Задачі практичного змісту. Компетентнісно - зорієнтоване навчання. Задачі з математики. 5-6 клас
Вивчаючи теми площі квадрата та прямокутника(5 клас), пропоную виміряти вдома розміри своєї кімнати, а на уроці виконати практичну роботу, де потрібно обчислити кількість шпалер та фарби, потрібної для ремонту цієї кімнати.
Вивчаючи «куб, паралелепіпед» варто запропонувати учням власноруч виготовити заготовки для цих фігур, і навпаки- дати готові вирізки, попрохавши скласти потрібну фігуру.
Маючи коробочку (куб чи паралелепіпед) пропоную насипати учням в неї піску чи налити води, якщо це залізна чи скляна коробка-тобто визначити місткість даної посудини. (об’єм куба, паралелепіпеда).
А ось такі задачі ще краще мотивують.
1. Урожайність цибулі-4о кг з однієї сотки; оцінити результативність роботи господаря на городі, якщо він під цибулю відвів ділянку прямокутної форми, 60м на 35м. Потім продав цибулю, ціною 10 грн за 1 кг. На закупівлю насіння було витрачено 200 грн. Чи прибутковий такий бізнес?
2. Кожного місяця батько отримує 7000 грн заробітної плати, а мама- 5000 грн. Чи зможе сім’я через три місяці придбати потрібний для сина комп’ютер ціною 14000 грн , якщо 2/3 зарплатні в місяць відходить на побутові витрати.
3. Сім’я вирішила відпочити в Криму. Потрібно зробити певні фінансові розрахунки поїздки: витрати на бензин, на проживання + кошти на власні потреби. Задаємо необхідні значення: відстань від пункту відправки до пункту призначення, вартість 1 л бензину, витрати автомобіля, вартість 1 доби проживання , кількість днів відпочинку і т. д.