Опис досвіду роботи вчителя початкових класів "Ігрова навчальна діяльність учнів початкових класів на уроках математики"

Про матеріал

У поданому матеріалі розкриваються особливості впровадження гри на уроках математики в початковій школі. Запропонований матеріал допоможе вчителю збудити інтерес учнів до вивчення математики, зняти напруження від звичної навчальної діяльності, сприяти вихованню розумової активності, розвитку логічного мислення, пам'яті, вміння аргументовано доводити власну думку.


Перегляд файлу

ВСТУП

 

Школа гри, що правильно керується,

відкриває дитині вікно у світ

ширше та надійніше, ніж читання.

Ж. Фабр

 

В сучасній школі виникає насущна потреба у розширенні методичного потенціалу в активних формах навчання, до яких відносяться ігрові технології. Ігрові технології  є складовою частиною педагогічних технологій, однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити цікавою і захоплюючою не тільки роботу учнів на творчо – пошуковому рівні, але і буденні кроки по вивченню навчальних предметів.

Цікавість умовного світу гри робить життя позитивно емоційно забарвленим, а емоційність ігрового дійства активізує всі психологічні процеси і функції дитини. Інший позитивний бік гри є те, що вона сприяє використанню знань у новій ситуації, тобто, засвоюваний навчальний матеріал проходить через своєрідну практику, вносить різноманітність і зацікавленість у навчальний процес.

Застосування ігрових технологій на уроках в початкових класах є необхідним, так як цінність гри в психолого-педагогічному контексті очевидна. При умові адекватного відношення вчителя до дидактичної гри  і розумного використання її потужного психолого-педагогічного потенціалу, гра стає тим оптимальним інструментом, який комплексно забезпечує:

  • успішність адаптації дитини у новій ситуації розвитку;
  • розвиток молодшого школяра як суб’єкта власної діяльності та  поведінки, його ефективну соціалізацію;
  • збереження та закріплення його морального, психічного і фізичного здоров’я.

Дитина фактично входить в світ дорослих через гру. Гра – це її біологічна потреба, гра – це праця, гра – це навчання. Гра – найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини, але гра на уроці – не розвага, а звичайні вправи, замасковані в цікаву форму. Збуджена під час гри думка підводить учня до самостійних пошуків, висновків і узагальнень, які, в свою чергу, зміцнюють свої знання і перетворюють їх у переконання.

 

Мета моєї роботи:  показати, що використання ігрових технологій на уроках в початкових класах є одним з найбільш перспективних шляхів удосконалення навчального процесу.

 

Завдання:

  • ознайомитися з виникненням і розвитком теорії  гри;
  • розглянути психолого-педагогічні аспекти використання дидактичної гри на уроках в початковій школі;
  • підкреслити цінність і ефективність використання навчальної гри  в діяльності молодшого школяра;
  • показати приклад практичного застосування навчальних ігор на уроках в початкових класах.

 

 

 

 

Ігрова навчальна діяльність учнів початкових класів на уроках математики

 

  1. Завдання вчителя при підготовці і проведенні ігор

Формування учня як самостійної, ініціативної, вдумливої особистості буде успішним, якщо вчитель потурбується про це з першого проведеного уроку. Тому я вважаю, що одним з найперспективніших шляхів виховання активних учнів, озброєння їх необхідними вміннями і навичками є впровадження активних форм і методів навчання, серед яких провідне місце займають навчальні ігри. Гра є незмінним важелем розумового розвитку дитини. Ігрову форму занять створюю за допомогою ігрових прийомів і ситуацій, які дозволяють активізувати пізнавальну діяльність учнів. Ігри проводжу систематично на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблення вмінь і навичок, засвоєння правил гри, розвитку пам’яті, виховання кмітливості, самостійності, наполегливості.

Перед проведенням ігор з дітьми я доступно викладаю сюжет, розподіляю ролі, ставлю перед дітьми пізнавальне завдання. Щоб гра не набридла, вношу у неї деякі зміни, ускладнюю завдання. Готуючись до заняття чітко продумую послідовність ігрових дій, організацію учнів, тривалість гри, її контроль, підбиття підсумків та оцінку. Пояснення під час гри – лаконічне і зрозуміле, пробуджує інтерес. Я впевнена, що захопившись грою, дитина не помічає, що вчиться, запам’ятовує нове, орієнтується у надзвичайних ситуаціях, що поповнюється запас її понять, уявлень, розвивається фантазія.

Підбираючи для молодших школярів різноманітні ігри, вводжу учнів під час навчальної діяльності у ситуації пізнавальної активності. Мої діти постійно спонукають мене до пошуку нових ігор та використання їх у навчально-виховному процесі. Це такі форми ігрової діяльності як дидактична гра, ігрова ситуація, ігровий прийом, ігрова вправа. Плануючи організацію ігрової діяльності на уроці, обов’язково визначаю навчальну, розвивальну і виховну мету, кожна з яких спрямована на розв’язання завдань, визначених програмними вимогами для учнів початкової школи.

 

2. Використання гри та ігрових ситуацій на уроках математики

Одним із основних завдань початкового курсу математики є формування у молодших школярів міцних обчислювальних навичок. Це складний, довготривалий процес, протягом якого знання уточнюються, збагачуються. При цьому треба зважати на те, що діти по-різному відносяться до занять математики, мають неоднакові математичні здібності, різний психічний настрій до сприйняття і усвідомлення знань.

Ефективними засобами пробудження живого інтересу до вивчення  предмету математики поряд з іншими методами є розвивальні ігри. Гра переключає довільну увагу дітей на навчальний процес, на розв’язання навчального завдання. Вона спонукає учнів до виконання більшої кількості різних завдань, сприяє більш свідомому, ґрунтовному засвоєнню знань, умінь і навичок. Застосування ігор на уроці математики допомагає мені урізноманітнити роботу учнів, зняти напруження від звичайної навчальної діяльності, переключити увагу школярів.

 Використовуючи ігровий метод навчання, необхідно дотримуватись таких основних вимог:

  • ігрове завдання має збігатися з навчальним;
  • зміст має бути посильним для кожної дитини;
  • підсумок гри має бути чітким і справедливим.

Зі своєї практики я роблю висновки, що гра дуже подобається  дітям. По-перше, вона дарує дітям  радість і захоплення, пробуджує в душі кожного з них добрі почуття та вогник творчості. По-друге, вона дає змогу привернути увагу й тривалий час підтримувати інтерес до тих важливих і складних завдань, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається. Саме в іграх розвивається кругозір дитини, кмітливість. Діти дізнаються багато нового, корисного. Але головне – гра допомагає засвоїти і закріпити знання з математики.

Подача нового матеріалу в ігровій формі, з наступним проведенням практичної роботи, дає кращі результати, ніж традиційна форма викладу. В ситуації дидактичної гри дитина засвоює   програмовий    матеріал    успішніше    і    засвоєння відбувається без особливого напруження, ніби само собою.

 Перед використанням гри на уроці математики я добре обмірковую участь і ролі лідерів і малоактивних дітей. Адже гра є гарним засобом виховання волі. Саме в грі проявляється бажання добровільно, з власної ініціативи підкорятися різноманітним вимогам. Цінність ігрової діяльності я бачу і в тому, що вона володіє найбільшими можливостями для формування дитячого колективу, дозволяє дітям самостійно  вступити в ті чи інші форми спілкування. Ігри готують дітей до подолання навчальних труднощів, забезпечують успіх в іграх більшої складності. Перед початком математичної гри обов’язково потрібно поставити мету, а в кінці зробити висновок.

Мій власний досвід свідчить про те, що які б педагогічні технології ми не впроваджували в практику, досягнення та результат діяльності можна отримати, лише зацікавивши учнів на уроці. І саме тут мені допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі – це перша можливість проявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.

У своїй практиці використовую такі ігри, як: «Хто швидше?», «Магазин», «Ланцюжок», «Мовчанка», «Ромашка», «Драбинка», «Закінчи приклад», «Математична рибалка», «Хто швидше долетить до зірочки?», «Найшвидший поштар», «Альпіністи» та інші.

Таким чином, використання ігор на уроках математики стає важливим засобом розвитку інтересу до вивчення цього предмету і дає можливість більш об’єктивно оцінити знання і вміння учнів з даної теми.

 Щоб та сама гра не набридала, через певний час треба вносити у неї деякі зміни, ускладнювати завдання, враховуючи засвоєний матеріал, індивідуальні особливості молодших школярів.

  Підвищують інтерес до навчання учнів та їх активність вправи-загадки у віршованій формі. Віршовані задачі використовую при вивченні додавання й віднімання в межах 10, 20, 100, збільшення та зменшення числа на кілька одиниць, для закріплення табличного й позатабличного множення та ділення, вивчення мір часу.

 Особливо дітям подобаються уроки-подорожі. Захоплені ними, вони легко засвоюють програмовий матеріал, набувають нові знання, уміння і навички, а процес навчання стає цікавим, у дітей створюється робочий настрій, легше долаються труднощі, знімається втома, напруга, підтримується увага.

 Мій девіз: «Навчати граючись». І це не заважає навчанню дітей, а, навпаки, допомагає учням знайомитися з новим для них навчальним матеріалом, закріплює вивчений.

На кожному уроці я намагаюсь провести гру, ігрову вправу, розучити лічилку, відгадати загадку, ребус, задачі-жарти. (Додаток № 1)

Цей цікавий матеріал не тільки розважає дітей, дає можливість їм відпочити, переключитися, а й змушує їх задуматися, розвиває ініціативу, направляє на пошуки нетрадиційних способів вирішення, стимулює розвиток нестандартного мислення.

Окремо зупинюся на вивченні геометричних фігур. Я виготовила геометричний матеріал, де предмети зображені при допомозі геометричних фігур – круга, квадрата, прямокутника, трикутника, точки, прямої, відрізка. По цих картках працюю з учнями по закріпленню знань з геометричних фігур.

Задаю їм такі питання:

1.     Що зображено на малюнку?

2.     З яких геометричних фігур складається малюнок?

3.     Полічи, скільки прямокутників, квадратів, трикутників, кругів, відрізків тут?

4.     Яка різниця між квадратом і прямокутником?

5.     Як знайти периметр трикутника? І т.д.

При вивченні нумерації чисел в межах 10 використовую вірші С. Маршака, загадки, скоромовки. Так учні краще запам’ятовують.

В початкових класах діти ще дуже непосидючі. Тому великого значення я надаю фізкультхвилинкам. Проводжу їх у вигляді гри, дуже часто вони бувають віршованої форми. Фізкультхвилинка - корисна не лише для здоров’я учнів, а й для навчання. Якщо вдало підібраний її зміст, тобто, відповідно до навчального матеріалу, то таким чином можна повторити з учнями те, що вони вивчають на уроці.

Наприклад на повторення лічби:

«Раз, два - дерева,

Три, чотири - вишли звірі,

П’ять, шість - пада лист,

Сім, вісім - птахи в лісі,

Дев’ять, десять - це сунички

Підвели червоні личка».

На уроках математики можливі і спортивні ігри. Потрібно заздалегідь приготувати картки з нескладними прикладами і відповідями. На одних картках – відповіді правильні, на інших неправильні. Вчитель по черзі показує картки, а учні у відповідь роблять певні рухи. Наприклад, при правильній відповіді - руки вгору, при неправильній – руки вперед. Гімнастичні вправи можуть бути найрізноманітнішими. Так за 2-3 хвилини клас повністю готовий до роботи.

Надзвичайно підвищує в учнів інтерес до математики, сприяє розширенню дитячого кругозору та ознайомлює із цікавими математичними фактами – математичний куточок. Він повинен бути в міру яскраво, проте цікаво оформлений, а його матеріал – пов’язаний з програмним матеріалом. Назвали ми свій куточок так: «Дізнайся, відгадай, обчисли!» і часто використовуємо під час уроку. Іноді цікаві математичні факти, головоломки, загадки, задачі-жарти збирають й самі учні. Для збереження матеріалів куточка були заведені папки. (Додаток № 2)

Включення в урок ігор і ігрових моментів робить процес навчання цікавим, створює в дітей бадьорий робочий настрій, полегшує подолання труднощів у засвоєнні навчального матеріалу.

 

 

 

 

 

Додаток № 1

Розвивальні ігри на уроках математики

Гра «Листоноша»

Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».

 

Гра «Не скажу»

Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5, вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40, 45 і т.д.

 

Гра «Ряд – переможець»

Мета: формувати навички табличного множення

 Школярі обирають із кожного ряду по двоє учнів. Ці діти стоять навпроти свого ряду, а інші учні по черзі швидко пропонують їм розв’язати приклади на множення і ділення. Підраховують, хто більше правильно  розв’язав прикладів. Під час підбиття підсумків ряд – переможець підводиться і плескає в долоні.

 

Гра «Знайди пару»

Мета: перевірити рівень засвоєних учнями навичок табличного множення і ділення.

Для проведення гри команди шикуються у дві шеренги. Гравці прикріплюють на грудях таблички з числами 2, 3, 4, 5. 6, 7, 8, 9. Перед кожною командою ставлять два стільці. Вчитель називає будь – яке число, що є добутком двох одноцифрових чисел.

Учні із кожної команди. Які мають номери 5 і 3. Вибігають і сідають на стільці. За кожне правильно виконане завдання пара, яка швидше і правильно виконала завдання, отримає 1 бал.

 

Гра «Навпаки»

Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху або просторові відношення між предметами, а викликаний учень повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч – праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».

 

Гра «Відгадай приклад»

Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.

 

Гра «Де дзвенить дзвіночок?»

Одній дитині зав’язують очі хустинкою. Друга дитина ходить з дзвіночком по класній кімнаті і подзвонює ним у різних місцях. Перша відгадує, де подзвонили, називаючи місце звуку   відносно   себе:    «Подзвонили праворуч    від    мене», «Подзвонили зліва від мене» і т.д. Той , хто після умовної кількості дзвінків жодного разу не помилився, отримує дзвіночок і займає місце свого попередника.

 

 

Гра «Мікрофон»

Один учень називає приклад, а інший відповідь до нього.

Гра «Що змінилося?»

Учитель ставить на столі 5 іграшок: заєць, ведмідь, вовк, лисиця,їжак. Учні називають: перший – заєць, другий – ведмідь і т. д. Потім учні заплющують очі, а вчитель переставляє іграшки місцями. Учні розплющують очі і розповідають, що змінилося.

 

 

Гра «Знайди сусідів»

- На дошці – таблиці з геометричними фігурами:

 

 

 

 

Учні викладають картки з потрібними цифрами.

 

Гра «Потяг»

Зміст гри. Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший викликаний  учень говорить: «Я – перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т.д. Потім діти повертаються в другу сторону – останній вагон стає першим. Діти називають свої порядкові номери справа наліво.

 

Гра «Кожній іграшці – своє місце»

Дошка поділена на три частини, на кожній записані цифри. Учням  роздають  зображення  іграшок,  на  яких  закріплено картинки з прикладами. Необхідно розв’язати приклади. Кожна відповідь – записана на дошці цифра, на місце якої прикріплюють ту чи іншу іграшку.

 

Гра «Будь уважний»

Скільки лапок у вовків? (4)

Скільки в мишки є хвостів? (1)

Скільки вушок у зайців? (2)

Скільки пальців на руці? (5)

Скільки крил є у лисиці? (Ніскільки)

Скільки в теремі криниць? (Ніскільки)

Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)

Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)

 

Гра «Математична зарядка»

Мета: перевірити рівень знань табличного множення і ділення.

Гравці обох команд шикуються в дві шеренги. Ведучий називає різні числа. Якщо число ділиться на 4, гравці підводять праву руку, а якщо ділиться на 5 – присідають. Гравець, який припустився помилки, залишає гру. Конкурс завершується, коли названі всі числа: 8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 36, 45, 50.

Виграє та команда, яка має більшу кількість балів, адже кожен гравець приносить по одному балу.

 

Гра  - естафета «Заселіть числові будиночки»

            Учні кожного ряду виходять і записують відповідні числа у числові будиночки.  Перемагає той ряд, в якому учні швидко і правильно записали потрібні числа.

