Тренінг на тему:
" Безпека життя. Безпечна поведінка вдома. Тимчасове вимкнення електричного світла. Джерела відкритого вогню."
Під час тренінгу діти вивчаютьвивчити застережні та заборонні вказівні знаки, формують навички безпечного поводження з різними джерелами світла, навчаються розсудливості та обережності
Тренінг на тему: Безпека життя. Безпечна поведінка вдома. Тимчасове вимкнення електричного світла. Джерела відкритого вогню.
Мета: вивчити застережні та заборонні, вказівні знаки для безпечного життя дітей; запобігати нещасним випадкам вдома; формувати навички безпечного поводження з різними джерелами світла; сприяти вихованню розсудливості, обережності.
Навчальні завдання:
Наприкінці заняття учні повинні знати:
- правила орієнтування у темряві;
- правила користування сірниками, свічкою, гасовою лампою;
- правила протипожежної безпеки.
Обладнання та матеріали: підручник і зошит, плакат із зображенням застережних та заборонних, вказівних знаків, зображення різних джерел світла, аркуші паперу, олівці, фломастери, маркери, зображення різних предметів.
Що підготувати заздалегідь:
Плакат із зображенням застережних та заборонних, вказівних знаків.
Зображення різних джерел світла.
Зображення різних предметів.
Домашнє завдання.
Разом з батьками скласти розповідь у малюнках «Ми бережемо електричну енергію!»
Орієнтовний план тренінгу
1. Вступне слово вчителя
2. Знайомство
3. Визначення правил
4. Зворотній зв'язок . Гра «Мікрофон»
5. Робота в группах
6. Презентація виконаних робіт
7. Рухавки
8. Зворотній зв'язок
9. Підсумок
1. Привітання.
Діти стають в коло, тримаючись за руки.
Я всміхаюсь сонечку, здрастуй, золоте!
Я всміхаюсь квіточці, хай вона росте!
Я всміхаюсь дощику! Лийся, мов з відра!
Друзям усміхаюся! Зичу всім добра!
2. Знайомство
Учні один за одним продовжують фразу: «Я (ім’я)… , мені батьки дозволяють вдома користуватися… (назва електроприладу).
3. Визначення правил.
Яких правил треба дотримуватися, щоб сьогодні на тренінгу у нас все вийшло?
Учні називають, вчитель записує на дошці у вигляді символічних знаків.
4. Зворотній зв'язок. Гра «Мікрофон»
Погляньте на дошку і назвіть ті знаки, які тут зображені. Поясніть їх значення.
Чи потрібні ці знаки нам?
Для чого необхідно знати їх значення?
Чому ці знаки різного кольору?
Скільки кольорів у цих знаках? Назвіть їх.
5. Робота в групах.
Сьогодні ми з вами розподілимося на 3 групи за кольорами знаків (червоний, жовтий, синій)
Завдання групам:
Червоний: Розповідає за поданими малюнками, чому цей електроприлад небезпечний і чим він корисний (холодильник, телевізор, електрочайник, праска, фен, лампа, електрокип’ятильник)
Жовтий: Складає правила безпечного користування електроприладами (за умовними малюнками)
Синій: Складає правила поведінки дитини, якщо вдома вимкнули світло.
6. Презентація груп. Обговорення ситуації
– Для чого ми виконали це завдання? Щоб зрозуміти, що окрім користі електрика несе в собі небезпеку.
7. Рухавка «Ураган»
8. Інформація вчителя.
Дійсно, електрика дає людині тепло, світло, полегшує фізичну та розумову роботу, економить час. Але існує велика небезпека від електрики.
Трапляється, що іноді вимикають електричне світло. Тоді дорослі й діти відчувають незручності. Як же їх уникнути?
Що треба робити?
Яким джерелом світла скористатися?
9. Зворотній зв'язок.
Сьогодні на тренінгу я зрозумів (ла)…
10. Завершення тренінгу.
Діти беруться за руки і бажають один одному: « Я бажаю тобі…»
Мета: дослідити позитивні і негативні наслідки Інтернету; сприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання; мотивувати їх поширювати цю інформацію у своєму середовищі.
Обладнання: плакат з правилами, макет сонця, стікери, презентація, парні картки, кольорові картки, картки з назвами казок, шаблон послання.
План проведення:
1. Гра-фантазія «Уяви!»
2. Вправа «Побажання»
3. Гра «Плутанина»
4. Вправа «Сонечко»
5. Вправа «Анонім»
6. Презентація «Інтернет»
7. Вправа «Займи позицію»
8. Вправа «Бабусині казки»
9. Вправа «Послання»
10. Вправа «Павутинка»
Гра-фантазія „Уяви!”
Учні, заплющіть, будь ласка, на хвильку очі! Навколо темрява, холодно, страшно. Морок ночі огортає вас... У таких умовах протягом шести місяців дослідник Антарктиди Роберт Бард жив сам. У своєму щоденнику він писав: „У мене є запас води та їжі, є спокій, якого я так прагнув. Але не можу обійтися без звуків, голосів та найголовнішого – спілкування!” Уявіть, як змінилося б життя дослідника, якби він міг користуватися телефоном, міг отримувати газети або журнали, мав телевізора або радіо. ( Відповіді дітей)
Отже, ви зрозуміли, що людині дуже важливо спілкуватися з іншими людьми: отримувати інформацію та ділитися нею. Та ви знаєте про випадки коли переглянувши якийсь фільм, телепередачу, прочитавши оповідання із страшним сюжетом, людина погано себе почуває. Чому? Чи може інформація бути шкідливою, неякісною? Сьогодні ми постараємось відповісти на ці питання.
Вчитель повідомляє учням тему та мету тренінгу.
Вчитель пропонує дітям можливі правила поведінки на тренінгу та створює умови для загального обговорення та прийняття правил: діти по черзі читають правила, відповідають на питання:
- Як ви розумієте це правило?
- Чи готові його виконувати?
Тренер наголошує, що це правила для всіх, та наглядає за їхнім виконанням.
Правила:
Добровільність
Активність
Говорити коротко, але по суті
Не критикувати
Правило піднятої руки.
Вправа «Сонечко»
На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет.