Тема заняття:
«Розвиток навичок адаптації та соціальної взаємодії»
Мета заняття:
-
Формування адаптивних навичок у нових ситуаціях.
-
Розвиток навичок самоорганізації та розуміння емоцій.
-
Підвищення впевненості в соціальній взаємодії.
Тривалість:
30-40 хвилин
Необхідні матеріали:
-
Доступ до інтернету та платформи для відеоконференцій (Zoom, Google Meet, тощо).
-
Інтерактивні картки, презентації або малюнки (можна використовувати у форматі PDF або PowerPoint).
-
Спокійна атмосфера та відсутність зайвих відволікаючих факторів.
Структура заняття:
1. Привітання та налаштування на роботу (5 хвилин)
-
Привітатися з дитиною, використовуючи її ім'я, створюючи атмосферу довіри та спокою.
-
Попросити дитину вибрати «настрій дня» (наприклад, через смайлики на екрані) і коротко обговорити, як вона себе почуває.
-
Налаштувати дитину на роботу, розповівши про мету заняття простими словами: «Сьогодні ми навчимося краще розуміти свої почуття і як можна реагувати на різні ситуації».
2. Вступна вправа – «Ситуації навколо мене» (10 хвилин)
-
Показати на екрані серію картинок із різними ситуаціями (наприклад: дитина в новій школі, дитина грає з друзями, дитина чекає черги в магазині тощо).
-
Запитати дитину, як вона себе почуває у кожній із ситуацій, і що вона б зробила в такій ситуації.
-
Допомагати дитині вербалізувати свої емоції та відчуття, підказувати, якщо вона не може знайти слова.
-
Пояснити, що всі емоції важливі й нормально почуватися по-різному.
3. Основна вправа – «Що робити, коли...» (15 хвилин)
-
Представити кілька прикладів складних або незнайомих ситуацій (наприклад: «Що робити, коли ти не знаєш відповіді на запитання вчителя?» або «Що робити, коли тебе не запрошують гратися з друзями?»).
-
Запропонувати дитині обрати правильну стратегію із запропонованих варіантів або придумати свою відповідь.
-
Обговорити кожен варіант: «Чому ти вибрав цей варіант? Як це допоможе?».
-
Підказати дитині адаптивні варіанти поведінки, підкресливши важливість збереження спокою та пошуку вирішення проблеми.
4. Творча вправа – «Мій супергерой» (7-10 хвилин)
-
Запропонувати дитині уявити, що вона супергерой, який завжди знаходить вихід із складних ситуацій.
-
Використовуючи інтерактивний інструмент (наприклад, онлайн-дошку або спільний документ), разом із дитиною створити зображення або опис супергероя. Попросити її розповісти, які у нього суперздібності (наприклад, вміння знаходити друзів, завжди залишатися спокійним).
-
Важливо, щоб дитина відчула, що може впоратися з адаптивними труднощами, використовуючи свої внутрішні ресурси.
5. Підсумок і завершення (5 хвилин)
-
Підвести підсумки заняття, запитавши дитину, що їй найбільше сподобалося.
-
Похвалити її за участь та активність, підкресливши, що вона зробила великий крок до кращого розуміння своїх емоцій і поведінки.
-
Попросити дитину придумати ситуацію, в якій вона могла б застосувати отримані знання.
Домашнє завдання (не обов'язково, якщо дитина готова):
-
Запропонувати дитині придумати свою ситуацію або приклад, де їй потрібно було знайти адаптивне рішення. На наступному занятті вона розповість, як впоралася із завданням.
Такий формат заняття допоможе дитині з адаптивними труднощами не лише краще зрозуміти власні емоції та дії, але й розвинути навички, необхідні для взаємодії з іншими людьми та подолання труднощів у повсякденному житті.
4o
Початок форми
Кінець формиChatGPT может допускать ошибки. Рекомендуем проверять важную информацию.