Особливості адаптаційного періоду учнів 5 класів НУШ

Про матеріал
Цього року основна школа вперше отримала учнів НУШ 5 класу. У непростих умовах воєнного часу учні НУШ адаптовуються до школи ІІ ступеня. Який учень 5 класу НУШ? Чим попередні учні відрізнялися від п’ятикласників НУШ? Чи є взагалі різниця? Відповіді на ці питання доцільно знаходити педагогічним колективом всієї школи, щоб зрозуміти шляхи покращення співпраці з учнями.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Підготувала Наталія Самофал Комунальна організація (установа, заклад) «Шосткинська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №8» Шосткинської міської ради Сумської області

Номер слайду 2

Бути активним Бути доброзичливим Поважати думку кожного Правило «Ввімкнена камера» Піднята рука Стоп Говорить один (вимикаємо мікрофон) Дотримуватися регламенту.

Номер слайду 3

Номер слайду 4

За визначенням Організації Об’єднаних Націй ПІДЛІТОК

Номер слайду 5

Основне новоутворення цього періоду — відкриття нового рівня самоусвідомлення, «Я-концепції»: бажання зрозуміти себе, свої здібності й особливості, свою схожість та відмінність від інших, свою унікальність і неповторність, формується система самооцінок. Це — найважливішій період для розвитку повноцінного спілкування.

Номер слайду 6

Номер слайду 7

П’ятикласники адаптуються до нових умов навчання так само складно, як і під час вступу до школи. Складність підліткового періоду зумовлена, насамперед, сукупністю психофізіологічних та особистісних змін, які відбуваються у внутрішньому світі дітей.

Номер слайду 8

Номер слайду 9

більша, аніж у його однолітків минулих років, незалежність; свобода від обов'язків; критичність стосовно дорослих; кліповість мислення; еклектичність картини світу; рясна, але безсистемна інформованість.

Номер слайду 10

Сьогоднішні діти відрізняються від своїх однолітків попередніх років: своїми потребами, інтересами, здібностями, поведінковою та пізнавальною мотивацією, ціннісними орієнтаціями, суб'єктним досвідом, діяльнісною готовністю.

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Для успішної адаптації учнів 5-х класів робота психолога обов'язково будується таким чином: 1) з учителями: звертати увагу на вікові та індивідуальні особливості кожної дитини; 2) з батьками: допомога, підтримка та похвала; 3) з учнями: знайомство із собою, самопізнання, впевненість у своїх здібностях.

Номер слайду 14

Рекомендації для покращення адаптації до 5 класу У випадку дистанційної освіти складно створити класний колектив, тому обов’язково потрібно організовувати додаткові неформальні зустрічі для дружнього спілкування. Зворотний зв’язок між учителем і учнем за умови асинхронного онлайн-навчання може відбуватися зі затримками, що не сприяє швидкому встановленню довірливого контакту так, як це можливо за очного навчання. Але в будь-якому випадку першочергове завдання вчителя – створити клас, який працюватиме на основі спільних цінностей, прозорих правил, поваги та співпраці, а не конкуренції. Це сприятиме не лише зовнішній, але і внутрішній мотивації учнів до навчання. Механізм “хочу вчитись” – дуже простий: ми хочемо робити те, від чого отримуємо задоволення (виділяється дофамін). 

Номер слайду 15

Враховуючи нинішні умови навчання, у своїй роботі з п’ятикласниками НУШ рекомендую велику увагу приділяти створенню та впровадженню системи заходів для оптимізації процесу адаптації дітей при зміні умов навчання.

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Презентації
Додано
24 квітня 2023
Переглядів
890
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку