовувати на носі –
Кивати п’ятами –
Тримати язик за зубами –
Як дві каплі води –
У прекрасної царівни Весни було три брати: Березень, Квітень, Травень. Березень був якийсь дивний. То веселий і теплий, із Сонечком дружить, то … .
Середній брат Квітень був … . А травень … .
4 варіант
1. Перебудувати спонукальне речення в розповідне
Бережіть книги – джерело знань!
2. Замінити речення словосполученнями прикметника й іменника.
а) Вітер, який проникає до тіла через весь одяг - …
б) Проміння, яке засліплює очі своїм сяйвом - …
в) Чоловік, який надзвичайно високий - …
3. Утворити нові слова з слів, переставляючи букви.
фара -
салат –
Марія –
товар –
4. В кінці кожного речення поставити потрібний розділовий знак. Слова, що в дужках записати у формі звертання.
- Що ти, (донечка), шепочеш
І чому це ти не спиш
- Я (матуся), спати хочу, але треба вчити вірш
5. Дібрати і записати протилежні за значенням слова
Тихе читання –
Тихий голос –
Тиха вулиця –
Тихе море –
Тиха погода –
6. Прочитати текст. Вставити пропущенні орфограми. Дібрати до нього влучний заголовок.
Світає. Куди щез місяць? І зірочки пірнули у синю безодню неба, .ого край запалав рожевим полум.ям. То сонечко прокинулось! За.веніла піснями земля. Вона .иро вітає новий день.
7.Утворити нове слово додавши одну букву (на початку, всередині або в кінці)
Ім’я, уха, сова, буря, порт, тир, метр.
8.. Зі слів кожного рядка скласти речення і записати їх в такому порядку, щоб вийшов текст. Дібрати до тексту заголовок.
4. На, лежить, хитра, снігу, лисиця.
2. Над, кружляють, нею, ворони.
5. Лисиця, ноги, очі, і, витягнула, закрила.
1. Одна, клюнула, хвіст, в, лисицю, ворона.
3. Тут, спіймала, ворону, і, побігла, в, лисиця, ліс.
2 клас
Українська мова
1 варіант
13. Складіть речення з поданих слів
в, живемо, ми, Україні.
14. Складіть текст-опис про весну.
Словник: теплі, весняні, яскраво, проміння, лагідне, молоденька травичка, весняні квіти, веселі птахи, справжня.
План
1. Які настали дні?
2. Як світить сонце?
3. Що витикається із землі?
4. Як змінюються дерева?
5. Хто господарює в саду?