Опис досвіду роботи вчителя англійської мови Новіченко Н.В.

Про матеріал
Опис досвіду роботи вчителя англійської мови середньої школи Новіченко Ніни Вікторівни
Перегляд файлу

 

Розвиток навичок критичного мислення здобувачів освіти як невід’ємна частина оптимізації навчання англійської мови в інноваційному освітньому просторі

 

    Сьогодні перед вчителем англійської мови постає нелегке питання: як зробити, щоб урок був цікавим для учнів, щоб розкрив їх творчий потенціал особистості, поставив її в ситуацію самостійного пошуку, сприяв розширенню кругозору, забезпечив використання знань з інших предметів на практиці. Цього можна досягти лише за умови, якщо вчитель знаходить оригінальні, нестандартні шляхи навчання іноземної мови.

Вважаю, що вчителями не стають – ними народжуються. Бути справжнім вчителем це дуже відповідальна та наполеглива  праця. Тому на уроках   завжди  намагаюся проявляти творчість, постійно шукати  нові шляхи активізації діяльності учнів на всіх етапах навчальної роботи,  впроваджувати оригінальні форми пояснення матеріалу, використовувати інтерактивні технології навчання.   З упевністю можу стверджувати те, що як з перших уроків вчитель зацікавить учнів до вивчення англійської мови і сприятиме всебічному розвитку дитини , такий і буде його кінцевий результат. І якщо він не викличе інтерес в учня з перших днів, то ця дитина, назавжди залишиться глухою, байдужою до вивчення іноземної мови; буде жити без радощів пізнання і відкриття чогось нового і невідомого під час уроків англійської мови. Зі свого досвіду, можу твердо стверджувати, що процес навчання – це не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в цьому процесі.

Вчитель досягне успіху лише тоді на своїх уроках, коли зрозуміє, що дітям подобається все нове і цікаве. Ми, вчителі, повинні пам'ятати, що одна й та сама модель проведення уроків, не дає можливості дітям розкрити себе повністю, зупиняє розвиток творчого потенціалу навчання.

Головним у роботі з дітьми, на мою думку, є любов до них, щира усмішка та повага. Адже діти тонко відчувають правду і не пробачають фальші.

 

Незважаючи ні на що, урок завжди починаю з позитивним настроєм, вважаю це запорукою ефективного навчання. Також практикую різні моделі проведення уроків , бо ж саме це дає можливість учням розкрити повністю себе і свої можливості. Основними принципами роботи є комунікативна спрямованість, науковість, доступність, культура спілкування та позитивне ставлення до предмету.

У своїй педагогічній діяльності я керуюся переконанням, що побудова громадянського суспільства, інтеграція України у світове та європейське співтовариство передбачають орієнтацію на людину, її духовну культуру і визначають основні напрями модернізації навчально-виховного процесу. Своїм кредо вважаю: “Учитель не той, хто вчить, а той, у кого вчаться”.  Щоб наблизити навчальну ситуацію на уроці до сучасного життя і разом з цим зацікавити учнів до вивчення англійської мови, я у своїй практиці намагаюся впроваджувати інноваційні технології, але в жодному разі не перевантажую ними уроки. Для того, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно перебуваю у пошуках методів виховання і розвитку дітей засобами свого предмета в процесі навчальної та позакласної діяльності. Щоб процес навчання справді був ефективнішим, організовую навчальний процес так, щоб учні були здатні використовувати англійську мову як під час спілкування в реальних життєвих ситуаціях, так і для набуття знань. Хотіла б зразу зазначити, що досвід, який презентую, далеко не новаторський, а раціоналізаторський, зібраний при вивченні різної методичної літератури, своєї педагогічної практики і успішно апробований безпосередньо на власних уроках. Йдучи на урок у будь-який клас, щоразу задумуюся, яким же має бути сучасний урок, як організувати і провести його, щоб отримати максимальну віддачу? Хочу зупинитися на декількох технологіях інноваційного навчання англійської мови зі свого власного досвіду роботи, а саме: інтерактивні технології, технології організації групової навчальної

 

діяльності та технології ситуативного моделювання; Інтернет ресурсів. Вважаю, що всі  технології можна розділити на: 1) технології, що готують до комунікативної діяльності і сприяють формуванню різних мовних навичок; 2)технології, що забезпечують комунікативну діяльність і сприяють формуванню та удосконаленню умінь аудіювання, говоріння, читання, письма. Результатом навчання учнів іноземної мови є формування у них навичок і умінь користування мовою як засобом спілкування, тому вважаю, що всі освітні  технології спрямовані на розвиток та формування в учнів комунікативної компетенції. Працюю з дітьми від п’ятого до одинадцятого класу. Впевнена, методи і форми навчання повинні бути різними для кожного класу, адже є різні, індивідуальні за своїм складом  учнівські колективи.

Під час уроків я постійно використовую знання вихованців з історії, географії, зарубіжної літератури, музики, образотворчого мистецтва. То ж як зробити процес навчання цікавим та раціональним для учнів?  Переконуюсь, що найефективніше розвиток особистості здійснюється у грі. Зміст творчої активності дитина набуває саме в ній, тому що гра забезпечує емоційний комфорт, дає можливість самовизначитися,  самореалізуватися, усвідомити власне «я» та відчути себе більш розкутим. Вважаю  гру тою іскринкою, яка запалює вогник допитливості та зацікавлення учнів до предмета. Адже на сучасному уроці, який вимагає від дітей великої інтенсивності та концентрації уваги, напруги сил і знань, різного роду змагання допомагають зняти втому у дітей, розвивають уяву, увагу, допомагають подолати   мовний бар’єр.  Приклади ігор:

Гра «передай запитання». Мета гри – розвиток навичок усного мовлення, закріплення лексики, граматичних структур.

Гра «сніжний ком». Ціль даної гри – закріплення або повторення лексичних одиниць.      

 

Ефективними при вивченні іноземної мови є такі форми спілкування, як драматизація і рольова гра.

Драматизація – уявлення у вигляді сцен, розповідей, казок, кумедних історій. Завдання учнів полягає в тому, щоб втілити задану тему і сюжет в акт розмови.

Рольова гра може зображувати елементарні комунікативні дії (покупки у магазині, привітання зі святами, знайомство). Можуть бути й такі рольові ігри, учасники яких виконують узагальнені соціальні ролі лікаря, менеджера по персоналу, актора.

Як показує практика, дієвим засобом розвитку позитивної мотивації є участь у різноманітній проектній діяльності. В проектній роботі з англійської мови учні долучаються до організованої вчителем пошукової, учбово-пізнавальної діяльності, опираючись при цьому на вже наявні можливості, здібності до творчого мислення.

 

C:\Users\Володя\Documents\images (1).jpgC:\Users\Володя\Documents\Без названия.jpg

 Проекти передбачають активізацію учнів: вони повинні писати, вирізати, наклеювати, шукати потрібну інформацію, спілкуючись з людьми, шукати фотографії та малюнки. В основному, більшість проектів виконується моїми учнями в ході підсумкових уроків, коли по результатам його виконання я оцінюю засвоєння учнями певного учбового матеріалу. Прикладом таких робіт можуть слугувати такі проекти, як “My dream clothes”, “It’s my favourite shop”, “My favourite season”, “Great Britain”, “Forgotten inventions”, “Ukrainian writers and poets”, “Famous composers of the 20th century”, “Kyiv – the capital of Ukraine” etc.

 Захоплюючись нестандартними формами роботи, діти не помічають, що вчаться, пізнають, запам’ятовують нове, орієнтуються в надзвичайних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, поняття, розвивають фантазію. Навіть найбільш пасивні учні беруть участь у нестандартних змаганнях з великим бажанням, докладаючи всіх зусиль, щоб не підвести свою команду.  G:\школа\IMAG0575.jpg

Комунікативний метод базується на здібності використовувати мову. Реальне використання мови, особливо в соціальному плані, є моїм пріоритетним завданням викладання. Для полегшення роботи учнів я виконую багато ролей. Я і менеджер діяльності у класі, і радник, відповідаючи на запитання учнів та спрямовуючи їхні виступи, і співрозмовник та учасник процесу навчання разом з учнями. Інколи для виконання якоїсь певної ролі слід згадати знання акторської майстерності.

Намагаюся слідувати наступним принципам викладання:

Практичність знань учнів;

Підготовка до зовнішнього тестування;

Особистісно-зорінтоване навчання;

Комунікативне спрямування навчання.

Я впроваджую різні технології навчання. Учні вживають мову в таких видах діяльності: ігри, рольові ігри та завдання з вирішуванням проблем. Робота часто проходить у маленьких групах, де кожен має певний час для переговорів.

 Широко використовую автентичні матеріали. Для зацікавлення вивчення англійської мови намагаюся залучати додаткові цікаві країнознавчі матеріали, в моєму арсеналі я маю велику добірку роздаткового матеріалу, граматичних таблиць. Завдяки таким формам ,на мою думку,підвищується і прагнення в більшій мірі спиратися на свідомість в оволодінні іноземною мовою, розвивати мислення, пам’ять, формувати загальні і специфічні навчальні уміння, наприклад, уміння користатися словником, підручником.

Урок часто розпочинається  з обговорення будь-якої теми з повсякденного життя учнів чи школи,очікування свята чи канікул, спогади минулого – учні починають згадувати подробиці, висловлювати свої думки – починається спілкування, що є добрим початком і створює доброзичливу, партнерську атмосферу.

 

WHAT IS FOR SUPPER?

 

- It is nine o’clock and you are not in bed yet. What will Father say when he comes home?

- He’ll say, “ Supper! Supper! What’s for supper?”

 

A GOOD STUDENT

     - Can you tell me anything about the great chemists of the 17th century?

      -Yes, sir. They are all dead, sir.

 

При вивченні граматики  особливу роль посідають рольові ігри. Часто у роботі практикую гру«Naughty Words».Учні отримують картки зі словами з яких потрібно скласти речення. Таким чином,кожен може відчути себе на місці підмета,присудка чи другорядних членів речення.Такий вид діяльності надзвичайно ефективний при вивченні порядку слів у реченнях різного типу. Враховуючи особливість рівня володіння мовою в цій грі можна знайти місце для кожного: одна група дітей  виконує роль підмета чи присудка,а учням з       іншої групи  можна доручити роль крапки чи знаку запитання. Цю форму роботи я застосовую при вивченні таких граматичних тем як: «Утворення розповідних,питальних та заперечних речень в Present Simple, Past Simple та Future Simple», «Способи утворення порівняння прикметників» та ін.  Ось тут і стане в пригоді гра «Naughty Words»,адже в такій формі осмислення,засвоєння і закріплення матеріалу проходить досить легко. Діти з радістю перевтілюються в прикметники різного типу, «додають» друзів-суфіксів,навіть не задумуючись над правилами утворення їх. При виконанні письмових завдань обіграні ситуації використовуються з великим успіхом.

  COMPUTERS.  THE PASSIVE. WORD ORDER.

I.CHANGE THE ACTIVE SENTENCES INTO THE PRESENT SIMPLE PASSIVE OR PAST SIMPLE PASSIVE. TRANSLATE THE SENTENCES FROM  UKRAINIAN  TO  ENGLISH.

                  1.   Десять  років тому  пісню написали  мої друзі.

     2. Люди часто дивляться цікаві фільми по телевізору.

                  3 .Двоє дітей розбили вікно.

                 4.  Вони будують красивий дім.

                 5.   Я купую газети кожний день.

                 6.   Мій друг відіслав лист на минулому тижні.

 

II.TRANSLATE THE SENTENCES FROM  UKRAINIAN TO ENGLISH USING  THE

       PRESENT  SIMPLE PASSIVE OR  PAST SIMPLE PASSIVE.

                  1.Іноді мені дають читати книжки

                         2.Вазу розбили два дні тому.

                         3.Чай не вирощують в Україні.

                          4.Їм зловили рибу на обід.

                          5.Мені розповідають казки кожний вечір.

                          6.Собаку знайшли в парку.

 

Слід також відзначити, що ігровий, захоплюючий характер нетрадиційних завдань знижує стресогенний фактор перевірки рівня розвитку, дозволяє дітям, які мають низький рівень навчальних досягнень, почувати себе комфортно в  колективі однолітків, відчути себе потрібними у  спільній діяльності.

Використовуючи активні форми навчальної діяльності, можна змінювати підходи до наочності: вона повинна містити елемент роздуму, на основі якого учні самостійно опрацьовують матеріал. Висловлювання учня як продукт такої організації навчання буде результатом його думки й рук. І це, на моє глибоке переконання, є найважливішим досягненням, бо лише покоління, яке здатне відійти від механічного репродукування, матиме сили зробити новий крок у політиці та економіці. Жоден із нас не може передбачити проблем, що випадуть на долю дітей у майбутньому. Безумовно, вони повинні багато знати, але в умовах інформаційних технологій необхідно навчити дитину вчитися самостійно, самостійно здобувати знання, орієнтуватися на використання здобутих знань у повсякденному житті. А інтерактивні методи навчання на уроках англійської мови виховують особистість і готують її до реального життя.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Сухаручкіна Любов Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Самойленко Наталія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Англійська мова (7-й рік навчання) 7 клас (Несвіт А.М.)
Додано
20 лютого 2021
Переглядів
12261
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку