Орієнтовне календарно-тематичне планування
До підручника
А. Заїки, С. Тарнавської
«Математика. 3 клас» І семестр (64 години)
№ уроку
|
Тема, зміст навчального матеріалу
|
Сторінки підручни-ка
|
Дата
|
||
|
Розділ 1. Повторення вивченого матеріалу. |
|
|
||
1. |
Нумерація чисел у межах 100. Усна і письмова нумерація. Завдання на порівняння чисел. Задачі на знаходження суми, різниці. Многокутники .
|
4–5;
|
|
||
2. |
Порівняння чисел. Назви чисел при додаванні і відніманні. Читання та запис числових виразів на додавання й віднімання. Додавання і віднімання чисел.
|
6–8;
|
|
||
3. |
Додавання чисел. Способи обчислення значення суми чисел. Числовий промінь, відрізок .
|
8–11;
|
|
||
4. |
Віднімання чисел. Способи обчислення значення різниці чисел. Порівняння чисел за допомогою числового променя. Складені задачі на знаходження суми і різниці.
|
11–14;
|
|
||
5. |
Взаємозв’язок додавання і віднімання. Взаємозв’язок між додаванням і відніманням чисел. Задачі на різницеве порівняння величин / чисел .
|
14–16;
|
|
||
6. |
|
16–18; |
|
||
7. |
Перевірка додавання і віднімання. Перевірка правильності виконання арифметичних дій додавання і віднімання. За-дачі на збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Знаходження невідомих компонентів додавання й віднімання. Проведення прямих через одну, дві точки .
|
19–21;
|
|
||
8. |
Порозрядне додавання і віднімання. Довжина відрізків. Складена задача на 2 дії обох ступенів .
|
21–24;
|
|
||
9. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Повторення вивченого матеріалу»
|
|
|
||
|
|
|
|
||
10. |
Розділ 2. Множення і ділення. Табличні випадки Множення і ділення . |
|
|
||
11. |
Множення і ділення чисел. Назви чисел при множенні і діленні. Їх взаємозв’язок. Задачі, що містять множення і ділення .
|
24–27;
|
|
||
12. |
Одиниці маси, місткості. Одиниці маси: кілограм, центнер; місткості: літр. Задачі на збільшення і зменшення числа в кілька разів.
|
27–29;
|
|
||
13. |
Переставний закон множення. Обчислення значень виразів, що містять множення і ділення. Складена задача на знаходження суми двох добутків.
|
29–32;
|
|
||
14 |
Особливі випадки множення і ділення. Задачі, що містять трійку взаємопов’язаних величин (маса одного предмета, кількість предметів, загальна маса; місткість однієї посудини, місткість кількох однакових посудин .
|
32–35;
|
|
||
15. |
Перевірка множення і ділення. Одиниці часу. Перевірка правильності виконання множення і ділення. Взаємозв’язок множення і ділення. Знаходження невідомих компонентів множення і ділення. Таблиці множення і ділення .
|
35–37;
|
|
||
16. |
Перевір себе. Порівняння простих іменованих чисел. Складання і розв’язування складених задач.
|
38–39;
|
|
||
17. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Множення і ділення. Табличні випадки множення і ділення»
|
|
|
||
18. |
Підсумковий урок за темою. Повторення, закрі-лення математичних знань, навичок та компетентностей. Проведення корегування навчальних досягнень учнів. Диференційована робота. Розвиток наскрізних умінь і навичок критичного мислення учнів. |
|
|
||
|
Розділ 3. Таблиці множення і ділення (продовження). |
|
|
||
19. |
Таблиці множення і ділення з числом 6. Порівняння складених іменованих чисел.
|
40–42;
|
|
||
20. |
Кути многокутника. Обчислення значень виразів. За-лежність результату множення від зміни одного з множників. Кути многокутника. Прямий кут, непрямі кути .
|
42–46;
|
|
||
21. |
Арифметичні дії з простими іменованими числами. Арифметичні дії з простими іменованими числами, поданими в одиницях довжини, маси.
|
46–50;
|
|
||
22. |
Множення і ділення з числом 7.Таблиці множення і ділення з числом 7. Короткий запис тексту задачі.
|
50–53;
|
|
||
23. |
Визначення температури. Тренувальні вправи. Порядок дій у виразах; обчислення значень виразів на 2, 3 дії; повторення прийомів обчислення .
|
54–56;
|
|
||
24. |
Множення і ділення з числом 8. Додавання і віднімання простих іменованих чисел, поданих в одиницях довжини, маси, місткості, часу. Складені задачі на зведення до оди-ниці.
|
57–59;
|
|
||
25. |
Множення і ділення з числом 9. Вирази зі змінною. Одиниці маси. Таблиці множення і ділення з числом 9.
|
59–63;
|
|
||
26. |
Перевір себе. Задачі на знаходження четвертого пропорційного .
|
63–65;
|
|
||
27. |
Квест-урок «Пригоди з табличним множенням і діленням»
|
66–67;
|
|
||
28. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Таблиці множення і ділення»
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
Розділ 4. Нумерація чисел у межах 1000
|
|
|
||
29. |
Сотня. Лічба сотнями. Прямокутники. Лічильна одиниця — сотня. Лічба сотнями. Прямокутник, квадрат. Їх істотні озна-ки. Задачі на знаходження невідомого доданка.
|
68–71;
|
|
||
30. |
Додавання і віднімання розрядних чисел. Побудова прямокутника (квадрата). Додавання і віднімання круглих сотень. Побудова прямокутника (квадрата) за допомогою креслярських інструментів. Визначення способів схе-матичного перетворення інформації.
|
71–74;
|
|
||
31. |
Розряд сотень. Утворення трицифрових чисел. Розрядні числа. Утворення трицифрових чисел. Складені задачі. Відображення тексту задачі в схемах .
|
75–78;
|
|
||
32. |
Нумерація чисел. Обчислення значень виразів зі змінною. Утворення трицифрового числа (з наступного і попереднього). Вирази зі змінною .
|
78–81;
|
|
||
33. |
Читання і запис трицифрових чисел. Складена задача на знаходження суми двох добутків.
|
82–83;
|
|
||
34. |
Розрядний склад числа. Розрядний склад трицифрового числа. Складені задачі на знаходження різниці двох добутків (на різницеве порівняння двох добутків).
|
83–85;
|
|
||
35. |
Нумерація чисел. Одиниці вартості. Читання та запис трицифрового числа в нумераційній таблиці. Розрізнення понять банкнота і монета, гривня і копійка. Співвідношення між гривнею і копійкою.
|
86–88;
|
|
||
36. |
Загальна кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі. Дії додавання і віднімання на основі нумерації .
|
88–90;
|
|
||
37. |
Порівняння чисел у межах 1000. Розв’язування пар задач, взаємопов’язаних за змістом.
|
90–92;
|
|
||
38. |
Порівняння трицифрових чисел. Обчислення значень виразів. Задачі на знаходження четвертого пропорційного.
|
93–95;
|
|
||
39. |
Перевір себе. Розрядні числа. Знаходження значень виразів на 4 дії .
|
95–98;
|
|
||
40. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Нумерація чисел у межах 1000»
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
Розділ 5. Арифметичні дії з числами в межах 1000 на основі нумерації |
|
|
||
41. |
Додавання і віднімання числа 1. 170 + 1, 87 – 1. Коло. Круг. |
98–100;
|
|
||
42. |
Додавання і віднімання на основі складу чисел. Додавання і віднімання чисел на основі їх розрядного складу (300 + 40, 300 + 4, 300 + 50 + 4, 345 – 300, 345 – 40, 345 – 5). Числові рівності і нерівності .
|
100–102;
|
|
||
43. |
Рівняння. Розв’язок рівняння. Обчислення значень виразів. Складені задачі, що містять трійку взаємопов’язаних величин.
|
103–105;
|
|
||
44. |
Розв’язування рівнянь. Розв’язування простих рівнянь виду а + х = с; х + b = с. Складена задача на знаходження різниці двох добутків. Обернена задача . |
105–107;
|
|
||
45. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Арифметичні дії з числами в межах 1000 на основі нумерації»
|
|
|
||
46. |
Підсумковий урок за темою. Повторення, закрі-лення математичних знань, навичок та компетентностей. Проведення корегування навчальних досягнень учнів. Диференційована робота. Розвиток наскрізних умінь і на-вичок критичного мислення учнів .
|
|
|
||
|
Розділ 6. Додавання і віднімання чисел у межах 1000 без переходу через розряди |
|
|
||
47. |
Сполучний закон додавання. Додавання і віднімання виду 500 + 200, 30 + 40, 500 – 300, 50 – 30, 380 + 10, 380 + 100. Обернена задача |
107–109;
|
|
||
48. |
Додавання чисел виду 540 + 200, 540 + 20, 360 + 40. Додавання на основі правила додавання числа до суми. Задачі на збільшення числа на кілька одиниць.
|
109–111;
|
|
||
49. |
Додавання чисел виду 400 + 320, 40 + 320, 40 + 360. Складання і розв’язування задач за їх коротким записом .
|
112–114;
|
|
||
50. |
Віднімання чисел виду 830 – 200, 830 – 20. Розв’язування задач на знаходження суми двох добутків.
|
114–115;
|
|
||
51. |
Додавання чисел виду 520 + 340. Додавання круглих чисел виду 520 + 340. Переставний і сполучний закони додавання.
|
116–117;
|
|
||
52. |
Нерівності зі змінною. Елементи кола (круга): центр, радіус, діаметр, їх позначення і читання на рисунках .
|
117–119;
|
|
||
53. |
Віднімання чисел виду 470 – 320. Розв’язування складених задач на віднімання суми від числа.
|
119–122;
|
|
||
54. |
Розв’язування нерівностей. Розв’язування нерівностей способом добору розв’язку. Розв’язування складених задач .
|
122–124;
|
|
||
55 |
Перевір себе. Додавання і віднімання чисел у межах 1000. Розв’язування задач.
|
124–126;
|
|
||
56. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Додавання і віднімання чисел у межах 1000 без переходу через розряди»
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
Розділ 7. Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряди |
|
|
||
57. |
Додавання і віднімання чисел виду 90 + 30, 150 – 70. Обернені задачі.
|
126–128;
|
|
||
58. |
Додавання і віднімання круглих трицифрових чисел. 340 + 220, 340 + 270, 34 дес.+ 27 дес., 340 – 220, 340 – 270, 34 дес. – 27 дес. Використання навичок обчислень для розв’язання проблемної ситуації .
|
129–130;
|
|
||
59. |
Формула периметра прямокутника. Периметр прямокутника. Додавання і віднімання чисел вивчених видів. Розв’язування задач на знаходження суми двох добутків, розв’язування рівнянь.
|
130–132;
|
|
||
60. |
Обчислення виразів виду 230 + 70, 230 + 170, 300 – 70, 300 – 170. Розв’язування задач на збільшення, зменшення числа на кілька одиниць, на різницеве порівняння .
|
132–134;
|
|
||
61. |
Залежність зміни суми від зміни доданка. Дослідження залежності результату додавання від зміни одного з доданків. Задачі з букве-ними даними.
|
134–136;
|
|
||
62. |
Додавання чисел виду 360 +70, 40 + 270. Робота за планом. |
136–138;
|
|
||
63. |
Проведення діагностичної роботи. Підсумкове (тематичне) оцінювання з розділу «Усне додавання і віднімання круглих трицифрових чисел з переходом через розряди»
|
|
|
||
64. |
Підсумковий урок за темою. Повторення, закріплення математичних знань, навичок та компетентностей. Проведення корегування навчальних досягнень учнів. Диференційована робота. Розвиток наскрізних умінь і на-вичок критичного мислення учнів.
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|
||
|
|
|
|