КЗ «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат «Оберіг» ЗОР Підготувала вчитель математики Кузьомко Р.В.
Номер слайду 2
Вікові особливості учнів початок статевого дозрівання; інтенсивний ріст тіла; зростання фізичного навантаження на всі органи; нерівномірність фізичного розвитку і нервової системи фізичні та фізіологічні зміни нестійкість психіки підвищена втомлюваність; зниження рівня концентрації уваги; часта зміна настрою; уповільнення будь-якої діяльності; зниження успішності роздратованість; збудженість; психічне напруження; проблеми соціалізації недосконалість нервової системи; незначний життєвий досвід; низький ситуативний імунітет
Номер слайду 3
1) Слабка у деяких учнів навчальна підготовка у початкових класах. 2) Нерозвинені розумові дії та операції, поганий мовленнєвий розвиток, слабкі увага та пам’ять. 3) Нерозвинута воля – небажання, «неможливість», за словами учнів, примусити себе постійно займатися навчанням. Таких дітей не приваблює мета, тому що для п’ятикласників характерне переважно емоційне ставлення до своєї діяльності. 4) Недоліки розвитку інтелектуальних здібностей. 5) Неповноцінність навичок, зокрема навичок читання, письма, лічби. 6) Збільшення обсягу і кількості навчальних предметів; збільшення тижневого навантаження. 7) Розширення кола вчителів-предметників, з якими учні мають постійно спілкуватися.
Номер слайду 4
Відвідати уроки в 4-му класі. Придивитися до своїх майбутніх учнів. Познайомитися з методикою викладання в початкових класах. Опрацювати спеціальну психолого-педагогічну літературу. Відвідати уроки колег, які викладають у 5-х класах. Завжди пам’ятати: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж потім подолати недовіру.
Номер слайду 5
Намагаюсь не змінювати різко методи роботи, використовую ігровий матеріал, інструктажі, пам'ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання. Протягом уроку та додому давати конкретні доступні завдання й домагаюсь їх чіткого виконання. Щоденно перевіряти письмові роботи учнів, домагаюсь систематичної роботи над помилками. Забезпечувати систематичне повторення. Уникати перевантаження дітей. Стежити за темпом уроку – високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал. Підтримувати візуальний контакт з дитиною. Продовжувати розвиток та формування ключових компетентностей дітей. Ніколи не використовувати оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтувати на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню. Використовувати різні методики в групах, парах, індивідуально.
Номер слайду 6
задоволеність дитини процесом навчання; легкість і успішність засвоєння програмного матеріалу; самостійне виконання завдання; звернення за допомогою до дорослого лише після спроб виконати це завдання самостійно; задоволеність дитини міжособистісними відносинами з дорослими і однокласниками.
Номер слайду 7
П’ятий клас – це кінець дитинства, період, що безпосередньо передує підлітковому. У цей час діти відкриті і довірливо ставляться до дорослих, визначають їх авторитет, чекають від учителів допомоги і підтримки. Це відкриває великі можливості для виховних впливів.