 

 

Гра «Що зайве»

 

 

 

- Яка фігура зайва?(трикутник)

- Який порядковий номер вона має? (П’ятий)

 

Гра  «Допоможи Незнайкові»

Незнайко вивчив три цифри  -  1, 2, 3.  Які двозначні числа він може записати, використовуючи тільки ці цифри ?

(11, 12, 13, 22, 21, 23, 33, 31, 32)

Чи правильно Незнайка порівняв вирази?

74-15        74-17                               28+31         31+28

49-21        49-12                                38+4           38-4

 

Гра « Склади приклад»

Учитель роздає дітям картки з числами. Він називає добуток множення, а діти, в яких є відповідні картки, повинні стати разом, щоб склався приклад на множення.

 

Гра «Шифрувальник»

Мета. Вдосконалювати навички усної лічби, розви­вати логічне мислення.

На дошці — код. Під буквами стоять цифри. Обчис­ливши приклади, діти над цифрами знаходять букву і складають слово.

 

м

о

к

і

д

с

6

4

2

5

3

7

 

3+4=

 

4+1=

 

1+1=

 

 

1+2=

 

3+2=

 

3+3=

 

 

Гра «Цікаві квадрати»

Потрібно знайти суму чисел по діагоналі. Потім вставити  у порожні клітинки такі числа, щоб  сума їх чисел  дорівнювала числу по діагоналі.

4

 

 

 

5

 

 

1

6

 

4

 

 

9

5

 

 

 

6

 

Гра «Естафета»

Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.

 

Гра «Віднови числа»

Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».

..+2=4              ..+3=6              ..+4=6

..+2=5              ..+1=4               ..+1=5

 

Гра «День – ніч»

Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і відповідають, піднявши руки.

 

Гра  «Ерудит»

  •                Який заповідник в Україні є найстарішим ?

Полічить і визначте відповідь.

9х4:6х5+2:4х3:4х8 =

А.   Асканія – Нова                     48

Б.   Каневський заповідник         8

В.   Карпатський заповідник      28

 

Гра  «Ерудит»

  •                Яка рослина росте у наших водоймищах і є хижаком ?

Полічить і дайте правильну відповідь.

9х3+3:5+21+9:4х3+40+23 =

Водяна біла лілія   -   100

Пузирчатка   -       90

Едельвейс   -   80

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

Цікаві задачі й завдання для математичного куточка

 

1. На полиці стоїть 15 книжок. Якою по порядку буде сьома книжка в ряді, якщо рахувати справа наліво?

2. Кавун важить 2 кг та ще стільки ж. Скільки важить його половина?

3. Скільки років Кості, якщо, коли до його років додати ще 8 і ще 1, то буде 20?

4. Трійка коней пробігла 12 км. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

5. На двох деревах сиділи горобці. З першого дерева полетів 1 горобець, а потім з другого дерева на перше перелетіло 3 горобці. Після цього на кожному дереві стало по 5 горобців. Скільки горобців було на кожному дереві спочатку?

6. Одне яйце можна зварити за 7 хвилин. За який час можна зварити 5 таких яєць?

7. У двох дівчаток є 9 цукерок. У Люсі в 2 рази більше, ніж у Юлі. Скільки цукерок у кожної з них?

8. Два рибалки ловили рибу і піймали разом 28 окунів і карасів. Коли стали ділити, то виявилося, що один окунь залишився зайвим, а карасів виявилось стільки, скільки окунів в одній купці. Скільки всього окунів і карасів піймали рибалки?

9. Якщо двоє дітей візьмуть по 3 горіхи, то один залишиться, а якщо по 4, то одного горіха не вистачить. Скільки всього було горіхів?

10. Що важче: 1 кг пуху чи 1 кг заліза?

11. На яке найменше число ділиться без остачі будь-яке число?

12. Поставити між 5 і 6 такий знак, щоб результат був більший від 5, але менший від 6?

13. Запиши число 24 трьома однаковими цифрами, крім 8.

14. Запиши число 21 чотирма двійками.

15. Запиши число 100, використовуючи шість раз одну й ту саму цифру.

16. Знайди пропущені числа. Обчисли.

17. Перестав числа так, щоб сума чисел в середніх чотирьох квадратах і в тих чотирьох квадратах, що навколо них, дорівнювала 18.

18. Розгадай ребуси:

 

19. Знайди вихід із крутих лабіринтів:

Пройди у кожному крузі лише через один прохід. Виконай над числами такі дії, щоб потрапивши до центра, дістати числа 16 або 45.

20. Розгадайте кросворд: 1. Як називається другий компонент дії множення? 2. Учні пишуть його і на уроках української мови, і на уроках математики. Це… ? 3. Як називається фігура, у якої є чотири кути і чотири рівні сторони? 4. 25 + 7 – це додавання з переходом через …? 5. Назвіть компоненти дії додавання: доданок, доданок, … 6. Яку назву має таке завдання: Одна книжка коштує 5 грн, а друна – на 3 грн дорожча. Скільки коштують дві книижки разом? 7. Якщо в одному ящику 38 кг картоплі, а в другому – 25 кг, то яку потрібно виконати дію, щоб дізнатись, на скільки більше кілограм картоплі в першому ящику? 8. Виберіть правильну відповідь: 7 – це … (число, цифра). 9. Як називається відсутній компонент дії віднімання: 34 - … = 29 ? 10. Вона цікава, розважальна і навчальна. Це…?

Розгадавши кросворд, прочитайте по вертикалі слово, яке є назвою нашого кросворду.

21. Заповни магічний квадрат числами так, щоб суми чисел, які стоять у будь-якому горизонтальному або вертикальному ряді, а також на будь-якій діагоналі квадрата, дорівнювали одному й тому самому числу, наприклад 15.

 

22. Визнач закономірність запису чисел кожного ряду і запиши в кожному ряді ще по 2 – 3 числа:

3, 6, 9, 12, …   

4, 8, 10, 20, 22, 44, …

6, 12, 18, 24, …   

3, 4, 6, 9, 13, 18, …

 

 

 

 

Висновки

 

Працюючи над даною проблемою я переконалася, що саме в іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом класу, взаєморозуміння між учителем і учнем. У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, жадоба до знань. Задовольняючи свою природну невсипущу потребу в діяльності, в процесі гри дитина «добудовує» в уяві все, що недоступне їй у навколишній дійсності, у захопленні не помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію. Завдяки іграм розширився кругозір і удосконалилося орієнтування учнів у навколишній дійсності, сформувалося шанобливе ставлення до людини праці, етична поведінка у побуті та громадських місцях. Я переконалася, що завдяки успішному проведенню ігор розвинулася пізнавальна самостійність учнів.

Така організація здобуття знань дає змогу максимально активізувати навчально-пізнавальну діяльність учнів на уроках і водночас сприяє не тільки підвищенню якості навчання, а й забезпеченню емоційного благополуччя та психологічного комфорту кожній дитині вже з перших днів навчання у школі. Я домоглася в процесі проведення уроків з елементами гри реалізувати ідеї співдружності, змагання, самоуправління, виховання відповідальності кожного за результати своєї праці, а основне – інтерес дітей до навчання.

Завдяки ігровим формам занять мені вдалося залучити пасивних учнів до систематичної розумової праці, дати змогу дитині відчути успіх, повірити в свої сили. Учні, які були не дуже охочі до серйозного і систематичного тренування і які протестували проти вимоги «прочитай сторінку», змогли подолати труднощі читання саме через гру.

Після тривалого використання в навчальному процесі гри, знання учнів з усіх навчальних предметів покращилися.

Я переконалася, що кожна гра вчить дитину оцінювати свої здібності, підштовхує її шукати й знаходити різні самореалізації, розвивати найкращі людські якості.

Отже, гра – це метод навчання, який організовує і розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість,  яка в майбутньому стане цінним капіталом для нашої держави   -  України.

Результати досліджень сучасних спеціалістів про використання навчальних ігор на уроках в початкових класах в цілому підтверджують, що ця технологія дозволяє підвищити ефективність навчання у середньому у 3 рази.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паламарчук Світлана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Басюк Людмила Федорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, Інші матеріали
Додано
27 березня 2018
Переглядів
11661
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку