Особистісно орієнтоване навчання і його застосування

Про матеріал
Особистісно орієнтоване навчання — це навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самостійність: суб'єктивний досвід кожного спочатку розкривається, а потім узгоджується зі змістом освіти. Визнання учня ключовою фігурою всього освітнього процесу — це і є особистісно орієнтована педагогіка.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Особистісно орієнтоване навчання і його застосування (на прикладі однієї конкретної теми: числові послідовності)

Номер слайду 2

Не так важливо вчити дітей, як потрібно створити ситуацію, у якій дитина просто не може не вчитися і робить це із задоволенням. К. Роджерс. Навчати – це значить знати, куди ти можеш піти і створити шлях таким цікавим і приваблюючим, що твої учні захочуть іти з тобою. Стефан Коді

Номер слайду 3

Особистісно орієнтоване навчання — це навчання, центром якого є особистість дитини, її самобутність, самостійність: суб'єктивний досвід кожного спочатку розкривається, а потім узгоджується зі змістом освіти. Визнання учня ключовою фігурою всього освітнього процесу — це і є особистісно орієнтована педагогіка. Основними завданнями особистісно орієнтованого навчання є:розвинути індивідуальні позитивні здібності кожного школяра;максимально виявити і використати індивідуальний досвід учня;допомогти дитині пізнати себе, самовизначитися та самореалізуватися;сформувати культуру життєдіяльності, правильно визначати лінії поведінки.

Номер слайду 4

Основні ознаки особистісно орієнтованого навчання:стимулювання розвитку, саморозвитку і відповідальності учнів;зосередження на потребах дитини;гуманізація навчального спілкування;співпраця, співтворчість учня і вчителя;переважання навчального діалогу;турбота про фізичне й емоційне здоров'я учнів;пристосування методики до можливостей учнів.

Номер слайду 5

Технологія особистісно орієнтованого уроку (за С. Подмазіним)Для того щоб бути суб'єктом навчальної діяльності, учень має оволодіти її основними етапами: Орієнтація. Визначення мети. Проектування. Організація. Реалізація. Контроль. Коригування. Оцінювання

Номер слайду 6

Орієнтовна структура особистісно орієнтованого уроку Тема: Числові послідовностіДля ефективної співпраці учня і вчителя на уроці необхідно з самого початку створити емоційний, позитивний настрій кожної дитини на подальшу роботу.визначення на уроці разом з учнями значущої мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності. Опанувавши цей розділ, ми зможемо:- розраховувати відсотки за банківськими вкладами, планувати виплати за кредитами;- укладати вигідні фінансові угоди, прогнозувати прибутки для бізнесу;- розв’язувати задачі з біології та вірусології щодо розрахунку популяції тварин та розмноження бактерій;- прогнозувати швидкість розповсюдження інформації в соціальних мережах;- планувати фізичні навантаження під час тренувань;- отримання початкові знання з теми «Числові і степеневі ряди» із дисципліни «Вища математика» для подальшого навчання в майбутньому.

Номер слайду 7

Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. У повсякденному житті ми часто зустрічаємося із послідовностями. Це: послідовність днів у тижні, місяців у році; послідовність станцій метро або зупинок автобуса тощо. Що потрібно зробити з цими об'єктами, щоб було зручно з ними мати справу ? Наведи свої приклади

Номер слайду 8

Об’єкти, які пронумеровано поспіль натуральними числами 1, 2, 3, ... n, ..., утворюють ІЛПОДОСНОВТІС(розшифруй анаграми)Такі об'єкти, які утворюють послідовність, називають членами послідовності. Кожен член має свій номер. Наприклад: січень - це перший член послідовності ...; число 3 - другий член послідовності ... чисел. Якщо член послідовності має номер n, то його називають n-м членом послідовності!Що на рисунку означає зелена позначка?

Номер слайду 9

Якщо членами послідовності є числа, то таку послідовність називають .... Охарактеризуй числові послідовності та продовж числовий ряд за можливості:1) 1, 2, 3, 4, 5, ... - це послідовність ....2) 2, 4, 6, 8, 10, ... - це послідовність ...3) 10, 15, 20, 25, .... - це послідовність ...4) 25, 21, 17, ... - це послідовність ...5) -5; -7; -9; .... - це послідовність ...6) 32; 16; 8; ... - це послідовність ...7) ⅓; 1/9; 1/27;... - це послідовність …Зроби висновок: які можуть бути послідовності?

Номер слайду 10

Види послідовностей, позначення членів тощо. Послідовності бувають: ЕЧКІНСІНН і НЕЕЧКІНСІНН; ТАСЮЗРОЧІ і ІНАДПС (розшифруй анаграми)

Номер слайду 11

Способи задання послідовностей

Номер слайду 12

Практичні навички. Розминка 1: Задано числову послідовність (an): -24; -16; -8; 0; 8; 16; 24.1) Назвіть перший, четвертий і шостий члени цієї послідовності.2) Який за номером член послідовності дорівнює 0?3) Які члени послідовності містяться між числами -16 і 16?4) Який член послідовності є попереднім для числа -8?5) Скільки членів містить дана послідовність?Розминка 2. Напишіть п’ять перших членів послідовності, n-ий член якої задається формулою: а) an = 2(n - 1); б) xn = 12+3n; в) yn = 3n + (- 1)n/2

Номер слайду 13

Письмові вправи з теми. Задача 1. За умовами паркінгу оплату стоянки автомобіля розраховують так: початковий внесок складає 5 грн (за 1 год стоянки), за кожну наступну годину сплачується 4 грн1) Складіть формулу для обчислення суми коштів, яку водій повинен сплатити за парковку.2) Визначте, яку суму має сплатити водій, якщо він залишив машину на паркові 0 10:45, забрав її з паркінгу 0 14:10, а умова оплати – лише годинна.3) Визначте, скільки повних годин машина перебувала на паркові, якщо водій сплатив за стоянку 29 грн. Задача 2. «Перегляд трейлера до нового фільму»Напередодні виходу кінострічки на екрани був випущений трейлер до цього фільму. На другий день після виходу цього трейлера його переглянула половина всіх учнів школи. Частину учнів школи, що переглянули випущений трейлер на n-ий день після його виходу, можна задати формулою xn = 1 -1/n1) Яка частина учнів школи переглянула трейлер на третій день після його виходу?2) Скільки відсотків усіх учнів школи переглянули трейлер на четвертий день після його виходу?3) Скільки відсотків усіх учнів школи ще не переглянули трейлер на п’ятий день після його виходу?

Номер слайду 14

Етап контрольно-оцінювальний: Підведення підсумків (рефлексія) є природним і важливим компонентом особистісно орієнтованого навчання. Вона дає можливість усвідомити учням і вчителю: чого вони навчились, оцінити власний рівень розуміння та засвоєння навчального матеріалу і спланувати чіткі реальні кроки його подальшого опрацювання, порівняти свої сприйняття з думками інших, усвідомити свої дії та прогнозувати подальші дії, учителю – побачити реакцію учнів на навчання та вносити необхідні корективи.залучення учнів до контролю за перебігом навчальної діяльності шляхом заохочення їх до різних видів контролю, самоконтролю, взаємоконтролю, роботи в групах;участь учнів у виправленні помилок і недоліків у знаннях, усвідомлення їх причин шляхом взаємо- та самоаналізу;усвідомлення учнями ситуації досягнення мети;відчуття успіху;підкріплення позитивної мотивації стосовно діяльності, тобто реалізацію оцінного методу.

Номер слайду 15

{03521771-26 C4-4828-95 A6-90 DE0 E7794 BE}Що я вмію?“+” - вмію“-” - ще треба потренуватись1. Я можу навести приклади числової послідовності у повсякденному житті2. Я знаю способи задання числової послідовності3. Я знаю види числових послідовностей4. Я вмію самостійно працювати з числовими послідовностями5. Я вмію застосовувати знання про числові послідовності у повсякденному життіСьогодні я дізнався…Було цікаво…Було важко…Я виконував завдання…Я зрозумів, що…Тепер я можу…Мене здивувало…Урок дав мені для життя…

Номер слайду 16

Особистісно орієнтоване навчання — саме той шлях, який дає змогу організувати навчання з повагою до особистості, з урахуванням особливостей індивідуального розвитку, потреб кожної дитини. Навчання слід будувати таким чином, щоб високі результати були досягнуті через поєднання пізнавальних можливостей і потреб школяра, щоб під практичну діяльність підводилося теоретичне підґрунтя.

Номер слайду 17

Дякую за увагу!

pptx
Пов’язані теми
Педагогіка, Презентації
Додано
11 листопада 2023
Переглядів
343
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку