Зміст
Вступ
Відомо що позитивні емоції добре впливають на регуляцію діяльності всіх внутрішніх органів, сприяють підвищенню тонусу кори головного мозку, спонукають до активної діяльності.
Під час фізкультхвилинки слід акцентувати увагу дітей на якості виконання кожного руху для підвищення його фізичного ефекту.
Не варто на довго відривати дітей від роботи, якщо вони нею захоплені. запропонуйте лише 1-2 вправи на випрямлення постави, які діти можуть виконати сидячи на стільці.
У посібнику підібрані фізкультхвилинки у віршованій формі. Фізкультхвилинки допоможуть дітям на заняттях отримати короткотривалий активний відпочинок, виробити у них стійку увагу, і забезпечать гарний настрій.
1. «Наш чудовий клас»
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Раз, два, раз, два,
Весело йдемо.
Раз, два, раз, два,
Весело біжимо.
Раз, два, раз, два,
Весело стрибаємо
І відпочиваємо.
2. «Дитячі іграшки, забави»
Люблять гратися малята:
Іграшки і піднімати,
Іграшки і опускати.
А як музику почують,
Наші іграшки танцюють. Звучить музика
А тепер ми ідемо, їх назад покладемо.
3. «Осінь - чарівниця» (ознаки осені)
Педагог пропонує дітям уявити, що вони — осінні листочки, які падають з дерева. Діти піднімають руки і, повільно опускаючи їх, кружляють у супроводі музики
Листочку-листочку,
Осінній золотий,
Куди летиш в таночку?
Ти зачекай, постій!
Та закружляв листочок,
Бо нині — листопад,
І падають листочки,
І стане голим сад.
29. «Золоті руки майстрів»
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Наші дітонькі малі люблять працювати,
Загадали раз вони в хаті замітати.
Віника до рук взяли і все чисто замели.
Наші дітоньки малі люблять працювати,
Загадали раз вони квіти поливати.
Лієчки до рук взяли і всі квіти полили.
Разом працювали, потім танцювали.
30. «В гостях у казки»
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали,
Кулачками стукали.
Пам'ятають казки нас,
Нахилились ми на «раз».
А на «два» ми піднялись,
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли.
Наші казочки знайшли.
27 «Комахи»
Я біжу, біжу по гаю. (Біг на місці.)
Я метелика спіймаю. (Піднімання рук угору.)
А метелик не схотів,
Геть від мене полетів. (Змахи руками.)
Сів метелик на травичку, (Присідання.)
Може думав — не помічу?
Блиснуть крилечка ясні —
Зразу видно вдалині. (Змахи руками.)
Полетів він на лужок,
Заховався між квіток. (Присідання.)
Я іду, іду, іду — (Ходьба з уповільненням темпу.)
І метелика знайду!
28. «Дерева»
Вітер віє нам в лице - помахати руками до себе
Захиталось деревце - руки вгору похитати вліво-вправо
Вітерець все тихше – тихше - помахати руками, присісти
Деревце все вище, вище - руки вгору, потягнутися.
4. «Дари саду» (фрукти, ягоди)
У садку зеленому
Яблук нарвемо.
Підняти прямі руки вгору, стати навшпиньки, подивитися угору; розкрити долоні - стиснути їх; опустити руки.
У плетені кошики
Ми їх складемо.
Піднявши руки вгору, нахилитися вперед, торкнутися пальців ніг.
Ніжки хай потрудяться
Тримаючи руки на поясі, поставити праву ногу на пальці-п'ятку й тричі притупнути.
У танок підем.
Те саме - лівою ногою.
Вправними, бадьорими,
Дужими зростем.
Підняти зігнуті руки і пальці до плечей, розігнути їх.
5. «Ходить гарбуз по городу» (овочі)
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Ми всі — овочівники,
Сієм моркву, буряки.
Літня спека як настала,
Ми город свій поливали
Та пололи залюбки
І морквицю, й буряки.
От і осінь. Поспішай —
Час збирати урожай.
Усі овочі зберемо,
Та до кошиків складемо.
6. «Мій одяг та взуття»
Перу, перу платтячко - діти імітують рухи
Перу, перу платтячко
І хустинки
Для моєї лялечки,
Для Маринки.
Перу, перу платтячко
І співаю,
У вікно на сонечко - змикаємо пальці рук «віконечком»
Поглядаю. та заглядаємо у нього
Вийди, вийди, сонечко, - махаємо рукою, ніби зазиваємо
З-за хмаринки,— сонечко
Хай висохне платтячко
Для Маринки.
Г. Бойко.
7. « До бабусі Федори завітаємо» (посуд)
А тепер час відпочинку –
Ми проводим фізхвилинку.
Раз, два, три – а ну покажи:
25. «Кольори веселки»
Небо чисте, голубе - підняти руки над головою
Світить сонце золоте - «сонечко»
А травичка молода, - присісти»
Мов зеленая вода. – водимо рукави вправо-вліво
ніби гладимо травичку.
А по ній пливуть кульбаби,
І весну ведуть до баби - ходьба.
26. «Весна на колгоспному полі»
На город ми йшли?
Йшли!
Грабельки з лопатою несли?
Несли!
Як несли?
Ось так!
Потім землю ми копали. Як копали? Ось так!
Грабельками загрібали. Ось так!
Потомились ручки, ніжки, Відпочинемо ми трішки.
23. «Весняні квіти»
Сяє сонечко привітно, - «сонечко» над головою
Квітка з пуп'янка розквітла. – «квіточка»
Вітер квітку колихає, - погойдати кистями рук вліво вправо
Вліво-вправо нахиляє.
Метелики прилітають - махи руками, присісти
І на квіточку сідають.
24. «Мій рідний край »
Вийшли з школи всі малята
Рідним містом погуляти.
Туп-туп-туп — тупочуть ніжки,
Не стомились анітрішки!
Ось і вулиця широка, - руки в сторони
Світлофор моргає оком. – моргаємо оком
Туп-туп-туп — тупочуть ніжки,
Не стомилися нітрішки!
Раз зелене засвітило
— Значить, ідемо сміливо!
Туп-туп-туп — тупочутьі ніжки,
Не стомились а нітрішки!
А якби червоне стало,
Ось тоді б ми почекали.
Перехожий знає кожен:
На червоне йти... (діти додають: «Не можна!»)
8. «Мешканці лісу» (дикі звірі)
Гей ви, діточки-малята,
Пострибайте, як зайчата! (Діти стрибають вперед.)
Стриб! Стриб! Стриб!
А тепер часу не гайте,
І як білочки, стрибайте: (Діти стрибають вгору.)
Стриб! Стриб! Стриб!
9. «На сільському подвір’ї » (свійські тварини)
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Іде коза, брикає, бородою хитає.
А борідка хиталась, за будяки чіплялась.
Копитами цок-цок-цок! Вибігає і цапок.
Не коліться, будяки, бо потопчуть вас цапки. Туп!Туп!
10. «Перелітні птахи»
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Вранці пташки-пташечки
Прокидались залюбки,
Крильцями махали,
В небеса злітали.
Повернулись вправо-вліво:
Як навколо тут красиво!
11. «Я - людина»
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Нумо, всі гарненько встанем, у віконечко поглянем.
В небі хмаронькі біленькі, а ми дітки всі гарненькі.
Ось поставим руки в боки, й пострибаємо навскоки.
Вліво, вправо нахиліться
І навшпиньки підніміться,
Руки вгору, руки вниз,
Кругом себе повернись.
Крок вперед зроби швиденько
Та на стільчик сядь зручненько.
12. «Зимова казка» (ознаки зими)
Білий сніг, білий сніг
Заміта стежинки, - колові рухи руками.
Цілий день, цілий день
Падають сніжинки, - нахили тулуба вперед
Вітерець-жартівник - повороти навколо себе
Віхолу здіймає,
А мороз-чарівник - підстрибування
З діточками грає.
22. «Моя сім’я »
Скільки нас живе в квартирі?
Тато, мама, брат і я. (Повороти голови у різні боки.)
Раз, два, три, чотири —
От і вся моя сім'я. (Піднімання почергово рук угору.)
Є у мами доньки,
Доньки-помічниці.
Устають раненько. (Діти «замітають».)
Підметуть чистенько.
Ми — мужчини — тато й я! (Повороти тулуба в різні боки.)
І робота в нас своя:
Помагаєм мамі ми. («Миють» посуд.)
Посуд миємо самі.
От, от ми які (Діти сідають на свої місця.)
ми усі — помічники
20. «Мамине свято»
Мама прилягла на ліжко.
Мама хай спочине трішки,
Щоб її «не розбудить,
Тихо буду я ходить.
Ч-ч-ч! Ч-ч-ч! (Діти чітко та повільно промовляють звук [ч], спочатку голосніше, потім тихше.)
Я навшпинячки ходжу,
Мамочку не розбуджу!
(Діти ідуть навшпиньках.)
Ч-ч-ч! Ч-ч-ч!
Я на п'яточках ходжу,
(Діти ідуть на п'ятах.)
Мамочку не розбуджу!
Ч-ч-ч! Ч-ч-ч!
21. «Весна - весняночка» (ознаки весни)
Ви погляньте, як завзято, (Крокують.)
До берізок йдуть малята.
Руки вгору піднімають, (Піднімання рук угору.)
Сонечко вони вітають.
Ставлять руки всі у боки
І стрибають, як сороки. (Стрибки на двох ногах.)
Діти глибоко вдихають (Вправа на вентиляцію легенів.)
А завдання вже чекають.
13. «Зимуючі птахи»
Скік,скік!
Всі на гілки. – стати рівно
Розімнемо трішки спинки, - повороти тулуба вправо, вліво
А тепер іще крилята, - машемо руками наче крилами
Щоб могли швидко літати.
Прошу я усіх сідати,
Будем далі працювати.
14. «Новий рік крокує по планеті»
Через поле, через ліс,
Через ліс, через ліс,
Дід Мороз гостинці ніс,
Дітям ніс так… (Показують, як йшов Мороз.)
Слідом зайчик чеберяв,
Чеберяв, чеберяв, —
Він за Дідом поспішав,
Поспішав так… (Стрибають.)
І ведмедик теж не спав,
Теж не спав, теж не спав,
Перевальцем виступав,
Виступав так… (Ходять, як ведмедики.)
Де стежина пролягла,
Пролягла, пролягла,
Там лисичка гордо йшла,
Гордо йшла так… (Ходять, як лисички.)
Ось і Дід Мороз прийшов,
Вже прийшов, вже прийшов,
З нами в танець він пішов,
Він пішов так… (Танцюють.)
15. «Ох, весела в нас зима – веселішої нема» (зимові розваги)
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Ми сніжиночки малі,
Покружляли в вишині.
А зима нас підганяє,
Землю всю нами вкриває
16. «Смачного вам!» (страви, продукти харчування)
Цвіт із липи ми зривали, - Підняти прямі руки вгору, стати навшпиньки
У торбиночки складали. ніби зриваємо та кладемо у торбинку цвіт липи.
А зимою, чай варили - мішаємо
І ніколи не хворіли. – показати « силачі»
Раз здорові всі малята,
То почнемо танцювати. – грає музика, діти танцюють
17. «Дім у якому я живу»
Для матрьошки Лялі, - імітувати рухи будівельника
Дім ми будували.
Ось такий високий, - піднятися навшпиньки
Ось такий широкий - розвести руки в різні боки
В дім зайшла матрьошка - крокують
І взяла гармошку. - імітують гру на гармошці
У танку кружляє - кружляння на місці.
Діток всіх віта
18. « Меблі »
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Мамі я допомагаю — пил на меблях витираю, Мамі я допомагаю — і підлогу підмітаю.
Мамі я допомагаю — і тарілку вимиваю.
Ще витрушу килимок — та й піду собі в танок.
19. « Ми подорожуємо» (транспорт)
Педагог читає вірш, діти виконують рухи відповідно за текстом
Сіли ми в автомобіль: дир-дир, дир-дир.
А тепер в тролейбус сіли, і тихенько покотили: ш-ш-ш-ш.
У літак швиденько сіли і одразу полетіли: ж-ж-ж-ж.
Ось на потязі я мчу: чух-чу, чух-чу.
Любимо ми мандрувати, але час нам працювати.