Алгоритм розв’язку простої текстової задачі
2 клас
Прості сюжетні задачі різних видів
1. У тераріумі мешкає 16 крокодилів та 18 удавів. Скільки всього тварин мешкає у тераріумі?
2. Столяр виготовив 42 стільці, 35 стільців він подарував дитячому садочку. Скільки стільців залишилося у столяра?
3. Бабуся вишила на рушникові 17 ромашок, а волошок – на 15 більше. Скільки волошок вишила бабуся?
4. На птахофермі 63 курки, а гусей – на 15 менше. Скільки гусей на птахофермі?
5. На клумбі ростуть 39 кущів білої троянди та 53 кущі червоної троянди. На скільки менше кущів білої троянди ростуть на клумбі, ніж червоної?
6. На заняття танцювального гуртка прийшло 28 дітей. Коли пізніше ще підійшло декілька дітей, їх стало 43. Скільки дітей пізніше прийшли на заняття?
7. На зупинці з автобусу вийшло 36 пасажирів. У автобусі залишилося 27 пасажирів. Скільки пасажирів було в автобусі спочатку?
8. У книзі 87 сторінок. За день Сашко частину сторінок прочитав. Після цього йому ще залишилося читати 49 сторінок. Скільки сторінок прочитав Сашко за день?
9. Іванкові треба піднятися на останній поверх 15-поверхового будинку. Ліфт зупинився на 7 поверсі. Скільки ще поверхів повинен проїхати Іванко?
10. У господині було 45 яєць. Для приготування пиріжків вона використала 2 десятки яєць. Скільки яєць залишилося у господині?
11. У вазі лежало 22 груші – це на 7 фруктів більше, ніж яблук. Скільки яблук лежало у вазі?
12. У Данилка було 47 марок із зображенням тварин – це на 25 марок менше, ніж із зображенням автомобілів. Скільки марок із зображенням автомобілів було у Данилка?
13. Морозиво у стаканчику коштує 4 гривні. Скільки гривень треба заплатити за 7 таких стаканчиків морозива?
14. 6 подружок зірвали по 5 ягід полуниці. Скільки всього ягід полуниці зірвали подружки?
15. 12 яблук розклали на 2 тарілки порівну. Скільки яблук положили на кожну тарілку?
16. У 4 пташиних гніздах підростало 20 пташенят. Скільки пташенят було у кожному гнізді?
17. 24 л меду розлили у 3-х літрові банки. Скільки банок з медом отримали?
18. В один глечик поміщається 2 л молока. Скільки потрібно глечиків, аби розлити 18 л молока?
19. Маса дині – 3 кг, а кавун у 4 рази важче, ніж диня. Яка маса кавуна?
20. М’яч коштує 28 грн, а книжка – у 4 рази дешевше. Скільки коштує книжка?
Алгоритм розв’язку складеної текстової задачі
Складені сюжетні задачі
1. У дворі росло 17 ялинок, а берізок – на 8 деревців більше. Скільки всього дерев росло у дворі?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки берізок росло у дворі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього дерев росло у дворі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. У магазин привезли 25 ящиків з огірками, а з помідорами – на 7 ящиків менше. Скільки всього ящиків з овочами привезли у магазин?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки ящиків з помідорами привезли у магазин?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього ящиків з овочами привезли у магазин?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Школярі посадили 8 лип, а беріз – у 3 рази більше. Скільки всього дерев посадили школярі?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки беріз посадили школярі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього дерев посадили школярі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. У кінотеатрі було 72 зайнятих місця, а вільних – у 8 разів менше. На скільки місць розрахований кінотеатр?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки вільних місць було у кінотеатрі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього місць є у кінотеатрі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5. У маршрутному таксі їхало 34 пасажири. На зупинці вийшло 7 чоловіків та 9 жінок. Скільки пасажирів стало у маршрутному таксі?
І спосіб
1. Скільки всього пасажирів вийшло на зупинці?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки пасажирів залишилося у маршрутному таксі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ спосіб
1. Скільки пасажирів залишилося у маршрутному таксі після того, як вийшли чоловіки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки пасажирів залишилося у маршрутному таксі після того, як вийшли і жінки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІІ спосіб
1. Скільки пасажирів залишилося у маршрутному таксі після того, як вийшли жінки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки пасажирів залишилося у маршрутному таксі після того, як вийшли і чоловіки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. У в’язальщиці було 2 мотки ниток: 30 м та 40 м. За день роботи вона використала 50 м ниток. Скільки метрів ниток залишилося у в’язальщиці?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки всього метрів ниток було у в’язальщиці?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки метрів ниток залишилося у в’язальщиці?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7. У місті побудували 67 нових будинків. У 29 з них уже заселилися мешканці. На скільки більше залишилося незаселених будинків, ніж заселених?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки будинків залишилося незаселених?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. На скільки незаселених будинків більше, ніж заселених?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8. У дитячий садок привезли 35 кг печива у 5 ящиках порівну, а у школу привезли 8 таких ящиків з печивом. Скільки кілограмів печива привезли у школу?
І спосіб
1. Скільки кілограмів печива в одному ящику?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки кілограмів печива у 8 ящиках?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ спосіб
1. Скільки кілограмів печива в одному ящику?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. На скільки ящиків більше привезли у школу, ніж у дитячий садок?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Скільки кілограмів печива у цих 3 ящиках?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4. Скільки кілограмів печива привезли у школу, якщо відомо, що у дитячий садок привезли 35 кг, а у школу на 21 кг більше?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9. Для привітання дівчаток зі святом хлопчики придбали 7 листівок по 4 грн та 8 листівок по 3 грн. Скільки коштів витратили хлопчики для придбання листівок?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки коштів заплатили хлопчики за 7 листівок по 4 грн?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки коштів заплатили хлопчики за 8 листівок по 3 грн?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Скільки всього коштів заплатили хлопчики за всі листівки?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10. На лузі випасається 18 коней, корів – на 15 більше, ніж коней, а кіз – на 14 менше, ніж корів. Скільки всього тварин випасається на лузі?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки корів випасається на лузі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки кіз випасається на лузі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Скільки всього коней, корів та кіз випасається на лузі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. У Вінні Пуха було 25 синіх повітряних кульок, а червоних – на 17 більше. 36 кульок Пух подарував П’ятачкові. Скільки всього повітряних кульок залишилося у Вінні Пуха?
І спосіб
1. Скільки червоних повітряних кульок було у Вінні Пуха?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього повітряних кульок у Вінні Пуха?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Скільки повітряних кульок залишилося у Вінні Пуха?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ІІ спосіб
1. Скільки червоних повітряних кульок було у Вінні Пуха?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Якщо всі 36 повітряних кульки, що подарував Вінні Пух П’ятачкові були червоними, то скільки червоних кульок залишилося тоді у Вінні Пуха?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3. Скільки всього і червоних, і синіх повітряних кульок залишилося у Вінні Пуха?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12. У Дмитрика було 23 білих голуба, це на 15 більше, ніж сірих. Скільки всього голубів було у Дмитрика?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки сірих голубів було у Дмитрика?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього голубів було у Дмитрика?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13. Марійка засушила 18 дубових листочків, це на 15 менше, ніж кленових. Скільки всього листочків засушила Марійка?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки кленових листочків засушила Марійка?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього листочків засушила Марійка?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14. У дворі гралися 18 дівчаток. Їх було у 3 рази більше, ніж хлопчиків. Скільки всього дітей гралося у дворі?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки хлопчиків гралося у дворі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього дітей гралося у дворі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15. На клумбі росло 7 воронців. Їх було у 4 рази менше, ніж жоржин. Скільки всього квітів росло на клумбі?
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки жоржин росло на клумбі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього квітів росло на клумбі?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16. За 2 дні Рома назбирав 34 білих гриба, а підберезників – на 16 менше. Скільки підберезників назбирав Рома?
Обери правильні дії для розв’язання задачі:
16 : 2 = , 34 : 2 = , 18 : 2 = , 34 – 16 = , 34 + 16 = .
Закресли зайву дію (зеленим), залишивши потрібні. Виконай обчислення.
17. На столі стоїть 25 склянок. Із них 7 – з кефіром, з молоком – на 5 склянок більше, ніж з кефіром, решта – пусті. Скільки склянок з молоком стоїть на столі?
Обери правильні дії для розв’язання задачі:
25 – 19 = , 25 – 12 = , 7 + 5 = , 7 – 5 = , 25 – 5 = .
Закресли зайву дію (зеленим), залишивши потрібні. Виконай обчислення.
18. Задача про цукерки
Склади задачу за малюнком. Розв’яжи задачу за допомогою запитань
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
О |
|
|
|
|
|
(відкрита коробка цукерок, які розташовані у 4 ряди по 6 цукерок у кожному ряду; з них у нижньому ряду 5 місць пустих (цукерки з’їли)
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки всього цукерок було у коробці?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки залишилось цукерок у коробці?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
19. Задача про листочки
Склади задачу за схемою. Розв’яжи її за допомогою запитань
5 5 5
Хлопчик
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
7
Дівчинка
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Скільки листочків вирізав хлопчик?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Скільки всього листочків вирізали діти?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
20. Задача про тварин
Склади задачу за коротким записом. Розв’яжи задачу за допомогою запитань
Індик – 9 кг
Вівця – ?, у 4 рази більше
РОЗВ’ЯЗОК ПО ДІЯХ
1. Яка маса вівці?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Яка маса обох тварин?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
РОЗВ’ЯЗОК ЧИСЛОВИМ ВИРАЗОМ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Вчитель початкових класів
Кохман Вікторія Ігорівна