Онлайн корекційно-розвиткове заняття «Розвиток навичок адаптації та соціальної взаємодії»

Про матеріал
Корекційно-розвиткове заняття для дитини з ООП з адаптивними труднощами в онлайн-форматі Заняття зорієнтоване на розвиток навичок адаптації та соціальної взаємодії.
Перегляд файлу

Тема заняття:

«Розвиток навичок адаптації та соціальної взаємодії»

Мета заняття:

  • Формування адаптивних навичок у нових ситуаціях.
  • Розвиток навичок самоорганізації та розуміння емоцій.
  • Підвищення впевненості в соціальній взаємодії.

Тривалість:

30-40 хвилин

Необхідні матеріали:

  • Доступ до інтернету та платформи для відеоконференцій (Zoom, Google Meet, тощо).
  • Інтерактивні картки, презентації або малюнки (можна використовувати у форматі PDF або PowerPoint).
  • Спокійна атмосфера та відсутність зайвих відволікаючих факторів.

Структура заняття:


1. Привітання та налаштування на роботу (5 хвилин)

  • Привітатися з дитиною, використовуючи її ім'я, створюючи атмосферу довіри та спокою.
  • Попросити дитину вибрати «настрій дня» (наприклад, через смайлики на екрані) і коротко обговорити, як вона себе почуває.
  • Налаштувати дитину на роботу, розповівши про мету заняття простими словами: «Сьогодні ми навчимося краще розуміти свої почуття і як можна реагувати на різні ситуації».

2. Вступна вправа – «Ситуації навколо мене» (10 хвилин)

  • Показати на екрані серію картинок із різними ситуаціями (наприклад: дитина в новій школі, дитина грає з друзями, дитина чекає черги в магазині тощо).
  • Запитати дитину, як вона себе почуває у кожній із ситуацій, і що вона б зробила в такій ситуації.
  • Допомагати дитині вербалізувати свої емоції та відчуття, підказувати, якщо вона не може знайти слова.
  • Пояснити, що всі емоції важливі й нормально почуватися по-різному.

3. Основна вправа – «Що робити, коли...» (15 хвилин)

  • Представити кілька прикладів складних або незнайомих ситуацій (наприклад: «Що робити, коли ти не знаєш відповіді на запитання вчителя?» або «Що робити, коли тебе не запрошують гратися з друзями?»).
  • Запропонувати дитині обрати правильну стратегію із запропонованих варіантів або придумати свою відповідь.
  • Обговорити кожен варіант: «Чому ти вибрав цей варіант? Як це допоможе?».
  • Підказати дитині адаптивні варіанти поведінки, підкресливши важливість збереження спокою та пошуку вирішення проблеми.

4. Творча вправа – «Мій супергерой» (7-10 хвилин)

  • Запропонувати дитині уявити, що вона супергерой, який завжди знаходить вихід із складних ситуацій.
  • Використовуючи інтерактивний інструмент (наприклад, онлайн-дошку або спільний документ), разом із дитиною створити зображення або опис супергероя. Попросити її розповісти, які у нього суперздібності (наприклад, вміння знаходити друзів, завжди залишатися спокійним).
  • Важливо, щоб дитина відчула, що може впоратися з адаптивними труднощами, використовуючи свої внутрішні ресурси.

5. Підсумок і завершення (5 хвилин)

  • Підвести підсумки заняття, запитавши дитину, що їй найбільше сподобалося.
  • Похвалити її за участь та активність, підкресливши, що вона зробила великий крок до кращого розуміння своїх емоцій і поведінки.
  • Попросити дитину придумати ситуацію, в якій вона могла б застосувати отримані знання.

Домашнє завдання (не обов'язково, якщо дитина готова):

  • Запропонувати дитині придумати свою ситуацію або приклад, де їй потрібно було знайти адаптивне рішення. На наступному занятті вона розповість, як впоралася із завданням.

Такий формат заняття допоможе дитині з адаптивними труднощами не лише краще зрозуміти власні емоції та дії, але й розвинути навички, необхідні для взаємодії з іншими людьми та подолання труднощів у повсякденному житті.

4o

Початок форми 

Кінець формиChatGPT может допускать ошибки. Рекомендуем проверять важную информацию.

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
16 вересня
Переглядів
111
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку