Опорна схема як один із засобів формування успішної особистості

Про матеріал
У роботі надані рекомендації щодо створення опорних схем на уроках української літератури, зокрема для засвоєння поняття "ліричний герой" під час вивчення поезії П. Г. Тичини "Не бував ти у наших краях".
Перегляд файлу

                                                                                     

                 

Опорна схема як один із засобів формування успішної особистості

 

       Сучасний урок української  має характеризуватися ефективною організацією роботи учнів. Його слід вибудовувати  на засадах розвивального навчання, що сприяє розвитку в учнів мисленнєвих  операцій аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, систематизації, класифікації, визначення залежностей між різноманітними фактами і явищами, а також виробленню навичок логічного структурування. Цій меті якраз і підпорядковане використання готових опорних схем і створення на їх основі власних чи колективно складених. До того ж діти вчаться уникати в схемі зайвих слів, непотрібної інформації.

      Як відомо, літературні твори мають властивість викликати в учнів асоціації, спогади, думки, пов’язані з їх життєвим досвідом. Скористаємося вище зазначеними знаннями  під час створення, а надалі й використання  опорної схеми на уроці української літератури  в 5 класі з теми «Павло Тичина. Майстерне відтворення краси природи, яка надихає ліричного героя й зміцнює його патріотичні почуття в поезії  «Не бував ти у наших краях». Теорія літератури: ліричний герой».

    На етапі засвоєння нового матеріалу після попередньої роботи над аналізом поезії «Не бував ти у наших краях» розглянемо поняття «ліричний герой». На попередніх уроках ми вже познайомили учнів з поняттям «ліричний твір» й почали роботу над створенням однойменної опорної схеми, де зазначили, що в  такому творі не розгортаються події, немає сюжету, а натомість  виражаються думки, емоції, почуття людини в певних обставинах, під впливом певних подій.

    Залишається з’ясувати, через кого передаються ці емоції, почуття, думки та  хто він, ліричний герой: автор поезії чи оповідач.  Зазначаємо, що автор живе в реальному світі, а ліричний герой, ніби друге «Я» митця, – у художній дійсності, створеній поетом. Створюємо АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ до слова «Людина». Це й будуть переконання ліричного героя, який наділений емоціями й переконаннями людини-споглядача зображеного, тобто він захоплюється, переживає, любить, радіє і т.д.   Дописуємо опорну схему й визначаємо конкретно, які емоції й почуття переповнюють ліричного героя конкретно взятого твору.

       Надалі цю опорну схему використовуватимемо для  полегшення аналізу інших ліричних творів, зокрема, щоб школярі не ототожнювали образи ліричного героя та автора поезії.

   

 

 

 

                       

  

 

docx
Додано
2 липня 2022
Переглядів
1058
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку