«Організація і методика проведенння особистісно- орієнтованого уроку»

Про матеріал
В даній презентації описана організація та методика проведення особистісно-орієнтованого уроку. Головним завданням вчителя є не вчити - а навчати вчитися. Описана технологія та вимоги до такого уроку. Порівнюються цілі звичайного та особистісно-орієнтованого уроку.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Організація і методика проведеннняособистісно- орієнтованого уроку»Підготувала вчитель початкових класів. Погірцівської СЗШ І-ІІІ ступенів. Войтів М. В.

Номер слайду 2

Здрастуй, Урок!Де ти народжуєшся, де ти живеш, Урок?У класній кімнаті?Але ти не можеш жити там один, ти ж не можеш існувати без мене!Я тебе обдумую, планую, проводжу!Ось і виходить, що ти живеш у моїй голові, у моєму серці… Ш. Амонашвілі

Номер слайду 3

Перший: «Урок є відкриття істини, пошук і осмислення її у спільній діяльності вчителя і учня». Другий: «Урок є частиною життя дитини». Третій: «Людина на уроці завжди залишається найвищою цінністю, виступаючи в ролі мети і ніколи не виступаючи у вигляді засобу». Постулати, які закладені в основі нової технології уроку

Номер слайду 4

Який урок називають в особистісно орієнтованому навчанні?Урок - де науковий зміст народжується як знання, яким самостійно оволодіває учень, спираючись на свій суб’єктивний досвід і за алгоритмом, заданим учителем.

Номер слайду 5

Досвід життєдіяльності, який дитина набуває в конкретних умовах, в процесі сприйняття та розуміння нею світу, людей і речей. Що таке суб’єктивний досвід?

Номер слайду 6

Мета особистісно орієнтованого уроку. Стимулювання учнів до розкриття їхніх особистісних якостей. Допомогти кожному учневі вдосконалювати свої індивідуальні здібності з урахуванням того досвіду пізнання, якого він уже набув. Завдання вчителя

Номер слайду 7

Головним завданням вчителя – є не вчити, а навчати вчитися

Номер слайду 8

Технологія особистісно-орієнтованого уроку Етап орієнтації.-Мотивація вчителем наступної діяльності, позитивна установка на роботу.-Організація учнів щодо місця заняття, яке проводиться, в цілісному навчальному курсі, розділі, темі (схеми, таблиці, словесна установка).-Опора на особистий досвід учнів з проблеми заняття. Етап визначення мети. Етап проектування. Етап організації виконання плану діяльності. Етап контрольно-оцінювальний.

Номер слайду 9

Вимоги до особистісно-орієнтованого уроку. Наявність цілей уроку, можливість учнів змінити доповнити пропонований перелік. Актуалізація суб’єктивного досвіду школярів. Спілкування на уроці (монолог, діалог)Толерантні стосунки учителя з учнями. Забезпечення мотиваційної готовності та позитивного настрою учнів.

Номер слайду 10

Учитель має відзначити оригінальність суджень, правильність і раціональність шляхів розв’язання проблем. Варіативність завдань репродуктивного, частково-пошукового, дослідницького, творчого характеру. Рівень деференціації домашніх завдань, можливості вибору. Аналіз та оцінювання учнями власної діяльності (пояснити, що вони дізналися, що їм сподобалося, а що ні, щохотілося б повторити на наступному уроці. Створення ситуації успіху на уроці. Урахування індивідуальних пізнавальних можливостей, темпу і стилю навчальної діяльності учнів

Номер слайду 11

Цілі традиційного Цілі особисто-орієнтовного уроку уроку1. Навчити всіх дітей 1. Сприяти ефективному встановленій сумі знань, умінь накопиченню кожною дитиноюі навичок. свого власного особистісного досвіду.2. Визначати навчальні 2. Пропонувати дітям на вибірзавдання, форму роботи дітей і різні навчальні завдання і формидемонструвати їм зразок роботи, заохочувати дітей доправильного виконання завдань самостійного пошуку шляхів вирішення цих завдань.3. Намагається зацікавити дітей 3. Прагнення виявити реальні у тому навчальному матеріалі інтереси дітей і узгодити з нимиякий пропонує сам учитель. підбір і організацію навчального матеріалу.

Номер слайду 12

4. Планування і направлення 4. Допомога дітям самостійнодитячої діяльності. спланувати свою діяльність.5. Проводити індивідуальні 5. Проводити індивідуальнізаняття з невстигаючими чи заняття з невстигаючими чинайбільш підготовленими найбільш підготовленимидітьми. дітьми.6. Оцінення результатів робіт 6. Заохочувати дітей самостійнодітей, помічаючи і виправляючи оцінювати результати їх роботидопущені помилки. і виправляти допущені помилки.

Номер слайду 13

Не так важливо вчити дітей, як потрібно створити ситуацію, у якій дитина просто не може не вчитися і робить це із задоволенням.                                                             Карл Роджерс. Навчати – це значить знати, куди ти можеш піти і створити шлях таким цікавим і приваблюючим, що твої учні захочуть іти з тобою.     Стефан КодіВислови відомих людей

Номер слайду 14

Моделі навчання (традиційний урок ) Пасивна – учень виступає в ролі об’єкта навчання (слухає, записує, дивиться)

Номер слайду 15

Модель навчання сучасного уроку Активна учень виступає суб’єктом навчання (самостійна робота, творчі завдання)

Номер слайду 16

Інтерактивна – активна взаємодія всіх учнів і вчителя (проблемне навчання, моделювання життєвих ситуацій, рольова гра)

Номер слайду 17

Щоб любові вогонь не згас,Щоб віддать дітям серце і душу,Я щоранку заходжу у клас: Я – учитель, я вчити мушу!

pptx
Додано
14 листопада 2023
Переглядів
127
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку